Liquid2011-07-23 00:25:40 // 121940
semmi extra,lecsatolod a szívócsövet, és hozzá is férsz. esetleg le is szerelheted az egészet az se bonyolult
Dévid2011-07-23 00:04:01 // 121939
Fojtószelep tisztításáról nincs valakinek fényképes leírása? Ugrál az alapjáratom, azaz tegnap ugrált, ma nem, plusz 1500-2000 /perc fordulatnál becsületeset torpanik, az mitől lehet. 2.0 T(urbo)Spark :)
Gabesz2011-07-22 21:02:32 // 121938
Champion.
GTPeti2011-07-22 18:22:27 // 121937
teamécsest :)
Piritu - 1.000.0002011-07-22 08:08:55 // 121936
Milyen gyertyákat tettek bele?
GTPeti2011-07-22 00:19:34 // 121935
Úgy emlékszem a kormányoszlopon van. (Hogy halld a kattogását.)
moloch1562011-07-22 00:01:25 // 121934
Helló! Valamiért néha elmegy az irány/elakadásjelzőm, ez mitől lehet? valaki tudja h a reléje merre lehet eldugva?
Gabesz2011-07-21 23:17:56 // 121933
Az elektróda olajos
Ferke2011-07-21 20:59:00 // 121932
Na igen, nagyon nem mindegy:)
Piritu - 1.000.0002011-07-21 20:14:46 // 121931
Felül van olaj, vagy kitekertétek és az elektróda olajos?
Gabesz2011-07-21 20:06:43 // 121930
Szerelő rakta be, nem hiszem, hogy hibázhatott, de ha legközelebb arra járok kivetettem és visszarakatom mindet.
szasza(SW)2011-07-21 19:52:56 // 121929
A gyertyákat jól raktátok be?Hétvégén Fügének cseréltünk gyertyákat.Varionál vette az autót.(ott se vegyetek)Egyes gyertya nem volt betekerve 3-4 es ferdén.Úszót az egész az olajba,de úgy képzeld el,hogy félig ellepte.Beraktuk az újat azóta jobban is megy és nincs olaj se.
Gabesz2011-07-21 19:46:46 // 121928
Sziasztok! Nem rég lettek lecserélve a gyertyáim, most néztük őket, és olajosak. A kérdésem az lenne, hogy hogy juthat be az olaj a gyertyákhoz? 1.6TS 2002 évjáratú
Matta1562011-07-21 18:36:37 // 121927
Sziasztok cartársak, nincs valakinek véletlenül eladó turbója 156 1.9 jtd 140 lovasra 2004 es évjárat.
Már 3 hónapja áll a vas és nam találok sehol. Vaterán volt egy de jó lenne látni mit veszek!
Már 3 hónapja áll a vas és nam találok sehol. Vaterán volt egy de jó lenne látni mit veszek!
Abarai2011-07-21 11:16:47 // 121926
Lehet, hogy amatőr kérdés... A Twin Sparkok hátsó dobja jó JTS-re is? Esetleg valami más Alfáé?
GTPeti2011-07-20 21:26:43 // 121925
Igen. Nem kipattantani kell, hanem lefűrészelni a hátulját. Én is így tettem anno, mert csak ilyen műanyagot kaptam.
Roll19832011-07-20 20:42:04 // 121924
Szóval, akkor jól láttam, hogy nem lehet kipattintani a közepét.
satya2011-07-20 20:30:47 // 121922
GTPeti2011-07-20 20:03:34 // 121921
A "takarót" egy kis ügyességgel át lehet alakítani, hogy passzoljon.
Roll19832011-07-20 20:01:11 // 121920
Sziasztok,
Nincs első ködfényszóróm, de szeretnék. Az lenne a kérdésem, hogy ami most ott van takaró a helyén, az szétszedhető, vagy vennem kell rendes tartót is?
Nincs első ködfényszóróm, de szeretnék. Az lenne a kérdésem, hogy ami most ott van takaró a helyén, az szétszedhető, vagy vennem kell rendes tartót is?
mreni2011-07-20 18:53:07 // 121919
akkor készülhetsz a következő generálra...:)
Dévid2011-07-20 17:15:10 // 121918
Nekem főként az lehetett a baj, hogy 2 hengeresen használták sokáig, vastag olajjal... Az első olajcserekor ami kifolyt a blokkból, az rémisztő volt. :(
mizooo2011-07-20 17:02:08 // 121917
Nekem is Selenia-val lett csapágyas :) bár nem az olaj, hanem a sok KM volt a bűnös és nem vagyok babonás, de azóta Castrol Magnatec. :P
Dévid2011-07-20 16:44:04 // 121916
Ezt most teljesen rossz emberkének címezted. :D
Selenia 20K 10w-40 van a kocsimban, azóta mióta én döntöm el, mi kerül bele. Előtte ki tudja mi volt benne. Elsőre az olaszautó specialista szerelő MOL Dynamic 15w-40-et tett bele, mert már 140.000 km volt az órában. Az első adag Selenia után el is tört a 2. hajtókar. Azóta is 20K-t rakok bele...
Selenia 20K 10w-40 van a kocsimban, azóta mióta én döntöm el, mi kerül bele. Előtte ki tudja mi volt benne. Elsőre az olaszautó specialista szerelő MOL Dynamic 15w-40-et tett bele, mert már 140.000 km volt az órában. Az első adag Selenia után el is tört a 2. hajtókar. Azóta is 20K-t rakok bele...
alfa1562011-07-20 16:30:26 // 121915
Bocs hogy beleugatok az olaj témába , de pl. Tesco gazdaságosat öntenék utóljára a vasamba. A másik miért kell mindenféle mutymuruty olajakkal kisérletezni az alfa olaja a selenia. Ezt az olajat ebbe a tipusba találták ki, kiválló olaj és árban sem rossz. Én semmikép nemtennék másfajtát bele . Dehát lehet kisérletezgetni uraim aztán amit megspóroltok azt jól egészitsétek ki ha a motorba keletkezik valami . Én eddig minden alfámba seleniát öntöttem csak és láss csodát szinte egy mikronnyisem hiányzik belőle cserék közt és nem is kell költenem a kocsiaimra.Hajrá kiváncsi vagyok a fejleményekre.
Dévid2011-07-20 16:02:48 // 121914
Dévid2011-07-20 16:02:06 // 121913
Ha rá van írva Teckóban a tartós tejre, hogy 5w-50, akkor az is pont ugyanolyan jól ken, mint amit a Mobil-1 dobozol olajból... :) Mondom.
Trombozis2011-07-20 15:33:19 // 121912
...szerintem a teszkós winny? :-)
mreni2011-07-20 14:56:28 // 121911
mert olyan motorba amibe 5w- olaj kell nem jó a 0w-s,túl vékony,arról nem is beszélve hogy a márkák között nagyon nagy különbségek vannak minőséget tekintve...
0w-30 tesco-s "lötyi" és egy wr diesel 5w-40 közül melyik a jobb szerinted?
0w-30 tesco-s "lötyi" és egy wr diesel 5w-40 közül melyik a jobb szerinted?
teracod2011-07-20 11:34:26 // 121910
teracod2011-07-20 11:32:51 // 121909
de igen viszkozitás sorry
a táblázatot meg szétdobálta az oldal.
itt egy kép róla
a táblázatot meg szétdobálta az oldal.
itt egy kép róla
teracod2011-07-20 11:28:12 // 121908
Az olajnyomás amit írsz az valós igazad van,de csak részben mert az olajnyomás 0w-30 -as olajnál pl. dieselnél eléri a 3 bart 2000 fordulatnál ami novekedik a fordulattal,de 6,2 barnál nem lehet tobb egy motorban mert ilyenkor automatikussan kinyit a olajszivattyú megkerülő szelepe.
A minimális eloírt nyomás pedig 0,7 Bar 1000 fordulatnál amit boven tud minden olaj.
Pár táblázat amelyek valósak:
Három különböző osztályú olaj viszkozitása két hőmérsékleten
40 Celsius fok 100 Celsius fok
30 250 qmm/s 10
10w-30 100 10
0w-30 40 10
Full sintetikusnál:
viszk.osztály: hideg motorolaj 40C fok forró motorolaj 100C fok
egyfokozatú 30-as 250 10
10w-30 100 10
0w-30 40 10
egyfokozatú 10-es 30 6
egyfokozatú 5 20 4
egyfokozatú 2 15 3
egyfokozatú 0 12 3-nál kisebb
A minimális eloírt nyomás pedig 0,7 Bar 1000 fordulatnál amit boven tud minden olaj.
Pár táblázat amelyek valósak:
Három különböző osztályú olaj viszkozitása két hőmérsékleten
40 Celsius fok 100 Celsius fok
30 250 qmm/s 10
10w-30 100 10
0w-30 40 10
Full sintetikusnál:
viszk.osztály: hideg motorolaj 40C fok forró motorolaj 100C fok
egyfokozatú 30-as 250 10
10w-30 100 10
0w-30 40 10
egyfokozatú 10-es 30 6
egyfokozatú 5 20 4
egyfokozatú 2 15 3
egyfokozatú 0 12 3-nál kisebb
Piritu - 1.000.0002011-07-20 11:27:32 // 121907
"Ha nekem nem hiszel akkor keress rá a neten." - mindent elhiszek, csak egy kérdésem lenne: A "w" előtti és utáni szám nem a viszkozitást jelöli? Folyamatosan sűrűséget írsz.
A sűrűség és a viszkozitás két különböző dolog...
A sűrűség és a viszkozitás két különböző dolog...
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-20 11:07:35 // 121906
ez mind szép és jó de vannak alap problémák pl hogy az olajpumpa be van lőve gyárilag hány bárral tudjon pumpálni különböző viszkozitású olajakat különböző képen tud nyomni, a híg olajjal az a baj hogy gyorsan fogy, a hidrotőkéknél meg lefolyik szóval pl TS-be lehet rakni 5w40-et csak utána lehet gyűjteni rájuk meg mondjuk vezérműtengelyre is pár százer km múlva ... nem hiába találja ki a gyár az adott motorhoz az adott olajat 5w30 vagy 0w30-as olajat azért találták ki dejzeélbe mert csak azok tudják a hosszú csere periódust meg a DPF-hez a C3-as minősítést (már amelyik olaj tudja) és nem azért hogy a hideg indításnál ne kopjon el semmi egyébként ahol nem indokolt bőven elég az 5w40-es olaj lásd kisteherek amik elmennek 600-900e km-et és érdekes módon semmi sem kopik el....ezek arra jók hogy pár emberkének el lehessen adni a drága olajakat :DDD
mreni2011-07-20 10:10:47 // 121904
ez mekkora hülyeség...
Ferke2011-07-20 09:08:20 // 121903
Ja, és faceliftes a Tied is, de csak belül:))
Ferke2011-07-20 09:07:57 // 121902
Itt a blog hozzá:)
Pollenszűrő csere, facelift
Pollenszűrő csere, facelift
Ferke2011-07-20 09:05:59 // 121901
Neki nem ott van, már csak az évjáratból adódóan is...a fél-faceliftben is belül van, tehát a műszerfal a mérvadó!
teracod2011-07-20 08:28:27 // 121900
Találtam pár sorocskát a neten:
Az olaj VASTAGSÁGA (folyóssága) gyakorlatilag megegyező jelentésű az olaj VISZKOZITÁSÁVAL. A viszkozitás a mértékegysége a folyadékok (folyékony vagy gáz halm.) áramlással szembeni ellenállásának. A magas viszkozitású folyadékok - mint például a méz, melasz - lassabban folynak, mint az alacsony viszkozitásúak, lásd víz. A A méz egy kimondottan sűrű, olajos nyelven vastag folyadék.legnagyobb káosz a motorolajok viszkozitási értékeinek jelzési módja miatt van. Ez egy régi rendszer miatt van így és sok félreértésre adhat okot. Az értelmezésben uralkodó káoszt mutatja az a majdnem minden nap előforduló eset is, amikor az autó tulajdonosa zavarodottan mondja, hogy a 0w-30 jelzésű olaj túl vékony az ő autójának motorjához, hiszen a kezelési könyv 10w-30 jelzésű olaj használatát írja. Szögezzük le, ez nem igaz! Még nagyobb félre tájékozottságra utal, hogy a legtöbben alapvető gondnak tartják az olaj vékonyodosát a hőmérséklet emelkedésével. Úgy gondolják az olaj hibájának tekinthető annak fokozódó folyóssága. Sokkal jobban tennék, ha az olaj hűlésével összefüggő vastagodást tekintenék problémának. Ez a nagyobb probléma. Köztudott, hogy az erőforrások kopásának 90 százaléka a hidegindítás során keletkezik. Ebből kiindulva, ha a motorok hosszú életének titkát keressük, akkor főképp a hidegindítással összefüggő dolgokra kell koncentrálnunk.
Az olaj VASTAGSÁGA (folyóssága) gyakorlatilag megegyező jelentésű az olaj VISZKOZITÁSÁVAL. A viszkozitás a mértékegysége a folyadékok (folyékony vagy gáz halm.) áramlással szembeni ellenállásának. A magas viszkozitású folyadékok - mint például a méz, melasz - lassabban folynak, mint az alacsony viszkozitásúak, lásd víz. A A méz egy kimondottan sűrű, olajos nyelven vastag folyadék.legnagyobb káosz a motorolajok viszkozitási értékeinek jelzési módja miatt van. Ez egy régi rendszer miatt van így és sok félreértésre adhat okot. Az értelmezésben uralkodó káoszt mutatja az a majdnem minden nap előforduló eset is, amikor az autó tulajdonosa zavarodottan mondja, hogy a 0w-30 jelzésű olaj túl vékony az ő autójának motorjához, hiszen a kezelési könyv 10w-30 jelzésű olaj használatát írja. Szögezzük le, ez nem igaz! Még nagyobb félre tájékozottságra utal, hogy a legtöbben alapvető gondnak tartják az olaj vékonyodosát a hőmérséklet emelkedésével. Úgy gondolják az olaj hibájának tekinthető annak fokozódó folyóssága. Sokkal jobban tennék, ha az olaj hűlésével összefüggő vastagodást tekintenék problémának. Ez a nagyobb probléma. Köztudott, hogy az erőforrások kopásának 90 százaléka a hidegindítás során keletkezik. Ebből kiindulva, ha a motorok hosszú életének titkát keressük, akkor főképp a hidegindítással összefüggő dolgokra kell koncentrálnunk.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-20 08:14:49 // 121899
ez ennél sokkal összetettebb és bonyolultabb :)
teracod2011-07-20 07:59:02 // 121898
De minden olaj 10-es suruségo (vékony) optimális 90 foknál. Tehát tok mindegy,hogy 50-eset vagy 0-ásat teszel bele. A kulonbségek hideg és nagyon forró állapotban jelentkeznek. A nagyobb suruségo jobban birja az extrém homérsékletett mert nem csokken 10 alá a suruség,de viszont minden hidegindításnál adsz egy jó nagy pofont a motorodnak mert ott meg olyan suru mint egy kanna szurok :) . A nagy suruségo olaj csakis hatalmas igénybevételnél jobb mint a ritkább olaj amit soha az életben nem fogsz kihasználni ha nem vagy Schumacher fia :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-20 07:32:10 // 121897
és az hogy 0w30 csak egy adat nem azt jelenti hogy jobb....pl teszkós olaj is lehet 0w30 de attól nem jobb mint egy wrd 5w40 mert az egyik egy kevert szar olaj a másik meg gyártott :P
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-20 07:29:27 // 121896
a turbó nagyon nem komálja a nagyon vékony olajat egy ferrariban olyan nincs az mjetben viszont van ...nem értem a párhuzamokat :)
teracod2011-07-20 07:24:28 // 121895
igen és épp ezért mondom,hogy mindig jobb választás a 0w-30 mint bármi más :)
Hiába irnak "surubb" olajat ha nincs ferrarid :)
Hiába irnak "surubb" olajat ha nincs ferrarid :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-07-20 07:21:12 // 121894
ez zsír csak kb annyi a közös a ferrari meg az mjet között hogy mind a kettő olasz...
teracod2011-07-20 07:04:15 // 121893
A 0w-30 -as olaj mindig minden esetben jobb mint pl. a 30w30-as olaj,de minden esetben.
Minden motornak 10-es suruségo olaj kell mukodés kozben.
Ezek az olajak hideg motornál sokkal surubbek.
példa:
40 fokos motornál a 0w-30 -as olaj 40-es suruségo
a 30w-30-as pedig 90. Tehát tul suru és ez nagyon nem jó a motornak kopás szempontjából.
90 foknál pedig mind a 2 tipus már 10-es suruségo ami megfelelo a motornak.
Vannak a nagyon "suru" olajak amiket csak is akkor szabad használni ha versenyzésre igen komoly igénybevételnek vannak kitével pl. 50w30
ez az olaj hidegindításnál egészen 150 suruségu is lehet. 90 foknál ez is 10,DE melegebb motornál pl. 130 fok (nem a hutovíz) még mindig 10-es szinten tudja tartani a suruséget mikozben a 0w30 már 10 alá megy ami már megint nem jó a motornak.
pl. Ezért írnak a Ferrarinál mindig 2 tipusú olajat. Versenyzésre 50w30-at javasolnak,de utcai használatra 10w30 -at.
A lényeg ebbol az,hogy ha nem versenypályán fogod nyomatni mint az eszetlen akkor sokkal jobb választás a 10w30 mint a 30w30. Ha nekem nem hiszel akkor keress rá a neten.
A melegedéseket csak kb. írtam, nem pontossak.
Minden motornak 10-es suruségo olaj kell mukodés kozben.
Ezek az olajak hideg motornál sokkal surubbek.
példa:
40 fokos motornál a 0w-30 -as olaj 40-es suruségo
a 30w-30-as pedig 90. Tehát tul suru és ez nagyon nem jó a motornak kopás szempontjából.
90 foknál pedig mind a 2 tipus már 10-es suruségo ami megfelelo a motornak.
Vannak a nagyon "suru" olajak amiket csak is akkor szabad használni ha versenyzésre igen komoly igénybevételnek vannak kitével pl. 50w30
ez az olaj hidegindításnál egészen 150 suruségu is lehet. 90 foknál ez is 10,DE melegebb motornál pl. 130 fok (nem a hutovíz) még mindig 10-es szinten tudja tartani a suruséget mikozben a 0w30 már 10 alá megy ami már megint nem jó a motornak.
pl. Ezért írnak a Ferrarinál mindig 2 tipusú olajat. Versenyzésre 50w30-at javasolnak,de utcai használatra 10w30 -at.
A lényeg ebbol az,hogy ha nem versenypályán fogod nyomatni mint az eszetlen akkor sokkal jobb választás a 10w30 mint a 30w30. Ha nekem nem hiszel akkor keress rá a neten.
A melegedéseket csak kb. írtam, nem pontossak.
_ÁRPÁD_2011-07-20 00:32:05 // 121892
Valaki megmondaná azt hogy miért fekete és piros relék vannak az aksi előtt? Miben különböznek? Mert az egyik szórakozott nálam, nem aludt el a műszerfalon a "lakat" ideiglenesen "egy kis kocogtatás" megoldotta. Tudna valaki feltenni róla egy képet hogy milyen elhelyezési sorrendben van (156 1.9 16v Mjet)? (nem-e felcseréltem kettőt a kontakt javításánál)
_ÁRPÁD_2011-07-20 00:13:43 // 121891
Nekem most lett leszedve a szívósor, kitakarítás miatt és a magasnyomású szórta az g-olajat. Az utastérben is lehetett már érezni :-(
Online tag
2
Vendég2
461
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...