Fórum >> Típusok >> 159

Smith2018-08-12 14:03:39 // 110959
Benzinkutakon biztos. Kerdes, hogy hova lett ami benne volt.
alfa155gyuri2018-08-12 11:10:51 // 110958
Sziasztok!
Tudja valaki hogy a fojtószelepháznak mi dolga van?Mikor nyit zár azon kívül,hogy leállításkor lezár indításkor nyit.
Tegnap elmentem egy helyre ott leállítottam és nem tudtam többé elindítani mert a folytó szelep nem nyit ki.Kézzel nyomtam be és egy krovaszárral tartottam nyitva és úgy tudtam hazajönni.Semmit nem vettem észre rajta tökéletesen jött ment és még hibát sem dobott rá.Mármint a műszerfalon a ecuscanon mutatta,hogy motoros fojtószelep kész.
Hmm.
Shadin2018-08-12 09:44:51 // 110957
Nem véletlenül tudom szemet hunyni a hülyeségei felett :-)
csokagm2018-08-12 09:27:39 // 110956
Megnéztem tényleg nem sok olaj van benne. Vasarnap tudok valahonnan vásárolni belevalot?kormanyszervoba valo olaj:)
WarbiRunner (Gyuri)2018-08-11 21:29:27 // 110955
:-)
Mostanában ritkán van olyan, hogy irigykedve néznék egy autó után, hogy 'de jó már neki'. Tegnap volt ilyen, de az egy Ghibli volt :-D A 159 nagyon ütősen szép..
Haddel2018-08-11 20:39:28 // 110954
Hehe, mentem ma kollegám házavatójára ,a parkolóban a legszebb autó az Alfa volt😃
Don Gombóc2018-08-11 08:12:02 // 110953
Én is Daycot tettem bele készletben. Még a vízpumpa is ugyan az volt, bár Olaszban cseréltek vezérlést egyszer 80 ezernél, most 154 nél cserekor szinte sajnáltam az új készletet mert annyira jó volt a régi. A Csőri is a Daycot javasolta. Szép munka minden darabja.
csokagm2018-08-10 23:00:16 // 110952
Holnap megnézem a szintet. Már rég nyitottam a motorhaztetot.:) de ezt nem javították flben?
WarbiRunner (Gyuri)2018-08-10 22:07:26 // 110951
Nézd meg a szervo folyadék szintet. Búgott?
Típus hiba, annyira, hogy az enyémben 80e környékén
kormányművet és szervo pumpát is cseréltek. Remélem olyanra cserélték
ami már nem pusztul meg 160e-nél :-)
csokagm2018-08-10 21:53:00 // 110950
Ha már a kilómétereknél tartunk. Most amikor álltam be, olyan volt amikor elcsavartam a kormányt mintha a kormányműnek hallottam volna a hangját. Ez lehetséges? Jó nyilván igen, de ez típushiba, lehet erről valamit tudni, hogy ez milyen probléma lehet?
WarbiRunner (Gyuri)2018-08-10 21:04:12 // 110949
Inkább legyen benne 140e, szép rendezett állapotban :-)
'''''2018-08-10 20:59:27 // 110948
Jó bulit nektek!
Benéztem volna én is de hajnalban Horvátba indulunk.
alfa155gyuri2018-08-10 20:54:55 // 110947
Én azt mondom állapotot veszünk nem km-et.Inkább legyen benne 250 300 ezer és szép rendezett állapotban mint egy 140 ezer km-es szétesett szar.
beeep1462018-08-10 20:23:14 // 110946
Üdv!
Köszi mindenkinek. Nem rossz, de még hezitálok. A ti gyári felnije lenne a tuti, de nem akarok 19-est... :-D
Rosso sedanra lenne amúgy.
Piritu - 1.000.0002018-08-10 19:49:34 // 110945
Majd holnap megsasoljuk :-)
Amikor nekiálltam a mosásnak leszakadt az ég, az öblítés esővízzel történt.
Gyapi Ɨ|ѯ2018-08-10 16:27:23 // 110944
üdv!
Meg tudja mondani valaki hol találom a gyári riasztó modulját és a szirénát?
Giuntini2018-08-10 15:59:28 // 110943
Holnap Mediterrán Party Siófokon! A vas felkészült a szépségversenyre! Baromi jó a Petronas wax-a! Én nagyon sok márkát kipróbáltam, de egyik sem ennyire tökéletes. Elhasználtam egy flakon kárpitisztítót, csacsog-ragyog a vas!
fazek2018-08-10 14:28:19 // 110942
Hali.
Nekem ilyen van.
Szerintem jól néz ki.
droberto2018-08-10 12:29:36 // 110941
Ha már nem gyári, akkor Dayco. Ilyenek a szíjak, a hosszbordás ékszíjtárcsa és talán az összes görgő.
A generátor szabadonfutó INA. Görgőkből ez se rossz, de a Ruville-al se lősz nagyon mellé. A vízpumpa nehezebb ügy. Én most a fémlapátos olasz Metellit vettem, miután az Airtex széthullott 8.000km után. Persze lehet egyedi eset úgy, ahogy itt is néhány gyárival történt ilyen anno.
tnorbert882018-08-10 11:06:15 // 110940
Sziasztok! Vezérlénél alkatrészre milyen márkát tudtok ajánlani Dayco, Gates, egyéb? Illetve hátsó lengéscsillapítónak a Kayaba megfelelő vagy inkább más?
yani🍀2018-08-10 08:49:26 // 110939
Vegyél egy házat! :DDD
Zolibácsi2018-08-10 08:46:29 // 110938
235 /45 18"
Kazes☻2018-08-10 08:45:39 // 110937
XL, epres... - válaszolhatná rá a cartárs! ;)
Béci Ɨ|ѯ2018-08-10 08:45:13 // 110936
Egy ezüstön Így néz ki.
Liquid2018-08-10 08:31:35 // 110935
milyen gumiméretet használsz?
beeep1462018-08-10 08:29:19 // 110934
Sziasztok!
Van olyan 159-es tulaj az Amoren akinek ilyen felni van az autóján?
Szeretném megnézni, hogy mutat.. :-D
Köszönöm.

Zolibácsi2018-08-10 07:29:18 // 110933
Kellemes meglepetés ez a 18"as felni. Azt hittem sokkal pattogosab, keményebb lesz a 17" után, de nagyon jó. Pont amit szerettem volna kényelem maradjon viszont egy kicsivel szélesebb gumi plusz merevség. Giuliettan a 17" már majdnem olyan mint ha gokart lenne ehhez képest, sokkal agresszívabb
Haddel2018-08-09 22:39:16 // 110932
Tegnap jó kis vihar volt nálunk,borsószemnél kicsit nagyobb jéggel,de szerencsére Bociban nem tett kárt.Kéne már egy garázs,de sajnos itt a környéken egyszerüen nincs kiadó :(
Erhard 242 (Pure Energy)2018-08-09 21:48:56 // 110931
Az kell hozzá amit átküldtem
Haddel2018-08-09 21:38:58 // 110930
Enyém Belgiumból jött. 3 évesen 119e volt benne. Most igy 8 évesen szerintem bele fog fordulni a 300ezerbe.
Piritu - 1.000.0002018-08-09 21:29:02 // 110929
Pedig sok tekert van. Csak amiről tudok:
A 156-omat 12e km-el vettem. 20-ról tekerték vissza.
A 146-omat 189-el adtam el a márkakereskedésnek, 42-vel adták tovább.
Persze kivétel mindig lesz/van.
Süti1592018-08-09 20:56:27 // 110928
Ez az óra tekerés a magyarok nagy játéka és meg vagyunk győződve róla, hogy Magyarországon csakis visszatekert autókat lehet venni. Én nem vagyok erről meggyőződve. Mikor az enyémet vettem nem érdekelt mennyi van benne, az állapotát néztem. És a kereskedő nem lobogtatott semmi papírt. Én találtam meg behajtogatva a gyári leírás és a gyári térkép között. Kb egy hónappal a vásárlás után.


Kollégám autója egy idős az enyémmel Honda Civic 1,8 sport, most van benne 60 000 km. Senki nem fogja neki elhinni, hogy nem volt tekert, pedig nem, 0 km vette.

Enyém lehet tekert a lent leírt logika szerint. Osztrákok nem hiszem, hogy tekergetnek, de lehet, nem tudom.

Gyártási év: 2006/02
Vettem: 2016/04/08 205 000 km
Talált előzmények.
-2011/02/14 132 648 km
-2013/02/06 155 166 km
-2013/10/28 163 095 km
-2014/02/11 164 498 km
-2015/02/23 190 601 km
-2015/08/14 196 892 km
RomeoOne2018-08-09 17:53:30 // 110927
De mondok még egy jót neked: 71753930

Amúgy meg alvázszám alapján keress és nem lesz kérdés.
RomeoOne2018-08-09 17:51:13 // 110926
A második 16896-al nagyobb. Nincs mit :DDD
gecsa2018-08-09 17:29:07 // 110925
Valaki tudja, hogy a 71753931 és a 71770827 miben különbözhet egymástól?
plejik2018-08-09 15:58:31 // 110924
Sziasztok!

Néha olyat csinál az autó, hogy ha beindítom, akkor olyan 900 -500 as fordulat között ugrál az alapjárat, aztán egy idő után abba marad. Ha megyek vele kicsit megállok , majd újra indulok, akkor meg nem csinálja. Télen arra lettem figyelmes, hogy amikor hidegen indítom, és beindítom a szélvédő fűtéseket, akkor megemeli az alapjáratot ameddig kicsit be nem melegszik.
WarbiRunner (Gyuri)2018-08-09 15:14:41 // 110923
Én sem arra gyanakodnék, hogy nem cseréltek olajat 85e-ig, hanem ilyen szervizkönyvet tudtak összehozni. De lehet hogy én látom túl sötéten a dolgokat.
A BMW hasonló kategória, persze. Amikor én vettem, még nem volt ennyire durván padlón a dízelek ára, akkor egy azonos korú Passat, Insignia jóval drágább volt.
A 2.4 future classic státuszában annyira nem hiszek. Mármint hogy a különlegességén túl értéke is lesz. Különlegesnek meg különleges már most is, egyet se láttam 500km alatt, viszont sokan megbámulták, érezni benne, hogy különleges autóban ül az ember. Így nézve fillérekért, mert ezért a státuszért amit biztosít az utakon mások sokkal többet fizetnek.
Giuntini2018-08-09 14:45:44 // 110922
Akkor nezd meg a BMW 320d ertekvesztését a 2007-eseket. Ugyanott vannak ahol a 159!!!
Giuntini2018-08-09 14:43:56 // 110921
Azért ha valóban így van (de én azt nem hiszem el hogy 85 ezernél volt az első olajcsere), én nem vettem volna meg azt az autót. Szerintem megcsinalták 30 ezrenként a szervizt, hiszen akkor ha nem, elvesztette volna a garit. Azért kint sem annyira hülyék az autóhoz. Egy 85 ezres olajjal megállt volna a motor.
Pontosan az elnyújtott szervizintervallumok miatt van a rengeteg motorprobléma. A Croma TD-ben 7500 km-enként kellett olajat cserélni. A Mareában 10 ezrenként. Szerintem a common rail motoroknál pont jobban oda kell figyelni az olajra, hiszen a hőháztartása sokkal rosszabb. Télen a városban szi te képtelen bemelegedni, a Dpf miatti regenerálások higítják az olajat. A 30 ezres olajcsere pusztán marketing, az első tulaj csak autózik, a második vagy harmadik meg 200 ezer fölött mégegyszer megveszi az autót. Mororalkatrészek csak gyáriban léteznek, és mi lesz ezekkel az autókkal egy idő után? Például a 2,4-el? Most kidobtak a piacra 150 db gyári hengerfejet, úgy tudom elkapkodták, hiszen egész vilagra jutott belőle, hogy lesznek ezek az autók megjavítva? Egyszer elfogynak a használható hf-ek. Nekem 4 166-os hf-ből egy lett volna jó, pont mikor meglett a gyári vadiúj. Gyanítom az lesz meg egy ideig, megjavítják eladásra aztan annyi... A 166-osokat is mikor bontják, majdnem mindegyik hf repedt, csak még nem jött ki a hiba. Valamiert azok húzzák apró hf repedéssel.
Szóval szerintem 2.4 egy idő után eltűnik, és olyan mint Zolibácsié és az enyém valóban Unicum lesz.
WarbiRunner (Gyuri)2018-08-09 14:26:21 // 110920
A 159 esetében biztos jobban járunk, mert hajmeresztő az értékvesztése. 4-5 évesen egy autó inkább a felét szokta érni az eredeti árának nem pedig harmadát negyedét, vagy akár kevesebbet. Most az exponenciális jó részén vagyunk a 7-13 éves autóinkkal, már évente vesztünk annyit értékvesztésen, mint az első tulaj 2 hónap alatt.
Egy Giulietta sokkal jobban tartja az értékét, ahogy nézem 40% körül tud még 6-7 évesen is. Ott már nem egyértelmű, hogy mit erdemes venni.
gecsa2018-08-09 13:56:18 // 110919
Főleg, hogy azok is németbe ingáznak dolgozni. :D
ProdyG2018-08-09 12:09:58 // 110918
Az én kocsim is a rideg tartás tipikus esete: első 5 évét Németo.-ban töltötte, aztán jött hozzánk Magyarországra 184 ezres óraállással, én így vettem.

A szervizkönyve egyértelműen mutatja, hogy 180 ezer km-ig 3x volt benne olaj cserélve:
85 ezernél a legelső olajcsere! Ezután pedig szigorúan 30 ezrenként, 115 ezer környékén, majd 145 ezer környékén. Ezután már én cseréltettem benne 184 ezernél, ami a kocsi negyedik olajcseréje volt! Ez van. Legalább nem vertek át :)
Azt, hogy mindezek mellett az órája volt-e tekerve nem tudni, de igazából nem is számít.

Németben ez megy, és igazából meg is értem a szisztémát, aki tudja, hogy 5 évesen, 200 ezer környékén úgyis eladja a kocsit, az úgyse fogja rendesen karban tartani. Én, mióta megvettem odafigyelek rá, megadok mindent, mégis jön a hengerfej repedés és társai...
Mondjuk azt hozzá kell tennem, hogy a HF csere óra (amikor is elég sok pénz elment, de ki is cseréltek sok mindent), azóta a motornak sokkal szebb hangja van, mint előtte volt, és az indítás gondok (10mp-ig indítózik stb...) is teljesen megszűntek. Szóval most nem érzek a motorral abszolút semmi problémát.

És még ezekkel a váratlan szívásokkal/költségekkel együtt is azért szerintem jobban járunk, mintha újonnan 9-12 milláért vettük volna meg a kocsit :)
RomeoOne2018-08-09 11:48:41 // 110917
Fel is töltöm az akkori lekérdezés eredményét:

Gondolom augusztusban eladták, az az első adat, a novemberi meg a műszaki.

RomeoOne2018-08-09 11:46:07 // 110916
+1

Én 4 és fél évesen vettem az enyémet, magyarországi autó volt. 4 évesen van az első műszakija, akkor 204ezer volt benne. Fél év múlva 206ezerrel vettem. Szóval valószínűleg, miután 4 éves lett, már nem volt céges használatban. Néha elgondolkozok, hogy vajon évi 50 helyett lehetett-e 60-80e km, csak visszatekerték, de az azóta eltöltött bő 2 év alapján úgy gondolom, hogy nem.
WarbiRunner (Gyuri)2018-08-09 11:13:37 // 110915
Tudod hogy mindenki hisz abban, hogy az övé valószínűleg nem volt tekerve. Ettől működik ez a biznisz :-) Ha a tulajdonosokat kérdezzük, az autók 99%-a 'tuti ennyit futott'. A valóság meg nem ez. A valóságot a legtöbben sose tudjuk meg.
Ettől az is igaz, hogy egy 300-400e-t futott autó is lehet jó, és egy 100e-t futott is lehet lerúgva, elhasználva. Az autók nagy része az első tulajnál amúgy ridegtartásban van, ha meg nem, minek adná el? Egy vigyázott ápolt autót ritkán adnak el. Szóval nehéz tényleg jót venni.

Tervezzük a 146 cseréjét egy Giulietta-ra. Addig nem jutok el, hogy legyen miért elindulni. Az elmúlt 2 hónapban 1db reális és igényes ajanlat volt. El is vitték előlem hamar. Tele a ha. hu első szériás, mégis keveset futott darabbal. A 2013-15 évjáratok kompletten hiányoznak a kínálatból.. érdekes módon. Nem értek hozzá persze, de az autoscout egesz más képet fest. Egy bő évet biztos szánok a projektre. Beleülős, használós autó kell, amit nem feljavítani kell, hanem használni és megőrizni az állapotát. Baromi nehéz ilyenbe botlani.
Süti1592018-08-09 10:56:30 // 110914
Végig csináltam én is, nálam is egy évet birt. Én megvettem a gyárit 10 perc munka volt vele. Nekem nem volt időm újra kábelezni, emlékeim szerint nem bonthatók a csatlakozok szóval forrasztani kell.
Giuntini2018-08-09 10:08:59 // 110913
Olaszországból bekerült autók többet futottak évente. Ausztriából, Belgiumból nagy valószínűséggel kevesebbet.
Giuntini2018-08-09 10:05:49 // 110912
Tulajdonképpen én is a "ridegtartásnak" köszönhetem a kálváriámat. Az autót 189 ezer kilométerrel vettem, nagyon nagy valószínűséggel nem volt tekerve.
Tocke2018-08-09 09:52:41 // 110911
Csomagtérátvezető kábeltörés-ügyileg mi a tuti megoldás? Egyszer már átforrasztottam őket, 1 évet bírt. Megint nem világít a bal hátsó helyzetjelző. A bontott gondolom ugyan olyan sz..r, új csak gyáriban horror árért. Az eredeti csatlakozók felhasználásával vadiúj vezetékek behúzásával kivitelezhető lehet a javítás? Csinálta már meg valaki így?
RomeoOne2018-08-09 09:03:43 // 110910
Enyém novemberben lesz 7 éves és 245ezer km.
4 évesen volt benne 200, a többi azóta került bele. Futómű meg egyéb főalkatrész nem volt még cserélve. És még nem is nagyon érzem cserésnek.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak