Csak hogy ne legyen egyszerű az élet. Már a kocsi megvétele után gyanús volt a dolog (Volt 1liter hűtővíz a csomagtartóban).
Hibajelenség:
Amikor egy-egy út után megálltam a kocsival hűtővíz szagot lehetett érezni a motortér felől plusz néha volt a kocsi alatt néhány csepp víz. Néztem az olajat, nem volt habos. Néztem a hűtővizet, nem volt semmi baja. Így mivel nem sokat járok a kocsival nem tulajdonítottam neki nagyobb jelentőséget. De idővel csak bosszantott a dolog.
Lekerül a kocsiról a hengerfej és ekkor fény derült a turpisságra. Valószínűleg már babrálhattak vele, mert rosszul volt a helyére illesztve a tömítés, és mikor meghúzták a csavarokat jól eldeformálták (de az is lehet, hogy gyári hibás volt a tömítés). Még az volt a szerencse, hogy a henger felé hibátlan volt, csak kifelé szivárgott a hűtővíz.
Síkolás és mindenféle tömítés csere után vissza az egész. Nincs hűtővízszag, nincs csöpögés, hibátlan lett. Plusz ha már le kellett venni a kipufogcsonkot, bandázs szalaggal betekertem. Sokkal szebben néz ki.
Természetesen lecseréltük az olajat is a biztonság kedvéért.
km állás: 104.630km
Egy kis törődés igényelt a gép :-) A fekete szín elég kényes, meglátszik rajta minden. Sonax pasztával átfényesítettem a kasznit. Az eredmény elég jó lett. Eltűntek a kis karcok. Korábban átpolírozhatták a kocsit, mert tele volt hologrammal a fényezés. A paszta ezeket is eltüntette. Tükörsima lett.
Illetve e-bayeztem egy rádióbeépítő keretet, mert zavart, hogy a fejegység nem illeszkedik rendesen a helyére.
Rakoncátlankodott egy kicsit a verda. Olyat produkált, hogy nagyobb gyorsításkor 3000-es fordulat környékén megtorpant kicsit és bedobott egy P0235-os hibakódot. Ezen kívül normál használat során semmit nem lehetett érezni. Olvasgattam egy kicsit itt a fórumon és a neten. Sokan írták, hogy egy MAP szenzor tisztítással, vagy cserével megoldódik a dolog. Na nálam a tisztítás nem segített, úgyhogy vettem egy új szenzort. Kicseréltem, és úgy tűnik megszűnt a hiba.
Nem voltam kibékülve a kocsi magasságával. Jófogáson hirdettek Eibach ültetőrugó szettet. Rákerestem neten a gyári számra hogy megbizonyosodjak róla, biztos GTV-be való-e. A válasz igen és az is kiderült, hogy 2-2cm-t ültet. Na mondom ez nekem való lesz. Megmarad a használhatóság és szépen fog kinézni.
Csere közben, ha már le volt szedve a hátsó lengőkar, csiszolás után kapott egy új réteg festést. Itt jegyezném meg, hogy köszönöm a munkát Cseffó Pistnek.
Után egy kis ebéd. Megtöltöttük az utcát Alfákkal. :-)
A tegnapi olajcsere után Cseffó mester fényt derített arra, hogy mi rakoncátlankodik az első futóműbe.
Meg is lett a tettes. Egy axiál csukló és egy kormánygömbfej. Ma meg is ejtettük a cserét.
Megejtettük az éves olajcserét.
- Mobil 1 Super 3000 5W-40
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Gázolajszűrő
km állás: 187.586km
Gondoltam egyet és nekiestem a féknyergek festésének. Egy füst alatt kapott egy réteg cink, majd egy réteg fekete festéket a féktárcsa közepe is.
Tegnap rászántam magam, hogy kicserélem a kézifékkart, ami már december óta várja a beszerelést. Kicsit tartottam tőle, hogy nehéz lesz hozzáférni a csavarokhoz. Nem lett igazam. Felülről kicsavartam a bowden állítócsavarját. A kocsi alatt, csak a kipufogó hővédő lemezét kellett leszedni és már hozzá is lehetett férni a 2db tartócsavarhoz. Így már teljes a beltér :-)
A GTV szerelési útmutatóját böngészve megakadt a szemem azon, hogy miként kell kiszedni a gyári lábtérvilágítás foglalatát.
Meg is néztem, hogy nekem miért nem világít az a nyavalyás. Azért nem, mert nincs benne, csak a helye. A csatlakozót megtaláltam, de a lámpatest nem volt benne.
Találtam jó áron ledes világítópanelt, amit összekötöttem a gyári csatival és láss csodát világít. :-)
Télen beszereztem egy elektromágnesen parkolóradart. Kínából rendeltem, kemény 2500Ft volt. Sokat nem vártam tőle, de meg kell mondjam, hogy felülmúlta az elvárásaimat. Tökéletesen teszi a dolgát. A legjobb, hogy nem kellett kifúrni a lökhárítót, csak bele kellett ragasztani a hátuljába.
Lökös leszedésénél csak CSAVAROK vannak :-) nincs se patent, se semmi ami eltörhetne! Imádom!
Ezzel egyidejűleg visszatettem a kocsiba az akkut, és mentünk vele egy tavaszindító kört. :-)
Ma felkerültek a Novitec N8-asok. Egy 30mm-es ültetést elviselne. Majd meglátjuk...
(2017.03.19.)Tapasztalatok:
+ az autó sokkal stabilabb
+ jobban néz ki :-)
- a széles gumi miatt minden útegyenetlenség megvezeti a kocsit (jobban kell kapaszkodni a kormányba)
- utazási komfort csökkent a rossz utakon :-(
- a Dunlop Sport 225/40 R18 gumi hangos