Blog >> lmm

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2009-11-27

Ma kész lett amit terveztem. Megjött Erhardtól a gyári LMM, 5 perc alatt beraktam a helyére és usgyi, próba! Ami kijött alkatrész, az biztos, hogy utángyártott, és teljesen más karakterisztikájú lehet, Azzal mintha lent jobban indulna, a Bosch viszont fent erősít be, már szinte benzines jelleggel. Úgy forog el 5000-ig, hogy csak figyeltem. Valami TéDéi Passzátot bevittem a málnásba vele, úgyhogy nagyon nem mehet rosszul. Holnap kap egy "bejáratást", legalábbis az a mendemonda, hogy be kell tanulnia a mérőegységnek. Ebben mondjuk nem hiszek, de nem lehetetlen...holnap betanul, az hétszentség. Két számot tanítok meg vele. 195 és 6.5 :-D
Egy biztos, ha gyári motorhoz készült remapot akarok (igen, akarok!), ahhoz gyári állapot kell, úgyhogy végülis tökmindegy, hogy a másik LMM mit tud és mennyire volt indokolt cserélni egyáltalán, felkerül a polcra tartalékosnak.
És igen, most kész minden amit terveztem. 1 éve ezen vagyok, hogy műszakilag az utolsó porcikájáig rendben legyen. Mert tuningolni csak 100%-os autót érdemes.

 
>> SzervizSzil146 // Alfa 146 1,6 Twin Spark // 2009-09-02

Tegnaptól újból rendesen megy a szerkezet! Köszönet ezért többek között, de elsősorban Zé. cartársnak!
Úgy kezdődött, hogy észrevétlenül egyre lomhább lett az autó, majd a végső stádiumban reggelenként a hideg motor el se nagyon akart inulni elsőre. A második indítás után látszólag rendes (kissé emelt) alapjárat volt, de terhelés hatására fulladt, torpant és visszadurrogott a szívócsőbe a motor. Az üzemi hőfok elérése után megszűntek az előbbiek, ám egy langy-beteges-nyúlós menetteljesítményű állapot állt be. A fogyasztás megnőtt, a kipufogógáz szaga is jellegzetesen büdös volt. Az i-re a pontot az tette fel, mikor az Üllöi úton a szélső sávból 60-nál harmadikban padlógáznál egy SX4 vígan beelőzött.....
A hibatároló kiolvasása után P0170 és P1173 kódok maradtak, melyek a keverékképzéssel vannak összefüggésben. (Részletesebben a kódokról itt: http://www.mobydic.hu/info_text.htm#o389846294puf148 ). Mivel már a lambda szonda sincs a helyzet magaslatán, így erre és az LMM-re koncentráltam. Az LMM csatlakozójának lehúzásával egyébként pofon egyszerűen (így utólag) diagnosztizálható volt a hiba. Érdemes tehát egyből ezzel kezdeni, ha hasonló a jelenség. A lehúzás után ugyan befecskendező hibajel égett a műszerfalon, viszont határozottan jobban ment a kocsi. Természetesen elkerülhetetlen volt új LMM beépítése. És itt jön a lényeg CSAK eredeti, azaz Bosch LMM-t szabad beépíteni, mert az utángyártottal NEM oldódik meg véglegesen a probléma. A Bosch azonosító leolvasható az autóban lévő LMM-ről, persze amennyiben az még nem cserélt. Az enyémben az eredeti volt 0280 218 019 számú. Ha bizonytalan vagy ezt illetően érdemes a Bosch honlapját felkeresni és ott pontosan megtalálod, hogy mi kell. Sajnos nem olcsó mulatság, de ami jár az jár!
Mostmár jöhetnek nemcsak SX4-ek!!!

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2009-06-18

Sajnos ismét megmakacsolta magát úgy 40-50 ló. Nemigen akart menni, 2-ben rángatva gyorsult, cserébe viszont csak 8,7-et fogyaszott. Megpróbáltam lehúzott LMM-mel, hát ég és föld, ment mint állat, csak nem volt alapjárat, megpróbáltam lehúzott lambdával is, úgy nem volt változás. Szóval LMM. Kapott féktisztítót gazdagon plusz egy 15 percre levettem az aksisarukat, resetelendő a compot. Hogy konkrétan e 2 eljárás közül melyik volt hatásos, azt nem tudom, de visszatért a power, szóval egy időre ismét elfeledhetem (remélhetőleg) az LMM cseréjét.

>> SzervizEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,5 V6 // 2009-05-29

Megküldték az új, mostmár jó! légtömegmérőt. Hát ezt az érzést javaslom mindenkinek:))))) V6 feeling leírhatatlan talán csak ez példázza megközelítőleg:
Beszélgetünk a hugommal a járó motorú autó mellett:
Hugom:-Te ebben csak 3 henger megy?(azt hitte 4 hengeres)
Én:-Ja alapjáraton átkapcsol a Suzuki üzemmódba és ilyenkor csak az egyik fele müködik a motornak:)))))))
Szó ami szó tényleg nagyon durva:)))
De a teljesítmény az még durvább....

>> EgyébB-la Ÿ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2009-05-24

A mágnes gyürű kisérletem befejeztem...
Több mint 1 egész évig volt a vasban ez a szerkezet. Viszont eredménye nem igazán volt,tehát valahova félre dobtam. Sok értelme nem vót! :-|

Viszont mióta kicseréltem a LMM-t csináltam egy tesztet!
Szekszárd-Paks útvonal a 6-os főúton Tempomattal 95km/h-ra beállítva.
Tavaly nyár végén ez a "teszt" 9,0 - 8,9 fogyasztást eredményezet.
Most ez 8,2 - 8,1 fogyasztást mutatott!!!

Tehát jelentős a különbség! A körülmények naggyából azonosak voltak mind időjárás,forgalom és persze a nyári gumikon.

>> SzervizEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,5 V6 // 2009-05-23

Múlt hét pénteken megvettem a GTV útodját ezt a fekete szépséget:))))
Olcsón vettem és mivel nem a MediaMark-ból ezért nem jót:(((
Tudtam hogy nem véletlenül olcsó. Próblémák: LMM, termosztát, fűtés ventillátor, rádió.
Megrendeltem a termosztátot és az LMM-et, és meg is jöttek pénteken. Akkor csere....
Ja persze:(((((
Lmm a régi csavarjai berohadtak majd az egyik beletört a házba.
Kicseréltem nagynehezen és pótoltam a csavarokat, erre nem müködik az új.
Oké, a mai sz..ás megvolt, gondoltam....
Visszaraktam a régit és lerendeztem a cserét gariba.
Átmentem az egyik kollégámhoz aki autószerelő, hogy kicseréljük a termosztátot.
Amikor szedte ki a régit már szólt hogy a hosszú csavar szétnyalta a menetet a házban, valószinüleg már korábban mert első pici mozdításra megindult. Kicseréltük a termo-t de nem akartuk megkockáztatni hogy csak két csavarral fogassuk le, ezért kb egy óra alatt végigtelefonáltuk az összes skót vagy magyar ismeröst hogy kinek van 8-as menetfúrója(az eredeti csavar 6-os) és egy hosszabb csavarja, a skót csoportvezetőm lett az áldozat és töle kaptuk mindkettőt.
Sikerült szépen megcsinálni, de a próbakörön kiderült hogy az új termosztát kinyít 75 fokon. Most egyelöre ez igy marad és ha már minden klappol akkor kicserélem egy normálisra, de ezt majd inkább otthon, Magyarországon:)))))
Még mindig megbocsátok neki mindent:))))))

>> SzervizB-la Ÿ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2009-04-29

215900 kilométernél cseréleve lett a LMM. Mivel az előző már szarakodott... Arno Cartárstól vettem az egységet(MEAT and DORIA),meg maradt neki tallomba... :-) Maga a művelet 5 perc,viszont az élmény utána hatalmas!!! Tehát jó a vas ismételten! :-)

>> Szervizpe-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-03-06

Ma délután kicseréltem a légmennyiségmérőt mivel mostanában elég gyakran megtorpant a gép meg félmelegen hullámzott az alapjárat, kíváncsi vagyok ez volt-e a hiba oka.......ha nem megyünk tovább! A cuccot Erhardtól vettem, Ő adta messze a legjobb árat...45 píz gyári (Bosch) köszönet érte! Km óra állás: 113400.
Úgy néz ki nem ez volt a bűnös a gyanu az EGR-szelepre terelődött!

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2009-02-07

Valami zavar támadt az erőben. Alacsony fordulatról nehezen pörög fel és magas fordulaton sem az igazi. Próbáltam lehúzni az LMM-et, akkor jobb lett, de elment az alapjárat. Kiolvastuk a compot, lambda hibákat írt, a hibatörlés óta sokkal jobb, már majdnem minden ló megvan, de most sem az igazi. Lehet hogy új lambda lesz belőle...

>> SzervizBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2008-04-18

Azthiszem nem kell bemutatni senkinek miről is van szó :) Volt tisztítás meg miegyéb, de a Gyári Bosch szerkezet működése nem volt kilégítő. Az új ára horibilis, van aki annyiért autót is vesz, konkrétan 100k körül van a pontosan bele illő verzió. (Autót azért nem akartam venni másikat) Szóval kipróbáltam egy utángyártott darabot és úgy néz ki ez bevált. Még sem kell egy autó árát kifizetni a BOSCH nak :) Nem utolsó sorban jobban is megy az autó.