Blog >> matrica
Mo-on a rendszámhoz van kapcsolva az autópályamatrica, ezért átírható. Eddig nem is volt vele gond, bevittem a 2 forgalmit és jólvan. De kis országunkban el kell baltázni azt ami alapvetően jó és meg kell nehezíteni a normális ügyfeleknek az ügyintézést (néha szó szerint el is lehetetlenítik) és kiskapuk keresésére kényszerítik, valami okos indokkal, hogy mondjuk visszaéléseket akarnak elkerülni, vagy hasonlók. Mondjuk az éves pályamatrica átírása (ami nem ingyenes - 1490ft) nem tudom kinek milyen visszaélésekre adhat lehetőséget, de biztosan milliárdos károk származtak már belőle, ha ennyire el kellett kurjantani. 2012-ben az a szabály, hogy a tulajdonosnak azonosnak kell lenni, és az új jármű megvétele után max. 30 napon belül lehet intézni, de csak akkor ha a régit már eladtam, vagy megszűnt a használati jogom. Ez annyira abszurd hogy nem is tudok rá mit mondani. Mi van akkor ha nem tudom a régi kocsimat eladni ennyi idő alatt? Vagy mondjuk a családon belül kocsit cserélünk valami miatt és a másikkal kell munkába járnom? Persze tudomén fizessek sokat.
(itt jegyzem meg zárójelben, hogy Ausztriában nem átírható, de csak a felébe kerül) No de én nem akarok! Kiderült, hogy ha ideiglenesen kivonatom a forgalomból a régit, akkor megoldható. Így tettem. Miután megtörtént az átírás, visszahelyeztettem. Szerencsére van okmányirodás kapcsolatom, így csupán 2x2300ft-ba került. De ha a rendes utat járnám végig, akkor ez sem megoldható tekintve hogy Győr környékén min. 3 hét a várakozás gépjármű ügyintézésnél.
Az meg már csak hab a tortán hogy az autópálya ügyfélszolgálat csak autópályán érhető el (kivéve pl. Budaörs), ami megint csak abszurd mert kell vennie a delikvensnek matricát ahhoz hogy vitás ügyét rendezhesse. Kicsit furának érzem én ezt. Mondjuk Mosonmagyaróváron ez még nem nagy gond, mert a fizetőkapuknál van az iroda és oda még be lehet menni, de kijönni már csak matricával lehet.
Jobb később, mint soha alapon ma felkerült az autóra a promóciós matrica. Elsők között szoktam felragasztani, de csak hétfőn kaptam kézhez, az autó is baromi koszos volt, így csak most sikerült. Lényeg, hogy fent van! :-)
Ma átvettem végre a rég megrendelt matricáimat. A gyártásban ahhoz a céghez fordultam, akikhez tavaly, mivel az itt ajánlott cég válaszra sem méltatta kérésemet. Üröm az örömben, hogy NEM olyan, amilyet kértem, pedig hosszas levelezést folytattam egy felelős személlyel. A matricák árajánlatát 2012. február 1-én kértem, ehhez képest ma, azaz 2012. május 17-én vettem át őket. Legnagyobb problémám azzal van, hogy kb. 2 hónapja arról egyeztem meg Oláh Péter úrral, hogy a mérete 100 x 87 mm lesz, ehelyett az első e-mailben szereplő 150 x 130 mm-s méretet gyártották le, ami akkora, hogy a 156 oldalindexe felé alig fér el, így nem tudom, hogy egyáltalán felkerülnek-e az autóra. Nagyon sajnálom, hogy csalódnom kellett ebben a "rengeteg munkával ellátott" budapesti cégben, úgy gondolom, hogy többet nem kérek a segítségükből, ami a matricákat illeti. Akikről szó van a következő oldalon érhetők el: www.matricamania.hu vagy www.autodekor.hu Sajnos ajánlani személyes tapasztalatok miatt nem tudom senkinek.
Felpróbáltam az autóra a matricát.... szerintem nem fogja díszíteni, nagy kár.
Felkerültek az első oldalablakokra a kötelező Club Mo.rosso matricák,és természetesen az ehhez passzoló rendszámkeret is felrepült a helyére :)
hol is kezdjem? valamikor úgy 2008 magasságában jött egy olyan ötletem, ami megvalósítás után fél órával megbántam. nem, ez nem jó kifejezés, mert nem bántam meg, mert kellett, csak valahogy nem tetszett a 33-on. de azért rajta hagytam, mert a szüleim vették nekem, szóval nem volt kedvem bárhogy is megbántani őket. így maradt.. de idővel, amikor kezdtem észre venni, hogy az emberek röhejesnek tartják, meg kötekedtek belém, hogy vajon mi van az autón a listáról, meg bla bla bla wannabe streetracer, így négy év után úgy döntöttem, hogy jobb lessz nekem nélküle.. 10 perc alatt az autó visszanyerte a normális alfa kinézetét, és nincs többé "hülyegyerekautója". néhány kép a megszabadulás pillanatairól:
Soha nem tudom megtagadni magam és egy idő után muszálynak érzem hogy minden autóm kinézetén változtassak. Hála istennek a GTV külseje magában is nagyon egyedi és figyelemfelkeltő. Remélem nem sikerül rontani rajta, pedig a fóliás mester megprobálta, négyszer szedte vissza a tetejét, az oldalcsíkot meg én szedetettem vissza vele mert nem sikerült neki ugyan olyan magasra mint a másik oldalát:( Már csak egy szett fekete felni és a már meglévő csere motorháztető és első lökhárító színrefújása lenne hátra ha addigra nem találnék majd megint ki valamit:D
Köszönet ystuc-nak a logo-ért!
Régóta zavart a Type-R felirat az övcsipeszeken. Így ma (0812) lecseréltem egy Alfához illőre.. :) A matricákat természetesen GT-től rendeltem. Köszönöm a segítséget ismét!
Ma kitakarítottam és lemostam az autót. Leszedtem az AC matricát is a hátuljáról, és minden túlzás nélkül 1.5 órát vakargattam róla a ragasztót ablaktisztítóval. Komolyan elgondolkodtam azon, hogy egyáltalán visszategyek-e rá bármit is, mert mégegyszer ezt nem játszom végig. Aztán győzött a Cuore Sportivo matrica így felkerült a jól bevált helyére.
Valószínű, hogy veszek majd valami polírgépet, amivel talán könnyebben le tudom majd szedni legközelebb a ragasztót, ha lesz ilyen egyáltalán.
Elsőként újabb köszönetet szeretnék mondani (írni) GT-nek, akinek köszönhetően kis matricázással lett szebb az autó. :) Egy flakon féktisztító és a mai mosás kellett a képekhez, bocs GT, hogy eddig húztam. :D A rosszul feltett tricolor matricák cseréi, és a tanksapka dísz is sokat dob az autón, köszönöm! :)
A történet sok nappal később, e hét csütörtökön folytatódott, amikor is küszöbpróbára indultam, és égővásárlás lett a vége. Történt ugyanis, hogy induláskor kiégett a hátsó helyzetjelzőm, az utolsó előtt fékezés után pedig az izzó féklámpaként funkcionáló izzószála is megadta magát. Ez még a kisebbik gond volt, mivel egy Shell kútra tartottam, 375 Ft-ért vettem két új izzót. Csakhogy a kiégett izzó annyira túltöltötte magát, hogy megolvasztotta a búra foglalatát is, így csak az izzó eltörésével lehetett azt kiszedni, majd a megolvad részt visszaformálva sikerült az izzót is kicserélni. Aznap derült ki, hogy nem elég pontosan illeszkedik a kifejezettem erre az autóra legyártott speciális küszöb, ezért ma reggel az utam Váchartyánba vezetett, ahol Csabival formára szabtuk, és jövő héttől a fényezőnél lesz. Reményeim szerint péntek este felkerülhet, de majd csak akkor hiszem, ha már látom. :) Addig is alant egy kép a várható végeredményről. :)