Ha jól emlékszem, nekem van egy átlátszó damyl a reteszekre téve, és a "polc" alatti kárpitot kézzel elhúzva hozzáférhető a cucc, így ha az elektromos nyitó megmakkan azokat óvatosan húzva azért lehet vésznyitni. Nekem erősen gyári megoldának tűnt, remélem van mindegyikben. Lehet jó ötlet esetleg bowdenházba húzni őket, hogy nehogy elszakadjanak amikor épp nagyon kellenek.
Biztos ez? Én ha megnyomom a nyitást, egy retesz pattanást hallok, és rugó löki fel a kötényt miután a retesz old. A PHuBi elektromos, ugye de a Pókba volt ilyen motor??
Én is cseréltem már. Rendeltem egy nyomtatottat, azóta minden rendben vele.
A hidraulika csövekkel volt már másnak is gondja? Nekem már kellett néhányat cserélni mert lelőtte a csatlakozót...
Akkor a mechanikus is eltud romlani ezen az egy ponton.A fogaskerék ha lefogazódik akkor a kereket odébb rakjuk és jó megint sokáig , de ha eltörik akkor csere nincs mit tenni.Jól gondolom?
A reteszelést egy motor végzi két bovdenen keresztül.
Ezt a motort vezérlet az ülés mögötti egyik gombbal. Ebben van ez a bizonyos műanyag fogaskerék.
Ha ez lefogazódik vagy egyszerűen eltörik akkor a motor forog, de nem nyit/zár.
Legalább aki még nem cserélte elgondolkodhat hogy beszerezzen egyet. Ha eltörik nem lehet nyitni-zárni a tetőt rejtő fedelet. Némi kézügyességgel az út szélén is cserélhető érdemes beszerezni és magunkkal vinni egyet.
A tetővel az a gond, hogy gyakorlatilag egy negyed fordulatot mozog. Mindig ugyan ott feszül. Szerintem már az is sokat segítene ha az ember két ricnivel elfordítaná a helyén.
Még nem nagyon hallottam hogy kellett volna valakinek ilyen. (Nem véletlen hogy az ipar nem állt rá a gyártásra mint a fócvágen csoportos autóknál, meg az általam is kipróbált rombusz emblémásnál) A tetőnyitó műanyag fogaskerék fogyóeszköz, azt gyártják is sokan. Apropó, aki még nem cserélte nyugodtan szerezzen be egyet! :-)
Az a furcsa hogy kép alapján maga a motor és az áttétel nagyon hasonló sok autóban. Lehet hogy simán találnánk olyat ami egy az egyben jó a helyére. Meg kéne nézni a bontókban.
Általában a szerkezetet összefogó csap megy tönkre, azt meg lehet kapni.
Lehet hogy egy darabot annyira nem éri meg csináltatni, viszont ha úgy adja ki hogy többet olcsóbb, esetleg összeállhatnánk és akit érdekel tartalékolhatna a sanyarú jövőre nézve.
Ja, láttam hogy mát GTV nyomtatásnál tart :-)
Most először adok esélyt a hagyományos fúrós-faragós módszernek.
Ettől függetlenül bújom még a többi ablakemelőt is, érdekes téma.
Megjött :-)
A fogaskerék része pontosan passzol a helyére és működik vele a motor. A belső átmérője kisebb 4 mm-el, így holnap a bele menő darabból ennyit le kell esztergáltatnom :-)