Blog >> ti >> 159

2019 július vége felé érkezett hossza keresgélés után Erhard 242 társunktól. Nagyon korrekt mindenkinek ajánlom de szerintem ti már jobban ismeritek.))
Kipróbálás során egy pattanó hang hallatszott bukkanón áthajtás közben, de nem mindig ill. az alsó motorvédő műanyag törött volt és lógott.
Hazahoztam majd miután meglett a hozzá illő rendszám irány egy hosszabb próbaút út a családdal, egy kirándulás. Minden ok.
Hazatérve szabiról bevittem a szervízbe mint gondos gazda és átvizsgálás. Igaz hogy szervízkönyv szerint mindent cserélték de én mindig a biztosra mennék. Motorolaj 0w40 Liqui Moly, váltóolaj gyári Opel, ahogy Erhard is tanácsolta beleerőltetve 3 liter, érezhetően könnyebb váltás az eredmény. Olajszűrő gyár, levegőszűrő Mann filter, pollenszűrő aktívszenes kolbenschmidt. Komplett vezérlés Gates, vízpumpa Meyle. Fagyálló piros Mannoil. Gyári 4db Ngk (szentelt) gyertya, hála istennek a szepfedél tömítésnél olajfolyásnak nem volt nyoma.. Alsó motorvédő gyári Dávid jóvoltából az alfadepóból. Meglett a koppanás bűnöse is a jobb első spirálrugó volt eltörve. Nem sokat gondolkoztán jött az Eibach Pro Kit amit Erhard 242 től vettem meg. Egy kicsit feszesebb lett és stabilabb, a magasság teljesen rendben mint ahogy a fotókon is látszik. Egy jó futómű állítás Szabó Gyula kollégámtól a kért értékei alapján, 0-ás összetartással, igaz egy kicsit jobban kell kapaszkodni a kanyarban de nekem ez nem volt szokatlan. Jobban érezni a kanyarokat nagyobb tempónál😄. Majd első és hátsó embléma csere mert egy kicsit fakók voltak, ill a jobb első ködlámpa keret mert törött volt a füle ezt is az Alfa depótól Dávidtól, Kösz. Mert korrektek az áraik és közel is van. Ami még fontos volt hogy a vezérlés burkolata sajnos a melegtől és időtől el volt repedt és porladva. Szintén csere gyári rá. A levegőszűrő megér egy misét, ennyit a nagy és hosszú 35.000 km és gyári és több éves szűrő csere intervallumokáról. Nálam biztos nem lesz ilyen mert 1 év vagy mint az olaj csere 10.000. Km. Hiába voltak a légszűrőház alsó nyílásai tiszták és a 2db műanyag nyílászáró is mozgott ez az eredmény a hosszú intervallumnak. Az ominózus kiegyenlítő tartály és vízcső a Svájci kollégák által gyárirá cserélve, ill.
a fékek teljesen újak voltak Ferodo Ds Racing betétekkel amik egy kicsit gyorsabban kopnak de brutális a fékhatás, igaz nem az olcsóbb kategória. Majd még egy kis féknyreg festés mert látszik rajta hogy a lakk már egy kicsit mepattogott, ez már csak tavasszal addig még kibírja mert nem olyan vészes. A termosztát nem bántottuk mert ahogy kell mint a szög 90 fokon áll. Röviden ennyi😉

>> EgyébShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2019-08-25

Terhelve az Eibach rugók mélyebbre engedik az autó fenekét mint a gyári. Üres magasságuk kb. egyforma. Nem jó minőségű a 2-es kép, ami a gyári rugós magasság, de azért kivehető hogy az egyenesebben fekszik mint az 1-es képen az Eibach-kal.

>> Eseményszelod9 // Alfa 159 SW Ti // 2019-08-09

2019.08.05.

38 ezer kilométer és egy év négy hónap után eladtam az első Alfámat. Sajnos nem volt kihasználva az autó mérete. Gondos (alfás) gazdája lesz, abban biztos vagyok.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-06-17

141258 Km

Összerakást követő első olajcsere.
Lyqi Moli TopTech 4100 5W-40 C3

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2019-03-16

155640 Km

Most Castrol EDGE (Sport?) 0W-40 A3/B4 került bele.
Nem C3-as mint az előírás, de meggyőző a YouTube videón. Remélem nem csapja agyon a katalizátort, mással csak jót tesz ez az olaj.

14382 Km ment bele ebbe az olajba. Meglehetősen sötét cucc jött le a kocsiból és a MES szerint az olaj 0%-ra el van használódva. Olajwebshop embere szerint szar a LM olaj és egész egyszerűen megégett és azért ilyen ill. azért kezdte megenni a végén.

Droberto szerint meg jó ha fekete, rendesen működnek benne a detergens és a diszpergens adalékok.

Hidegindításnál nyoma sincs a szokásos kipuf. oldali vezérlésmódosító hangjának .

Mivel sok helyen hiányzott illetve törött volt a kábeleken a gégecső, ezért rendeltem hőálló 4,5 mm átmérőjűt. Kicseréltem a törötteket és pótoltam a hiányzókat. Valamint kicseréltem az egyik gyújtásnál illetve a negyedik képen lévő törött stekkereket. A stekkerek cseréjéhez nem kell még csak forrasztani sem. Az utolsó képen már egészen rend uralkodik.

Hasított gégecső beszerzési forrása: http://www.ripca.hu/
Stekker beszerési forrása: Aliexpress

Cserélve lett az olaj és a szűrők.

Liqui Molly 5W40 Top Tec 4100 6 liter 15990 Ft
Denckermann levegőszűrő 3439 Ft
Meyle olajszűrő 3000 Ft
Olajleeresztő tömítőgyűrű 290 Ft
Munkadíj 4000 Ft

Km: 150400

Ki lett cserélve a vezérlés, szelepfedél tömítés és a gyertyák (NGK ILKAR7D6G). Így már nem fog a gyertyatérbe szivárogni az olaj, amit korábban írtam a blogban. Gyári alkatrészek kerültek beépítésre. A beavatkozás végett Cz Tuningman Gábort látogattuk meg.

A költségből 24e Ft a gyertyák ára volt, azt én vittem.

Km: 149400

>> AutóápolásRoll1983 // Alfa 159 SW 1.75 TBi Distinctive Ti // 2018-10-29

Sort kerítettem a bőrápolásra, ehhez én is a többetek által ajánlott Autoglym termékeket választottam és nem kellett benne csalódnom, tetszetős lett a végeredmény.

Autoglym Leather Cleaner
Autoglym Leather Care Balm

Kapott a kocsi egy szett új Kumho Wintercraft XL-t 225/55 R17 méretben. Remélem a /55 miatt már nem fog leérni az alja. Nyári szett után megszokást igényel a látvány.

Gumi: 109e
Szerelés: 12e
Km: 148500