Fórum >> Típusok >> 159

Bckk2007-09-14 15:09:04 // 4171
dicséret illeti szavaid, mert szépen körbe tudod rakni köritéssel a hust. meglehet a lo másik oldalán volna a helyed, s közben meg a mostanit is dédelgethetnéd.
vágyálom ide vagy oda, szép dolog a mult, amit épiteni lehet.
keveseknek adatik meg viszont a lehetőség, akár itt akár máshol e vidéken hogy frissiben egy 159es ülését koptasság nem utasként.
pofájárol meg süljön le annak a bőr aki eme kacat váltogombot belerakta a gépedbe és néked nem is bir ki többet mint másoknak. de örülj neki hogy nem válik le rola a bőr mint régen, viszont szebb első látásra mint másodikra érezni.
meglehet beteges daraba a tiéd, olasz telivérek közt a legszarabb, vagy csak egyszerüen nem pártolt melléd a szerencse. viszont örülj neki hogy garancioban eltávolitják amit lehet. igaz miért mi szolgáljuk a gépet mikor annak forditva kéne lennie? nemde.
sajnálatos módon azt kell mondjam: bár szeretném én azokat a kocsikat járni mikre furt panasz van másoktol, lehet csak én nem tudok elbaszni autot vagy a gond h. nekem sem volt még soha uj autom??? amin megélhettem volna a befutás jeleit? viszont akkor miért nem tapasztalom mindezt egy céges verdán sem? volt már nemegy.
és hogy futomü ide vagy oda? biztos nem mindegy hol, merre jár kel az ember vele, példának okáért az eget lehordtam mikor 5 ember alatt az enyémmel 40km/o sebességgel átfutottam egy minimalis aszfaltkülönbségen, mintha kitépték volna alólam a vas futomüvét. ...
folyt köv
GEORGE2007-09-14 15:05:07 // 4170
Érdeklődnék nem tudod-e, hogy a 156 2,4 Mjet 20V-nek és a 166 2,4 mjet 20V-nek milyen gyártmányú a légtömeg mennyiség mérője?
A barátom a fosch-nál melózik és nézte, de a fosch nem hoz neki ilyent ezekhez.
Elképzelhető, hogy az már nem fosch, hanem más gyártmány?

Másik kérdésem:
A 159 2,4 Mjet 20V mennyiben különbözik a 156-tól?
mitől 200 ill 210 lovasok a 159-ek és mitől csak 175 a 156-ok.
Turboban egyeznek? Befecskendező csúcsok mások?stb stb... :-)
Bckk2007-09-14 14:59:30 // 4169
mivel a JTDm motorok Frosch technikaval rendelkeztek, ezt nehéz lett volna megoldani, vagyis idoigényesebb. lehet majd az uj 3,0JTD már izig vérig olasz lesssz.
GEORGE2007-09-14 12:58:37 // 4168
Az öcsém 94-es 316-os bömösében is minden Magneti Marelli volt.
Whiteskull2007-09-14 09:24:31 // 4167
Még jobb a sima porlasztó. Az még kevesebbet tud hibázni. :))))
Don Gombóc2007-09-14 09:17:04 // 4166
Ez sajnos nagyon sok autónál parajelenség, még a benzines befecskendezősöknél is. Ugyanis az autó kompjutere megjegyzi hogy milyen főtengely állásnál lett leállítva a motor, a jeladók segítségével és onnan kezdi a csekkolással az újraindítást. Ezért nem árt ha a gyújtás ráadásnál végigvárjuk az ellenőrző lámpák kialvását, és utánna indítunk, bár akkor is előfordulhat ilyen, akkor egy teljes gyújtáslevétel és újraindítás kell ahogy írtad. Sajnos ezek az elektronikák rendelkeznek azzal a rossz tulajdonsággal hogy valamilyen elektrostatikus dolog miatt néhány pillanatra mekettyennek. Nekem is van ilyen a benzinesnél de az el sem indul, aztán másodszorra már rendesen. Ezt kb havonta kéthavonta egyszer megcsinálja. Ezért jó az adagolós dízel, ott nem tud hibázni.
Don Gombóc2007-09-14 09:08:52 // 4165
Eddig is minden komoly motorsport kategóriában az F1-et is beleértve Marellit használnak, mert nem merik bevállalni azt hogy a versenyautó egy Bosch Microsoft technikával félreálljon néha a versenyen programfrissítésre. :)) Bár bevehetnék kötelező kiállásnak egy file cserét tankolás nélkül. :)
Alfacus Maniacus2007-09-14 08:51:28 // 4164
Ez nem pletyka. Kihegyezett teljesítményű, drága német kocsikat (pl. BMW V8 - 440KW, amerikai export a cart kategóriához) előrelátóan kizárólag Marelli elektronikával szállítják.

(Nem arról regéltem, hogy ami olasz az selejt, mert éppen ellenkezőleg: elképesztő csúcstechnológiákat voltak képesek összehozni, ha mindenki eltökélten tette a magáét - talán kevesen tudják ma, hogy a harmincas évek elején a repülés abszolút sebességi világcsúcsát (dugattyús motorral, légcsavarral, jóval 700km/ó fölött)i egy Fiat motoros gép tartotta.
Tibe2007-09-14 08:40:54 // 4163
Igen olcsóbb én is így tudom, de ez 10 milla körüli autón ezen ne spóroljanak már.....
HátvédRomeo2007-09-13 23:52:29 // 4162
Úgy tudom olcsóbb a Fosch, mint a Marelli. Pletyka.
Ki tudja?!

Az olcsóbbról meg mindenki ismeri a mondást.
De mikor Marelli gyetyáim voltak a 1.2 Boxiban, jobban is ment, és 2X annyi ideig bírta. Csak 1 példa.
HátvédRomeo2007-09-13 23:31:15 // 4161
Sziasztok!

Hadd írjak a német minőség miértjére. Olvasom, hogy pletykálták, hogy a németek elküldték a lámpasor dolgozóit.

Én termelésirányítóként német márkájú terméket gyártottunk a németek minőségi vezénylése alatt. Igaz nem autó technika volt, de ez most mindegy.
A gyár véleménye azt volt, ahol dolgoztam, hogy a németek a nagy minőségi elvárással okozzák a legnagyobb bajt. Minden íróasztalnál eldől az egyszerű melós meg hajtsa végre de úgy, hogy 1000%-os minőség legyen és minél több db szám. Persze ez nem tud megvalósulni.
MERT: Mikor segíteni akarnak a németnek, hogy nézd ezt az folyamatot a termlésben egyszerűbben is végre lehet hajtani és jéééé még a minőség is jobb, erre az a válasza a németnek. De a munkautasítást megszegted így meg ne próbáld újra.
Magyarul az A/4-es papír fontosabb, mint az hogy pl. egy injektor jól működjön. VAskalaposság. Az íroasztalnál lehet hogy papír szerint összeszerel valamit jól, (fél nap alatt) de a termelésben stoperral áll a sarkadban.
Általában a kisebb alkatrészeknél, paneleknél van ez.
Ha gyorsabban gyártják romlik a minőség, + az összeszerelés módszere is hibás.
ERGÓ: bexarnak az injektorok, elektronikai panelek, stb. És ezek kerülnek bele Olasz autókba.

Szétesett váltógomb??? Abban mit lehetett elb@szni? Nem tudom.
Kompressz úr2007-09-13 23:18:33 // 4160
Hoppá! Ilyen csodát már Mrs. Paulus is kihzott a vasból...
Kompressz úr2007-09-13 23:13:13 // 4159
A fémgyűrű nálam is tekerhető volt (mondjuk nagy holtjátéka nem volt) mindaddig, amíg Mrs. Paulus meg nem mosdatta a középkonzolt kólával. Azóta mintha belebetonozták volna a sebváltógombba. :DDD
Kompressz úr2007-09-13 23:10:28 // 4158
Az én autóm könyökló alatti tartóban négy cd simán elfér.
tj2007-09-13 22:48:45 // 4157
A fosch elektronikáról csak annyit, hogy az utóbbi két hétben 5 check engine feliratot kaptam. A csiki begében természetesen nem találtak hibát, vagy nem nézték meg. Két esetben előzés közben ment el a kraft. Érdekes volt...Megáll-újraindít nem mindig segített rajta,,,
Tommi2007-09-13 21:23:46 // 4156
Teddy!

A délutáni kirohanásodhoz még egy dolog: kikérem magamnak ezt a hangnemet, ne merj mégegyszer így beszélni velem. THX.
András bácsi2007-09-13 20:34:03 // 4155
Ugyanilyen hiba volt faterom olajkályhájában is. Bár az nyócszelepes. Viszont ott sincs sem hibajel, sem látható és mérhető hiba, csak a lendkerék és a kuplung haldoklása.
Kalex2007-09-13 20:30:06 // 4154
A fikázás lirai magaslatai szívenütöttek!

De ha már fikázunk - a BOSHt - akkor itt mondom el nyilvánosan előzször, hogy nekem indításkor töbször volt olyan tünet, mintha az egyik henger nem dolgozna...szétrázza az autót a motor, és érezhetően üt a kiegyenlitetlenségtől az egész vas úgy ahogy van. Ilyenkor gyorsan STOP aztán újra és mintha semmi sem történt volna jár a motor...szervíz persze nem lát hibaüzenetet...
András bácsi2007-09-13 20:16:44 // 4153
Bízzunk benne, hogy ez csak egyedi eset. Bár ez téged nem vígasztal. :(
Alfacus Maniacus2007-09-13 19:28:00 // 4152
Nos Uraim, bevetem magamat az arénába a nagyvadak közé:))

Valahogy most érzem szükségét, hogy írjak, kezd elegem lenni abból, hogy: 'pro primo először' :)) időm nem kis részét (az egyébként készséges) szervizben töltöm, 'pro primo másodszor':)) minden probléma bocsánatos apróság, ha a mi nem egészen komplett (beszámítható) csemeténk az elkövető. Meg ez nem jellemző az összes kölökre. Nyilván öröm lehet, hogy a szomszédék Juliskája azonnal bent van az elit egyetemen, az én magzatom meg az utcán kószál elfogadható teljesítmény hiányában.
Mi visszajelzése lehet itt a Cartársaknak, de akár a szervizeknek, ha rendszerint az a konklúzió, mint a falnak menő vak lovat eladni szándékozó egyszeri kupecnél, hogy 'nem vak az, csak bátor'.

Kezdem az elején: én az Alfa abszolút tiszteletében nőttem fel, Apám vágyálma volt, de nem engedhette meg magának - Fiat, Aero 900 (2 ütemű roadster) - ami volt.
Valóban kevés márka tud ennyi eredményt felmutatni, meg Nuvolari, meg Caracciola, meg Bimotore, Mille Miglia és sorolható oldalszámra. Csakhogy ott a bibi, hogy ez a szédítően innovatív korszak, a valódi Cuore Sportivo éra, elhunyt kb 75 év után és azóta RIP.

Ügyes PR közreműködéssel mindenkiben (bennem is) felébreszthető a nosztalgia és a fantáziálgatás, hogy az Alfámmal akár én is ott állhatnék a régi Targa Florio rajtvonalán, de mi lenne akkor? (Eszembe jut egy interjú, amit Fangio-val készítettek röviddel halála előtt egy offos verda - szép teljesítményű kombi, megállapodott családapáknak készült - tesztelése kapcsán. Az öreg: 'ha ilyen kocsim lett volna 40 éve, simán nyerem a Mille Migliát'.. Vajon mit szólt volna egy 'sportszívű' 2.2 JTS-hez?

Szóval ez nosztalgia ide, szerelem oda, egy más világ. Amikor egy Alfának kihívást jelent egy jól motorizált Renault, Seat, Opel etc. (Az utca áldozatai vagy milyen topicban már a Suzukiról folytak viták, mint vetélkedő társról. Igen, most itt tartunk.) Ami a motorgyártással történt, az egyébként valóban egy tragédia. Történtek szépítő levezetések az ősök kékvérűségének bizonyítására (Opel-GM-Holden-Cosworth) de talán egy igazi turbós benzines Alfát kellett volna összehozni, és nem csak az Opel blokk vezérlés oldalán dolgozni. Persze ehhez eladott darabszám és kalkulálható felvevőpiac kell, ehhez meg nem sajnos nem elég kijelenteni, hogy mostantól mi vagyunk a német márkák konkurrensei, hanem piaci visszajelzések után illene ilyen megállapítást tenni. Most úgy áll a márka, hogy teljesítménykocsiként egyedül a 8C áll a viharban.

Befejezésül: nyugodtan szidjuk az Alfát, ha kell, mert érte szólunk és nem ellene. Abból, hogy mi mit söprünk szemérmesen a szőnyeg alá, nem lesz eladási sikersztori Európa más részein, és akkor a márka túlélése is kétséges. Vae victis.

Tehát: erős kéz ide vagy oda, ne essen szét egy váltógomb:)) De sokkal fontosabb: várnak a csere féltengelyek, megérkeztek Pitestiből (akarom mondani Lengyelhonból). Ha ezzel is szétrázódik a kocsi, akkor a difiműben fogják keresni a hibát. Nagyon érdekelne, hogy miért haladta meg valaki(k) képességét egy lógásmentes, koncentrikus kihajtás összehozása, mert említett rosszemlékű Dacia esettől eltekintve 100.000-es futást jócskán meghaladó kocsijaimban (Szamara 1500, Lancia Thema 16V 2.0, AR 156 1.6 TS) - és mondhatnám Nőm kocsijait (Skoda Felicia 1,6; Megane 1,6 Classic) a féltengelyek létezéséről sem volt semmi tünet .

A szép új világot meg előrevetíti a kínai kooperáció. Tényleg ez a jövő?

Üdv az Oroszlánoknak!
András bácsi2007-09-13 19:14:53 // 4151
A nagy bosch feliratokat így is látni. A többi meg előbb-utóbb úgyis változni fog.
GEORGE2007-09-13 19:11:53 // 4150
Esetleg szétkaphatnánk ezt azt a tiedén csupán meggyözödés végett :-DDD
András bácsi2007-09-13 19:08:16 // 4149
Úgy hallottam, hogy a többi marelli, csak a motorvezérlő-el a bosch.
Tibe2007-09-13 19:07:59 // 4148
Jah hogy csak a benyásokban. Erre már nem emlékeztem. Amúgy bírom ezeket a mammut cégeket mint pl. a Bosch: gyárt mindent a mosógéptől elkezdve a befecskendező rendszereken át az ablaktörlőig :P Az élet szinte minden területén ott van de sajna sehol sem gyárt kiemelkedőt.
Az egyetlen mammut cég aki kilóg ebből a negatív sorból a Samsung, legalábbis szerintem.
GEORGE2007-09-13 19:04:18 // 4147
A diesel befecs gyártásban egyed uralkodó ez a tetű fosch. :-(
A hírek arról szóltak hogy számüzik és a benzinesek már Olasz elektronikával jelennek meg......
Tibe2007-09-13 19:01:33 // 4146
Tényleg ezzel mi a helyzet, azt lehetett hallani hogy a 159-esekben már olasz elektronika lesz, és most mégse? Nem tudnak elszakadni a Boschtól úgy látom :D ez egy örökké tartó se veled se nélküled viszony az Alfa Romeo és a Bosch között :)))
GEORGE2007-09-13 18:50:51 // 4145
Reméljük a legjobbakat!!
András bácsi2007-09-13 18:49:07 // 4144
A 2.4-es sajnos teljesen bosch.
GEORGE2007-09-13 17:43:27 // 4143
Nem arról volt szó hogy számüzik a silány minsősége miatt a fosch-t az Alfákból és Magneti Marelli lesz hekyette?
Vagy az csak a benzinesekre vonatkozik?
Bckk2007-09-13 16:02:05 // 4142
és ugyanilyen v. hasonlo szar németből van pár
GEORGE2007-09-13 15:49:36 // 4141
Nekem ne is emlitsd az a köcsög bosch-t.

bosch = FOSCH!
Csöri2007-09-13 15:37:51 // 4140
Amúgy Teddy-t én is láttam vele hétfőn.:)))
Bckk2007-09-13 15:34:13 // 4139
meglehet beszállito cégek tökéletessége nem mindig van a toppon. lásd ABS gondok jelen pillanatban a Boschtol. minden márka elsunnyogta, még a testvér FIAT is, de a franciák nagy dobra verték.

nem kell mindig szidni a Alfát, bár bosszankodni lehet.
de mi ha Alfacus cartárs tenyere tul erős szoritásu, és szegény gyürü meg beadja a derkát alatta?

esetlegesen kérdés mi a tapasztalata a többi 159 tulajnak vele??? egy fecske nem csinál nyarat

miota az 1,9JTDm 16v piacon van, most van első problémás db a szervizben. az eddigiek mind mind gondmentesek voltak. és ugye ez a motor minden modellben szinte jelen van, szoval ...
Bckk2007-09-13 15:27:47 // 4138
mint olvastam biztos hogy nem a kézikönyv volt az első amihez hozzányultál. lehet nem is kerested.

talán ezért is nem lesz objektiv a véleményed a modellről, mig sajátodnak nem tudhatod, s csak utána számolsz be róla, tüzetesebben.

nem biztos h. jobban ismerem csak nem elégszem meg azzal amit elsőre tapasztalok, szeretem jobban kiismerni a dolgokat.

apropo: navigácio nyelve szintén változtathato, csak kell hozzá a rendszerlemez. amit persze ovintézkedésekből nem raknak bele a verdákba, nehogy elvésszen.
GEORGE2007-09-13 15:24:26 // 4137
Tényleg bosszantóak az ilyen kicsinyes hibák, ezekre jobban oda kéne figyelniük.
Bckk2007-09-13 15:21:11 // 4136
gond? bogarasok ne vegyenek autot, utazzanak busszal
András bácsi2007-09-13 14:22:55 // 4135
Mé' nem a motorhangot hallgattad? :D
Tommi2007-09-13 14:20:21 // 4134
Szerinted a rendelkezésre álló egy nap alatt a vaskos kézikönyvet olvasgattam? :)

A térképzsebbe CD tokot tettem, mert a középső tartóban nem fér el, a kesztyűtartót meg ne kelljen menet közben babrálni.

Köszi amúgy a helyreigazításokat, aki jobban ismeri az autót, annak ezek nem jelentenek újdonságot/problémát.
Scott2007-09-13 14:20:20 // 4133
Mennyi gond van ezzel a típussal. Fújj, nem is kéne :)))
Bckk2007-09-13 14:16:50 // 4132
drága TOMMI, navigácios CD kivehető a fejegységből, csak elötte bemásolja az utirányt. viszont tény h. nem tud más irányt adni ha letérsz a tervezett utvonalrol.
Teszt elött egy nappal olvassátok át inkább a kézikönyvet :D

Cd tár rendelhető egyébként, az ienért a felelőst kéne nyársra huzni.

Néhány aproság - térképzseb tartoja - vásárolhatő bele extra pénzért puha tarto.
De miért kemény zörgös cuccokat raksz bele ha az terképtarto rekesz??? A térképek papirbol vannak, azok nehezen zöröghetnek.

A szőnyeg meg tény, elcsuszik. szar a lefogató része. De rakj bele gumiszőnyeget, csunyább de megáll a helyén - tovább. :(

Egyenlőre ennyi.
András bácsi2007-09-13 14:14:33 // 4131
Különben meg az lehet, hogy a kezelő hibája volt. Ezt soha nem tudjuk meg. :)
Halesz2007-09-13 14:14:15 // 4130
Mindegy, asszem ezt nem itt kéne megbeszélni.
Tommi2007-09-13 14:12:48 // 4129
Ok, majd megtanulok gondolatolvasni :)

A "szoktunk kapni"-ra meg inkább nem mondok semmit :)))))))
Scott2007-09-13 14:10:28 // 4128
Semmi gond, reméljük a cikk jobb lesz és több műszaki részlet lesz. Igazság szerint most a CD problémáin kívűl sokat nem tudtunk meg :)))
Don Gombóc2007-09-13 14:07:39 // 4127
Nem baj, majd megtanulsz gondolatolvasni. :)
Halesz2007-09-13 14:07:15 // 4126
Általában azért szoktunk teszautót kapni, hogy cikket írjunk róla. Ha esetleg megkérdezted volna...
Tommi2007-09-13 14:06:54 // 4125
Nehogy már én legyek a hibás, amiért közületek egyikőtök sem mondta :)
Tommi2007-09-13 14:05:45 // 4124
Ha esetleg szóltatok volna, hogy ne tegyem, mert cikk lesz belőle...
Tedi2007-09-13 14:03:12 // 4123
Köszi a többiek nevében is, hogy lelőtted a jövő heti tesztes cikket. Gratulálok. ár megint képtelen voltál tartani a szádat
Tommi2007-09-13 13:57:36 // 4122
7 éves barátság a megfelelő személlyel és az Esztergomról kialakult jó hír is segített "egy kicsit" :)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak