Blog >> ablak
Gondoltam megyek még egyet a Vassal mielőtt nekiállok a szerelgetésnek és még mielőtt felbakolom a téli munkálatokhoz.
A tető a garázsban eddig nyitva volt, de most fel kellett csukni, mert a lobogóshajú autókázáshoz 6 fok nem éppen optimális.
Szóval csukom fel és szomorúan tapasztalom, hogy az ablak a hajlítás mentén összecsukott állapotban elrepedt.
Nem kicsit, nagyon.
Mondjuk elég ramatyul nézett ki már az "üveg", de bíztam benne, hogy jövőre még kitart. Ezt bizony a tavaszig meg kell oldani, úgyhogy keresésre fel!
Nekiálltam kiszedni az elrepedt hátsó ablakot. A tető hátsó részén alul x db torx csavar fogta (huh, de jó, hogy a múlt héten vettem egy készletet), az egyik a szokásosnál kicsit jobban, mert a kulcs pikk-pakk körbefordult benne. Jó negyedórás kínlódással sikerült kioperálnom. Oldalt tépőzár és egy patentos gumiszalag tartotta, felül meg cippzár.
Nem így akartam kezdeni a bütykölést a kocsin, de ez van. :-))








Már vásárláskor sem működött, de nem volt priorítása a dolognak. Viszont, most hétvégén, hogy ilyen szép idő volt, nekiláttam vizsgálódni, hogy miért is nem működik, így legalább ismerekedek is a típussal. :)
A kapcsoló kimérése után gyorsan világossá vált, hogy beljebb lesz a probléma, már csak azért is, mert a kapcsolgatáskor hallatszott, hogy valami kattanik a kárpit alatt.. :)
Így, hát nem maradt más, mint lebontani a kárpitot.
A motor megkapja a +/- 12V-t, de nem mozdul. Az eLearn alapján egyértelmű volt, hogy kellene kivenni a motort a sínnel együtt, csakhogy ezen leírás feltételezi, hogy az ablakot lehet mozgatni. Most viszont felső pozicíóban volt. A biztosító műanyagot még csak sikerült kipattaintani, de a bütyköt nem sikerült kinyomni az üvegből, nagyon meg nem akartuk feszegetni, nehogy megrepedjen.
Hosszas fejvakarás, nézegetés után végülis, úgy döntöttünk, hogy rosszabb már nagyon nem lesz, szedjük szét a motort az ajtóban. Akaszottunk be kapmót, ami megtartja az üveget, ha esetleg vmi balul sülne el és elindulna lefelé a gravitációnak köszönhetően. Majd a négy torxfejű csavart, ami a bovden csévélő dob házát fogja össze, kicsavartuk. Ezután óvatosan szétválasztottuk a két részt, szerencsére sikerült úgy, hogy a bovden nem ugrott le a dobról. Így magát a motort az "áttételházzal" együtt ki lehetett venni. Így látszott, hogy egy ricnis kerék hajtja a dobot. A motor viszont meg sem mozdul. A motor is sikerült leapplikálni a házról. Úgy tűnt, hogy vizet kapott, mert a tengelyen rozsda okozta maródások látszottak. Rátettük 12V-re, de csak az hallatszott, hogy erőlködik, de nem tud megmozdulni.
Itt már letettem arról, hogy motor csere nélkül meg tudjuk oldani a dolgot, de aztán kenőanyag befújása után kombifogóval sikerült megmozdítani a tengelyt. Ezután ismét adtunk 12V-t, megforgattuk mindkét irányba, de egy idő után mindig megszorult, majd egyszer csak ugrott egyet és onnantól gyöngyőrűen forgott mindkét irányba. Gondolom valami rozsda fogta meg. Ezután szépen megtisztítottuk a tengelyt, a gumitömítés alá nyomattunk kenőzsírt valamint az orsós hajtásra is és összeraktuk. Szerencsére az összerakás is sikeres volt és nem ugrott le a bovden a dobról. :) Motor a helyén, kapcsolót visszatettük, próba. Mozog az ablak! :) Csak, hallani, hogy a motor bizonyos ablak pozicíónál erőlködik. Ezért a vezető kédereket megfújtam szilikon spray-vel és járattam föl-le. A végére már szépen járt az ablak, ahogy azóta is. :)
Nem végleges megoldás, a motor ill. a tengely állapota miatt, de remélhetőleg 1-2 évet elmegy.





A verdát már úgy vettem, hogy nem működött a jobb hátsó ablak. Az elmúlt hetekben egyre lejjebb süllyedt az üveg, félő volt, hogy a napokban már az eső is beverhet az utastérbe... Osziéknál megnézettem, kiderült, hogy a szerkezet gyak. darabokra volt törve. Csere történt, most már jó. ( kicsi lányomnak nem árulom el, ne nyúzza továbbra sem. :) )
Hát igen valakinek azért sikerült még egy kis bosszúságot okozni.
Mínusz egy bal oldali ablak amit sikerült jól betörni szóval még egy plusz meló hurrrráááááááá nagyon örülök neki.



Ablakemelő komfort elektronikát szereltem ma be az autóba, pénteken érkezet meg a csomag, 2db kétablakos vezérlő lett mert nem találtam 4ablakossat.
Típus: AVENTRON R-CON2


Már úgy vettem Sparky-t hogy volt benne egy bő 50 centis repedés. Aztán biztos, ami biztos a következő héten én is kaptam egy kavicsot és az csinált nekem még egyet. 2 repedés. Nem rossz :)
Prioritásban nem soroltam előre ennek az orvolsását, hiszen fontosabb dolgok vártak akkor még az autóra (a szokásos MUST dolgok).
De most végre megvan. Lelkem legmélyén már eléggé vártam, így közelebb vagyok a teljességhez.
Még kell majd egy gumikeret az ajtómra, a lökös műanyaga karcos, és a motorháztető illesztései sem smakkolnak. Szeretem csinosítani.
Szóval szélvédő. Zsír lett. Echte ugyanolyan az új, mint a gyári. Zöld. :) Volt időm utána járni, és a fórumon eldugva megtaláltam a megfelelő helyet, ami még ráadásul korrekt árú. Semmit nem lehet észrevenni az "A" oszlopon. Se kivül, se belül. Ellátak tanácsokkal az első napokra. Szimpatikusak voltak. A vége 16.800 az üveg és 8.000 a munkadíj. Ha a gumikeret megsérül az még 8 ropi lett volna de ragaszkodtak hozzá, hogy megvárjam és lássam hogy megsérül, hogy nehogy úgy érezzem átvágnak. Ennyi. Zsír.
szerk: rögtön vettem hozzá új set ablaktörlőlapátokat.