Blog >> ablaktörlő

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2014-09-23

Százéves Pirelliken hoztam haza tegnap az autót. Nem volt meglepetés, szóval már tervben is volt egy azonnali gumicsere. A Selespeeddel elmentek a nyári papucsok, új garnitúrára meg nincs keret, így a télieket tetettem fel. Úgyis letámasztom a vasat két hétre. Mire hazajövök, és elkezdem rendesen használni, éppen gumicsereszezon lesz.

Óriási előrelátással egy bontatlan pár ablaktörlőlapátot is odaadtam a régi Alfa mellé. Naná, hogy az újra is azonnal kellett. Valeót vettem, mert az volt a boltban. Ha már ott jártam, egy flakon szélvédőmosó is beleesett a kosárba.

Kilométeróra állása: 122 950
Ebből vagy 120 az én művem. :)

Az esedékes műszaki vizsga előtt meg kellett ejteni a lengőkarok cseréjét és a hátsó ablaktörlő is elég robotosan működött, hát kapott egy másik ablaktörlő motort. Az egyik kézifék kötelet is cserélni kellett, de így vidáman átmentünk a Mozaik utcai vizsgálódásokon.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2014-05-12

Ismét eljött egy nagyobb szerviz ideje. Amik cserélve lettek:
- vezérlés (gyári került bele), kivétel a hosszbordás szíj és annak feszítője, mivel azok tavaly cserélve lettek.
- vízpumpa (gyári)
- termosztát (Wahler)
- vízhűtő (Nissens)
- fékbetét előre (Textar)
- hűtőfolyadék (3 liter Praflu Up)
- olaj (5 liter Selénia Racing)
- olajszűrő (gyári)
- légszűrő (gyári)
- pollenszűrő
- 1 pár ablaktörlő (gyári)
- 1 db csavartakaró műanyag patent szerű izé a jobb1 előtti műanyag fedélbe
- 28 db gyári patent a 4 ajtókárpithoz, mindkét oldali (ezeket majd magam kicserélgetem)

A munkálatokat ismét a Csörgő Autószerviz végezte.

Km: 141472

>> AutóápolásChrisVaughn // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2014-05-06

1év alatt a harmadik vagy negyedik ablaktörlő lapátom fogyasztottam el. A 2000ft-os Tescosok pár hónapig bírták, legutóbb egy Auchan saját márkás ablaktörlőt próbáltam ki, felrakás után, az első törlésnél már csíkozott. Akkor megfogadtam, hogy soha többet nem veszek olcsó selejteket. Pár napja ismét cseréltem, Bosch és Goodyear között vaciláltam, Goodyear árán két pár Bosch-t tudtam volna venni, mégis a GY-t választottam. Mondhatnám, hogy megetetett a marketinggal, ami félig igaz is (mert kíváncsi voltam rá), de kézben tartva is sokkal masszívabb és nehezebb volt mint a Bosch, így lehet nem feltétlen kamu ami a dobozon áll. :)

"Fejlett aerodinamikai kialakításu gumi él.
-A hajlított élek új profilja kiegyensúlyozott nyomást biztosít az egyenletes törés és az optimális kialakítás érdekében, bármilyen időjárási és klimatikus viszonyok között.
-Maximális érintkezés a szélvédővel.
-Ultracsendes ablaktörlő.
-Nagy kopásállóság, élettartam"


Törölni tényleg szépen töröl, az élettartamot pedig majd meglátjuk.
Költség: 7.000.-

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-04-08

Ablaktörlő lapátok kukásak voltak már mindhárman. Előlre két lapát, hátulra csak betétet kaptam, amit méretre kellett vágni és természetesen rövidre csináltam :D A végéről a rögzítő dolog ami meggátolná a sínből kicsúszást leesett, és természetesen kicsúszik a helyéről, de amúgy nagyon pengék, végre nincs darabos törlés, vízfolt otthagyás, dzsuva szétkenés. A folyadék kifogyott, pénzem semmi, fizetésig lévő 4 napig nem mertem este vezetni mert nem láttam ki az ablakon, az is feltöltve.
Vettem ezeken kívül egy biztosíték készletet. Túl sok olyan sztorit olvastam, hogy lakóhelytől >100 km-re elszállt egy bizti, kocsi indításképtelen, vasárnap délután van, sehol sem lehet másikat venni. Így nyugodtabban indulok útra :)
Közben az akksiba is töltöttem ioncserélt vizet, kiderült hogy nem kellett volna, mert ellepte az elektródákat, nembaj jóezígy.
Feszt. mértünk szivargyújtón keresztül:
alap: 12.0 V
indítás közben: 9.6 V
járó motorral: 13.9 V
járó motorral, mindenszart bekapcsolva: 13.1 V
Problémám nem volt vele, persze amikor a nagyobb hidegek voltak hajnalonként nem indult olyan gyorsan, de mindíg sikerült elsőre indítani. Lehet télre beújítok egy zselés akksit.

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2013-10-31

Október hónapban is történt pár apróság. Pl. megérkezett (1004) a vaterán vásárolt keréktartó állvány, amit másnap össze is szereltem. Rég óta szerettem volna ilyet, de eddig nem tudtam volna hová tenni. Mivel a nyári gumikat múlt hónapban eladtam, így egyelőre csak a 17” alufelnik kerültek rá.
Kuplung csere óta úgy vettem észre valami folyik a motortérből, azaz csak cseppen a kartervédő lemezről, de egy kisebb folt már összegyűlt az autó alatt. Én olajra gyanakodtam.. (de később kiderült, hogy ”csak” hűtővíz volt..)
Elérkezettnek láttam az időt, hogy a fent lévő ablaktörlő lapátokat lecseréljem (1006). Télire nem vásároltam meg a legdrágábbat, úgyis odafagy meg a jég megeszi a gumit. A Metroban találtam pár száz forintért univerzálisat, azok kerültek fel. Km óra állás: 196.855. Egyúttal ellenőriztem -a tél beállta előtt- a folyadékszinteket is, a hűtővízre rá kellett töltenem egy minimálisat a csöpögés miatt. A közeledő műszaki vizsga miatt a hátsó in.pro lámpasort visszacseréltem ideiglenesen a gyárira. Múlt alkalommal is nagyon -közelről- körbefotózták – gondolom a benne lévő E jelzés miatt, hogy bevédjék a seggüket egy ellenőrzés alkalmával, mert ők sem gondolták volna, hogy E-s. :) Ezúttal a jobb féklámpa izzó szívatott meg, lámpacsere előtt jó volt, az új búra felhelyezése után nem ég.. vissza leszed, izzó ki, mindkét szál tökéletes, próba, semmi.. még jó, hogy volt egy tartalék ebből a típusból, csere, próba, ok, búra vissza, ok.. Hihetetlen..
Épp ráfért már az autóra egy alaposabb takarítás is (1008), elvittem egy kézi mosóba, majd fújtam a gumikba is, mert csak 1,8 bar-on voltak. 2,0-ra emeltem a nyomást a téli gumikban, viszont ezután elkezdett pattogni az autó, műszaki előtt meg nem túl jó, pl. lengéscsillapító mérésnél valószínűleg rosszabb értéket mutatna, így másnap (1009) kipakoltam a csomagtartóból a ládát, visszamentem a kútra és leeresztettem kicsit a nyomásból, majd a pótkereket is kiszereltem és felfújtam. Még úgyse volt sosem, mióta nálam van az autó. Meglepően jó állapotban találtam, azaz nem volt megrepedezve a gumi és még szőrös. De ne legyen rá sohasem szükségem :) Amin mégjobban meglepődtem, hogy az volt ráírva, hogy: 4,2 bar.. Ezután (reggel 7:20-kor) az autót leadtam Német Misinek műszaki vizsga előtti átvizsgálásra egy listával, hogy miket nézzenek meg még rajta. 12:45-kor már hívott is, hogy mehetek a gépért, készen áll a holnapi megmérettetésre. Szerinte rendben lesz minden. Bár egy orvosolatlan hibája azért maradt; nem vittem el a kipufogóshoz, hogy a leszakadt kipufogócső rögzítést visszahegessze.. ami végülis nem tragédia, de így a rezonátor cső több terhelést kap, ami hosszútávon nem tesz jót neki. Azt mondta, hogy még a fóliával lehet gond, ami az első szélvédőn van telibe’, hiába van róla műbizonylat.. :/ Rámért a fagyálló szintre, -22 fokot jelzett a műszer, ez talán elég lesz idén télre, ha nem kell sokat rátöltenem a csöpögés miatt. Ellenőrizte a kézzel meghúzott kerékcsavarokat, próbálta ő is kiszedni a búrába beesett helyzetjelző izzót.. :) sikertelenül. (Az izzók nem a barátaim..) A fékre azt mondta azért ad olyan hangot mintha vason’ lenne már, mert Meyle.. pedig még alig kopott és a betétek is jók még bőven.. az ’olaj’folyás okát ő sem találta, viszont inkább a hűtővízre gyanakodott, mert rozsdás a vízhűtő sarka. (Később kiderült valóban az volt az, tettem alá egy fehér kartont és látszott a színén.) A hátsó ablakemelőkre azt mondta csere – azt gondolom azért, mert az egyszerűbb művelet, mint megnézni mi baja lehet.. A csomagtér telónál meg kiderült, azért nem tudja megtartani és csapódik le (a szárny miatt), mert a 370N-os van bent, nem a 460-as. Elképzelhető. Utánakérdez az árnak. Az autót ezek ellenére nagyon dícsérte, állítása szerint nem sok ilyen állapotú 156-ossal találkozott. Tetszett neki a Cadamuro szárny is. :) Még egyszer elhangzott, hogy sima ügy lesz a műszaki és elkért az átnézésért egy rezsióradíjat. A dicséret mellett megjegyezte, hogy itt-ott bizony ráférne egy alvázvédelem is lassan.. Sajnos erről én is tudtam.
Másnap (1010) reggel 7:30, az autó átadva műszaki viszgáztatásra Német Misinek, elvileg 13h körül készen lesz. Km óra állás: 196.932. Pesten a Reitter Ferenc utcában vizsgázott, 2 óra felé hívott, hogy elkészült, de nem voltam a közelben, így csak késő du. tudtam értemenni. A vizsgáztató szerint is kiváló állapotban van az autó, nem találtak rajta semmi kifogásolni valót (ez azért túlzás, mert én azért fel tudnék sorolni egy párat..: olajcsere, gyertyacsere, alvázvédelem, fényezés itt-ott, kipufogócső tartó, stb.) Kerek 30ezer forintomba’ fájt, hogy nem én intéztem idén.
A műszaki vizsga alkalmával kiderült, hogy a valósághoz képest rosszabb környezetvédelmi osztályba van sorolva az autó, mint amibe kellene, ami valahol jó hír, de megint egy újabb ügyintézés, ami nem miattam történt így, mégis én szívok vele.. Foglaltam időpontot a Dunakeszi Okmányirodába (1024), reggel 8:40-re kaptam is, kiderült, hogy nem csak nekem, hanem jópár autós társamnak elírták, amikor bevezették az új környezetvédelmi osztályokat. A műszakin nem kaptam meg a matricát, csak egy adatlapot, hogy sikeresen részt vettünk. Így egy leszerelt hátsó rendszámmal kellett megjelennem az Okmányirodában. Kemény 585Ft-ért meg is kaptam rá az ügyintézés után a matricát és az új forgalmit, már csak vissza kellett pattintanom a keretbe a rendszámot és kész. A szépséghibája a dolognak összesen annyi, hogy ennek a díja a műszaki vizsga árában elvileg benne van, mégis kifizettetik mindenkivel.. Még jó, hogy nem több ezer Ft-ról volt szó.
A hó végére (1031) egy egész szép mennyiségű (kb. tenyérnyi) hűtővíz folt gyűlt össze a garázs padlón, hétvégén muszáj lesz beszereznem megint egy hűtő tömítő folyadékot, ami két éve bevált, remélem idén is be fog. Se kedv, se idő nincs most egy vízhűtő cserére..

[Költségeim: keréktartó állvány, postával 2500+1000, műszaki előtti átvizsgálás 7000, műszaki vizsgáztatás 30000, műszaki matrica 585]

>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.0 JTS Selespeed // 2014-02-05

Botrány, mennyibe kerül egy olasz autó fenntartása. Vettem két ablaktörlőlapátot meg két H7 izzót (egyelőre tartaléknak, mert még nem égett ki egyik sem), és vagy 3500 forintot otthagytam a boltban. Botrány!

Az is botrány, hogy mennyire megbízhatatlanok az Alfák. H7-et vettem, erre egy helyzetjelző égett ki. (Ebből is van még egy pár a kesztyűtartóban.) Botrány!

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2014-01-06

Hibajelenség:
Az ablakmosó folyadék késve ért a szélvédőre, és eleinte csak pisilt.

Hála az enyhe időnek, rászántam magam a szerelésnek.
Első gondolatom a visszacsapó szelep meghibásodása volt, ami a műanyag rostély alatt helyezkedik el. Tehát ezt le kell bontani, hogy kiderüljön a turpisság.
Maga a szelep a jobb oldali rostély alatt van, ha csak ez érdekel, akkor a karokat nem kell leszerelni. Én viszont leszedtem mindkettőt, ha már hozzányúlok jelszóval.
Összesen 7 csavart kell kitekerni (4 csillag, 3 torx), valamint a két kar egy-egy 8-as anyáját. A rostélyokat még erős műanyag patentok fogják a szélvédő alatt. Ha megindul pl. középen (ezek a patentok hosszabbak) egy lapos csavarhúzóval felfeszítve, akkor a többi már könnyen jön.

A művelet után feltárul a levéltár:)
Porszívóval nekiestem a 10 éves szemétnek. utána jöhetett a szerelés.
A szelep szétszedhető, sérülést nem láttam rajta, a membránja ép volt, így összeszereltem. Ez jó. Viszont a csatlakozó csövek gyanúsan könnyen jöttek le, ezért mind a három végét visszavágtam 1-1 centivel. Így újra szorosan illeszkedik.

Kiszedtem a törlő mechanikát átvizsgálás céljából. Sajnos teljesen száraz volt és a beszivárgó víz felületi rozsdát eredményezett a tengelyeknél. Kopás jelentkezett, de még nem kukás a tengely (kb 0.5mm). A gömbfeleknél a gyári zsír kirakódott a peremekre, így az is száraz volt.

A tengelyt egy zégergyűrű tartja a helyén, lepattintható, utána kihúzható a helyéről. Alapos zsírozás után ment vissza. A gömbfejekhez szintén tömködtem zsírt.
Most már vehet vissza a helyére.

Eredmény:
A mosó azonnal nyomja és a mechanika síri csendben dolgozik :)

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-12-28

A mai napon Sparcotól vásárolt ablaktörlő beszerelésre került. Működik, ismét kilátok hátul! :-)

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2013-12-23

Pár héttel ezelőtt megadta magát a hátsó ablaktörlő motorja. Először belassult, egyre lassabban törölt, majd végül teljesen megállt. Sparco kiszerelte a sajátját az autójából, én meg elkértem némi kp-ért cserébe. Beszerelés később.