Blog >> alsó
Az utóbbi egy hét alatt annyira elhervadt az első futómű, hogy már úgy kopog mint annak idején a ladák a krék kitörése elött... Eddig csak a szilentek nyüszögtek, de most már a gömbfejek is erősen kopognak. A nyárra tervezett futómű felújítást előre hoztam és gyorsan be is szereztem a lengőkarokat...
Délután neki is kezdtem, a jobb felső gyorsan ment, a jobb alsó gömbfejénél elakadtam egy kicsit, de az is ki jött, aztán rám sötétedett...
Fojt. köv.




Ma megtörtént a szükséges javítás az első futóműben. Az alsó lengőkarok hátsó szilentjei lettek cserélve. (RPM Max. Levi) Illetve a kézifék is be lett állítva.
Ismét nekifut a műszakinak...
Lassan lejár a műszaki érvényessége, így elvittem előműszakira, azzal hogy alapvetően minden okés, és mehet élesbe is ha megfelel az előműszakin.
Sajna enm ennyire egyszerű a dolog, 35%-os kézifék eltérést mértek, illetve mondták hogy csereérett az alsó lengőkarok hátsó szilentje.
Apróságok, de foglalkozni kell velük :)
Balos ködfényszóró égett ki, immár cserélve.
Megejtésre került egy garanciális csere. A kb. 800 km-el ezelőtt beszerelt alsó lengőkarok olyan gyönyörű ropogással adtak hangot gyári hibájuknak, hogy nem bírtam hallgatni, gyorsan Zé-nél kötött ki a vas. Garanciálisan cserélték, most ismét csendes a futómű. Remélem most többet fog kibírni... :)
A műveletek ismét Zé műhelyében zajlottak, köszönöm!
A vásárláskor Zoli cartárs Zoli1980széleskörűen és őszintén világosított fel az autó általa ismert állapotáról, amit EZÚTON IS KÖSZÖNÖK NEKI. Az eddig az autóért megtett erőfeszítéseit szintén. Így kéne ezt mindenkinek csinálnia...
A Zé.-nél történt alapos kiolvastatás igazolta is minden szavát, így cserélve lettek a következők: légtömegmérő, alsó főtengely holtponti jeladó, bal hátsó ABS jeladó. (minden alkatrész bontásból származik)
Egész jó és kifejezetten szerethető autó ez is...
Hibakódok száma: nulla.
A kocsi elejéből kopogást hallottam kormányzáskor alacsony sebességnél. Már azt hittem, eljött a féltengely cseréjének ideje, de a szerelőm teljesen mást állapított meg. Egy hosszú listát írt a cserélendő alkatrészekről:
-2 db alsó lengőkar
-1 db féltengely gumiharang
-1 db axiál csukló
-1 db kormány gömbfej
-stabilizátor rúd
Ha már szét lesz szedve, bekerülnek az új első lengéscsillapítók, Monroe márkájúak, plusz a torony szilentek. Utána futómű beállítás. Az Érdi Teamhez viszem a XV. kerületbe, mert az őszi beállítással elégedett voltam.
Kirándultam egyet, a tetőn vittem a biciklimet magammal.
Elvittem a gumisomhoz a nyári szettet, hogy cserélje le a télieket.


Ismét aktuálissá vált az olajcsere,és még volt egy félkész alsó toronymerevítő projekt Skull cartárssal. Skull cartárs invitálására meglátogattuk őt a ( számomra ) kimondhatatlan nevű településen. Sikerült megoldani az olajcserét,illetve az alsó toronymerevítő is elkészült.
Ezer köszönet Skullnak a segítségért,és a felajánlásért, valamint Dévidnek a navigálást.
Jókis nap volt,remélem leszmég lehetőség ilyen találkákra.



Ez olyan elem, amiről nem gondoltam, hogy létezik vagy hogy nekem valaha lesz :) Köszönhetően Marklar kollégának, lett.
Felkerült végre. Igaz 16Vről való, de tulajdonképpen egész könnyű volt felrakni.
SKULL Cartársnál jártam ma. Ő készítette a merevítőket, és fel is szerelte nekem.
Az alsóval volt egy kis probléma, mert a TS-nek az olajteknő hátsó része máshogy néz ki és elérte a merevítőt, meg kellett lapítani. Miután kész lett elindultunk vissza (a műhelyből) és úthibáknál kocogó hang hallatszott. Visszamentünk, és kiderült hogy a kipufogó éri el néha, ott is meglapította, így már jó lett.
Ezúton is köszönet Janinak, a segítségért!
A két merevítő ára 15.000Ft


