Blog >> ti >> 159

Ehhez az autóhoz is kértem GT-től matricát és a szokásos helyre fel is ragasztottam.

Az autóm Svájcból jött, emiatt a Blue&me németül beszélt hozzám, nem igazán értettük meg egymást. A problémámra a választ ismét Shadintól kaptam meg (Köszi!), a szükséges fájlokkal együtt. (English)
A fájlokat fel kell rakni egy maximum 512MB-os (egyes leírások, weboldalak szerint lehet nagyobb is) pendrive-ra, ami FAT fájlrendszerű, az autót gyújtásra kell tenni, berakni a pendrive-ot, óracsoportok között kiírja, hogy "Language update in progress" majd, ha kész van akkor "Language update complete", ezután gyújtást levenni pendrive-ot kihúzni és készen is van, innentől már angolul beszél. Ezután már könnyen megértettük egymást és sikerült beállítanom, ehhez csak a kormányon lévő gomb kell és a settings valamint pairing szavak, ezután pedig megmutatja a pin kódot, amivel a telefon tud csatlakozni hozzá.

Már a vásárlás napján szemet szúrt, hogy a termosztátom nincs a helyzet magaslatán, mert korábban nyit, mint kéne. Így ma elgurultam szerelőhöz és kicseréltettem. Mahle került bele, leírás alapján 88 fokon nyit. Szerviz után kipróbáltam, és bármit csináltam a kocsival oda volt szegezve 90 fokra a vízhőfok mutatója. :)

Anyagdíj: 20000 Ft
Munkadíj: 5000 Ft

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-12-03

Kicseréltem a termosztátot, Rendesen működik a diagramok szerint.
Levegő nyomócsövet ki kell szabadítani, hogy hozzáférjünk a termosztáthoz.
A hátsó két cső gyorscsatival van megoldva, a fém biztosítókat a csövek feléig szükséges (vagy tovább) kihúzni az oldáshoz.

Bemelegítés alapjáraton történt, kb. 88 foknál kezdett nyitni, ott kezdett melegedni a felső cső. AlfaOBD-vel mértem, 80 fokos víznél a műszerfali mérőke már 90-en állt.
Fűtés ill. üzemállapottól függően a mutató 90 fokon áll miközben a vízhőfok a diagramon láthatóan változik.

Ha valaki ugyan olyan perverz mint én, hogy télen cserél fagypont közelében szabad ég alatt termosztátot, javaslom hogy előtte melegítse meg kicsit a vizet így a csöveket is a könnyebb oldhatóság érdekében.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-29

Reggel termosztátvizsgálat volt.
Mutató szerint ~82-89 között mocorog a vízhőfok, MES szerint viszont csak ~76-81 között.

07:17 - 07:25 között autópályán 1-es kép.

07:36 - 07:40 között a városi araszolásban 2-es kép.

A termosztát nyitási értéke tényleg 88 fok kellene legyen, mutató szerint nálam 80 foknál kinyit, viszont ez MES szerint csak ~75 fok.

Ebből következtetve működik a termosztát, de nem jó értéken, így hűvösebben jár a motor mint kellene.

Pár nap alatt észrevett megoldandó dolog az autón:

- termosztátot kell cserélni
- cserélni kell a kiegyenlítőtartály egyik csövét (50518111), mert elporladt a csatlakozója
- első rendszám keret nélküli felrakása, hogy a parkradar ne visítson
- tetőantenna szár is cserés, mert meg van rágva
- váltóolaj csere
- fékfolyadék csere
- bőrápolás

>> EseményRoll1983 // Alfa 159 SW 1.75 TBi Distinctive Ti // 2017-11-25

Ahogy elhoztam az autót még aznap felrakattam a téli szettet, ami szintén gyári, csak ez 17-es. Kevésbé néz ki jól, mint a nyári 19-es TI felnikkel.

>> EseményRoll1983 // Alfa 159 SW 1.75 TBi Distinctive Ti // 2017-11-25

2017.11.24-én került hozzám 139400km-rel, az autó Svájcból származik. Egyelőre még barátkozunk, az ereje nagyon tetszik és a halom extra sincs ellenemre.

>> EgyébShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-23

"Amikor a motort megállítjuk, néhány kiegyenlítő a hozzá tartozó bütyök nyomása alatt marad, ilyenkor elég idő marad arra, hogy az olajszivárgó résen a normál működésnél több olaj elfolyjon, a hidraulikus elem belseje jobban kiürül. Ebben az esetben előfordul, hogy a motor indítása után rövid ideig csattogó hangot hallunk."

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-11-22

A Bilstein-ek jó állapotban vannak, futóművet megrázták (de nagyon) és semmi lógás nincs benne. Jobb oldalon kis kopogás forrása szerintük a lengéscsillapító szárának lógása lehet ami a rugócserénél ki fog derülni.