Blog >> csere >> vezérlés

>> Eseménykiko // Alfa 156 2.0 JTS sport pack // 2013-06-20

Összeszítettem h mikor mi volt cserélve olajok terén. a helyzet a következő:
Motorolaj - Xado 10w60 4.6l - 100.895km-nél volt ->110.000km-nél kell
Fékolaj - Ate Super Blue DOT4 0.5l - 81.000km-nél volt ->110.000km-nél kell
Szervo olaj - Tutela GI/A 1.2l - 100.000km-nél volt ->140.000km-nél kell
Váltó olaj - Tutela ZC75 2l - 81.000km-nél volt ->140.000km-nél kell

Ma volt klímatöltés, mert nem volt olyan hatásos - 11 év alatt 300g maradt a rendszerbe, most már teljes mennyiség van benne 650g. :D jéghideg klíma.

Az olajokra elméletben ezek a szabályok lézetnek(vagy ekkor tennél jot az autónak):
motorolaj 10,000km vagy 1 év
váltó olaj 60,000km vagy 6 év
szervo olaj 40,000km vagy 4 év
félolaj 2 év -> növelt foráspontu fékolaj esetén 3év
klímatöltés 10 év
vezérlés 60,000km vagy 6 év

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2012-08-03

Alkatrészek: 31.500
Felső lengőkar:26.000 (Később lesz cserélve)
Support:16ezer

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2011-06-21

2011. Április: 100000km. komplett vezérlés csere. Gyári szett:35600Ft, generátor szíj 6PK1722 9900Ft,hozzá a feszítő és a vezető görgők:12000+7800 Ft. Ezenkívül ami múltkor lemaradt az a váltó olaj csere is megesett Tuttella Car Matrix 6000Ft

>> SzervizNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2010-12-06

Sikeresen megtörtént az autó felújításának második nagy szakasza.

Ami cserélve lett:
- az eddig nem cserélt futóműalkatrészek, vagyis 2 szilent elől, 2 szilent hátul, 2 stabilizátor pálca, 2 hossztartó.
- teljes motorvezérlés csere (vezérlőszíj, vízpumpa, görgők, +1 feszítő görgő ami már nagyon cserére érett volt, hangja is volt).

Volt számítógépes motordiagnosztika is, hálisten elvileg minden rendben a motorral :) És külön öröm, hogy a motorban annyi km van amit a műszerfal is mutat, szóval nem lett visszapörgetve a számláló.

A kormány szervó folyadék is után lett töltve.

Tapasztalatok: az autó nagyon szépen megy, a motorhang tiszta és szép (eddig volt egy kis mellékzöreje, valószínűleg a nyikorgós görgő miatt). A kormány még finomabban jár mint eddig :) A futómű most már tényleg csendes, de még hátra van egy műszeres futóműállítás :)

Km óra állás: 170 560

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-05-22

Bár Lola kilométerei nem indokolták, ám a kora miatt javasolt volt most megejteni a vezérlés cserét. Meg hát így illik, újhasznált autónál.

Összes görgő, szíj, tömítés és még nem tudom miken kívül vízpumpa csere, motortartó bakok cseréje, izzó cserék, fényszóró javítás és beállítás, és tucat bolha pótlása a kárpitokon.
Ja, és fehér oldalindexek installálása, ami az Autóház Budaörs lelkes csapatának a legnagyobb kihívást jelentethette a képek tanúsága szerint :) Köszi Misi, Köszi Laci! Olybá tűnt, mintha szeretnék ott ezt az autót.

Most, hogy vége a szükséges szervizeknek, nem marad más, mint az önfeledt autózás :)

>> SzervizB-la Ÿ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2009-09-11

Miután kifeküdt a hajtókar "új" motort kellet szerezni a vasba. A motor 180,000 HUF volt kompletten 69,000 kilométerrel!!! A motoron kicseréltük a vezérlést : vezéműszíj,görgők,vízpumpa... Ez után jött még 1-2 apróság... A lendkerekem elfáradt és a kumlung is feladta a harcot. Tehát csere! Tömítések, porvédők, olaj, olajszűrő. Így most komplett "új" szíve van a vasnak ha eltekintünk, hogy a váltót hála égnek nem kellett cserélni.... ;-))) Ez így munkadíjjal,anyaggal és mindennel együtt : 380,000 HUF

>> SzervizTorque // Alfa 145 1.6 Ts // 2009-04-21

2009.04.21. km: 158,530
Komplett vezérlés csere: Szij+görgö+feszitő+vizpumpa
Természetesen az elmaradhatatlan vezérlés-módositó is cserélve lett!
Az alkatrészekért köszönet Erhard242 cartársnak!

>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-10-14

Még néhány kép az elhasználódott alkatrészekről, melyek 95430 km-t kibírtak.

>> SzervizFerko // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2007-10-14

Még néhány kép az elhasználódott alkatrészekről, melyek 95430 km-t kibírtak.

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2007-07-02

Elérkezett az idő, hogy az autó komplett vezérlését kicseréltessem. Eredetileg csak egy vezmód és vezszíj lett volna cserélve, de minek utána a vízpumpa is kezdett már elfáradni, a vezető és feszítőgörgő pedig épp, hogy egyben voltak, nem volt más választásom. Szóval egy az egyben minden új.
Oltári szerencsém volt, hogy egy műanyag csavaralátétet, amit Piriék az egyik görgő mellöl szedtek ki, nem darálta be a szíj, mert akkor cudar világot rendezett volna...