Egy "szép" napon történt, hogy megláttam a kocsim alatt egy olajtócsát. Először arra gondoltam, hogy biztos olyan helyre álltam, ahol előttem egy lelakott autó maga alá folyatta az olajat. Aztán ahogy teltek a napok rá kellett jönnöm, hogy az én lelakott autómból folyik az olaj.
Elvittem a szerelő bácsihoz, aki megállapította, hogy cserés a kormánymű. :-(
Beszerezte a bontottat 5000-ért, kicserélte, elvittem futóműállításra a kocsit és jobb mint régen.
km állás: 185.487km
A donor GTV-be a belső oszlop takarók szép fekete bőrrel voltak bevonva. Az én kocsimban ezek világosszürke szövettel, amik elég koszosak is voltak. Nem is kellett több. Tetőkárpit, oszloptakarók lebontani, a saját tetőkárpitomat elvittem a kárpitos ismerőshöz, aki újraburkolta. Ezután mindent visszaraktam és kész :-)
Extraként a csomagtartóba és kicseréltem a donorban lelt sötét szövetet az enyémmel. Szerintem sokkal szebb, sportosabb lett a beltér.
Indulás a V6 felé vezető úton.
Az első lépés igen kicsi. Belefaragtam az első lökösömbe a két kis plusz elemet, amiben a V6 és a TS eleje különbözik.
A motorháztetőmet fényzeni kell így megy vele a lökhárító is. Már alig várom hogy kész legyen. :-)
Kellett egy pár alkatrész a saját kocsimhoz. Jobbnak láttam venni egy "egyben lévő" autót, mint alkatrészeket venni a bontóban egyesével. Az már csak hab a tortán hogy a kiszemelt donorban egy 3.0 V6 24V Busso motor csücsült az amúgy 98e KM-t megtett kaszniban. Megmentem belőle amit csak tudok és idővel belefaragjuk a 2.0TS helyére a szörnyet.
Ha bárkinek GTV alkatrészre van szüksége keressen, hátha találok :-) :-) :-)
Valami kezdődik.
Sikerült vennem egész jó áron egy bontószökevényt. A lényeg a 3.0 V6 24V Busso. Amint időm (pénz) engedi, elkezdődik a motor felújítása és egyszer majd bekerül a 2.0 helyére.
És nem utolsó sorban szükségem volt egy motorháztetőre, mert az enyémet sajnos javították régebben és itt-ott meg volt repedve rajta a gitt és nem akartam azt javítgatni.
Ugyaitt GTV alkatrészek eladók!!!! :-)
Nem működött a kocsiba a távirányító. A központi zár kulccsal jó, de a gombra nem reagált semmit. Első körben szétszedtem a kulcsot és megnéztem, hogy látok-e valami rendellenességet. Semmi.
Jobbnak gondoltam rendelni egy utólagos vezérlő egységet külön távirányítóval. Meg is tettem a kedves kínaiaktól 8,59$-ért.
Amint megjött rákötöttem a kocsi gyári központi zár vezérlőjére és tessék! :-) Működik! :-D
A csúnya kopott jel helyére kapott szép új kínait :-)
Illetve nem működött a hűtő ventillátornak az egyes fokozata. Az előtét ellenállásnál teljesen el voltak oxidálódva a vezetékek. Egy kis csiszolás és már működik is. :-)
Folytatódik a karbantartás project.
Kicseréltük a benzinszivattyút, mert nem tett neki jót a több mint 1éves állás. Ugyanez volt a termosztáttal is. Szintén cserélve lett.
Végre van fűtés az autóban és hangtalanul ér el a motorba a benzin :-)
Km állás: 184.710km
Újabb 2 év.
Műszaki előtt cserélni kellett a két kézifék kötelet, mert be volt rohadva. Ezen kívül minden OK.
km állás: 202.350km
Végre volt egy szabad napom, amikor beiktattam egy nagytakarítást. Ráfért.
Lesz még rajta mit csinálni tavassza, de legalább már nem kell minden alkalommal kezet mosni, amikor beülök a kocsiba és hozzáérek bármihez. :-)