Blog >> ablaktörlő
Tegnap volt egy kis esőben kocsikázás, egyszer csak nem volt hajlandó elindulni az ablaktörlő. Már tavaly is szórakozott, de azt hittem bejáródott, és minden rendben van. Délután jobb idő lett így, hát követtem Piritu blogját. Annyival kiegészíteném, ha a stekkerek le vannak húzva a motorról, az anyós oldal felé picit eltolva, lentről felfele könnyen ki lehet buktatni a szerkezetet. Vissza ugyan így, csak fordított sorrend. Segítségem is volt, a szomszéd cicája jóvoltából. Ami le volt írva megcsináltam, mondjuk a zsír, nem volt annyira bedögölve mint vártam, de friss zsírral sem volt hajlandó indulni a motor. Rámértem a lábaira, mind a három érintkezőn mértem a 12V-ot. Szóval áramot kap, lehet, hogy test nincs. A harmadik külön álló lábat lekötöttem testre, és már működött is (ezt csak a legnagyobb fokozatra kapcsólva érdemes tesztelni, mert van olyan opció, hogy az elektronika megfordítja a polaritást, és akkor ez a láb már is nem test). Ezért az elekronikának vettem le a fedelét, könnyen lejön, csak fel van pattintva némi tömítő anyaggal a szélén. Hamar szembe is ötlött, hogy a harmadik láb forrasztása abszolút nincs kontaktban a panellal. A képen a legalsó forrasztási pont. Megforrasztottam, és már hibátlanul működik is. Az esővíz elvezetőnek tavaly óta nem volt mitől elkoszosodnia. Viszont most, hogy ráláttam a belsőkeringtetés lapátjára, ezt kapcsolgatva, sajnos nem csinál semmit. Majd valamikor ezt is orvosolni kell. A végére megunta a cica a szerelést, és felköltözött a tetőre.












Még két éve rendeltem a 147-hez, de azon még mindíg jók a lapátok, itt a spideren meg már akkor sem töröltek valami szépen, mikor hozzá jutottam. Most kicseréltem szépen töröl, észrevehető, de nem zavaró, hogy az utasoldali tíz centivel rövidebb...




Egy picit elkezdtek csíkozni már a 2 éve cserélt Valeo első ablaktörlő lapátok, így ma lecsereltem őket Bosch AeroTwin A187S-re őket.
A hátsó ablaktörlő típushibája is javításra került, így most már törlés után a kezdőállásba tér vissza a lapát. Ezzel együtt megelőzés végett az első ablaktörlő forrasztása is meg lett csinálva, ha már hozzá lett nyúlva, így azzal sem lesz gond már.
A javítást Csadó Imre végezte.
Nem tervezetett beavatkozások: szervóolaj folyása a szervócsőből és hátsó rugótörés miatt.
- Szervócső (gyári)
- Spirálrugó, hátsó x 2 (Japanparts, gyári eredetiből TI rugó érkezett, ezért gyorsan lépni kellett)
- Lengéscsillapító porvédő+ütköző x 2 (Febi)
- Toronyszilent (Febi)
- Szállítási költség + Munkadíj
Az idén beszerzett Magnetti Marelli ablaktörlő lapátokat az elviselhetetlen hangja és rossz törlése miatt lecseréltem SWF-re.
Km óraállás: 143 894
Ablaktörlő karokat festettem le, mert itt-ott már le volt pattogva a festék, és csúnyán fehéredtek, illetve rozsdásodtak. Most szépek...


...annál lényegesen jobb, mint volt. Nem véletlen, hogy március óta nem született egyetlen egy poszt sem, hisz a nálam töltött három év alatt amolyan "tojotává" forrta ki magát a 156-os. Még mielőtt vendettába kezdenek a valódi hithű Toyotások leszögezem, hogy nem véletlen az idézőjel. Csak amolyan "azéntojotám" lett a szarolasz. Jön, megy, dudál, világít, teszi a dolgát ahogy kell, de azért akadt egy pár apróság amitől egy igazi Corolla tulajdonos eret vágott volna, én viszont örömmel nyugtáztam: "ja csak ennyi"? Feltűnt például, hogy egyre kelletlenebbül dolgozik a hátsó ablaktörlőmotor, míg végül egy esős áprilisi estén úgy nem gondolta, hogy csigatempóval elvánszorog a 12 órás pozícióig, majd megáll teljesen függőlegesen. Onnan pedig se jobbra, se balra nem volt többet hajlandó kitérni.
Mivel egész jól megvagyok nélküle, így az EGR eltávolításhoz hasonlatosan ismét az autóiparban oly divatos irányzat, a súlycsökkentés áldozata lett az ehhez kapcsolódó alkatrészkupac. Kibontottam az egész miskulanciát a csomagtérajtóból, majd egy 35mm-es gumidugóval beragasztottam a helyén tátongó lyukat. Nem utolsó sorban sokkal jobban is tetszik így...
Aztán a pandémia közepén (igaz már egész régóta gyanús volt) feltűnt, hogy a McDrive-ban állva (a nagy #maradjotthon ideje alatt szinte semmi más opció nem állt rendelkezésre a szép kártya felhasználására, így be kell vallanom, hogy bizony áldoztunk néha ily módon - szigorúan este 21 óra után - az "egészséges életmód" oltárán) felmegy a vízhőfok egészen a 100-as jelig, anélkül, hogy a hűtőventillátor bekapcsolna. Másnap kiszereltem az ellenállást, s a fenti képen is látható nem túl bizalomgerjesztő látvány fogadott. Rendeltem egy újat, kicseréltem, s visszatért az 1-es fokozat - azóta klímázás közben sem ordít állandó jelleggel ki-be kapcsolgatva a 2-es fokozat.
Mivel ezeket leszámítva tényleg semmi nem jött elő a Toy...akarom mondani az Alfán, így rászántam magam egy az E39-en annó elvégzett low budget állagmegóvásra, immár tanulva az akkor elkövetett hibákból is. Leginkább a küszöbökön, és a motorháztetőn levő festékfolytonossági hiányoktól akartam megszabadulni, de elkapott a gépszíj, és festegettem még imitt-amott, amitől a végeredmény meg olyan lett, amilyen...
Első körben kaptak a rozsdás részek Brunox rozsdaátalakítót, majd cinkes rozsdagátló alapozót és jó vastagon alvázvédőt. Egy hét száradást követően erre fújtam a színt, és a lakkot. Sajnos a rücsi azon egyenetlenségeit, amiket a fekete szín jótékonyan elrejtett, azt a csillogó ezüst most kiemeli, de kellő távolságból és hunyorítva azért elfogadható. Ami viszont sokkal fontosabb, hogy van rajta anyag rendesen, s már nem a pőre lemez kapja a külső behatásokat.
A motorháztetőn kicsit fillerezni és csiszolgatni is kellett, hogy a körülményekhez képest sima legyen a fényezendő felület, ami a legvégén össze is lett polírozva, így a színeltérést leszámítva egész egységes lett a végeredmény. Szép ugyan nem lett, hisz ahhoz telibe kellett volna fényezni az egész motorháztetőt, de annál jobb, mint volt, s remélhetőleg rozsdásodni sem fog.
Mivel facelift-es modell (még ha csak másfeles is), színrefújtam az eddig fekete ködlámpakereteket, majd hogy jól megzavarjam a díszléctrollokat (az igazság persze az, hogy így sokkal jobban elrejti a felületi hibákat), az eddig színrefújt díszléceket feketére festettem, mint ahogy az a ráncfelvarrás előtti példányok esetében volt. Tartottam tőle, hogy vállalhatatlan lesz, ha az olasz designerek által megálmodott konzisztenciát megbontom, de a végeredmény meglepően jó lett.
Valahol itt kapott el a gépszíj, s ha már lúd, legyen kövér alapon lefújtam a tető első, mára teljesen lepattogzott, lakkhiányos részét is. A végeredmény annál lényegesen jobb, mint volt, de erre is igaz, ami a motorháztetőre - így részben javítva azért látszik az eltérés...
Végül előkerestem a még annak idején a Suzukira vett (hú te jó ég milyen régen volt az) kipufogóvéget. Anno túl nagy lett, de a Toyot...akarom mondani az Alfára pont passzol a 60-as vég. Kicsit kellett ugyan vágni a gyári végből, hogy kellően beüljön a lökhárító alá, de megérte, mert a végeredmény kimondottan tetszetős lett.
Ha így folytatja, akkor csak a jövő áprilisban esedékes műszaki előtt kellene a két hátsó lengéscsillapítót kicserélni - mielőtt még leszakad róluk a rugótányér - mert elég rozsdásak a kényes részen. Ettől függetlenül tudom, hogy előbb-utóbb kigyógyul a skizofréniából, s újra Alfaként fog viselkedni, kiharcolva a neki járó figyelmet...










Cserés lett az ablaktörlő lapátom.
Magnetti Marellit vettem, a márka minimum illik az Alfához.
Méret: 580/450 mm.
Egy hónap használat után nincs vele gondom.


Vettem téli szélvédő mosót, egy tömítést az olajszűrőt tartó konzol alá...
Még vettem ablaktörlő lapátokat, sajnos nem az volt a dobozban mint amire számítottam...



2
536