gyml - főkép
>> SzervizAlfa 156 SportWagon // 2021-09-29

Megjöttek az új cuccok, össze is raktam az autót. Elvileg egy nap alatt meg is szárad a Victor Reinz paszta amivel felraktam és mehet az újabb tesztüzem.

Olajteknő 14000HUF+2300 HUF posta
Olaj és szűrő 11007 postával

 
>> EseményAlfa 156 SportWagon // 2021-09-26

Az első 30 km-es teszt után már meg is történt az első technikai hiba. Az olajteknő oldala kitört. A garázsba visszavontatva és leszedve kiderült a hiba oka. Az olajpumpa meghajtó fogaskerekének a rögzítőcsavarját nem menetrögzítőztem és kicsavarodott, majd kitörte az olajteknőt.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2021-09-25

A Q2 sperrdifferenciál a B14es futóművel nagyon megváltoztatja az autó karakterét pozitív irányba. Kanyar vagy körforgalomhoz közeledve motorféknél nem nagyon vettem észre a hatását, de mikor a kanyar csúcspontjánál gázt adok sokkal jobban fordítja az autó elejét és elkezdi kihúzni a kanyarból. Sportos felhasználáshoz szerintem ez egy nagyon jó fejlesztés az autón. Megérte az árát.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2021-09-24

Bekerült hátra is a B14. Minden keréknél a maximális legális ültetésre állítottam. Elvileg ebben a tartományban optimális a lengéscsillapító hatásfoka.
Egy rövid tesztkör után azt mondanám róla hogy apró úthibákon nem vészes, mert ekkor az alsó vékonyabb rugó egyenlíti ki az úthibákat. Nagyobb úthibáknál viszont kemény mindennapos használatra. Viszont kanyarodni nagyon jól lehet vele. Olyan célra amire én szeretném használni első benyomás alapján nagyon jó lesz. Az eibach rugó és bilstein pro-daemper lengéscsillapító után sokkal sportosabbnak hat vele az autó. A régi kombináció szerintem jobb a hétköznapi használós autókba, ez pedig jobb az élvezetes vezetésre.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2021-09-20

A korábban vásárolt féknyereg távtartó 12 mmes volt, de felpróbálva a nyergeket meg kellett állapítanom, hogy ez túl sok. Egy barátom gyártott nekem 8mmes darabokat, ezekkel tökéletes.
4 üveg sörömbe került a művelet.

 
>> EseményAlfa 156 SportWagon // 2021-09-20

Sikerült végül összerakni mindent arra a szintre, hogy el tudjam indítani és ki tudjak gurulni a garázs elé. Bekerült a B14 futómű, a sperr, az olajhűtő és a 4 dugattyús féknyereg.

 
>> EseményAlfa 156 SportWagon // 2021-09-18

Kíváncsi voltam a fék miatt mekkora lesz a rugózatlan tömeg. A kép sajnos nem teljesen a valóságot mutatja, mert nem ezekkel a csavarokkal raktam össze (M14x1.5x40 10.9 és M12x40 + anya 10.9) , a távtartókat cserélni kellett és a fékbetétek és a rögzítő lap sem kerültek a mérlegre. Így is látszik hogy kb 15 kg.

A csavarok, anyák, alátétek ára kb 2000 huf volt a cstrio-nál Győrben.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2021-09-17

Rendeltem az Alfistitől 4db 15mmes Novitec (Eibach) nyomtávszélesítőt csavarokkal. A 4 dugattyús brembok miatt szükség lesz rá ha a gyári felnit akarom utcainak használni.

160 Eur = 57 ezer huf

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2021-09-08

Az "új" 4 dugattyús Brembo féknyergek a 166-os Alfán 28mm-es féktárcsákat fogadnak. Nekem a lyukosztás miatt a korábban már megvásárolt 32mm-es GTA féktárcskat kell használnom, ezért a nyergek két fele közé egy adaptert vettem. Mivel így a nyergek szélessége megváltozott, ezért a gyári hozzá tartozó fekbetét lefogatók túl rövidek. Rendeltem a Szakál Metálban ehhez a mérethez tartozó új darabokat.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 SportWagon // 2021-09-07

A 2.5V6 motor gyárilag hőcserélős olajhűtővel van ellátva. Mivel ennek hatékonysága nem túl jó, ezért én egy olajhűtőt építek be.
A hőcserélő víz leágazása egy "T" idomon keresztül a termosztát és a fűtésbox közötti csőbe van építve. Ez biztosítja hogy csak akkor kezdje hűteni az olajat ha a motor már meleg. Ahogy a képen is látszik ennek az egyik oldala vastagabb (24mm) mint a másik (18mm). Nekem viszont erre a leágazásra nincs szükségem, ezért vettem az Obiban egy 22/18-as szűkítőt és a megfelelő hosszra lett kiegészítve egy 18 mm-es csőszakasszal, amit egy kollégám adott. Ez 115 mm-t jelent, ezzel teljesen ki van iktatva az eredeti hőcserélős megoldás.