Blog >> műanyag
A szélvédő elötti műanyagokat, letakarítottam, újraragasztottam rájuk a gumicsíkokat, és az egyiken , már korábban letört fület visszaragasztottam. Majd lekezeltem fúróüregelő olajjal.
Raktam egy darab dryvit hálót a fűtőventilátor elé, hátha így nem jutnak be oda a falevelek, meg a magok. Úgy emlékszem az 56-ban gyárilag is van előtte valami durva háló.
Kicseréltem az ablakmosó kis darab csövét, ami a motorháztetőhöz vezeti át a vizet.
Az autó 5 éves és kicsit mattultak már a műanyagok és gumik a külsején. Erre próbáltam valami orvosságot találni, de nem lett meg a Szent Grál. Vettem egy K2 Bono Black névre hallgató anyagot. Igazából nagyon macerás volt vele dolgozni, mert a rongyot teljesen tönkretette, amivel felvittem. Továbbá nem is lehetett olyan szépen szétteríteni és könnyen össze lehetett vele kenni mást is.
Sajnos az oldalsó ablakkeret műanyagok a beavatkozás után is pont ugyanúgy néztek ki, mint előtte. Egyedül a szélvédő aljánál lévő takarógumin látszott érdemi javulás. De az eredeti cél az előbbiek fényesebbé/sötétebbé tétele lett volna.
Kicsit megkésve, no de nem túl későn írom ezt a blogbejegyzést. Már nyáron megejtettem a hátsó lámpabúrák cseréjét. Bontottan vettem 2 lexus design hátsó lámpát, szerintem elég csinosak, bár azért látszik hogy nem újak.
Aliexpress.com-ról rendeltem 1500 Ft / párért két színes Alfa emblémát, ami nem kifejezetten 145be való, de azért kellő ragasztóval és anyázással sikerült a helyükre rakni. :)
Belül két műanyag, a középső és a rádióbeszerelős-kesztyűtartós egységek lettek kicserélve, fekete színűre. Belső műanyagokat tekintve már csak a műszerfal van hátra ( azt is feketére ). Remélem hétvégén végre azt is lesz alkalmam megcsinálni.
Sajna nagynyomású mosás esetén beázik kétoldalt az ajtónál, pontosabban a hangfalaknál folyik be a víz. Fórumon kaptam a tippet, hogy az ajtó allján a gumit elhúzva a kifolyókat pucoljam ki, megtettem, de baloldalt továbbra is beázik. Majd ha szétszedem műszerfalat akkor kiszedem kárpitokat is, belülről is megpróbálom, hátha maradt még valami sár ott.
Ami a szervizelést illeti, jobb hátsó toronycsapágyat kell majd csinálni, amit Ferkéhez szeretnék vinni, illetve szintén Ferke által diagnosztizált a légtömegmérő hibája, amit jövőhéten intézek el. ( újat veszek )
Ismét kicserélődött egy pár műanyag az autón. Elsősorban az autó hátuljával foglalkoztam most. Történt még tavasszal valamikor, hogy róka koma feje csattan az első lökös alján (éjszaka, esély nem volt kikerülni...), gyorsan kiálltam, alánéztem, szerencsére nem látszott meg (idegbajt is kaptam volna, ha széttöri a friss első lökőmet...), és nem is rendezett át semmit a kocsi alatt. Persze később kiderült, hogy valószínű akkor, és nem máskor a hátsó védőborítás a tank alatt elrepedt. Szép nagy darab hiányzott belőle. Így ezt is cserélni kellett a dobbetétekkel együtt, ami már rég tervben volt. Felkerült végre a friss hátsó lökös is. Volt egy két berohadt csavar, a dobbetéteknél az összes, illetve alul kettő. Egy ami a műanyag védőburkolatot fogja fel, egy meg ami a kis hővédő lemezt a kipufogónál. Mivel ez a lemez kissé gyalázatosan nézett ki, így rozsdátlanítás után lekezeltem. A lenti csavaroknál előkerült a fúró-menetmetsző így megmaradt a gyári menet. Sajnos a dobbetéteket tartó csavarok úgy be voltak rohadva, hogy azokon segíteni nem lehetett, így átmenő csavarok kerültek oda. Illetve itt is le lett kezelve a kasztni, mert könnyen továbbmehet innen a rohadás, amit nem szeretnék. Továbbá jó hír, hogy a szokásos helyen nincs rohadás egyelőre. Persze távlati terv, hogy alvázvédőzés után véglegesen megszüntetni minden kis gombostűnyi pöttyöt is, amit esetleg nem vettem észre, de gyakorlottabb szem úgyis látja, a még nem látható, de kezdődő problémát. Bal hátsó lámpa is cserélődött, most már nem ázik be, eső után nem lötyög a lámpában víz.
A hétvégén volt egy kis időm így nekiálltam beépíteni az időközben összevásárolt alkatrészeket. Megküzdöttünk sok berohadt csavarral, de ennek ellenére sikeresen kicserélődött az első lökő és a vezető oldali dobbetét. Az anyós oldalit sajnos nem tudtuk megreparálni, mivel amit szereztem az keskeny kasztnishoz való így nem jó. A hátsó lökő/dobbetétek idő hiányában egyelőre maradtak. A lökösöket persze felrakás előtt lefényeztettem, kifejezetten szépek lettek nem túl drágán. Sajnos nem teljesen illeszkedik az eleje, valószínű volt már kisebb-nagyobb kocc az autóval, így van egy kis hézag a lámpák alatt, hiába próbáltunk húzni a nyúlványokon. Úgy néz ki ebből majd kasztnis munka lesz, bár így is sokkal jobb mint volt eddig. Valamint kicseréltem a vezető oldali ablaktörlőkart is, mivel azt sikerült eltörnöm még régebben. Amint kész lesz a hátulja is, teszek fel képet róla. A segítséget pedig itt is köszönöm DeezL cartársnak. :)
Már nagyon zavart, hogy a motorháztetőt nem tudom rendesen kitámasztani, merthogy a kitámasztó műanyag alkatrészei eltöredeztek és a géptető felnyitásakor az egyszerű kiakasztom mozdulat helyett mindig kellet kicsit bohóckodni a karral... DE ennek most vége! Az Autóház Budaörsnél beszereztem a gyári új alkatrészeket, melyeket egy perc alatt a helyükre pattintva, csodásan működik a géptetőkitámasztás. :)
Pár hete rendeltem pár bizbazt a Fiat Kelet-Pestből. Ezek ma beépítésre kerültek.
Üzemanyagszűrő tartó konzol ,szélvédő sarkánál lévő műanyagok ,hátsó ajtóba való gumi.
Konzol:5212 ft Szélvédő oldalcsík :4505 ft Kartámasz betét:2816 ft
Tavaly, az alváz felújítása során eltörték a bal hátsó ajtónál lévő műanyag küszöböt. A héten vettem egyet, ma kicseréltem, plusz kiporszívóztam és leápoltam a belsőt is.
Eléggé le van harcolva a hátsó lökös, így nekiálltam.
Megpróbálták már javítani, elég nevetséges módon. Nem igen jött össze :D
Rám esteledett így nem végeztem,néhány kép ízelítőnek.
Sajnos nincsen hőfokra pontosan állítható hőlégfúvóm,így parasztosan forrasztópákával hegesztettem meg, erre a célra használom...
Lényeg,hogy ne csak a repedés mentén húzzuk végig oszt' jóvan', hanem rendesen olvasszuk össze, hozag anyagot is vigyünk bele. (elöl-hátul)
Figyeljetek ,hogy milyen műanyag a lökhárító,és ugyan olyan műanyagot olvasszatok hozzá.
Miután megvagytok a fölös műanyagot le kell csiszolni,majd finom gittel felhúzni, formára csiszolni!
(Egy műanyagos 200ft/cm -ért hegeszt nálunk, szóval nyaljon sót annyiért ) :)
Ugye milyen egyszerű? :D Nem az!
Folytatom ,ha haladok vele...
Update:
Most lett kést a fényezés!Hát a nagy töréssel megszenvedtem rendesen...Kapott fekete fillert, ezt is láthatjátok a képen! Azt lecsiszoltam 800-as vízpapirral, kontrolporoztam, erre azért van szükség,hogy lássuk meddig kell csiszolni a felületet.
A tükröket együtt fújtam a lökhárítóval! A színe még nem public,ezért fekete-fehér :))
További képek róla majd az autón lesznek!
MOD:
Már publik az autó így színes képek is "elérhetőek" :)))
Király156-tól vettem egy pár műanyagot, ami elöl a lámpák és a pajzs között vannak (2.000 Ft). Ezekből kivágtuk a króm részt és szépen lecsiszoltuk. Ha már fényezés, akkor a ködlámpaburkolatokból is kivágtuk a műanyag rácsot és azt is lecsiszoltuk. Ezeket kb. 6.000 Ft-ért fújták színre. Majd kapott mindegyik hátulról egy-egy szép fekete rácsot, ez 3.000 Ft-ba került, de még csak a fele sem lett felhasználva. Szélvédőragasztóval lettek rögzítve a műanyagokhoz (2.000 Ft). Megmaradtak a régi krómosak is, úgyhogy ha úgy tartja kedvem, akkor bármikor 2 perc alatt vissza tudom cserélni őket.