- főkép
>> EseményAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2010-05-24

Immáron zsinórban az 5. Selénia rallyn vettem részt. Navigátorom ismét Andyka lett. Ezúttal nem sikerült elérnünk helyezést, de mondhatom, hogy ott voltunk az élmezőnyben. Az új helyszín nagyon tetszett, még akkor is, ha hajnali 4-kor kellett indulnunk itthonról és több, mint 400 km-t kellett autóznunk. Idén kevesebben voltunk mint az elmúlt 4 évben Pécsen, de ennek (és a 400 km-es távolság) ellenére én örülnék, ha jövőre is itt kerülne megrendezésre.
A vendéglátást nem érheti kritika, hangulatosabb volt, mint Pécsen. Viszont itt nem volt normális mosdó (vagyis volt, csak eldugva és sokat kellett odáig gyalogolni) és nem sok fedett hely volt, amire napsütésben nem is lenne nagy szükség, de sajnos az időjárást nem lehet befolyásolni. A Götz család volt a házigazda, nagy örömmel fogadtak bennünket, ami azt hiszem elengedhetetlen.
A rajtoltatás csúszott egy kicsit, ezen van még mit javulni. És csodák csodájára sikerült nagyjából a rajtszám szerint indítani a versenyzőket, ezen nagyon meglepődtem. Véleményem szerint jobb volt így, nem kellett sorban állni és addig is járatni a motort, melegedni az autóban stb...
A feladatok nehezebbek lettek, azért az asztal aljára eldugott Alfa Romeo matrica szerintem már g€ciség. A verseny gyönyörű helyekre vezetett el bennünket, ahol sajnos csak kevés ideig tudtunk nézelődni. Ezt megemlíteném most is, hogy minden feladatra lehetne adni 5-10 perccel többet, ahol van valami látványosság.
Célba érkezésünk után nem sokkal eleredt az eső. Sajnos az a fedett rész, ami a verseny előtt még a miénk volt, azt egy másik csoport kapta meg. Így vagy állhattunk az esőben, vagy lemehettünk a sötét pincébe. A vendéglátók részéről ezen lenne mit javítani.
A lovagi bemutató nagyon jó ötlet volt, remélem lesz jövőre is, ha marad ez a környék.
És amire a legjobban kellene figyelni, hogy az adatlapokon a pontszámokat helyesen adják össze, illetve figyelni arra, hogy az ember levonatni akar -e időt vagy hozzáíratni. Ha jól emlékszek, régebben nem is nagyon lehetett hozzáíratni, csak levonatni. Meg a Seléniás teszteket se engedném csoportosan kitölteni, hanem egyénileg :P

>> SzervizAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2010-05-12

Volt egy olajcserém, Selénia Racling 10W60 5 liter, Bosch olajszűrő, új csavar és alátét.
Sajnos úgy néz ki, hogy a következő cserénél le kell venni a teknőt és új menetet fúrni bele.

>> EgyébAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2009-12-11

Újabb két évet kapott meg az autó csont nélkül Veszprémben az NKH-nál. Ismét nem költöttem javításra műszaki előtt egy vasat sem. Azt hiszem ez a no comment :)

>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2009-12-06

Tegnap Csöri beszerelte a fényszórómosómat, amit Falcokctól és Whiteskulltól vettem. Ki lett cserélve az ablakmosó tartálya, mivel a fényszórómosós valamivel nagyobb. Be lett szerelve a csövezés és a fúvókák. Egyelőre nem működik, mert nem akartuk barkácsolni, hanem a gyári megoldást választanánk. Ki van vezetékelve gyárilag, a relé is a helyén van, mégsem működik. Folytatása később... Képek szintén később.

>> SzervizAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2009-10-04

2 liter Selénia Racing vásárlása Csörnél, köszönet a vasárnapi átvételért.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2009-08-23

GTPetivel elcseréltem a xenon lámpáimat GTA xenon lámpákra.

>> SzervizAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2009-05-25

Feltöltettem a klímát. 4 éve van nálam az autó és eddig még sosem töltettem. Az egyik szelepnél enyhén engedett, a gáz kb. harmada hiányzott. 5000 Ft-ot fizettem érte és kb. fél órát vett igénybe. És még el sem kellett mennem sehova, házhoz jött az ember :)

>> SzervizAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2009-05-25

Kiégett az izzó az időórában a középkonzolban. Ha valaki hasonlóan járna, annak itt egy kis segédlet, hogy miként tudja kicserélni.

Első lépésként ki kell venni a rádiót. A keretet lepattintjuk és a rádióhoz kapott két kis lemezcsík segítségével hamar kiugrik a rádió a helyéről. Ezután kivehetjük azt a fém keretet is, amiben a rádió helyezkedik el. Ehhez meg kell néznünk, hogy mely fülek tartják azt a keretet, azokat csavarhúzóval kiegyenesíteni, majd kihúzni a keretet. (1-es kép)

Húzzuk le a klíma tekerőiről a gumiborítást. Kissé nehezen indulnak meg, de nem tartja őket semmi csavar. Hátulról alájuk nyúltam körömmel és könnyen lejöttek.
(2-es kép)

A váltókar bőrborítását is le kell venni, ki kell patentolni a váltókaron, tépőzárat széthúzni teljesen, majd alul elhúzni oldalra az egyik irányba és kihúzni felfelé az egészet. Előtte nem árt kivenni a hamutál alatti tárolórekeszből a gumiborítást. Ezt nem fogja semmi, csak be van csúsztatva a helyére. A váltógombot nem kell levenni. (3-as kép)

Szükségünk lesz egy csillagcsavarhúzóra. Nyissuk ki a hamutálat és vegyük ki a 2 db csavart, mellyel kijön az egész hamutál (4-es kép). A két csatlakozót húzzuk le a hátuljáról és már kint is van.

Vegyük ki az összes többi csavart. 4db-ot a váltókar mellől (5-ös kép), 2 db-ot a hamutál mögül (6-os kép), 4 db-ot (melyből 2 db torx) a rádió környékéről (7-es kép). És mér csak két fül tartja felül a középkonzolt (8-as kép), szóval először az alját kell elkezdeni húzni, majd kibillenteni a tetejét. Húzzuk le a csatlakozókat a vészvillogó kapcsolójáról.

Az óraegységet 4 db csavar fogja, tekerjük ki ezeket is (9-es kép) és húzzuk szét a csatlakozókat.

Az izzók foglalatát az óramutató járásával ellentétes irányba tekerve tudjuk kivenni (10-es kép), az izzót a foglalatból pedig csak ki kell húzni. Rizsszemizzó kell bele, 60-70 Ft-ért lehet kapni autósboltban. Én kicseréltem mind a 6-ot (óránként 2 db van).

Összeszerelésnél előtt dugjuk össze az összes csatlakozót és próbáljuk ki, hogy jó munkát végeztünk -e. Középkonzol összerakásánál figyeljünk, hogy a csatlakozókat áthúzzuk a megfelelő helyeken, különben szétszedhetjük újra. Ilyen a szivargyújtó két csatlakozója. (11-es kép)

VÉGEREDMÉNY (12-es kép)


Ha valamelyik klíma tekerőben égett ki az izzónk, akkor tulajdonképpen az óra kiszedésig ugyanezeket a lépéseket kell megtennünk. Csak ott az óraegység helyett a klíma tekerő panelt kell kiszednünk. Ez kicsit macerásabb, kiszedni nem is, csak ezt még szét kell szedni és az izzócsere sem megy ilyen egyszerűen. Vagy megvesszük drága pénzért foglalatostól az izzót (nekem 2016 Ft-ot mondtak darabjára) vagy veszünk ide is rizsszemizzót. A régi izzókat ki lehet forrasztani a foglalatokból, az újakat pedig be lehet forrasztani a helyükre.

Egy nagyon fontos dolgot még nem említettem. Ha szét van szedve a középkonzol, szét vannak húzva a csatlakozók, akkor ne tegyük rá a gyújtást, mert volt már akinek összezavarodott a rendszer ettől.

>> EseményAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2009-05-23

Kedvenc találkozóm a Selénia Rally, így idén sem hagyhattam ki. Új navigátorom lett, aki nagyon ügyesen végezte az ezzel járó feladatait. Érkezésünk után nem sokkal meg is kezdődött a rajtoltatás. Ez elég időigényes volt, miután beálltunk a sorba, 1 óra várakozás után el is rajtoltunk. Az itiner nekem már ismerős volt, az első feladat ismét a Seléniás ellenőrző pont volt, ahol ezúttal újabb dolgokat néztek. A motorolajszint ezúttal is szerepelt, viszont új dolog volt, hogy megnézték be vannak -e kapcsolva a biztonsági övek, elkérték a forgalmit, zöldkártyát, vezetői engedélyt. Itt nem vontak le tőlünk pontokat. Kaptunk egy Selénia totót, ami számomra tényleg totó volt, hiszen fogalmam sem volt a válaszokról. Mindenesetre jól totóztunk, 2.-ak lettünk a Selénia totón. 20 perc pihenő után útnak indultunk. Az itiner egy templomhoz vezetett, előtte sebességmérés, nem vontak le érte pontot, mivel betartottuk az 50-et. Nem is időztünk sokat a templomnál, három egyszerű kérdést kellett megválaszolnunk. Ezután Lánycsókra vezetett utunk, ahol egy nehezen észrevehető útra figyelmeztetett az itiner, szerencsésen megtaláltunk. A feladat itt is kipipálva, úgyhogy mehettünk is tovább. Következő állomásunk szintén egy emlékmű volt, feladat szintén egyszerű, bár itt kicsit tovább tartott kikeresni a táblákból a megoldásokat. Ezután a mohácsi csata helyszínén várt ránk néhány feladat. Itt kedvezményesen vehettünk jegyet és akkor körül is nézhettünk bent. Sajnos az előzetes beharangozóval ellentétben nem íjászkodhattam, nem foghattam kardokat és hasonló fegyvereket, ez kissé csalódás volt számomra. Ezután a Polgár Pincészetbe vezetett utunk, amit az itiner alapján nem sikerült megtalálnunk. A borkóstolást idén is kihagytuk (iszik vagy vezet). A bor totót hamar kitöltöttük, megvártuk míg lejár a feladatra adott idő és már mentünk is tovább. Ezután a szoborpark következett, ahol kicsit több időt töltöttünk, mint ami meg volt adva. Nem a szoborparkban nézelődtünk, hanem éhségünket csillapítottuk, hiszen órák óta nem ettünk egy falatot sem. A következő feladat egy játszótéren volt. Kissé nehéz volt megszámolni, hogy hány személyes a körhinta, mert néhány cartárs használatba vette és folyamatosan pörgött. Még a mérleghintát kellett megnézni, hogy hány személyes és megszámolni, hogy a kerítésnek hány oszlopa van. Ezután egy tóhoz mentünk, ahol ugyanaz a két feladat várt ránk, mint két éve. Tommi azt mondta, hogy náluk van a két évvel ezelőtti feladat lap, azon a padokra az van írva, hogy 7 és nem 2. Így beírtuk a 7-et, végül kiderült, hogy hiba volt, a 2 lett volna a helyes válasz. A feladat után elindultunk vissza az Ábel Autóházhoz, közben összeszámoltuk, hogy hány percet íratunk jóvá, 57 jött ki, ezzel 2 perc eltérésünk lett. A feladatok közül csak az utolsónál vesztettünk két pontot, így összesen 50 pontunk lett. Ez a második helyre volt elég, így rengeteg ajándékkal térhettünk haza. Navigátoromnak köszönöm a segítséget, jövőre is őt viszem magammal :) A szervezőknek pedig köszönjük a remek napot, ismét jól éreztem magam a Selénia Rallyn!

>> EseményAlfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2009-04-18

Idén ott voltam Alfacityben, nagyon tetszett. Sok mindent meg sem tudtam nézni, nem baj, majd jövőre. Sokat nem írnék róla, hiszen úgyis szinte mindenki ott volt.