Végre ráért a szerelőm és elhúztuk az Alfát. Egy kicsit izgultam. 5 doboz alkatrész került elő. Természetesen, lehetne egy is, ha hatalmas a mérete...szóval tele volt a csomagtartó.
Már nehétkes volt kitolni a kocsit a parkolóból. Hátrafele kellett. Ketten voltunk, viszont egy embernek nyomnia kellett a kuplungot is. :-) Azt hittük bírjuk, emiatt nem szóltunk több embernek. Azt tudni kell, hogy a hátsó helyre a vonószemem nem megy be, szóval csak előre lehet húzgálni a kocsit. A szerelő aknájára a kaputól az udvar végéig is hátramenetbe kellett betolni. Ááááá nagyon kemény volt füvön. Szenvedés ment. Amikor már kb egy órája lökdöstük, akkor eszembe jutott, hogy hát, ha segít, ha a csomagtartóból kipakolunk. :-) Hát persze. Egyből be is löktük a kocsit az aknára. Nem az aknába. A kuplungot kitámasztottuk ekkor már valami hosszú WC papír gurigával.
Most ott van és elkezdték a szétgúrását. Szegény. Dobtam rá egy kis pénzt. A múltkor kiszámoltam, hogy évi 200.000 a szerviz költsége eme 14 éves egyednek. Ahogy hülye haverom kérdezné, "na de kijaz az Évi?" Nagyon fos poén. :-) Mindegy csak eszembe jutott.
Biztos sokat fog állni az Alfa ezért elővettem a Pug 307-et. Most esett át egy kuplung cserén. Néha a sírás kerülget. Nem rossz, csak nem tudom. Jó, ok 5 litert eszik a büdös gázolajból...talán még termeli is, ezt nem tudom. De könyörgöm az ülést még most se tudom beállítani, mert, ha a lábamnak jó, akkor távol van a kezem a kormánytól, ha pedig a kezemnek jó, akkor a térdemmel kiütöm a fogam. Emiatt a derekam fájni szokott. Meg az ajtók záródása...nem tudom Barcas ez? Bammm Pakkk pakkk ááááhhh. Meg miért nics egyáltalán feneke eme jószágnak? Hogy van ez? Miért akar elszállni a kanyarba? Nyúlik el. Néha élek, hogy leesek. A nyomatékot érezni, mivel dízel, de mi az, hogy nem tudom elrúgni 7000-ig. Milyen dolog, hogy 4-5ezres fordulaton bebólint, hogy figyeljek már, mert váltani kellene...
Azon gondolkodtam, hogy jobban jártam-e, hogy a szerelő eddig nem ért rá és előjött ez a váltóhiba, mintha úgy állt volna be a váltó, hogy már elhozom a szerelőtől a gépet.
Amik most lesznek cserélve:
Természetesen a váltó. Eddig úgy áll, hogy nem kulissza. Besült? :-O
Első, hátsó féktárcsa, fékcső, fékbetét
-hátsó féknyereg
-hátsó porvédőlemez (rossz méretet kaptam)
-fékolaj
-olaj, olajszűrő
-gyertya
-szelepfedél tömítés
-generátor (dióda-híd - garanciás)
-kormány csere (fakormányt leváltja a bőr)
-levegőszűrő
Na mindegy. Még a téli felniért se tudtam eljutni. :-/
Az összár az izé 10 millió? :-) a pénzért dolgozó csajra nem vicces.
Jöttem haza a pihenésből és 5. sebességből kiszedve már négybe nem ment be. Ötbe se. (többit nem mertem kipróbálni, nehogy a 3-nak is annyi legyen) Hagytam háromban. Kaptam egy piros lámpát, gondoltam megnézem a többit...na akkor már csak a 3. fokozatba ment be...hazajöttem óvatosan vele kb 20 km-t és már a ház előtt a harmadik fokozatból se jött ki. Örülök neki. Mondjuk hazahozott, csak még nem tudom milyen áron...annak örülök, hogy a pözsónknak a kuplungja össze lett rakva. Hozhatom ki a garázsból. Az is csak ilyen esetekre van. Pfffff. Jó, hogy dobtam rá az utolsó hónapban 80-at kopó alkatrészre.
Lehet erről is vitázni a szerelő topikban, hogy mi pénzt rá lehet górni egy 12 éves autóra. És mondja valaki azt, hogy mindig is elhanyagoltam, mert nem így van. Nagyon mérges vagyok, pedig nem lesz jobb
Az előzmény az volt, hogy néha rúgott a kuplung vissza és a váltókar terhelésnél és elvételnél nagyon mozgott. Ezekre tippeltem: kulissza, pedál rugó, motortartó bak. :-) Szerintem nem talált. :-) Az összegük se...így már tuti csúszik a fóliás projektem. Nem is tudom mit gondoljak.
Megvásároltam a krysee által hirdetett (Biohazard) 17"-os kerekeit. Még nincs nálam, de idővel idekerül. Fényezés után télikerékként váltják le a mostani 15"-os kerekeket. A színben még nem vagyok biztos. Van időm rajta gondolkodni. Nyárra marad a küllős felni.
Emiatt lehet egy hónapot csúszik a fólia "projekt". :-)
Megérkezett a bebőrözött kormányom és a váltó-, kézifékszoknyám is. Képet majd csatolok. Nincs kedvem fotózni, mert megint el kezdett az töltés visszajelzőm parázslani...most erre mit mondjak? Dióda híd fos...
...valószínű a Suzuki bikázásától van, mert a buzinak a ködlámpát rajta kell hagyni 12 órán keresztül, mert az vagány. Mérges lettem.
A képek, viszont nem adja vissza a lényeget...hogy jó lett. :-) Majd, ha be lesz rakva, akkor megint kattintok. Ez így silány. Szerintem az első képen még nyúzott állapotban van a kormány.
Beütemeztem pár hónapra (majd folytatom) a teendőket.
február: olaj és gyertya csere, szélvédő csere
március: autó fólia, rendszám csere, műszaki (lehet előrébb hozom, majd kiderül)?
április: első lámpa, első hátsó fék cseréje
május: vezérlés csere (ezt még ellenőrizni fogom, lehet hamarabb meg kell ejteni)
június: ülésfűtés ellenőrzése javítása, kárpit gyógyítása
...folytatom hamarosan
Elkészültek a szoknyák (váltó-, és kézifékszoknya). A kormány is hamarosan elkészül. Arról még nincs képem.
14.000 Ft a három együtt.
Most írom le csak. Gondoltam nem publikálom sehova, hogy tavaly márciusban lejárt a jogosítványom. Mára el tudtam minden papír munkát intézni. Illeték 4.000 HUF, orvosiért nem kért pénzt.
Mostantól egy papírral tudom igazolni magam, amíg meg nem érkezik a plakett. - 03/16-ig.
Felkerültek a téli gumik.
Áttoltam a kocsit máshova, hogy knoXXX is örüljön. :-)
Toronymerevítőt fotóztam volna. (Vicc ez a telefon. A régi jobb képeket csinált.)
Az 3. képen az alsó látható. Első két kép hagyományos garázsos kép knoxxnak. :-D
3 kép a különböző hasmagasságról.
Sorba a rend kedvéért.
1. kép: gyári gólyalábakkal (így vettem. Hát, nem aranyos? :-) )
2. kép: gyári lengéscsillapítók, Merwede 30 mm rugókkal. (már nem emlékszem mekkora a hasmagassága, előkeresem)
3. kép: Eibach gólyalábakkal - 35 mm (Majd lemérem a magasságát. Na jó, tényleg kezdek az eleje magasságával megbarátkozni. :-) )
...az első képen 15"-os guruló van alul. :-)