Blog >> légszűrő
Sziasztok!
A kocsi hazatért a szervizből, egy új turbót kapott, ill. egy porlasztó és légszűrő lett cserélve.
A költség 3/4-edét a kereskedő fizette, amit kiharcoltunk.
Most már motorikusan patent az autó. Pár apróság maradt hátra.
Kicsit megnyugodtam, ezek után lehet koncentrálni már az esztétikára is.
Foly. köv. : Bence
Alapjáraton érezni lehetett egy kis rángatást néha ezért úgy döntöttem kitisztítom a légmennyiség mérőt, vettem speciális tisztító spray-t hozzá illetve kapott új légszűrőt is (UFI). Szétszereléskor örömmel láttam,hogy a légmennyiségmérő szinte új állapotban van, talán Svájcban már cserélték. Egyenletesebb lett az alapjárat szóval nem ártott a tisztítás viszont a lambdaszonda jelem még gyanús (nem állandó frekvencián dolgozik) és úgy láttam azt még nem cseréltek benne (220 ezernél jár) úgyhogy a következő egy új szonda lesz.
Mai nap le lett szervizeltetve az autó.
Kapott:
- Selenia 20K for Alfa Romeo olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő
- NGK Laser Platinum gyertyákat 100.000 km-es (8 db)
Egyéb munkafolyamat:
- futóműbeállítás
Km: 105.011
Kis szerviz volt. Kapott a masina új gyertyákat, akkor már kompressziót is mértem (mind a négy hengerben 14,5), motorolajat, olajszűrőt és légszűrőt cseréltem. Ez utóbbi egy bontott légszűrőház beszerelésével járt, mert a sport szűrőt kidobtam a motorházból...
1.kép: kompresszió mérő
2.kép: bal oldali a sport légszűrő, jobb oldali meg a bontott légszűrőházból maradt gyári betét (vajon melyik látja el jobban a feladatát?).
Termosztátot cseréltem mert a víz nem ment 70 fok fölé,először Facet márkát raktam bele de avval sem lett jobb,végül visszavittem becseréltetni egy vernet-re ,valamivel feljebb ment aztán az is beállt 70 re,következő csere a vízhőfokjeladó lesz..
Elvittem az autómat leszervizeltetni.
Kapott:
- Selenia 20K olaj,
- gyári olajszűrő és levegőszűrő,
- utángyártott pollenszűrő.
Egyéb munkafolyamat:
- fényszóró állítás
- futóműbeállítás
- klímafertőtlenítés.
km: 86.689
Igazából 159ezer valamennyi, de lényegében 160ezer. Olajcsere szűrővel, gázolajszűrő csere, légszűrő csere. Pár kérésem megvalósítása elmaradt, így vegyesek az érzelmeim a szervizzel kapcsolatban (szándékosan nem nevesítem a műhelyt). A lényeg megvan, a többi meg majd pótolva lesz.
Az olajat én vittem.
Vettem szűrőket. Mégiscsak nemrég van nálam a kocsi, aztán ki tudja, mikor voltak cserélve. A pollenszűrő inkább volt fekete, mint fehér, és még csak nem is jó irányba volt berakva (mert ugyebár rá van a légáram iránya rajzolva). A légszűrő is koszos volt már, a benzinszűrőbe meg ugye nem tudok belenézni :)
Az utóbbit persze szervíz cserélte, én nem fértem a kocsi alá, az első kettőt megoldottam. Pollenszűrőt szerszám nélkül, talán 2 perc a cseréje, a levegőszűrő már körülményesebb volt (nekem), mert a légszűrőház tetejét ha le akarom venni, akkor a szívócsövet le kell húznom róla, ami abszolút nem hajlik (a gyári nem tudom milyen, ez a cső tuti nem gyári). A légszűrőház tetejét 4 csavar fogja, amiknek a menete (egy fém tokban lévő menet) úgy volt beleragasztva a 4 lyukba. Persze mire összeraktam, már csak 3 csavar fogta, mert a ragasztás elengedett.
Néhány órával később kitaláltam (néhány cikk olvasgatása után), hogy kipucoltom a folytószelepet, mindkét oldalát és környékét is, ahol csak érem, mondván hogy mégiscsak 16 éves autó, biztos ujjnyi vastag por kívűl, olajlerakódás pedig belül. Hát le is bontottam mindent, amit kellett (légszűrőház teteje, szívócső, és a róla leágazó vékonyabb cső, ami a motorhoz megy). Igazából bilincsek fogtak mindent, egyedül a légszűrőház tetejét fogták csillag fejű csavarok. Szétszedtem, a folytószelep rendesen fénylett, olyan tiszta volt (volt értelme szopnom a bontással, majd összerakással), gondolom kipucolta az előző gazdája, de legalább láttam, hogy rendben van ez is, és a szűrőkről is le van a gond egy évig.
Persze a második összerakás után már azt a házat csak egy csavar fogja, bár van ilyen beakasztós része is neki, és a szűrő szélein is van vastag gumi, az csak tömít annyira, hogy ne szívjon a motor a szűrő mellett, de a meneteket vissza kellene ragasztanom (az új ház drága állítólag).
Ma sor került a légszűrő, gázolajszűrő, és a pollenszűrő cseréjére, és még belefért egy klíma fertőtlenítés, és felkerültek a nyári gurulók is...
Ez is megtörtént, lassan a kötelező szervizek végére érek, hogy nemsokára újrakezdhessem őket. Olajcsere előtt már láttam részlegesen a levegőszűrő betétet, akkor még igencsak újszerűnek tűnt. Ebben a műveletben ugye semmi érdekfeszítő nincs.
Kivéve, ha egy nyilván nagy tudású szakember korábban a fedél csavarjai közül az egyiket egy olyan darabra cserélte ami se menetsüllyedésben se hosszban nem stimmel.
Az egyébként zseniális cold air intake amit az olaszok kitaláltak ilyenkor átokká válik, mivel a doboz alapvetően se felül se alul nem fér ki. Végülis sikerült kioperálni a szar csavart a foglalattal együtt majd a foglalatot visszaütlegelni.
Most már szívhatja a friss levegőt.
Légszűrő típusa most Filtron. Munkadíj nem volt.