Blog >> szervó
Rég írtam ide, nagyon keveset is használtam a kocsit. Most el kellett vinnem szervizbe, ugyanis csöpögött a szervóolaj. Plusz a hűtő is. Mindkettőből kap újat.
Emellett még a motor is meg lesz bontva, mert sajnos melegen van egy kopogó hangja, ami nagyon zavar, s bár mondták, hogy megy a kocsi szépen, nem olyan vészes a hang... Nekem az, vészes :) Korábban 24 gyári hidrotőke lett cserélve, ami sajnos nem orvosolta a problémát, most meglátjuk mi az ami segít majd...
Cirka 300ezer fog most ráugrani, remélem jó lesz utána :)
Összeszítettem h mikor mi volt cserélve olajok terén. a helyzet a következő:
Motorolaj - Xado 10w60 4.6l - 100.895km-nél volt ->110.000km-nél kell
Fékolaj - Ate Super Blue DOT4 0.5l - 81.000km-nél volt ->110.000km-nél kell
Szervo olaj - Tutela GI/A 1.2l - 100.000km-nél volt ->140.000km-nél kell
Váltó olaj - Tutela ZC75 2l - 81.000km-nél volt ->140.000km-nél kell
Ma volt klímatöltés, mert nem volt olyan hatásos - 11 év alatt 300g maradt a rendszerbe, most már teljes mennyiség van benne 650g. :D jéghideg klíma.
Az olajokra elméletben ezek a szabályok lézetnek(vagy ekkor tennél jot az autónak):
motorolaj 10,000km vagy 1 év
váltó olaj 60,000km vagy 6 év
szervo olaj 40,000km vagy 4 év
félolaj 2 év -> növelt foráspontu fékolaj esetén 3év
klímatöltés 10 év
vezérlés 60,000km vagy 6 év
Nem biztos, hogy csak a karikás/patkós felnivel Alfa egy Alfa. Szerintem a sokküllős is van olyan dögös, és erre van bizonyítékom is:
(ma a kerékcserén kívül fékfolyadék csere és szervóolaj csere is volt, utóbbi csak a tartályban, de ott kétszer)
Már 1 hónapja kínlódok a szervóval, folyatta az olajat!
Ma végre kész lett, meglett javítva, pontosan nem tudom milyen eljárással készült, majd kifaggatom a szerelőmet. Lényeg,hogy nem folyat, és most minden oké! Új szervóolaj is került bele, természetesen.
Srácok... Nem jó móka 225/40R18-at tekergetni szervó nélkül... :)))
Ma az szervo kormány olaját cseréltem le gyárira(1L) ,mert már iszonyatos hangja volt illetve a minimumon volt az olajszint.
Az eredmény + minden halk és könnyű a kormányzás !
Mivel már megvettem az új szervószivattyút (de nem az nyekergett ugye, hanem a vízpumpa), valamint megvoltak a felújított nagynyomású csövek is, így kicseréltettem ezeket is, a tömlőkkel együtt. Így most a szervó kipipálva. Már csak a kormányművet kell felújíttatni, ha szükséges.
Ezzel együtt a szíj hajtotta eszközök közül már csak a klímakompresszor a régi.
A generátorszíj a lehetőségekhez képest jó helyen mondta be az unalmast. Épp a belvárosban voltam és a barátnőmet vittem egyik kórházból a másikba. Beszálltunk és a kórház udvarán mikor elindultam fura hangra lettem figyelmes. Kigyulladt a töltés jelző és megszűnt a szervó. Olyan volt, mint ha ismét Wartburgot vezetnék.
Kiszálltam és a motorháztetőt felnyitva világossá vált a probléma. A generátorszíj hosszában elszakadt. Kivettem a szíjat és a rádiót, lámpát lekapcsolva azonnal Largékhoz vettem az irányt, akikkel közben már telefonon konzultáltam.
Mivel garanciális volt még a vezérlést, ezért olcsón megúsztam a javítást. Kiderült, hogy az egyik görgő csavarját (tőcsavart) rosszul tették vissza Kecskeméten, amikor még az előző tulajdonos vezérlést cseréltetett. E miatt a szíj kicsit félreállt és a görgő elnyírta. Szerencsére nem lett nagyobb baj, csak a csavart kellett kicserélni és a szíjat.
Ami viszont gond, hogy a pajzs, amibe a tőcsavart csavarják már nem teljesen alkalmas arra, hogy ezt a csavart tartsa. Mivel így bizonytalan, hogy meddig fut még rendben, ezért hamarosan pajzs cserére viszem vissza. Ez viszont már nem fér bele a garanciális javításba :(
Km: 89.936
2010.08.02.A kocsiba 63.650 km van.Lecseréltettem a szervó olajat.Ha már ott voltam ki lett szedve az EGR egy takarításra meg a légtömegmérő is.Hátha kicsit megnövelem az élettartalmát ezzel.Az olaj 2.500 volt a munkadíj pedig 6.000.
30.-31.-én ismét alfás barátokkal voltunk kirándulni,strandolni.(Csekőcsalád,Zümicsalád)30.-án Kiskunmajsán 30.-én pedig Balatonon.KlikkAugusztus 8.-án pedig Tihanyba.Klikk
A szervó problémának hála égnek nincs komoly következménye és komoly probléma sem volt. A gumicsövem elrepedt és elcsepegett a szervó olaj. Egy füst alatt a motorolajat is ledobattam a vasról elvégre néhány 100km és ideje lett volna. Szóval 159.700 Km. Selenia 20K Alfa Romeo, Gyári Tuela Szervó olaj, és egy gumicső...
9000 km.
Szervó kormánymű csere. Eldurrant. A meló kb. mint a szemfenéktükrözés végbélen keresztül. De kész van. MEgint 1000 hála és köszönet Májsztró-nak, megint csak nem tudom mi lett volna, ha nem segít ki:)))
Olaj+szűrő csere: 1 hét állás után maga alá dobta a vas a 4 liter Seleniát. Kicsit fájt, de az még jobban, hogy nem tudtam, mekkora a baj.
Kiderült, csak az olajszűrő tömítése ment szét/fordult be, ki tudja mitől!?
Új szűrő, új olaj, mehet tovább:)