Azt hiszem nekem már nem kell írni kommentárt, megtették a szakavatott kollégák:)
Talán csak annyit, hogy az veszi és viszi a szerelőjéhez az alkatrészt aki nem bízik meg benne, talán fél, hogy lehúzzák az alkatrész árával is. De ez akkor már régen rossz ha az ember bizalmatlan a saját szerelőjével kapcsolatban. Így abban sem lehetsz biztos, hogy szakszerű lesz a javítás az autódon.
Van itt pár szerelő pl: Ferke, Mreni vagy épp jómagam akik napi szinten szereznek be és építenek be alkatrészt. Szerintem hozzájuk sem igen viszi a tulaj az alkatrészeket de hozzám biztosan nem. Ennek oka, legalábbis nálam, hogy jó áron jó minőséget tudok adni, nem kell vesződni, energiát pazarolni és nem kell csereberélni ha nem jót hoz.
A garanciális dolgok sem elhanyagolhatóak ha esetleg idő előtt tönkremegy valami.
Akkor rohangálhat az ügyfél és fizetheti a plusz munkadíjat is de ha a szerelőre bízza a beszerzést akkor ezektől is megkíméli magát.
Tuningman2013-10-17 02:18:12 // 141690
dev1662013-10-17 00:21:12 // 141689
Olvastam erről egy cikket. A különbség az, hogy a gyárnak szállított alkatrészek olyan szerszámgépeken készülnek, amik frissen lettek üzembe helyezve vagy a lényegi részeik újak. A kikerülő alkatrészek szigorú specifikációnak kell h megfeleljenek mechanikai és elektromos szempontból.
A boltoknak szállított alkatrészek olyan szerszámgépeken készülnek, amik az öregedés, kopás, oxidáció miatt már nem tudják teljesíteni a követelményeket (elhasználódtak a fő gyártás közben), viszont kidobni azért kár volna őket, így egy darabig használja maga a gyártó pótalkatrészgyártásra, később pedig továbbadja l. egy utángyártónak.
A boltoknak szállított alkatrészek olyan szerszámgépeken készülnek, amik az öregedés, kopás, oxidáció miatt már nem tudják teljesíteni a követelményeket (elhasználódtak a fő gyártás közben), viszont kidobni azért kár volna őket, így egy darabig használja maga a gyártó pótalkatrészgyártásra, később pedig továbbadja l. egy utángyártónak.
dev1662013-10-17 00:10:32 // 141688
Ez LMM hiba szokott lenni, amikor rosszul méri a légáramot és a vezérlő visszább veszi a befecskendezést VAGY megszorul a turbó. Bármelyik is ECUscan-nel nézd meg a turbónyomást és a legáramot , ha nagy eltérések vannak a szabályozási és valós értékek között, akkor gyanús a dolog. Bár írtad, h most új az LMM, tehát az kizárható.
dev1662013-10-17 00:04:10 // 141687
Üdv Cartársak! Ismeri valaki ezt az autót:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/156/alfa_romeo_156_sw_2.4_jtd_sportwagon-7276820
http://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/156/alfa_romeo_156_sw_2.4_jtd_sportwagon-7276820
B.László2013-10-16 23:26:19 // 141686
sziasztok ! Most cseréltem lmm ki az lmm t a kis befecskendező lámpa szépen világított tovább mikor beindítottam de 1 sarulevétel megoldotta a dolgokat és nem világít a lámpa szal megszűnt a probléma a mosolyom megint fülig ér mikor lökök 1 padlót :DDD
De! Miért van az h padlógáznál szépen elkezd menni mint a bolond és 2500 nál mintha megtorpanna a kocsi nem nagyon ép 1 picit de pont érezhető valami tanács van esetleg ?
Map v valami más esetleg turbó lenne a bűnös ?
De! Miért van az h padlógáznál szépen elkezd menni mint a bolond és 2500 nál mintha megtorpanna a kocsi nem nagyon ép 1 picit de pont érezhető valami tanács van esetleg ?
Map v valami más esetleg turbó lenne a bűnös ?
mreni2013-10-16 22:56:26 // 141685
pedig oriasi kuloonbseg van az elso szerelt es az utangyartott alkatresz kozott,az csak egy dolog,hogy u.a a gyarto,de minosegben eleg nagy elteres van... pl TRW nel is.
Ferke2013-10-16 22:51:53 // 141684
Kemény vagy, az alkatrész-kereskedők álom-ügyfele:)
Kickass2013-10-16 22:22:20 // 141683
amit te gyáriként ismersz lehet már a gyártás során is egy külső beszállítótól érkezett, illetve a gyártás után 'szokás' az alkatrészellátást biztosítani X ideig
Piritu - 1.000.0002013-10-16 22:04:02 // 141682
GTPeti2013-10-16 21:20:56 // 141681
Légy erős Warbi múltkor a 146-hoz vett gyári lengőkart. Mert mivel kopóalkatrész lehet kapni.
A 156-hoz való felsőt pedig pláne, mert azt a TRW gyártja. Kérésre Alfa-logóval.
A 156-hoz való felsőt pedig pláne, mert azt a TRW gyártja. Kérésre Alfa-logóval.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-10-16 21:01:57 // 141679
Mint írtam nem voltam regisztrálva itt, be mentem Győrbe alkatrészeshez hogy lengőkéne mondott ott egy csomó fajtát azért ezt vettem (drágábbat) hogy tartós legyen nem sikerült.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-10-16 20:59:33 // 141678
Te komolyan azt hiszed hogy pl a 156 amit 2006 ig gyártottak max még kapsz gyári alkatrészt? Érdekes ha van gyári lengő ami ugyan olyan akkor miért nem azt rak itt bele mindenki? csere és 200 ezret megint el megy nem?
GTPeti2013-10-16 20:59:03 // 141677
Naná, a t. ügyfél. A szerelő pedig a -40%-os árat... B)
Én mindig magam szoktam beszerezni a cuccokat. A szerelő pedig kérje el, amit gondol. Számomra így tiszta. (De sokak kb. mindenre tesznek, úgyhogy biztos működik a 25e-s dolog is.)
Én mindig magam szoktam beszerezni a cuccokat. A szerelő pedig kérje el, amit gondol. Számomra így tiszta. (De sokak kb. mindenre tesznek, úgyhogy biztos működik a 25e-s dolog is.)
Stef2013-10-16 20:58:11 // 141676
Ha már környezetvédelmi besorolás...
A hivatalok útvesztőit megjárva, ma bekerült a Forgalmi engedélyem V.9 rovatába a 6-os kód. Azt hiszem az én 156-os My2000 Alfám az egyetlen ezzel a kóddal ma Magyarországon! :)
Köszönet Rohodi Misinek (Autóház Budaörs), és Szabó Csabának (Fiat Group Automobiles) a segítségükért!!!
A hivatalok útvesztőit megjárva, ma bekerült a Forgalmi engedélyem V.9 rovatába a 6-os kód. Azt hiszem az én 156-os My2000 Alfám az egyetlen ezzel a kóddal ma Magyarországon! :)
Köszönet Rohodi Misinek (Autóház Budaörs), és Szabó Csabának (Fiat Group Automobiles) a segítségükért!!!
thealfa1562013-10-16 20:57:47 // 141675
köszönöm, majd megnézem :)
Piritu - 1.000.0002013-10-16 20:55:43 // 141674
a forgalmiban benne van a környezetvédelmi besorolás. A táblázat hozzá.
Ferke2013-10-16 20:53:17 // 141673
Felső MOOG 25ezerért?!?!? Jesszusom...nem hiszem el, hogy ezt valaki kifizeti....
Poló2013-10-16 20:52:50 // 141672
Szerinted mi a különbség a gyárban beszerelt gyári alkatrész és a boltban vásárolt gyári alkatrész között? Szerintem semmi.
thealfa1562013-10-16 20:50:09 // 141671
honnan tudom, hogy euro2-es?
thealfa1562013-10-16 20:48:45 // 141670
a bal alsó "sarka" nekem is kiáll...csak simán görbe...így vettem, de nekem így tetszik :))
Piritu - 1.000.0002013-10-16 20:48:40 // 141669
Attól függ, hogy milyen motor van benne. Az euro2-esben pl. csak egy.
thealfa1562013-10-16 20:46:57 // 141668
hali, hány lambdaszona van a 156-ba? és hol? mert én csak egyről tudok ami kb a kocsi közepén a kipuffba van...de van aki szerint van vhol még1...
Roll19832013-10-16 20:29:37 // 141667
Nálam csak patent gond volt.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-10-16 20:28:21 // 141666
Azóta már van 2 év rutin :)
Imyx2013-10-16 20:23:06 // 141665
Nálam is csálén állt, bár nem a patentokkal volt a baj, hanem maga a légzsákfedél vetemedett el :)). Na ez szívás :).
mreni2013-10-16 20:13:49 // 141664
jó drágán vásárolsz akkor,lehet jó minőséget kapni ettől olcsóbban
Roll19832013-10-16 20:12:52 // 141663
Akkor cseréld ki a légzsáktakaró patentjét, hogy ne álljon csámpásan! :D
Imyx2013-10-16 19:37:07 // 141662
Jó kis poszt! :), gratula.
6UR202013-10-16 18:03:08 // 141661
Nem tudjatok az mitől lehet h a ventim 1 es fokozatban még bőven 90 fok előtt, sőt már inrítás után azonnal be-be kapcsolgat 15-20 mp ig majd kikapcs és igy tovább folyamatosan. Azota csinálja h a multkor nem indult be az autó a laza aksisaru miatt, csak felvillant a muszerfal és inditásnál kialudt minden utána meghuztam a sarut és nem is vopt vele semmi baj csak ezt csinálja azota....
gecsa2013-10-16 17:42:37 // 141660
szintén zenész.. :D
atosz0692013-10-16 16:37:41 // 141659
Támogatni szeretném! a JTD ugyancsak megbízható :D
Roll19832013-10-16 16:30:17 // 141658
TC cikkben Csikós:
"Akkor már inkább vennék Alfa 156-ost, ami nem is problematikus, ha a kétliteres Twin Spark motor hajtja. Sajnos a magyar piacon szinte csak zűrökre hajlamos 1,6-osok és sokszor szintén problémás 1.9 JTD-k vannak."
Tiltakozom! Nem problémás JTD-m.
"Akkor már inkább vennék Alfa 156-ost, ami nem is problematikus, ha a kétliteres Twin Spark motor hajtja. Sajnos a magyar piacon szinte csak zűrökre hajlamos 1,6-osok és sokszor szintén problémás 1.9 JTD-k vannak."
Tiltakozom! Nem problémás JTD-m.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-10-16 15:28:52 // 141657
Akkor ez a MOOG tényleg nem volt egy nyerő kombináció. Felsőket óra szerint 142 nél cseréltem akkor vettem az autót, de tekerve van szóval ki tudja, de az is gyári lehetett mert a szilenteken van mindenféle donbornyomott fiat felirat ezek a szilentek kerültek bele a MOOG-ba pár hete mert jobbak,
Hardy2013-10-16 15:21:42 // 141656
Én 170000 nél cseréltem felsoket. Persze gyári rá. Meg pár kutyacsontot. Ennyi. 240000 volt benne mikor eladtam. Pedig kapott jó sok Pestet meg nálunk se sokkal jobbak az utak.
gecsa2013-10-16 15:15:00 // 141655
elmegy...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-10-16 14:28:35 // 141654
Köszi de nem gyűjtöm az Álámíniumot :D a régi TRW megy Érdre és bizonyíthatnak a szakik :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-10-16 14:24:17 // 141653
Akkor pontosítok, amivel ki gurult a gyárból futómű az nem szar. amíg nem kell cserélni. Amikor a felső lengőket vettem még nem voltam ide regisztrálva, amiket fel soroltam alkatrészeket a felsőkön kívül mind Erhardnál vettem. Szerinted amit most meg veszel TRW, vagy "gyári" felső el megy annyit mint a tényleg gyári? Biztosan. Mindegy ez ijen úgy szép az élet ha zajlik :)
gecsa2013-10-16 14:16:53 // 141651
20-23eft/db áron gyárit lehet kapni, vagy lemfördert, ami állítólag a gyárinál is jobb...
de lehet kapni egész jó minőségű lengőt 13eft/db áron.. annyit bír az is, mint a moog...
de lehet kapni egész jó minőségű lengőt 13eft/db áron.. annyit bír az is, mint a moog...
Poló2013-10-16 14:09:48 // 141650
A 156 futóműve nem szar. Az enyémben most lesz lassan 140.000 km, eddig két első felső lengőkar és két hátsó lengőkar lett cserélve a futóműben, A többi mind gyári még. Ja, ezek is csak azért lettek párban cserélve, mert nekem van egy olyan szemléletem, hogy jobb ezeket párban cserélni, meg ha már az egyik elköszönt, akkor a túloldalinak sincs sok hátra.
A szerelő azt teszi bele, amit te viszel hozzá? Talán eleinte vittem Csörihez alkatrészt, egy ideje mindennek a beszerzését rábízom. Ennek több oka is van. Egyik, hogy így egyszerűbb nekem, másik hogy eddig minden passzolt az autómba, amit rendelt, soha nem volt az, hogy valamit vissza kellett küldeni.
Nem léteznek gyári alkatrészek 156-hoz? Nézelődj egy kicsit Erhardnál! Az általad 25.000-ért vásárolt moog felső lengőkar nála gyáriban 20.500 Ft.
A szerelő azt teszi bele, amit te viszel hozzá? Talán eleinte vittem Csörihez alkatrészt, egy ideje mindennek a beszerzését rábízom. Ennek több oka is van. Egyik, hogy így egyszerűbb nekem, másik hogy eddig minden passzolt az autómba, amit rendelt, soha nem volt az, hogy valamit vissza kellett küldeni.
Nem léteznek gyári alkatrészek 156-hoz? Nézelődj egy kicsit Erhardnál! Az általad 25.000-ért vásárolt moog felső lengőkar nála gyáriban 20.500 Ft.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-10-16 13:44:08 // 141648
A szerelő nem vesz alkatrészt azt teszi bele amit oda viszek neki. A stabrud az ugye csak gyáriba létezik tehát az az lett, felső lengők MOOG 25eft volt darabja, a stabpálcák FEBI, nem hinném hogy ezek olyan rossz márkák.
Tuningman2013-10-16 13:26:28 // 141647
Egy kis odafigyeléssel lehet normális minőségű alkatrészeket kapni, normális áron:)
Persze nem árt a tapasztalat sem de egy egy normális szerelőnek rendelkeznie kell efféle pozitívummal is. Ha meg csak hozza az olcsó sz..rt akkor az nem frankó. Na így készül a "nem jó autó csak a baj van vele" fejezet. De ez nem az autó és a tervező hibája hanem a vagy nem hozzáértő vagy a mindent olcsón és a legszarabbat elvet valló szerelők, tulajok hibája.
Persze nem árt a tapasztalat sem de egy egy normális szerelőnek rendelkeznie kell efféle pozitívummal is. Ha meg csak hozza az olcsó sz..rt akkor az nem frankó. Na így készül a "nem jó autó csak a baj van vele" fejezet. De ez nem az autó és a tervező hibája hanem a vagy nem hozzáértő vagy a mindent olcsón és a legszarabbat elvet valló szerelők, tulajok hibája.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-10-16 12:44:39 // 141646
Igazad van. De mivel csak utángyártott alkatrészt kapsz hozzá innentől kezdve az el talált szerkezet annyit ér mint az ártány kutya fa...a.
mreni2013-10-16 12:41:23 // 141645
nem a tervezéssel van gond,hanem az utángyártott alkatrészek minőségével,az 56 futóműve nagyon is jól eltalált szerkezet...
Hakesh2013-10-16 12:28:26 // 141644
Roll19832013-10-16 08:45:52 // 141643
Tudtam én, csak nem sejtettem, hogy ki az. :D
gecsa2013-10-16 08:41:45 // 141642
nálam így 30e km után is az van bent, amivel vettem.. nyüszög ugyan, de más gondja nincs.. tavasszal nézettem, akkor mondták, hogy a jobb felső gömbfej már kezd mozdulni, de azóta sem kopog... és nem új volt benne amikor megvettem.. :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-10-16 07:27:02 // 141641
Óra szerint 170e de tekerve lett mivel a km számláló 0 mutat, ha jól tudom a tekerésnél frissítve van az ecuja az nekem 2004. 10, lett csinálva a kocsim pedig 2003.12 havi szóval olyan sokat nem tekerhettek vissza egy év alatt szerintem 200-250 körül. A kettőstömegű úgy sem bírná ki sokkal tovább. Az alsó lengőkarok még a gyáriak voltak, és most nézegettem a lengéscsillapítók is azok.
Online tag
3
Vendég3
568
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...