Blog >> légszűrő
Lassan közeleg a szerviz ideje, így megkezdtem a vásárolgatást és tegnap egy volt amorés kolléga jóvoltából nagyon kedvező áron sikerült hozzájutni, a gyári szűrőszetthez: olaj-, lég-, gázolaj-, egy aktívszenes pollenszűrő (5000Ft), és egy pár fúrt mart féktárcsához (16000Ft). Ehhez még betéteket is kell vennem...
Illetve kellett egy jobb szélső hátsó lámpa (2500Ft), az ünnepek alatt észrevettem, hogy beázik idő volt rá, így kiszedtem meg is lett a bűnös repedés a tetején, ezt megragasztottam majd gondoltam kiszárítom a sütőben, takarékon. Az első 10 perc kevésnek bizonyult, a második 10 perc is, aztán a következőnél meg megfeledkeztem róla, mire szembe jutott addigra egy kissé összement, még jó, hogy csak annyira, hogy még vissza lehetett szerelni, és már nem is ázott be, de egy kissé csúnyácskán nézett ki, ezt ma ki is cseréltem.
Levegőszűrő csere 133.000km
(már nem tudom mennyibe került, mert régen vettem)
Ismét eltelt egy év, így hát itt az idő az újabb kötelező szerviznek.
olaj 5L: 13705Ft
olajszűrő: 515Ft
levegőszűrő: 1870Ft
üzemanyagszűrő: 5200Ft
és még vettem egy CRC gumiápoló szprayt: 1230Ft ez tényleg annyira jó mint írták a fórumban :)
Az üzemanyag szűrőről nem találtam adatot milyen időközönként kell cserélni, csak ismerős mondta, hogy 30e km az intervallum, hát most 32600km van benne, hát itt az ideje. Annyiból nem bántam meg, hogy előzőleg nem én cseréltem a szűrőt, és a gyári vízérzékelőt sikeresen szét csavarták, és ami a helyére került úgy tűnik mintha csak egy vak eszköz lenne. Az új szűrőben lévő érzékelő másképp is nézett ki, és a csere óta a műszerfalon is felvillan gyújtásra a visszajelző lámpa, gondolom csak diagnosztikailag.
A pollenszűrőt majd holnap cserélem, feltéve, hogy jó idő lesz..
Bejelentkeztem a Norautóhoz légszűrő cserére. Gondoltam a takarólemez problémája sem jelent gondot, így ott biztosan meg tudják oldani.
Majndem nem így lett, de kb. 1 óra szopás után sikerült a műtét. Mivel úgy gondolták 5 perces lesz a dolog, és itt előre viszik be az árat a gépbe, nagyon olcsón úsztam meg a dolgot (790Ft).
A takaró lemezzel annyit csinált, hogy kivette az összes többi csavart, a műanyag hajlékonysága révén, ki lehetett feszíteni a lökhárató alól. A műtét közben pedig tartottam, hogy ne törjön le, de eltartottam, hogy a szerelő hozzáférjen légszűrőházhoz.
A légszűrőt vittem (2.400Ft).
Ezúton is köszönöm a Norautónál a szerelő srácnak.
A takarólemez elforgó csavarjával valamit kellene kezdeni.
Km óra állás: kb. 143.800
Ezek is cserélve lettek Zé által.
2012.04.27. újabb szerviz.
Cserélve lettek:
- olaj (Selenia 20K Alfa Romeo),
- olajszűrő,
- levegőszűrő,
- pollenszűrő,
- hátsó fékbetét.
A futóművet is beállíttattam.
Óra szerint: 61 041 km
Végre lecseréltem a légszűrőt ,a fogyasztás már kissé magas volt.Miután a régit kivettem már értem is miért ,volt vagy "ezer éves" a régi :)
Egy év és 15ezer kilométer megtétele után, most magam végeztem az olajcserét egy barátom segítségével. Elvégeztem a légszűrő és pollenszűrő cserét is, ezek egyszerűbbek voltak mint azt elsőre gondoltam. Sajna a pollenszűrő takaró műanyaga el volt törve, és mindössze csak egy csavarral volt rögzítve. Jelenleg is csak kettő fogja, de majd ha rendesen megkötött a ragasztó majd akkor megkapja a harmadik csavart is.
Négy liter Seleniát még tavaly vettem 8000Ft-ért az olajszűrőt nemrég vettem 1200Ft volt, az egy liter konzerv Seleniat ma vettem 3133Ft, a légszűrő 2461Ft volt. A pollenszűrőt még ALFI156 kollégától bizniszeltem, ebből van még egy garnitúra, illetve még egy csomagrögzítő háló is, ez már nem tudom mennyibe volt :)
A kuplung munkahenger miatt le kellett venni a szívóág egy részét, így ki lett cserélve a légszűrő is.