Nem sokkal 5 előtt (0705) hívtam Zolit, hogy ott vagyok a környéken , ha kész az autó, akkor elhoznám, azt mondta még kb. fél óra és elkészül vele. Addig vettem magamhoz némi pénzmagot és elbékávéztam a műhelybe.
Mire odaértem már készen is volt. Bár még épp a kezében tartotta a kormány alatti biztosítékfedelet:) mert az egyik alsó patent háza eltört és nagyobb kátyúknál leesett a fedél a helyéről (Árpád hídon folyamatosan:) Száradás után visszarakta a helyére, aztán lassan indultam is.
Ami cserélve lett:
-két első, felső lengőkar (10.071 ill. 10.078Ft)
-motorolaj (Comma 10W40) (munkadíj: 500Ft:)
-olajszűrő
-levegőszűrő (Filtron)
-rendszámtábla világítás
Ami javítva lett:
-egyik levegőcső a motortérben, mert a flexibilis részénél ki volt szakadva
-a bal oldali ködlámpa vezetéke a helyére került, mert lógott
-a biztosítékfedél meg lett ragasztva
Ami kiderült:
-a küszöbnél rá fog férni egy lakatolás. még nem vészes, de inkább időben..
-a levegőcsövet lehetne cserélni
-az első, alsó lengőkarok és a stab.pálcák elvileg jók, aztán majd legközelebb kiderül melyik nem jó mégsem, mert valami halk kopogás-ropogás még mindig jön elölről.. Ha azok nem, akkor vagy stab.rúd szilent vagy motortartók szilentjei közül vmelyik..
Ami még hátra van:
-komplett vezérlés csere
-gyertyák cseréje
-pollenszűrő csere
-nagyobb, hűtött fékek előre
-stb.
km óra állás: 187.851km
Köszönöm neki a gyors diagnózist, alkatrészrendelést és a munkát és hogy az elején nem küldött el, hogy jöjjek vissza jövőhéten vagy utána.. A srácnak meg a fuvart az Örsre tegnap :)
[Költségeim: anyag + munkadíj ]
Ma úgy döntöttem (0704) nem várok tovább a futómű megnézetésével, mert elég aggasztó recsegő-ropogó hangokat hallatott magából mostanában jobb elölről, így hát HoZee ajánlására elgurultam Zé.-hez, aki felemelte és kiderült, hogy a porvédő gumik a felső lengőkaroknál (elöl) el vannak szakadva és szerintem emiatt tele ment porral, és azért nem tette már a dolgát úgy, ahogy azt kellett volna.
Utoljára egy éve 06.30-án cserélte ki nekem szatyi ezeket a lengőkarokat, amiket akkor Erhardtól vettem. Azóta 22.651 km-t beletéve (1év+1nap alatt) szépen tönkre is mentek az olcsó ocap termékek..
Zolival azt mondta, holnap délelőttre megvan az alkatrész, elég kedvező áron.. és nem ocap:) aztán délután viszem és helyben kicseréli őket. De mivel már nem akartam ropogó gömbfejjel még 90 km-t oda-vissza megtenni, így abban egyeztünk meg, hogy az autó marad én meg villamosra és vonatra szállok, aztán holnap mire megyek már készen lesz.
Hirtelen jött az ötlet, hogy az autó végül ott marad, így nem voltam felkészülve, hogy mit kellene még átnéznie rajta. Pár dolog ami eszembe jutott azt elmondtam, a többit telefonon egyeztettük. Ilyen például, ha már szét lesz szedve, akkor a másik két lengőkar és stab pálcák esetleges cseréje, a stab.rúd szilentjének a cseréje, ha arra szorul. Egy motorolaj csere szűrőkkel. Gyertyák ellenőrzése. Illetve egy komplett vezérlés csere, amire azt mondta, hogy nem fog most időben beleférni. Pedig már nagyon is aktuális lenne. A többi már apróság ezekhez képest. Azokat otthonról egy e-mailben küldtem utána :)
Remélem holnap már "minden" rendben lesz a géppel és nyugodtan autózhatunk tovább..
km óra állás: 187.851km
A bal oldali féklámpám már eléggé zavart, ahogy kinézett és hogy nem világított rendesen, így ma (0618) egy autómosás után kicseréltem a búrákat gyárira. Belül maradtak az in.pro lámpák, csak a szélsőket cseréltem, amíg nem lesz megjavítva a hibás.
A képek korábban már szerepeltek a blogomban (kivéve a 3.), most csak összeraktam őket. Sokáig 3 csík piros szig.szalag jelentette a 'megoldást', de elég cikinek éreztem. :)
Ma (0414) már végre lecserélem a kerekeket téliről nyárira a nóraautóban. Mert úgy emlékeztem ott milyen olcsó.. :) Aztán mégsem volt annyira :)
km óra állás: 182.892km
A téli gumikat idén 8.104km megtétele után cserélték a nyáriak. Ez az első telük ezeknek a Dunlop 16"-os téli gumiknak.
mosás, takarítás, bőrápolás, ablakpucolás, stb. A jó időre való tekintettel az udvarban. :)
Kezdődött azzal, hogy kiégett egy helyzetjelző (bal első), ill. az egyik izzó a rendszámtábla világításból.. De a bal oldali féklámpám sem az igazi már, mert a búra belsejében letört az a műanyag henger (belül mitől..?!), amibe az izzó belemegy és attól lesz piros fénye, de ennek hiányában most szép rózsaszínes fehér fénye van.. állítólag ez már télen is így volt, csak én nem láttam.. A helyzetjelzőt cseréltük (0318), az volt otthon, a többi még várat magára. A hátsó lámpabúrát valószínűleg Tulihoz fogom elvinni ismét.
Az idei első hó.. (1221) majd' egy hónappal később mint tavaly (nov27).
Az idei utolsó autómosás és takarítás (1222).
És már több mint egy éve csöpög a vízhűtőm, de legalább az utolsó szerviznél kiderült, hogy hol ereszt.. viszont a másodjára vásárolt hűtőtömítő folyadékkal úgy néz ki megoldódott -ideiglenesen- a probléma. Az első nem vált be, beleöntés után ugyanúgy fogyott a hűtővízből. Nem rég bemérettem és jelenleg csak -7 fokig bírná a rendszer, úgyhogy szerintem még kellene bele egy kis fagyálló.. :)
Megérkezett (1115) piktortom által készített 156 fali topic naptár a 2012-es évre.