Blog >> ablaktörlő

Olyan sikeresek voltunk szombaton (156 hátsó toronyszilent csere, 155 JH fék javítás), hogy vasárnapra már gondolkodnom kellett azon, hogy mivel üssem el az időt.. :)
Az ablaktörlő gyakran darabosan mozgott és már olvastam több helyen, hogy ezt az okozza általában, hogy a motor csúszóérintkezői elzsírosodnak. Hát, gondoltam nekiállok..
Nem volt nagy ördőngősség kiszedni, még manual sem kellett hozzá.. :P
- ablaktörlő karok le (13as)
- a por- és víz ellen védő műanyag burkolat le (torx)
- a motort és a rudazatot tartó konzol 4db csavarját kiszedni (10es)

Így most már ki tudjuk emelni az egész cuccot annyira, amennyire a kábel engedi. A motor csatiját viszont nem lehet lehúzni anélkül, hogy a motoron lévő műanyag burkolatot leszednénk, ez utóbbit, pedig csak akkor lehet leszedni, ha a rudazatot leszedjük a motorról.
Arra érdemes figyelni, hogy a rudak végénél lévő műanyag perselyeket ne törjük el jobban, mint amennyire már valószínűleg el vannak törve. Ezek a babafejekre vannak ráppattintva gyárilag, de úgy, hogy roncsolás nélkül nem lehet leszedni őket, viszont az idő és mozgás miatt nálam kettő már el volt törve. Ez önmagában még nem gond, csak annyit jelent, hogy a műa persely felső részét (így törötten gyakorlatilag egy kupak) le lehet pattintani a babafejről, de vissza is lehet tenni úgy, hogy a rudazat működik rendesen, csak kicsit kottyanósabb. A gond akkor van, ha az ember fia pl. a visszaszereléskor szükséges pontos motorpozicínálás által kiváltott feszültség hevében kicsit határozottabban helyezi le a rudazatot oda, ahova éppen szeretné lehelyezni és ennek következtében ez a kupak eltörik, mégpedig úgy, hogy ugyan vissza lehet tenni a helyére még, de mikor mozog a rudazat lepattatnik a helyéről és szétugrik a rudazat. ;). Ilyenkor szerencse, ha az ember apjának van otthon műanyag hengere, amiből lehet esztergálni ilyen perselyt (utolsó kép) :)

- rudazatot úgy kell fordítani, hogy a motor tengelyén lévő anyát leszedhessük (13)
- a motort a konzolhoz rögzítő 3db csavart kitekerjük (10es), így a konzol a rudazattal leszedhető a motorról
- a motor műanyag burkolatát vegyük le
- csatlakozót húzzuk le a motorról, így már kis is lehet venni a motort.

A motoron lévő fehér műanyag burkolatokat könnyen le lehet venni és már hozzá is férünk a problémás részhez.
Az a gond, hogy a csúszkák egy légtérben vannak a tengelyvéggel, az pedig zsírozva van, és ez a zsír az évek során átszivárog-folyik a csúszkákra. Szóval ez a rész kell megtisztítani és lehet visszatenni az egészet.

Nekem egyben, összeszerelt állapotban (motor + rudazat) nem sikerült visszatennem az cuccot, mert nem tudtam úgy fordítani a szerkezetet, hogy a motor beférjen a helyére (ekkor tört el a műa persely:) ), a motor műanyag burkolata miatt.
Szóval javaslom, hogy először a motort tegyük be kb. a helyére (csati rádugva, műa burkolat rajta) és úgy betenni a rudazatot. Ez sem egyszerű, mert pozicíonálni kell a motort a műa burkolattal együtt ill. tartani kell a rudazatot. :)

>> Autóápolástipoatti // Alfa 166 3.0 V6 24V aut. Distinctive // 2012-11-28

Trendi, new style ablaktörlők kerültek fel a nagyvadra, haladjunk a korral.

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2012-11-12

..megszületett a következő bejegyzés is. (1112) Közeleg a következő évfordulónk is, ideje egy kicsit rendezni a sorokat.

Az idei év elég eseménydús volt számunkra, így sajnos az autóra jutott a legkevesebb idő (és pénz) és ez meg is látszik.. Nézzük sorban, miket vettem észre és miket kell orvosolni rajta a közeljövőben.
Ma kiégett (vagy csak ma vettem észre?) a jobb első tompított izzóm. Fél óra szenvedés után sikerült cserélni egy meglévő, 1000Ft-os izzókészletbeli H7-esre. Még nem volt alkalmam este, útközben kipróbálni, de a garázsban (sötétben) ugyanazt a színt és fényerőt produkálja mint a bal oldaliban lévő Osram Night Breaker, ami a többszörösébe került.. Egy ideig biztosan ez marad benne. Majd cserélem ha nem elég..
Több mint egy hónapja kiégett a helyzetjelző is, ugyancsak a jobb oldalon, elől. Kivettük, megnéztük, nincs elszakadva a szál, de nem világít.. Biztos ami biztos alapon rendeltem egy pár LED-es helyzetjelzőt (eBay), mert benzinkúton, ahol néztem, nem volt kapható a H6W típus. Azóta anélkül járok. Remélem CAN BUS Errorokhoz nem lesz szerencsém a LED-esekkel. Igazából pontosan nem is tudom mi az. Talán az én autómban nincs is CAN BUS rendszer még. De egy olyan "félelmem" is van, hogy nehogy hibát jelezzen a LED kis ellenállása miatt a műszerfalon, mert akkor tényleg csak akkor fogom tudni, ha valami tényleg kiégett, ha körbeszaladom az autót. Emiatt nem vettem észre a tompított kiégését sem.
Az ablaktörlő lapátok eléggé csereérettek már. Kiszolgálták az idejüket a fent lévő Valeo-k. Már tavaly is le volt ragasztva a sárgával világító jelzés, hogy cserélni kellene. Most már tényleg eljött az ideje, mert hangos és ugrál. Lapátok megrendelve.
A műszerfal világításom egy része is feladta a harcot még a nyáron (0723). Na, ezzel még nem foglalkoztam részletesebben. De azt tudom, hogy vmi rizsszem izzó a bűnös, ami miatt nem látom a km óra állást, a napi km-t ,hőmérsékletet, stb. Talán egyszer ezt is kicserélem. Remélem nem kell lebontani hozzá a teljes műszerfalat, mint azt majdnem kellett a középkonzol világításokkal kapcsolatban anno..
A napokban észrevettem, hogy az ablakmodul nem akarja felhúzni az ablakokat, amikor bezárom az autót. Erre jó lesz odafigyelni és nem otthagyni valahol lehúzott ablakkal most már az autót. Bár vajmi kevés esély van rá ebben az időben..
A hátsó ablakok motorja - gondolom mert sosincs használva - beállt. Alig akarja mozgatni az ablakokat. Amikor mégis leengedi, akkor elég rémisztő hangot ad és úgy kell imádkozni, hogy fel is húzza őket sokadik nekifutásra.
A csomagtér világításnál vmi kontakt hibát vélek felfedezni, mert néha oda kell csapni, hogy felébredjen. :)
A hidegre való tekintettel minden indulásnál figyelmeztet a kinyomócsapágy a sípolásával, hogy ő is fázik, melyet már nyár végén észleltünk Zé.-vel, hogy cserélni kellene. A fele alkatrész kb azóta ott pihen a pincében és várja, hogy beköltözzön a régi, elhasznált helyére.. meg a másik felére, hogy ez tényleg megtörténjen..
A futómű azon hangja, ami miatt annyiszor Zolinál volt a vas, elhallgatott. Igaz, csak nagy melegben, vagy már nagyon felforrósodott motornál csinálta (a klíma használata ezt még jobban siettette), viszont helyette továbbra is hallom, ahogy kopognak az első stab.pálcák, szilentjeik miatt..
Ez mind mind cserélhető, már csak idő kérdése, de a legszomorúbb, hogy a küszöbön észrevettem pár rozsdafoltot. Amit utána több helyen ismételten láttam. Ilyen pl. az a lemez, ami diffúzorként ugyan nem funkcionál, de a hátsó lökhárító része. Ill. a rozsdamentesnek vett szárny csavarok, amivel az állíthatóságát rögzítem alulról.
A hátsó lökhárítóm megjelentek pókhálószerű repedések. Ill. az összeillesztésnél (toldat + eredeti lökös) apró lepattogzás a fényezésen. Nem késleltette ezt a folyamatot egy óvatos padkázásom a tavasszal parkolásnál.. - Ne ültessétek a napi használatban lévő autótokat.. :)
Az új Árkád II? kijáratánál, amikor még a csatornafedők jócskán kiálltak az aljzatból a parkolóból kivezető úton, akkor történt, hogy az egyikről lecsúszott a kerék, és ez pont elég volt ahhoz, hogy kb gyök2-vel haladva a jobb oldali visszapillantó tükrömön egy 4-5cm hosszú alig 1cm széles sávban lehámozza a fényezést a dryvit vakolat.. Örültem neki.
És akkor idén még a Cadamuro-GTA első lökös sem került fel a tél után.. Az építkezés, költözés és az ezzel járó mindenféle miatt úgy gondoltam inkább jobb azt megvédeni. kalizsoli tett rá egy elgondolkodtató ajánlatot, de nem adtam. Pedig senkinek sem ellensége a pénz, viszont jövőre szeretném használni..
Elég sokféle autó volt idén az alfa. Volt betonszállító, melósautó, költöztető, stb. Egyébként nagyon büszke vagyok rá, mert kis csomagtartója és beltere ellenére (hátsó ülések egyáltalán nem lehajthatók) szinte mindent ezzel szállítottam - éljenek az összeszerelhető bútorok - kivéve a nagyobb gépeket és a nagyobb, nem lapraszerelhető bútorokat. :)
Viszont bő egy hónap kihagyás után ismét garázsban állhatott (1001) (km óra állás: 191.484km), ami talán kicsit konzerválja ezt az állapotot,mert az eső és a hideg sem tenne jót neki nap mint nap. Főleg hogy pár nap után már látszott a rozsda a féktárcsákon, ha nem használtam az autót. A jobb első hangszórónál még mindig produkál beázást nagyobb esőnél. Illetve az indexek is párásodnak, amiből a bal oldalinak a rögzítőjét még az év elején eltörtem.. Az LCD kijelző körüli burkolatot is elengedte a ragasztó.. Sok apróság, de pl. a hátsó lámpák közül a két szélső helyére is visszakerült (0618) még a nyáron a gyári (talán akkor erről blog is készült) mert a belsejében egy elemet elengedett a ragasztó (0318), így nem épp pirosan világított, hanem rózsaszínes-fehéren, ami nem volt épp megnyerő :) Ahogy a belső tere sem volt minden pillanatban, még mindig nem teljesen az. Régen egy porszem nem lehetett benne, most kettőnél is több van:):S HoZeeval terveztünk egy nagy fullkitakaríttatást, az utolsó kis résig, ami idén elmaradt persze. De jövőre újra felhúzzuk a kesztyűt és remélem csak pozitív blogok kerülnek bejegyzésre.

Viszont, ami pozitív, hogy az utcán még mindig megnézik, hallom hogy beszélnek róla, utánafordulnak, dicsérik, kérdeznek, stb. Ez továbbra is arra sarkall, hogy minden kisebb-nagyobb hibája ellenére ne adjuk fel a harcot az idő vas fogával szemben, és igenis karban kell tartani továbbra is, hogy győztesen kerüljünk ki ebből a csatából.

km óra állás: 192.140km

[Költségeim: LED helyzetjelzők H6W 2db 397, ablaktörlő lapát 689+1003, ...]

További képek később..

>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-11-12

Itt a rossz idő, az autónak meg elszakadt az ablaktörlő gumija. Gyorsan elszaladtam az Unixhoz, ismerősön keresztül kaptam 40%-os kedvezményt és vettem egy Bosch Twin Spoiler 551 S nevű ablaktörlőt.

Update: Teszt megvolt, kifogástalanul töröl!

>> AutóápolásKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2012-10-11

Kicseréltem az ablaktörlő lapátokat.

>> AutóápolásGTPeti // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec // 2012-09-20

Ma megvolt párszáz km pályázás, szemerkélő esőben. Azon gondolkoztam, hogy feltűnik-e a szembejövőknek - akiknek folyamatosan ment az ablaktörlője -, hogy az én autómon nem megy. :)

Én mondom, jó dolog a Rain-X... 100km/h fölött folyamatosan ablaktörlőzni számomra már-már anakronisztikus dolog.

(A Rain-X legújabb verziójánál már a törlés után rövid ideig történő elhomályosodást is gyakorlatilag megszűntették. Erre utal a "Verbessert" felirat a német nyelvű matricán.)

Egy flakon Rain-X amúgy kb. 8 euróba kerül, ami - figyelembe véve, hogy sok évig kitart - olcsónak számít.

Próbáltam régen Motip Rain Away-t is, annál nagyon zavaró volt a törlés utáni homályosodás. Az kidobott pénz volt.

Ablaktörlőnek végre találtam egy kimondottan jó típust, ami a Bosch v. Valeo árának még a felébe sem kerül. Ez az Alpin Premium Line Flat F5
Halk és mindenhol tökéletesen felfekszik, nincs a jobb oldalon egy nem törölt tenyérnyi rész, mint az SCT fajtánál. Ha Alfa-alkatrészeket árulnék, ilyen biztos lenne a kínálatban.

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-12-30

Egy kicsit meg volt fáradva az ablaktörlő rudazata. Csörgött, kotyogott, plusz a motorban is előjött a típushiba zsírosodás az érintkezőknél.
Szereztem egy bontott rudazatot amiben a csuklók jobbak, de sajnos a tengelyek abban is gatyák voltak... tehát esztergáltam két új tengelyt :)

A képen a régi, megkopott tengelyek láthatók.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2011-12-09

Június első hétvégéjén indultam haza a Balatonról, amikro feltűnt valami halk búgás hátulról. Először kipufogóra gyanakodtam. Elvittem egy mesterhez, nézze át. Nem talált zajt okozó hibát rajta. Javasolta a csapágyak ellenőrzését. Ez meg is történt, és kiderült, hogy valóban elkoptak, de még bírják. Eltelt fél év, és már igen zajos volt (az én fülemnek), így megejtettük a cserét.
Egyúttal beszereltettem a két napja vett bontott ablaktörlőmotort is.

>> EseményÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2011-12-07

Az ablaktörlő mindig esőben romlik el. Velünk is ez történt, ráadásul autópályán, és éjszaka. Nem volt kellemes élmény.
Vettem egy bontott motort. Remélem, a vas szerkezet nem állt be, és nem az cseszte szét. Mert akkro vehetek majd azt is, és újra szét kell szedni.

>> SzervizAlien4 // Alfa 145 Tspark 1.4 // 2011-12-05

na, korábban megállt a hátsó ablaktörlő...
"gyors" javítás...
ablaktörlő kar le, belül: műanyag le, motor+hajtás le,műagyag hátlap le, elektromotort tartó 4 fül felhajlít, motor kihúz... na de most legyél ügyes... :D
ki kell ütni a csapot (szerintem nem érdemes csavarlazítózni... üssed műagyagkalapáccsal amíg ki nem jön a préselt fogaskerék felőli oldalon
ne akard levakarni róla a fogaskerék párját, fölösleges...
na kiütöd eszetlen, akkor látod, hogy hol rozsdás... (műanyag nem adja könnyen magát, de azért ne öld le) na hát ekkor szépen levakarod a rozsdát, amiből bőven van ;)
ha lejött, akkor én javaslok összeszereléshez egy teljes zsírtalanítást /régi zsír le, új fel/ fogaskerék házba mehet bőven, motor vissza, hézagot ellenőriz amikor visszahajtod a 4 tartófület, különben leölöd a műanyag fogaskereket.
szétszedésnél jelöld fel, vagy számold meg a fogakat...rád bízom
ugye a műanyag kerék hátán van a "vezérlés" én oda adtam egy minimál zsírt, de nem sokat, csak érzéssel
amikor visszavered a helyére a rozsdátlanított (részemről konkrétan felpolírozott tengelyt) akkor előtte javaslom jól zsírozd ki az egészet... talán akkor rozsdamentes marad még 10 évre :D

ezek mellett most már végleg a helyére került a vezető oldali ajtógumi... a végső megoldás az lett, hogy levettük és helyre csavartuk...így jobban idomul...fajint végre

órasor háttérvilágítás fullos csere...ahogy dukál

ha visszajön a jóidő akkor majd zörgésmentesítem az ajtókárpitokat
igazából visszamenőleg írok, most december 5 van...20:28 és túl vagyok a 157ooo
(amúgy üdv a jövőből kedves látogató) :D
hirtelen más nem jut eszembe...egy ideje fotózgatom az ezres fordulókat, lehet h feltöltöm ide h legyen dátumviszonyítás (hitelesítés)