Az eredeti motorhoz tartozó légszűrőház előtti cső egy ponton beszűkül és feltehetőleg emiatt kevés levegőt enged át. A BPracingtől rendeltem Sandtler márkájú 102 mm-es csövet bilinccsel, ami maximálisan kihasználja a légszűrőház bemeneti nyílását. A másik végét pedig rákötöttem a ködlámpa melletti rácsos nyílásra. Ennek egyébként is a motor friss levegővel ellátása lenne a feladata. Ezzel a megoldással elvileg hidegebb levegőt kap a motor és a menetszél növekedésével könnyebben tud levegőt szívni.
Találtam egy fém levegőcsövet elfogadható áron és ezzel kiiktattam a Helmholtz rezonátor boxokat. Az eredeti cső belső átmérője 76mm, ezé pedig 80mm. Ez jelentős különbséget nem eredményez.
Mivel a beszívott levegő hőmérséklete fontos és a kipufogó bandázsból maradt még, ezért betekertem vele. Túl sokat biztosan nem számít de sok kicsi sokra megy.
70 Eur
Korábban vettem egy 2 csatornás pioneer erősítőt és egy Helix reflex mélyládát. Mivel a kábelek és az RCA már a kocsiban volt ezért nem kellett szétbontani az egészet. Az autó eredetileg Bose-s volt, benne is van a mélynyomó tartója. Ezt használtam fel az erősítőt tartó fa lap rögzítésére. Ez még nincs kárpitozva, majd később megcsinálom.
Erősítő: 10000 plusz posta
Mélynyomó: 22000 plusz posta
Befaragtam a korábban vásárolt műszert és bekábeleztem. A fehér világításával nagyon kilóg a többi óra közül de majd kicserélem a ledeket sárgára. Most az volt a fontos hogy minden megfelelően működik-e.
Megjöttek az új cuccok, össze is raktam az autót. Elvileg egy nap alatt meg is szárad a Victor Reinz paszta amivel felraktam és mehet az újabb tesztüzem.
Olajteknő 14000HUF+2300 HUF posta
Olaj és szűrő 11007 postával
Az első 30 km-es teszt után már meg is történt az első technikai hiba. Az olajteknő oldala kitört. A garázsba visszavontatva és leszedve kiderült a hiba oka. Az olajpumpa meghajtó fogaskerekének a rögzítőcsavarját nem menetrögzítőztem és kicsavarodott, majd kitörte az olajteknőt.
A Q2 sperrdifferenciál a B14es futóművel nagyon megváltoztatja az autó karakterét pozitív irányba. Kanyar vagy körforgalomhoz közeledve motorféknél nem nagyon vettem észre a hatását, de mikor a kanyar csúcspontjánál gázt adok sokkal jobban fordítja az autó elejét és elkezdi kihúzni a kanyarból. Sportos felhasználáshoz szerintem ez egy nagyon jó fejlesztés az autón. Megérte az árát.
Bekerült hátra is a B14. Minden keréknél a maximális legális ültetésre állítottam. Elvileg ebben a tartományban optimális a lengéscsillapító hatásfoka.
Egy rövid tesztkör után azt mondanám róla hogy apró úthibákon nem vészes, mert ekkor az alsó vékonyabb rugó egyenlíti ki az úthibákat. Nagyobb úthibáknál viszont kemény mindennapos használatra. Viszont kanyarodni nagyon jól lehet vele. Olyan célra amire én szeretném használni első benyomás alapján nagyon jó lesz. Az eibach rugó és bilstein pro-daemper lengéscsillapító után sokkal sportosabbnak hat vele az autó. A régi kombináció szerintem jobb a hétköznapi használós autókba, ez pedig jobb az élvezetes vezetésre.
A korábban vásárolt féknyereg távtartó 12 mmes volt, de felpróbálva a nyergeket meg kellett állapítanom, hogy ez túl sok. Egy barátom gyártott nekem 8mmes darabokat, ezekkel tökéletes.
4 üveg sörömbe került a művelet.
Sikerült végül összerakni mindent arra a szintre, hogy el tudjam indítani és ki tudjak gurulni a garázs elé. Bekerült a B14 futómű, a sperr, az olajhűtő és a 4 dugattyús féknyereg.