Zolibácsi2018-03-16 10:54:22 // 106940
2 éve nincs dpf a kocsiban sem egr
Giuntini2018-03-16 10:51:48 // 106939
Kezdem most már igazat adni Erhardnak, hogy a Dpf vágja agyon a hf-et. Most már el kell nekem is gondolkozni azon, a zuzmók, vagy a pénztárca.
RomeoOne2018-03-16 10:44:39 // 106938
Már hengerfejes, csak még nem tudod, mert nem nyitogatod folyton a motorháztetőt :D
Zolibácsi2018-03-16 10:35:11 // 106937
Nincs rajtam frász, bízom hogy valami cső adta meg magát, de látom azt is, ugyan az csinálja mint neked. Turbó csere után már felkészültem a hf problémára lelkileg. Általában ha szopni kell akkor én nem maradhatok ki a sorból.
Liquid2018-03-16 10:32:00 // 106936
no akkor hány km-em van még? :) 207e-nél járok
Giuntini2018-03-16 10:17:44 // 106935
Na Zoli én már nem akarom rád hozni a frászt... Ne kezd el végigjátszani azt amit én csináltam! Bár én abból a szempontból nehezebb helyzetben voltam, hogy nem hittem el, hogy 50 ezer km alatt elfossa magát a hf. Akik csinálták, azt mondták, hogy nem lehet az... Én már nyár végén éreztem, hogy baj van, csak kizártam a hf-et. Csöri elmagyarázta nekem, mindegyik 2,4 159 hf elfossa magát 200 ezernél. Addig nincs velük baj. Sajnos ezek a hibák sorozatban jönnek ki. Lehet, hogy baromi szerencsés voltam, hogy még sikerült szereznem egy 166 hf-et.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-16 10:13:59 // 106934
Egyszer próbáltam ki box nélkül a 2.4-et, nem voltam elvarázsolva. Nyóc felet gyorsult az írt 105 lovas 146-om, nem éreztem hirtelen a 200 lovat, semmivel nem ment jobban. Érzetre meg még úgy se. Gyári progival nekem kevés volt. Megírva pedig egy állat. Tegnap egy c2 vts emberkedett. Nem nagy was ist das autó, de csak 8.2-t gyorsul. Meg volt az az azt csinálok amit akarok érzés. Lemaradtam, utána léptem, játszottam ahogy akartam, végül a felüljárón átugrottam. Közben egyszer ért padlót a pedál, pár másodpercre. Nagyon kinőtt ebből a 8+ kategóriából, már ami a 0-100-at illeti. Mondjuk verseny feelingem se volt, nincs hely játszani vele. Inkább csak a hangját hallgattam, nem nagyon lőtte be az adrenalint :-) De nagyon tud menni..
Liquid2018-03-16 09:48:16 // 106933
nem csak a gyárit, kaptam ki KUL-on nem egyszer 1.9-es 156-tól :)
Bár ahhoz, hogy az írt 2.4-et elkenje, az 1.9 már durván kormol :)
Bár ahhoz, hogy az írt 2.4-et elkenje, az 1.9 már durván kormol :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-16 09:26:18 // 106932
egyébként a legtöbb autó vízelfolyás vagy termosztát ki nem nyitás miatt lesz HF-es, a tervező jó édes.... hogy nem bírnak berakni egy vízszintmérőt
Zolibácsi2018-03-16 09:22:06 // 106931
Reggelig Maxon volt a víz, el indultam dolgozni és megálltam 2km után reggelit venni, addigra már min alatt volt a víz. Beszéltem is a szerelőmmel, hétfőn megnezi. Annyit mondott hogy a termosztátnal van egy cső ami el tud repedni és levegosodest okoz. De inkább kezdődő hf jelek vannak.
Hip hip Hurrá, kert végében virág ágyást csinálok az autóból ha ez után elojon nekem valami.
Hip hip Hurrá, kert végében virág ágyást csinálok az autóból ha ez után elojon nekem valami.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-16 09:02:53 // 106930
a dobozzal meg még jobban ment :))) utána ültem át a 2,4-be ami gyári progival igen halovány volt mikor megvettem megálltam az autópályán kinyitni a gépháztetőt biztos 5 henger lakik e ott... aztán remappal már szedte a lábát... bár még mindig azt mondom egy írt 150 lovas 56 elkeni a gyári 2,4-et, mint a pinty....
Piritu - 1.000.0002018-03-16 08:45:14 // 106929
Okoskodó cikk. Hiába lázad a 0-100 ellen, ettől még hivatalos gyári adat volt/van/lesz. Ugyan úgy csak egy gyári adatok közt szereplő információ, mint a teljesítmény. Arról is lehetne oldalakat írni...
Amúgy a 156 1,9 16V tényleg jól megy, és ha már nem a 0-100-at nézzük, akkor 180 felett simán verte a vele egykorú 320-akat....
Amúgy a 156 1,9 16V tényleg jól megy, és ha már nem a 0-100-at nézzük, akkor 180 felett simán verte a vele egykorú 320-akat....
frusciante2018-03-16 07:37:32 // 106928
A 0-100 értelme.......
https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2016/04/06/0-100-as_ostobasag/amp
https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2016/04/06/0-100-as_ostobasag/amp
gecsa2018-03-16 06:40:44 // 106927
Egy 0-200kmh gyári autók esetén:
159 3.2 q4 28.8s
159 2.4 q4. 42s
Gt 1.9 150hp 82.2s
Az adatok az automobile-catalog.com-ról vannak.
159 3.2 q4 28.8s
159 2.4 q4. 42s
Gt 1.9 150hp 82.2s
Az adatok az automobile-catalog.com-ról vannak.
frusciante2018-03-15 22:23:12 // 106926
Ezek az adatok tényleg nem sok mindent mondanak főleg h ahány oldal annyi verzió a 150 lovas 56 ra találtam 9,3at 9,1et... A legjobb az lenne ha egymás mellé tennénk őket... :) 100-200ra nem sok helyen található bármilyen adat is. Igazából csak annyi lett volna a mondandóm lényege, h nem csak Erhardt szerint mennek azok az 56ok a 16v-vel...:)
gecsa2018-03-15 21:56:09 // 106925
A 0-100 nem árul el sokat, főleg elsőkerekesnél. Nézz meg egy 100-200at, az jobban árulkidik.
frusciante2018-03-15 21:52:20 // 106924
A 159es a 2,4el 8,6 alatt van 100on (8,5kg/Le)ha jók az adatok az összesautón... A 156 az 1,9el 9,3 ( 8,6kg/le) a 147 az 1,9el 8,8... Persze messze vannak a v6tól de majdnem úgy mennek mint a 2,4ek.. Csak matek alapján eléggé egyformán mennek... Tudom, h nincs értelme összehasonlítani a 3 vasat mert mind teljesen más, de ezek alapján azért nem rossz adatok egyiktől sem... Érdekes, h a 156 és a 147 mind kettő 1300 kgra vannak írva sőt a 47 1308ra mégis a 47 kicsit jobban gyorsul... Biztos váltóátételezés miatt, vagy nem tudom alaktényező(v a gy a számok vitathatóak...)a lényeg hogy azért megnéznék egy gyorsulást a cityn három ilyen gyári vassal.... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-15 21:03:59 // 106923
irónia? 2005-ös autó 150 ló volt gyárilag... tényleg jól ment az 1,2T-vel
gecsa2018-03-15 20:55:50 // 106922
A 16v ment, mint az atom.... :D Éreztem benne az iróniát! :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-15 20:30:24 // 106921
sőt 8 évig csak delej Alfáim voltak az első 56 8V nagyon szerettem azok még motorikusan nagyon igénytelenek voltak a 16V meg ment, mint az atom ... régi szép idők :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-15 20:26:04 // 106920
egyébként nekem is az első 59-em 2,4 volt mivel nem volt más választás fél évig szoptam vele de utána jó volt minden... ha egyből kihozták volna a Tibit nagyon sokat eladtak volna belőle nem mondom, hogy az probléma mentes de nem annyira érzékeny jószág bár majd ha sok 200e-et futott példányok lesznek akkor derül ki mit bírnak ... de szerintem sokat ... az új érából Giu, Stelvio 80%-ban csak benyásokat adnak el de ugye ez politika is....
Zolibácsi2018-03-15 20:15:28 // 106919
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-15 19:50:39 // 106918
hát nem kicsi lista, sajnos a delej addig jó amíg ezek a dolgok elő nem jönnek :(((
Zolibácsi2018-03-15 19:47:02 // 106917
Feleségem azt mondta, megsértődött rám, mert el akartam adni....lehet benne valami.
Kuplung, lendkerék, turbó, most meg ez
Kuplung, lendkerék, turbó, most meg ez
Zolibácsi2018-03-15 19:40:04 // 106916
remélem, csak ez....
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-15 19:34:20 // 106915
hát igen erre kényes sajna lehet csak átégett a tömítés
Csabi2018-03-15 19:22:59 // 106914
Ez jutott eszembe nekem is, említetted anno, hogy 3-4 liter víz elment 160nál előzésnél...a mutató meg kicsapott.
Zolibácsi2018-03-15 19:20:32 // 106913
nem semmi, gyári, 184.500 km...
max amire gondolok, hogy tavaly előzésnél szét repedt a kiegyenlítő tartály visszatérő csöve és elfolyt pár liter víz, de még haza jöttem vele pár km volt, hőmérő nem ment 90 felé csak amikor elfolyt a víz...
max amire gondolok, hogy tavaly előzésnél szét repedt a kiegyenlítő tartály visszatérő csöve és elfolyt pár liter víz, de még haza jöttem vele pár km volt, hőmérő nem ment 90 felé csak amikor elfolyt a víz...
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-15 19:14:06 // 106912
ejh... neked is volt már javítva a HF?
Zolibácsi2018-03-15 18:43:37 // 106911
nem bírtam magammal, most le mentem, kinyitottam a sapkát lassan ás pár deci vizet gurgulázva kifosott, de még mindig maxxon áll, nyomkodva a csöveket én levegősnek hallom, de sokkal könnyebb össze nyomni már őket.
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-15 18:34:34 // 106910
Na basszus... :-(
Zolibácsi2018-03-15 17:46:57 // 106909
na, apa kezdődik....
pár napja fagyálló szagot érzek mikor meg melegszik a kocsi.
Ma indulás előtt reggel megnéztem minimumon volt a víz. most haza értem, kicsit nyomtam neki, kb 2 padlógáz volt. érzem megint a fagyálló szagot. Víz bőven maxx felett, csöveket be tudom nyomni, de erő kell hozzá, valami szörcsög a termosztátban is vagy mi van ott.
kupakot leállított motornál elkezdem le tekerni és fullra tele lett a tartály. Rázártam és bejöttem házba, hogy rohadjon meg.
pár napja fagyálló szagot érzek mikor meg melegszik a kocsi.
Ma indulás előtt reggel megnéztem minimumon volt a víz. most haza értem, kicsit nyomtam neki, kb 2 padlógáz volt. érzem megint a fagyálló szagot. Víz bőven maxx felett, csöveket be tudom nyomni, de erő kell hozzá, valami szörcsög a termosztátban is vagy mi van ott.
kupakot leállított motornál elkezdem le tekerni és fullra tele lett a tartály. Rázártam és bejöttem házba, hogy rohadjon meg.
gecsa2018-03-15 17:11:39 // 106907
Indul a buli.
Megérkezett a fékfelújító készlet, megrendeltem az olajat, a szűrő a polcon, az új leeresztőcsavar úton (olcsóbban jött ki, mint a tömítés csavar nélkül), egy lambdaszonda is érkezik, illetve 2 db porvédő a kézifékkötelekhez. Most már csak jó idő, meg szabadidő kell.
Megérkezett a fékfelújító készlet, megrendeltem az olajat, a szűrő a polcon, az új leeresztőcsavar úton (olcsóbban jött ki, mint a tömítés csavar nélkül), egy lambdaszonda is érkezik, illetve 2 db porvédő a kézifékkötelekhez. Most már csak jó idő, meg szabadidő kell.
frusciante2018-03-15 14:27:19 // 106904
Ránéztem én is erre a nyomáskülönbségre... Alapjáraton és 3,5nél is megnéztem teljesen rendben van... Pedig az én kipuffom is kormos belülről... :) igaz ezt le lehet tiltatni és füstöt nem látsz kijönni a kipufból nem is értem mitől kormos majd megnézem regenkor ha akkor sem kormol akkor valszeg azért olyan mert 38.000kmel ezelőtt nem csak az Ecuba írták a dpf cserét hanem tényleg ki is cserélték mert az előző behugyozott... vagy csak azért lett kiűtve Ecuban a dpf csere mert esetleg nagyobb szám volt ott mint amekkorára vissza lett tekerve a km amikor bejött...(igaz erre utaló jelet nem találtak Szamosiék, szerintük gyári a km, de a franc se tudja...)N tudom mennyire valószínű az az eset h 150.000 kmnél meghal a dpf... a km adatok alapján az előző tulajnál történt az Ecu szerint a dpf csere vagy a kiütés az ünnepek után felhívom, h ő emlékszik e ilyenre...
alfa155gyuri2018-03-15 13:50:20 // 106903
Kerüld el!Engem majdnem átbaszott de nem sikerült szerencsére.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-15 12:26:36 // 106901
nagyon messze van még meg sem érjük, főleg ha holnap elcsap a metró szfvárott... télen a felét tudják kb a hatótávnak de ha nyomod neki akkor meg 1/3-át ... tapasztalat :)))
Don Gombóc2018-03-15 11:25:02 // 106900
Én már most is azon sóhajtozok. :-)
Marad az önvezető autó, ami már most is van rendszeres forgalomban mindenhol.
Csak autóbusznak nevezik. Felszállsz, kifizeted a sofőrnek a jegy árát és mondod neki, hogy most ÖN vezet! :-)
Marad az önvezető autó, ami már most is van rendszeres forgalomban mindenhol.
Csak autóbusznak nevezik. Felszállsz, kifizeted a sofőrnek a jegy árát és mondod neki, hogy most ÖN vezet! :-)
Dömpi (il dottore)2018-03-15 11:23:25 // 106899
WarbiRunner (Gyuri)2018-03-15 11:01:40 // 106898
Beszúrok ide neked egy képet :-)
Az első két foldert kinyitottam, de ez a 9 foldernyi táblázat mind a DPF regenerálást vezérli. És még 4 ami nem fért a képre. Ebben az autóban olyan szintű fizikai modell van, amit így visszafejteni esélyünk sincs sajnos.
Néhány érdekes dolog így kapásból:
1E3E54 - ez azzal is számol, hogy a dpf önmagától is képes valamennyi regenerációra bizonyos üzemi körülmények között
1E3EB2 és még pár kapcsolódó - valamilyen limitek szerint dönt arról, hogy az agyában ketyegő fizikai modell szerint kalkuláljon, vagy a szenzorokat nézze
Aztán ha lejjebb megnézed, mindez nem elég, hogy van egy fizikai modell ami folyamatosan pörög az ECU-ban és modellezi a korom kibocsájtást, plusz szenzor ami méri a nyomáskülönbséget. Van még egy statisztikai modell is.
Ha azt kinyitom:
Sajnos az én fájlomra itt már nem stimmelnek a címek, így a map-eket megnyitva semmi értelmeset nem tudok kiszedni belőle. De majd próbálkozok még egyéb gyári fájlokkal, hátha valamelyik betalál. Az enyém kb a feléig stimmel, onnantól el van csúszva valószínűleg egy fix offszettel.
Brutál ez az egész autó, komolyan mondom. Vagy 3000 ilyen táblázat és összefüggés vezérli. Az elcseszett villanydodzsemek DIY szint ehhez képest...
Az első két foldert kinyitottam, de ez a 9 foldernyi táblázat mind a DPF regenerálást vezérli. És még 4 ami nem fért a képre. Ebben az autóban olyan szintű fizikai modell van, amit így visszafejteni esélyünk sincs sajnos.
Néhány érdekes dolog így kapásból:
1E3E54 - ez azzal is számol, hogy a dpf önmagától is képes valamennyi regenerációra bizonyos üzemi körülmények között
1E3EB2 és még pár kapcsolódó - valamilyen limitek szerint dönt arról, hogy az agyában ketyegő fizikai modell szerint kalkuláljon, vagy a szenzorokat nézze
Aztán ha lejjebb megnézed, mindez nem elég, hogy van egy fizikai modell ami folyamatosan pörög az ECU-ban és modellezi a korom kibocsájtást, plusz szenzor ami méri a nyomáskülönbséget. Van még egy statisztikai modell is.
Ha azt kinyitom:
Sajnos az én fájlomra itt már nem stimmelnek a címek, így a map-eket megnyitva semmi értelmeset nem tudok kiszedni belőle. De majd próbálkozok még egyéb gyári fájlokkal, hátha valamelyik betalál. Az enyém kb a feléig stimmel, onnantól el van csúszva valószínűleg egy fix offszettel.
Brutál ez az egész autó, komolyan mondom. Vagy 3000 ilyen táblázat és összefüggés vezérli. Az elcseszett villanydodzsemek DIY szint ehhez képest...
Erhard 242 (Pure Energy)2018-03-15 09:52:33 // 106897
nekünk a punton volt kiszakadva a nyomásmérő gumicsöve minden regen után bedobta hibának a DPF-et aztán kicseréltem a csövet és minden jó lett
SWut2018-03-15 09:51:25 // 106896
Szia!
Nekem is szükségem lenne tolató szenzorra. Te honnan rendelted?
Nekem is szükségem lenne tolató szenzorra. Te honnan rendelted?
RomeoOne2018-03-15 08:57:41 // 106895
Amúgy a 2.0-kon előfordul, hogy a gumicső, ami a nyomásszenzorhoz megy a DPF-nél, tönkremegy. Nem is tudom kinél kezdődött, vagy csak AlfaOwner-en volt fent a probléma és azért akarták cserélni itt a fórumon is, de tudom, hogy Hardy egyszer direkt szólt Csörinek, hogy azt cseréltetni akarja. Én, pechjére előbb mentem Csörihez és mivel nem sikerült annyi idő alatt rendbetenni a kocsit, mint előzetesen kalkuláltuk, ezért ott hagytam nála és akkor már más dolgokat is megcsinált rajta. Többek között pont ezt a gumicsövet, és azt rakta be, amit Hardy-éhoz rendelt. Mutatta nekem Csöri, hogy már szét van szakadozva. Ennek ellenére sosem dobott hibát emiatt a vas. Nem tudom ,hogy Hardynak volt-e vele baja vagy csak provizórikusan akarta kicserélni.
frusciante2018-03-15 08:39:21 // 106894
Majd amikor a nagy környezetvédő "tudatos" vásárlók elkezdik tömegével lecserélni a villanyautóikat (ez mondjuk még jó soká lesz...először el kell kezdeni tömegével vásárolni ezeket a jószágokat)és azok akkumulátorjait már nem lehet újrahasznosítani és el kell kezdeni tárolni valahol valahogy azokat, majd ki lesz találva h ez is milyen környezetszennyező jöjjenek inkább a mittoménmilyen autók... Mondjuk addigra szerintem már nem mi fogjuk vezetni a vasakat... Majd csak suhanunk a konzervdobozokban közben asszony megfőzi az ebédet mi meg sóhajtozva bambulunk kifelé a dobozból, h milyen jó is volt régen... :)
Don Gombóc2018-03-15 07:51:31 // 106893
Az autoipari lobby gerjeszti ezt. Ők megoldják a környezetvédelmi besorolást, a jól bevált downsizing megoldással, mi meg fizetjük a javításokat. A nép meg önként és dalolva beáll a sorba. Sok hülye már az elektromos autót áhítozza. Erre szoktam az mondani hogy gyerek koromban dodgemeztem, elég is volt.
droberto2018-03-14 23:59:01 // 106892
Nála, ha jól emlékszem ez akkor volt amikor odafigyelt a regenkori fordulatra. 2500-on tartotta. Ez után jöttem le én is a hülye "tartsuk a motor 2-2500-as fordulaton" mondásról és DPF basztatásról, nézegetésről.
Csabi2018-03-14 23:42:06 // 106891
Persze az is lehet, hogy nincs eldugulva, csak valami hardveres gebasz van mint szegény Pityunál anno .