Blog >> ablaktörlő
Valeo SILENCIO X.TRM UM650 (500mm) utasoldali (0724) Norauto
Több mint két évet kiszolgált az SCT a jobb oldalon, de a vezetőoldalon már tavaly ilyenkor cserélnem kellett. Most végre egyforma. Igaz, van köztük egy év meg 50mm:), de a balos még mindig szépen töröl.
Ha már a Norauto-ban jártunk beszereztünk még pár apróságot az autóhoz: 5l Forest nyári szélvédőmosó, felnitisztító kefe, Sonax krómtisztító paszta.
[Költségeim: ablaktörlő lapát 1db 5390Ft, szélvédőmosó 190Ft, felnitisztító (890Ft-20%:) 712Ft, krómtisztító 1390Ft]
A pollenszűrőt 2009.07.28.-á cseréltem. Szép lett. :-)
Hátsó kerekeimen állítani kell egy pár mm-t. :-O
154.660 km
Kapott új ablaktörlő kart bal oldalra, mert a régin a segédkar műanyag rögzítője eltört. Kapott mellé új Valeo lapátokat is.
Mivel addiktív az autó, ezért hazaérkezés után majdnem az első (hetedik) dolgom az volt, hogy hazahozzam Lolát a szervizből és elvigyem még egy körre. Vasárnap délelőtt harcra készen, letisztítva várt a checklisttel, ami ez volna:
Tervezett -----------------------------------------------------------------------
Kuplung szett csere
Mintha selyemmel kitömött tálba taposnék (képek előtte és utána)
- OK
Hűtőellenőrzés
Kontakt hiba miatt nem volt első fokozat
- OK
Ablaktörlőlapátok cseréje gyárira
Mert azon van egy kis spoiler, ami rányomja az üvegre, így nem repdes el nagyobb tempónál, és egyébként is csúnyán törölt már
- OK
Hangszóró csere
Az guglit megkérdeztem, azt mondta, hogy vegyek 5x7"-es ovált előre. Így is tettem, de 4x6"-os hoztam el véletlen. Másnap kicseréltem, mégiscsak az a nagyobb, ugye. Hát, nem kellett volna, mert nem fér be előre az ajtóba. Szóval, a GTV gyári első hangszóró mérete a 4x6"-os, ha valaki cserélné épp. A nagyobb csak faragással fér be. update: Bepróbáltam a kisebbet, de az sem jó, mert idióta méretű, nem szabvány, beépítő keret kell a cseréhez. Hátulra viszont bepattant a 16,5 cm-s kerek. Mivel a legolcsóbb MacAudio Mobile szériát vettem, nem vártam semmi különöst, ám meglepően javult a hang már ettől is. Ergo, a gyári akárhogyis, de kuka egyből.
- fél siker, ha visszacserélem az oválokat a kisebbre, akkor lesz ok
Klíma ellenőrzés
A pollenszűrő úgy nézett ki, mint egy jól elhasznált porszívószűrő, ránézésre sosem cserélték még. Gáz sem volt a klímában, 26 fokos levegőt fújt 32 fokban :) Töltés után 10 fokos jött.
- OK
Műszerfal izzó
Középkonzol izzóinak cseréje.
- OK
Kopogás futóműből
Ez sajnos nem javult. További hallgatózás.
Csörgés
Ez félig megjavult, motorféknél már nem csörög, ez a kinyomócsapágy csere orvosolta. Elindulásnál, és alacsony fordulatról gyorsításnál 2500-3000ig még becsörög valami, amit még nyomozni kell. Váltó, kuplung kilőve. Egyelőre nincs ötlet mi lehet. Neked?
Nem tervezett -----------------------------------------------------------------------
Fékcső
Szépen el volt repedve a bal első fékcső. Az pedig nem megnyugtató állapot, így első pár csere. (fotó)
Izzó
Hát persze hogy kiég ez is :)
Ha már a gazdi beoffolja a munkát, miért ne mehetne wellnessre Lola is. Amíg én a tengerparton süttetem a hasam, ő kap új kuplung szettet - mert becsörög a kinyomócsapágy, átmasszírozzák az első futóművét - mert pattan-kattog valami, és a hűtőrendszerét - mert lehet hogy nem működik az első fokozat, és túlcsordulás jeleit fedeztük fel a kiegyenlítő tartályán, aztán ellenőrzik és feltöltik a klímáját, és kap új gyári ablaktörlő lapátokat, no meg kicserélik a gyári zajkeltőket az ajtóban és a kalaptartóban két pár MacAudiora. HiFi így sem lesz, de legalább még nem fog recsegni ha autópályán elnyomnám a menetzajt.
Erre a kis wellnessre keresve sem találnék jobb helyet, mint Olman Zsolt lassan megvalósult álma, egy alfa szerviz egy alfa őrülttől. A régi motorosok ismerik, az újaknak csak ajánlani tudom. Tőle vettem mindkét autómat, végül a harmadikat is ő fogja ápolgatni. A társaság impozáns, Lola jól fogja érezni magát ezen a héten ott.
Norvégiai túránkra felkészülve ablaktörlő csere, talán igy nem fog nyikorogni 5000 km-en keresztül.
Nem volt túl meglepő, hogy a 147-es ablaktörlők mentek rá. Most épp gyári.
Update: Sajnos a gyári ablaktörlő nem nyerte el a tetszésemet, elég rossz hangja van, ráadásul be kellett szorítanom egy papírral, mert állandóan kicsúszott.
Olyan áron hoztak Flat Wiper jellegű ablaktörlőlapátokat, hogy azt mondtam, annyit megér, hogy kipróbáljam. Puding próbája...
Mikor a motorgenerálból elhoztam az autót, mondta a szerelő, hogy túl sokat ne menjek vele, mert a lambda-szondát ki kell minél hamarabb cserélni. (Nem tartottak készleten olyan típust, meg kellett rendelni) Tán a rossz lamba-szonda miatt az olaj hamar felhígul. Na, ennek fele sem tréfa. Ha már ott volt a még szükséges javításokat is elvégezték rajta:
Lambda- szonda csere
Kézifékbovden csere mindkét oldalon
Ablaktörőlapátok cseréje
2 db ablaktörlő gumi csere, gyárira. Egyébként elég vacak állapotban vannak a karok. Bár vacilálok rajta mert jobban szeretném ha minden gyári lenne, de lehet hogy lecserélem egy sima karra, amihez járna az "AERO" lapát..