Blog >> ablak
Bal hátsó elektromos ablak kapcsolója egy ideje már nem volt az igazi, de most végleg megadta magát. Túrtam kicsit a garázsban és szerencsére találtam is egy kapcsolót.
Gyors próba, ez tökéletesen működik.
Kicseréltem, és az élet megy tovább :-)
A múlt héten kellemetlen meglepetés ért. A 11esen haladva szemböl egy kis kavics találkozott a szélvédőmmel amikor úgy 100al haladtam. A kavics a szélvédő tövének csapódott és abban a pillanatban úgy 30-40cm hosszan megrepedt a külső réteg. Marhára örültem, de tegnap végre kicserélték a törött üveget. Visszanézve nem is baj, mert így eltűnt a karc a bal felső részröl és a középtájt lévő kis sérülések. Végül ma az a pár engedelmetlen hátsó ablakfűtő szál is tisztességesen fog működni, mivel az is ki lesz javítva. Összességében ez a történet egy 30asba fájt, de van csííííík!!!!!!
Szélvédőcsere:28.000
Fűtőszál javítás:2.000
Nyári szabadság alatt végre sor került egy pár jó ideje halogatott dolgot megcsinálni az autón. Hátsó elektromos ablak beépítése megtörtént. Régi mechanika ki, új be. Szőnyeg ki, kábelek behúz, szőnyeg vissza. Ha már kint volt a szőnyeg, akkor ki lett mosva, most olyan, mintha frissen jött volna a gyárból. Küszöbök és egyéb leszedett műanyag borítások ápolóval kezelve mentek vissza a helyükre. Hátsó ülésnél a fülek, amikkel oda kell csavarozni le voltak törve, így azokat visszahegesztettem. Szőnyeget felszedve hál isten nem ért meglepetés, rohadás nincs. Szerencsére a középkonzolig elő volt készítve a kábelezés, így abba csak be kellett dugni a hátsó komplett kábelköteget, és működött is. Kis extra, hogy a jobb hátsó ajtóhoz nem volt gyári kábelrész, így egy első ajtóhoz való került oda a B-oszlopnál lévő csatlakozó cseréjével. Illetve még annyi kis módosítást kellett eszközölni, hogy az ajtók összerakás után nem mindig zártak rendesen, ennek oka a kis hajlított drót, ami a zártól megy az úszóhoz. Kicsit áthajlogatva ez is jó (bal oldalt a gyári, jobbon a hajlított). Szerencsére ezen apróságok kivételével plug n' play működött a dolog.
Pár nappal a vásárlás után természetesen irány a betervezett szerviz. Tapasztalataim szerint mindenki aki autót keres hangoztatja, hogy vásárlás után majd viszi "nagy" szervizre az autót, de valójában nagyon kevesek azok akik tényleg meg is teszik.
Mivel vásárlás előtt átnézettem a kocsit Watz-nál ezért tudtam, hogy az előre betervezett dolgokon kívül mik azok amiket még pluszban cserélni kell.
A szokásos olaj, összes szűrőn (levegő, olaj, üzemanyagszűrő) kívül
cserélve lett még a vezető oldali elektromos ablak motorja mivel vacakolt, cserélve lett a termosztát is mert már az első utakon kiderült, hogy még a nyári kánikulában is elég lassan éri el az üzemi hőmérsékletet a víz, illetve nagyobb tempónál vissza is hűl.
Továbbá komplett fék csere is volt elől, hátul, tárcsástól betétestől.....
Ahogy elnéztem a használt GT kínálatot szinte mindegyiken csere érettek voltak a tárcsák szóval ezzel is kalkuláltam vásárlás előtt.
Vezérműszíj és görgő csere is be volt tervezve de az előző tulaj azt mondta, hogy az kb 1évvel ezelőtt volt rajta cserélve. A vezérműszíj fedelén valóban rajta van, hogy kb20ezer km-el ezelőtt volt cserélve. Biztos ami biztos Watz ránézett a szíjakra és megállapította, hogy azok valóban nem rég leettek cserélve mert még olyan mintha új lenne ráadásul egy jobb minőségű szíj van benne szóval annak a cseréje még bőven ráér..
Egyik postomban írtam a szétrohadt és igénytelenül javított sárvédőről, de szerencsémre a város egyik bontójában állt egy ugyanilyen színű 146-os és szereztem egy hibátlan cseredarabot. Belső felülete be lett alvázvédőzve és ki lett cserélve, még bent ülni is jobb érzés hogy nem éktelenkedik a sok rozsdafolt a kocsi jobbelején :) Kép sajna nincs mert az újról minek... Mindenki el tud képzelni egy hibátlan bordópiros sárvédőt, a régiről meg elfelejtettem képet csinálni :)
Ezen kívül meg lett csinálva a balos ablakemelőm ami előszeretettel állt meg és nem indult se föl se le.
Szervízdíj: 9000 huf + 7000 huf a bontott sárvédő
Hetek óta szívatott a bal oldali ablakemelőm. Folyamatosan átprogramozta magát, felhúzáskor mire felért az üveg, gondolt egyet és vissza lehúzódott, majd mire sikerült teljesen felhúzni (és úgy is maradt) lefelé nem ment többet. Először azt hittem az elektronika zavarodott meg, így lehúztam az aksiról a sarukat és utána működött. Ezzel letudtam és tovább nem is foglalkoztam vele. Majd 1 hét után megint előjött, de a saru lehúzás már nem segített és múlthét pénteken végleg megadta magát. Találtam helyben egy nagyon jó autóvillamossági szakembert aki hétfőre adott is időpontot. Elvittem hozzá és 3-4óra alatt megjavította. Elmondása szerint erőlködött az ablakemelő, ennek hatására megolvadt valami a panelben, plusz bowden probléma is volt. Forrasztott, tisztított, átolajozta az egészet, és valami rettentő gyorsan megy le-fel az üveg. A jobboldalinak nincs baja, de gondolkozóba estem, hogy kitisztíttatom és átolajaztatom azt is. Nem mellesleg nagyon jó áron dolgozik!
Szerk.: Ennek örömére még a TV-m is lecseréltem, 10év szolgálat után már illett. :)
Végre megcsináltam az anyósablakot, mostmár le lehet húzni:D Az utólagos ablakhúzó modult kellet kiiktatni:)
A vezető oldali ablak szorulni és lötyögni kezdett. Egyszerre. Éreztem, itt valami eltörhetett, jobb esetben kimozdult a helyéből. És valóban: két gumi bakocska is eltört. Karosszériás mester ügyesen orvosolta az állapotot.
Még tavaly sikerült kideríteni, hogy a jobb első ablak működési problémáját az utólag beépített riasztó okozza, merthogy a riasztó beriasztáskor felhúzza az ablakot és így mindkét elektromos ablak normál vezérlése a is egy külön elektronikán keresztül történik és ebben az elektronikában valami elfáradt. Mivel nem gyári a cucc, valamint a jobbos ablakot nem lehetett felhúzni csak lefele működött, ezért inkább szerettem volna a gyári vezérlést visszaállítani.
A jobbos ablakot gyorsan sikerült is megoldani. Ha már ez megvan, akkor gondoltam állítsuk vissza a balos ablakot is, mert
1. ennél könnyen lehet, hogy nemsokára ez is problémás lesz
2. a riasztónak köszönhetően olyan kábelrengeteg van a kormány alatti burkolat alatt,
amit szerettem volna redukálni.
Szerencsére a balos ablakot is sikerült visszaalakítani viszonylag könnyen.
Eztán a még 1-2 forrasztást szétszedtünk, hogy a szigszalag helyett zsugorcsövet tegyünk rá. Ez meg is volt, gyorsan próba, hogy működik-e minden. Indításgátló nem old.. hmm.. riasztó működik, beriaszt, kp zárakat zárja, nyitni is lehet.
Keresgéltünk-keresgéltünk mígnem találtunk egy szabad kábelvéget, amin látszott, hogy a forrasztásnál eltörött. No, már "csak" azt kell kitalálni, hogy honnan tört ki. :) Na, ezzel együtt vagy egy órát szívtunk, mire a riasztó nem túl informatív leírásából sikerült megtalálni, hogy a riasztó egyik modulcsatlakozájából tört ki a kábel.
Ezt orvosoltuk, és végre sikerült értelmesebben elrendezni a kábeldzsungelt. :)
Az utolsó képen látható a fejfájást okozó modul és a hozzátartozó "minőségi" kötések ill. megcsapolási helyek. Kábelek színhelyességére természetesen sok hangsúlyt nem fektetett a "szaki". :)
A JE e-ablak már egy ideje esetlegesen működik, ami a felhúzást illeti. Lefele szépen megy, de felfele néha egyáltalán nem.
Lebontottuk a jobb első ajtó kárpitot és méregettünk, próbálkoztunk.
Gyújtáson az ablakemelő motor mindkét érintkezőjén folyamatos 12V-t kap a kapcsolón keresztül (fehér-lila [F-L] és fehér-piros [F-P] kábelek). Két pozitív érkezik a kapcsolóba (zöld-fekete[Z-F], ami a F-P-ra továbbítja a 12V-t ill. világoskék[VK], ami a F-L-ra adja a 12V-t) valamint egy negatív (fekete[F]). A kapcsoló (B21a) világítása a VK (12V)-F(negatív) érintkezőkről működik gyújtás alatt. A B21a vagy a F-P vagy a F-L kábelre kapcsol negatívot a F kábelről
A Z-F és F kábelek között kb. 2V-ot mértünk csak, ezért a Z-F kábel mentén indultunk el, gondoltuk az ajtónál lévő gégecsőben tört meg. A kesztyűtartó alsó része mögött találtható a G21[B] csati, amiből érkezik a Z-F, VK ill. F kábel a B21a-ba. Így ezek között mértünk rövidzárat: nincs szakadás, annak ellenére, hogy továbbra is csak 2V-t mérhető a Z-F és F érintkezők között.
A G21[B] csatiba a G23[C] csatiból érkeznek a vezetékek. A G23[C] csati a vezetőoldalon, bal lábnál a kárpit alatt fellelhető. A G21[B] és G23[C] között nincs szakadás.
A következő szakasz a balos ajtóban lévő, a jobbos ablakot vezérlő kapcsoló (B21b) és a G23[C] csati között található. Itt már szakadás gyanús a dolog a Z-F kábelen.
Így balos ajtókárpit le, Z-F kábel nyisszantás a B21b-nél ill. a G23[C]-nél, hogy ki lehessen fűzni. Nem igazán akart mozdulni a kábel a G23[C] csati és az ajtó gégecső között. Aláfeküdtem, hogy megnézzem mibe akad el.. nem akadt el semmibe, csak ez a szakasz meg van szakítva és bele van kötve az utólagosan beépített riasztó-kp zár elektronikája, mivel beriasztáskor automatikusan felhúzza az abalakokat. Ehhez le kellett bontani a kormány alatti bukolatot is, hogy lássuk merre van elvezetve a kábel.
Sok fejfájást okozott már ez a riasztó kábelezés, most sem volt másképp. Még nemtom hány méter kábelen, meg (valószínűleg) forrasztáson keresztül fut a delej, amíg visszajut a G23[C] csatiba. Érdemes volt elcsípni a kábelt.. f@szom.. :) Már csak a azért is, mert a B21b kapcsolótól a gégecső utastér felőli oldaláig a Z-F kábelen nincs szakadás, vagyis a szakadás valahol a riasztó miatt elvezetett kábelrengetegben van. Ennek kibontására időszűke miatt már nem vállalkoztunk, most legalább már tudjuk, hova kell nyúlni legközelebb, ha meg akarjuk csinálni. Az is lehet, hogy az ablak vezérlő egységben van a probléma, de erre kicsi esélyt látok.
Mindenesetre az elnyisszantott kábeleket összeforraszottuk és a JE ablak kapcsolóra nem tettük vissza a csatit, nehogy véltetlenül vki lehúzza az ablakot. Így, a télhez közeledve, kellemetlen meglepetéseket okozhatna. ;)
0
544