Blog >> 156 >> lengőkar

>> EseményJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-03-26

Készülnek a kiegészítők tavaszra. Egyszer csak eljön, bár ahogy az időjárás kinéz nem sok esély van rá. :-)
Ültetőrugók lefestve, felni előkészítve a fényezésre.

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2013-03-06

Elvittem átnézetni a gépet. Történt ugyanis, hogy az ABS önálló életet kezdett élni. Ha kell ha nem működésbe lépett.
Rá lett kötve gépre, fékpad stb.
Az ABS elvileg azért játszik mert a jobb oldali kerékcsapágy elhalálozott.
Közben fény derült még pár dologra(hála a magyar utaknak)
-bal első felső és alsó lengőkar is csere....

Alkatrészek megrendelve Erhard 242 (Dark Side) nál.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-13

A koppanás keresés során ki lett cserélve a két alsó lengőkar is. A gömbfejek miatt ráfért. TRW került bele.
Viszont sajnos még mindig maradt koppanás.
Zé szerint még a "toronygumi" jöhet szóba. Ezt lehet, hogy jövő héten még megnézzük.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-24

A felső lengőkarok szilentjeit zsírozták, nem kellett cserélni.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2012-08-23

Vásárlásnál, mikor átnézettem felhívták a figyelmemet,hogy van azért mit költeni a kicsikére. A felső lengőkarok,illetve a stabrúd szilentjei kivoltak. Érdekes,hogy az alsókat kicserélték akkor a felsőket miért nem?
Mivel kiderült,hogy hiába cseréltettem ki nyüszögni fognak és ráadásul nem is a legjobb minőségűt sikerült bevásárolni, kis segítséget kértem Ferkétől aki Zé.-hez irányított.

Zé. csinált nekem egy nyüszögésmentes autót.

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2011-06-15

Tegnap ott hagytam a kocsit a szerelőmnél, aki kicserélte a felső lengőkarokat. Ez már az előző látogatásomkor is kívánatos lett volna, mert nem csak az alsókon voltak rosszak a gömbfejek, hanem a felsőkön is. Úgyhogy a múltkori futómű beállítás ára megy a levesbe:(. Abból tudtam hogy rosszak még a felső gömbfejek, hogy nagyon kopogtak, még amikor kuplung felengedés közben eljut a kerekekre az erő, akkor is bizonyos kormány állásnál tudott kopogni. Mivel a felsők nem lettek cserélve, azokra gyanakodtam egyből. Utána 2 másik szervizbe is elvittem megnézetni, ahol nem jeleztem előre nekik hogy gyanús lenne bármi, de szóltak, hogy azok a felsők szerintük lógnak. Szerelőm szerint nem is volt komoly bajuk nekik, de az viszont tény hogy most megszűnt minden zaj a futóműben a csere után, és elöl-hátul új lengéscsillapítók vannak, igazából szerintem a teljes futómű jelenlegi állapota bátran újszerűnek nevezhető.

A másik dolog ami miatt mentem, az a vezérlés és hosszbordás komplett csere mindennel együtt. Elég fájdalmas leírni, 80.000 Ft volt a vége nagyjából csak a szíjcseréknek (görgőkkel, vízpumpával). Ezt rendesen, időben a 60.000 km csere periódus szerint csináltattam meg.

Volt még motor olaj és fék olaj csere is. A fék olaj szerintem még gyári volt, már határ érték alatt volt a legutóbbi állapot felmérésen. Motor olajat 10E km-ként cserélek, de nem szoktam mindig beírni ide.

Viszont most megint hibátlan az autó igazából, és a vizsgára, ami pont egy év múlva esedékes, már nem kell komolyat költeni. Egyedül a kézifék kötelek cseréje lesz időszerű, de azok is már megvannak, vizsga előtt gondoltam beépíteni.

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2011-05-01

Ropogott alászedéskor. Azt hittem, eljött a féltengely csere ideje. Aztán a szerelőm átadott egy listát a cserélendő alkatrészekről, de a féltengely nem volt köztük, csak a porvédői.

Volt küzdelem a berohadt csavarokkal és a megszakadt menetekkel, de végül elkészült. Sokat javult a komfort és a vezethetőség. A javításra 3 hetet vártam, mert soká kaptam időpontot. Tavaly júniusban még minden rendben volt, akkor vizsgázott, ezek az alkatrészek most döglöttek le hirtelen.

Cserélve lettek:
-2 alsó lengőkar
-Jobb kormány gumiharang
-Jobb kormány összekötő
-Jobb kormány gömbfej
-2 db stabilizátor szilent
-2 db első lengéscsillapító
-2 db torony szilent
-Jobb-bal belső féltengely gumiharang

>> EgyébRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2011-03-30

Egy ideje várat magára a futómű orvoslása, amiről olajcsere alkalmával kiderült, hogy beavatkozást igényel. Felsők kukásak, jobb alsó kukás. Erre mondtam, hogy egyszerűbb egy piszokkal megcsinálni, és kicserélni mind a négyet, így nyomhatunk legalább egy resetet a lengőkarok kilométerszámlálóján. A bent lévők még gyáriak, ha jól tévedek, nyolc évesek. Ha ezek is kibírnak ennyit legalább, akkor a következő tulaj sem panaszkodhat majd.

Futómű felújításom receptje:
Hozzávalók: lengőkarok jóárasítva, megrendelve, leszállítva Erhardtól (amire a szerelőm azt mondta, hogy talán még ő sem tudott volna ennyiért beszer áron). Beszerzésre vár még némi szilikon zsír szerelőim javaslatára a felső lengőkarokhoz
Elkészítés: az alkatrészeket beépíttetjük, futóművet behangoltatjuk és kész a csendes futómű (remélem) ízlés szerint a fékbetétek nyikorgását is csökkentethetjük szerelőnkkel.

A kérdés: Tényleg ennyi a különbség a gyári és utángyártott között?

>> SzervizGabCsi // Alfa 156 2.0 JTS // 2010-01-21

Kopogás, nyiszogás, anyázás...
Cserélés, megköszönés.
Szegényedés, ismét anyázás.

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2008-09-25

Csak a felső lengőkarok nem voltak eddig cserélve. Most eljött az ideje...