Blog >> fékolaj

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-06-06

Hátsó féktárcsák, -betétek kuka, szarrákoptak, kézifék kötelek kuka, nem lehet beállítani rendesen hogy fogjon faszán, de kiengedve ne fogja a kereket, fékolaj kuka, levegős a rendszer és ráadásként sikerült állatkodós kedvemben felforralni párszor, aztán volt hoppá...
Ezenkívül lambdaszonda kuka, vettem új gyári Bosch-t, okádja a kipuff a benzinszagot, és az 1.4-em fogyasztását egy 2.0 se biztos, hogy megirigyelné, meg még másik nyolc ok ami a halálára utal... Vettem váltóolajat (szarnak pofon), mikor megtudtam, hogy a szinkrongyűrűk, hüvelyek stb milyen árban vannak úgy voltam vele most erre futja. Ajánlottak egy Xado adalékot, ami állítólag jó a kopott váltóhoz, meg is vettem (szarnak mégegy pofon). Lehet, hogy olajcsere előtt a házat ki is pucolom. Igazából egy korának megfelelő váltóm van, csak a kurva maximalizmus... Nehezen veszi a hátramenetet, néha kuplung fel, majd újra ki, és zavar hogy 40-50nél visszaváltásnál lassan szinkronizál a kettes (vagy néha 40-50 felváltás kettőbe :D ) és a kulissza is kopott kicsit + elfáradt az egyik tartóbak.

Ezek holnap kerülnek itthol cserére, ezeken kívül vettem Champion gyertyaszettet, mert olcsó volt, az enyémekben meg már úgyis nagy a hézag, és vettem egy szelepfedél tömítést. Ezeket majd vezérléssel, vízpumpával és vez.móddal együtt cserélem valamikor a hónap vége fele és akkor jó ideig nem kell a kocsihoz nyúlni... csak apróságok :)

A cuccokat Fehérvárról hoztam az Albaalkatrésztől. Felmentem érte, mert a keddi futár késő lett volna nekem, most lesz időm szerelni. Odafele sikerült egy 10ezres csekket begyűjtenem "kézben tartott telefon" miatt. Őszintén? Kurvára megérdemeltem, mert én is köpködök ha mást látok telefonálni ha vezet...

A cuccok árára tételesen nem emlékszem, összesen 82.500 ft.

>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2014-03-07

A nyári kerekek felrakását egybe kötöttem a fékfolyadék cseréjével. Nem tudom volt-e már cserélve az autó 10 éve alatt, valamint nyáron a szerpentinen furán viselkedett a fék (talán fölforrt a fékolaj?), továbbá 3. éve van nálam és ez az ajánlott csereperiódus. Szóval jól összejöttek az okok, hajrá.

Csere menete hagyományos kétszemélyes pedálpumpálós módszerrel történt, ATE dot4 fékolajat kapott a rendszer. (a dobozára azt írták évente cserélni, ez komoly??)

A fék jó maradt, nyaraláskor kiderül, hogy bírja a strapát :)

>> SzervizBomi // Alfa 156 1,9 JTD // 2014-02-17

Hétvégén kicseréltem a még gyári(!) Pirelli fékcsöveket, 15 évet kibírtak , bár elég jól berepedeztek ahogy a képen is látszik. Most TRW fékcsövek kerültek beépítésre.
Lecseréltem a fékolajat is illetve a hátsó fékbetéteket (tárcsa még jó állapotban van).
Nyárra pedig be van tervezve első sport féktárcsa illetve sport fékbetét :)

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2014-01-11

Ma ki lett csrélve a fékolaj ''dot5.1", komplikáció nélkül, bár csak saccra cseréltem, mert a lègtelenítő csavar megnyitása után kapásból szép tiszta fékolaj folyott.
Kb 8dl olaj fogyott el.
Km: 226953

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2013-12-22

A termosztátot, és a fagyállót tegnap előtt cseréltem ki a csomagtérnyitó teleszkópokkal együtt. A szervó olajat ma cseréltem ki, kicsit körülnéztem a tartálya alatt és feltűnt, hogy nem jó helyen vezették el a visszatérő csövét mert nekiért a váltó rudazat bakjának és már nagyon kidörzsölte, jó hogy nem lyukadt ki... így legalább ezt is megigazítottam. A fékolaj még várat magára.

>> Szervizbizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2012-04-18

Kinyomó állítólag vmi kamu gyártmány volt, ezért cserélve lett, plusz a munkahenger.
Bal felső lengőkar szilent csere.
Fékolaj csere.
Zénél nagyon-nagyon akciósan.
Km: 140.000

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2011-09-05

Két hete kigyulladt a felkiáltójel. Az nem jó hír. Nem is volt még ilyen. És éreztem is, hogy nem az iagzi a fék. De aztán még félelmetesebbet csinált: időnként bekapcsolt az ABS és nem tudtam fékezni...
Amint lehetett, szervízbe vonultunk.
A bal hátsó volt szétmenve, folyt a fékolaj, szét votl rohadva a munkahenger, betét kampó. Hamar megcsináltak mindent amit kell. rég éreztem ilyen jónak a lassító hatást. Szuper.

Hali! Voltam fékfolyadék-cserén :-)
Öröm-bódottá. :-)
Az autó 10 (mondom tíz) éve nem volt szervízben.
Gyorsan megvoltak vele, és kaptam féktesztet is. A teszt felemás eredményt adott. Az első fék kegyetlen jól fog. A bal oldal 1,88kN-nal fogott, a jobb 1,82kN-t produkált. Az testvérek között is 2%-os eltérés.
Viszont a kézifék szokásos. A bal 1,51kN-t tud, de a jobb 0,12-t. Ez már 91% :-(
Tehát jobb féknyereg cserét kell eszközölnöm.

A hozzáadott általános teszt viszont felszínes.
Minden O.K., még az első helyzetjelző is. Pedig a bal lámpában nincs is izzó, mert megolvasztotta a műanyagot és nem lehet beletenni másikat.

Behívtak a szerelőcsarnokba. Pontosabban az egyik szerelő behívta a másikat, hogy nézze meg ezt az öreg (anyjukat! ) Alfát alulról. Erre bementem, mert azt hittem, hogy baj van. De mindenki meg volt rökönyödve. Nem találtak egy fia rohadást sem az alján. Én csak mosolyogva közöltem, hogy ez nem off opel, hogy rohadjon. Azt már viszont nem mondtam, hogy rossz helyen keresték a rohadást. A hátsó keréknél van és az "A" oszlop tövénél a csepptálca széle.

Az egész kaland 4190 Ft-omba fájt. A csokit és a capuccinot nem veszem ide.

>> SzervizBL // Alfa 155 Q4 // 2009-04-04

Egy ideje gyengébbnek éreztem a fékeket a kelleténél, ezért a nyári kerekek felrakása mellett egyúttal le lett ma cserélve mind a 4 féktárcsa, fékbetétek és a fékolaj is. A munka nagyrészét Sanyi155 kolléga végezte, innen is köszönöm mégegyszer ;)

Tárcsák : Brembo // Betétek : Pagid // Olaj : Valvoline

Na hát a rekordnak idén löttek:(((((
Maradtam 16-os időnél erre az évre. A legutobbi blogbejegyzés óta voltam 2x gyorsulni de sem az időjárás sem a fejlesztések nem hozták meg az eredményt.
Kb 5fok és 60-70km/h -ás oldal-ellen szél volt mindkét alkalommal. Jellemző volt hogy az egyik gyorsuló hayabusa kb 60fokos szögben dölt ellen a szélnek a futamon.
Felvetödött a lehetösége annak is hogy a slick gumik egyel nagyobb mérete se elöny. A K&N légszürő nem hozott érzésre semmi extrát. A két gyorsulás között kicseréltem a katalizátor utáni középdobot egy saválló csőre. Ez legalább hanghatást javított:)))) De érzésre is jobb kicsit.
Ma is voltam szerelgetni kicsit mert a kuplung munkahengerem szép lassan engedte a fékolajat és sikerült beszereznem egy felújítottat az ebay-röl potom pénzért.
A csere nem volt egyszerü de sikerült:)) A légtelenitést kicsit érdekesen végeztem elsőre a rutin hiánya miatt, de miután minden szép fékolajos lett a motortérben sikerült megoldani.