Sajnos a gyári központi zár vezérlője valami miatt nem működik. Mint azt a korábbi tulajtól megtudtam próbálták megjavítani, de jobbnak és könnyebbnek látták egy utángyártott darabbal helyettesíteni.
3 dolog miatt nem tetszett:
- 1db távirányító van a kocsihoz
- az a távirányító is elég csúnya
- a 156-nál hozzászoktam hogy kulcsról nyílik a csomagtartó (ennél pedig nem)
Nem volt más teendő, keresni egy olyan vezérlőt aminek van egy plusz kimenete és szép a távirányítója.
Találtam egyet aminek a gombsora kicsit hasonlít az ALFA scudetto-ra. Megtetszett, megrendeltem és ma meg is érkezett. Nem volt nehéz kicserélni a kocsiban lévővel, plusz rákötöttem a kimenetét a csomagtér nyitógombjára. Rendeltem még nyomógomb nélküli nyerskulcsot is, mivel a nyomógombos úgysem üzemel. Ezért ha lemásoltattam nyugdíjazom is :-) Jó lesz tartalékkulcsnak.
A GTV is kapott egy USB csatlakozót a szivargyújtó helyére. Szép zölden világít, akárcsak a műszerfal. Még a fejegységet kell lecserélni, mert nem illik a képbe a piros háttér világításával. :-)
Vettem habos klímatisztító spray-t, mert elég cudar szaga volt a klímának. Pollenszűrő kivesz, cucc befúj, vár, vár, klíma beindít és kész :-)
Most egész friss illat lett a kocsiba. Remélem jó sokáig így marad.
Még el kell vinni a szerelőmhöz a kocsit ellenőrizni a gázszintet, mert szerintem nem fúj olyan hideg levegőt, mint régebben.
Km állás: 182.796km
Cseréltünk egy stabilizátor pálcát a jobb első keréknél. Halkabb lett a kopogás, de sajnos nem szűnt meg :-(
Keressük tovább a hibát. Én a stabilizátor rúd szilentjeire tippelek, de azt a két kis gumidarabot nem egyszerű kicserélni.
Km állás: 182.752km
Ma végre sikerült átíratni a kocsit! Az eredetvizsgát már régen megcsináltattam, de utána mikor bementem a kormányablakba közölték velem, hogy hiába van itt minden irata a kocsinak (törzskönyv, forgalmi, biztosítás, eredetvizsga) mégsem tudják átírni. Mivel a régi tulaj hitelre vette anno, és bár igaz hogy a hitel régen ki van fizetve (hiszen ott a törzskönyv) kell kérnie a hitelintézettől egy igazolást (2300Ft) hogy valóban törlesztette és ezzel a papírral kell bemenni az okmányirodába. Ez múlt héten hétfőn történt. Telefonáltam a régi tulajnak, hogy mi a probléma. Intézkedett, megkapta a papírt a banktól. Ma telefonált hogy elintézte, mehetek átíratni.
Led került az első helyzetjelzőbe, rendszám világításba, a tolatólámpába, a csomagtér világításba, a kilépőfényekbe, az utastér világításba és a kesztyűtartó világításba.
Nagyon szép és erős fényük van. Sokkal modernebb hatást kelt a beltér, mint a hagyományos halogén izzóval.
Kicseréltem a tompított fényszóró izzóit. Szép kékes fehér fénye van. Majd sötétbe kiderül hogy vizsgázik.
Kellett egy kis csicsa a kocsira. Aliexpress-ről rendeltem alfás szelepsapkát és quadrifoglio emblémát. Szerintem jól áll.
Az oldalsó indexet lefestettem lámpasötétítő spray-el, mert teljesen megvolt sárgulva a búrája. Annyira nem tetszik, de mindenképp jobb mint előtte. Jó lenne szerezni gyári kinézetű füstszínűt.
Kapott az autó a kalaptartóba 2 új hangszórót, mert a gyárinak ki volt szakadva a membránja. A hangszóró és a féklámpa takarón a szövet nem kicsit volt megfakulva. Szürke volt, csak az oldalán látszott ahol nem ért a napfény, hogy ennek bizony feketének kellene lenni. Volt még itthon fekete fújós festékem, hát adtam nekik. Szépek lettek.
Ma megejtettem az eredetvizsgát. Illetve Cs.Roberto cartárstól beszereztem egy szebb váltógombot.
Majd otthon volt egy kis időm így kiüregvédőztem az összes ajtót. Az anyós oldaliba meglepetést is találtam 2db autómosó szivacs személyében. Szerintem nem gyári tartozék :-) Még jó hogy nem cigit csempésztek benne.