Fórum >> Típusok >> Giulia

Liquid2021-08-18 11:27:40 // 21415
Nem lehet felújítani? Ezt nehéz elképzelni.
Anubis2021-08-18 10:50:37 // 21414
Üdv. Mindenkinek!

Eddig csak olvasóként követtem a fórumot, de most tanácsot szeretnék kérni Tőletek. Van egy 180 Hp-es 2,2-es diesel Giuliám , 130.000 km-rel. Az időszakos olajcserekor jelezte a szerelőm, hogy olajat talált a légszűrőben. Ezután megnézte a turbót, enyhén kotyogott a középrész. Futottam pár kört az ügyben és kiderült, hogy csak új komplett turbót lehet kapni, nincs javító készlet hozzá.
5 turbó javító műhely és 2 szervíz megerősítette ezt. Most ott tartunk, hogy az alkatrész beszerzése kb. 1 hónap. Javítással együtt 1MFt a költség. Ez típushiba ennél a fajta Alfánál vagy egyedi a problémám? Valaki járt már így közületek? Esetleg valami tipp? Köszi
Giuntini2021-08-18 00:43:05 // 21413
Nagyon jó utat kívánok! Mi lassan két éve elterveztük, hogy testületileg kimegyünk nem jött össze az ismert okok miatt...
Mindenesetre ha ennek a rémálomnak vége, akkor bevágom magam a 159-be és elmegyek az én hálaadó zarándokutamra. Elsőként Casciába, az umbriai kisvárosba, majd Rómába, imádott városomba, mindent végigjárni. Visszafelé Milano, és az Alfa Romeo múzeum.
Üdvözlöm a 164-est, egy csodálatos időszak (80-as evek vége 90-es évek eleje) legszebb képviselőjét és a 8C-t amelyet még sohasem láthattam élőben! Meg a Carabót is, személyes kedvencedet (nekem volt Matchbox-ban).
Annak idején volt egy ilyen katartikus találkozásom, Maranellóban, a Ferrari múzeumban. Gyerekkorom óta a kedvenc autóm a Ferrari 250 GT Lusso. Egyszerűen ilyen szép autót nem tudodott (szerintem) készíteni a világ autóipara. És én akkor megérinthettem....
Giuntini2021-08-18 00:24:39 // 21412
Ebnen tökéletesem egyetértünk, imádtam!
Piritu - 1.000.0002021-08-17 22:08:20 // 21411
"melyik Alfának küldötök üdvözletet?" - annak amelyik odavitt téged és ott áll a parkolóban :-)
tdemeter2021-08-17 22:00:41 // 21410
Én a 164-nek, amely úgy néz ki, mintha tegnap jött volna ki a gyárból . Benne a bőr is olyan mint az új (valszeg az is) :) Nemtom miért de nekem az és a 33 stradale maradt meg legjobban
Halesz2021-08-17 21:11:40 // 21409
Ezt a videót még durvább volt úgy nézni, hogy itt vagyunk épp a környéken (majd csüt este érkezünk Veronába). Kb együtt toporzékoltam Csabával…
Nagyon nem hiányozna ez az izgulás nekem egy olyan olasz túrán, amit mi elterveztünk. Most tegyük félre a vezetési élményt, mert abba a Skodába az max a kényelem terén szorult… de hogy azon kelljen izgulni, hogy hol és mennyit tudok majd tölteni? Ez vicc, basszus, és így akarnak 10-15 éven belül átterelni mindenkit az elektromos autózásra…
Huh, mennyi mindent tudnék erre írni..

Amúgy azok, akik soha sehol nem akarják megadni az adataikat, még egy emailcímet sem, azok hogyan töltenek? :)

De örülök, hogy nekem a legnagyobb gondom a mostani autós túrán, hogy a szálloda nem túl tágas parkolójában meg ne karcolják az autómat. Szerencsére holnap már máshol alszunk.
(Reggel megyünk a Múzeumba, melyik Alfának küldötök üdvözletet? 😀)
RomeoOne2021-08-17 20:11:29 // 21408
Csak az ősi iparágban, ha szopsz, fizetnek érte, és nem úgy van, hogy te fizetsz és még utána szopsz is :DDD
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-17 19:43:49 // 21407
Aki szeret szopni annak tökéletes és mellette drága is
zgi5212021-08-17 19:34:42 // 21406
az e autozas napjainkban europaban: link

komolyan rohej, udv handrasnak..
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-17 19:13:59 // 21405
Jah, közös 🐎 nak túros a háta vagy kovidos 🤣🤣🤣Az autót nem akaró hipszterek, ződek, gyökerek, fiús lányok, lányos fiúk, genderek, das- ok azaz a genetikai zsákutcák nyilatkozták ezt...
Piritu - 1.000.0002021-08-17 18:53:37 // 21404
"egy kis kovid és mindenki sajátot akar" - Covid nélkül is így voltam vele :-P
Piritu - 1.000.0002021-08-17 18:51:09 // 21403
"tempós haladás" - tapasztalatom szerint a leginkább attól függ hogy milyen átlagot megy az ember, mennyire tud folyamatosan a max tempóval haladni. A sógoréknál 135-re állított tempomattal magasabb az átlag mint utána a németeknél a lovak közé dobott gyeplővel.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-17 18:48:47 // 21402
Engem is kímél a sors szerencsére eddig alig volt csekk gyorshajtás miatt... autómegosztás kudarc lásd egy kis kovid és mindenki sajátot akar 😁🤣🤣
Piritu - 1.000.0002021-08-17 18:44:49 // 21401
"több mint 10 éve gyűlik a keret" -szerencséd van, nekem már a kereted többszörösével sikerült hozzájárulnom a sógorék költségvetéséhez :-(
Mondjuk a Covid zárlat alatt egyszer sem kellett :-DD
tdemeter2021-08-17 17:01:48 // 21400
Igen, jól kell tudni gyorshajtani :)
carver2021-08-17 16:45:34 // 21399
Osztrákoknál én sem megyek többel 140-nél, rendőrök a kommunikációs tréninget vsz az Afganisztánban szolgáló Navy Seal-ektől kapták...

Svájcban tényleg drága mulatság a gyorshajtás. Németeknél Bajorországon kívül tényleg már csak mutatóban vannak korlátozásmentes szakaszok.

Mi maradt? A tempós haladás már ma is pay-to-win (nem gémereknek: már ma is pénzbe kerül) innen már csak egy lépés az hogy azért is fizetsz ha beülsz az autóba. Ja bocs, nem, azt úgy hívják car sharing (ami egyébként sztem egy jó dolog).

Én bekalkuláltam 2 évente 30.000-et szerencsére több mint 10 éve gyűlik a keret és még radardetektorom sincs 😁
denil12021-08-17 15:49:41 // 21398
Hasznos videó volt, valószínű majd 4-5 tankolásonként beletolok én is egy telitank 100-ast.Bár ha minden igaz, semmit nem fogok érezni, inkább csak preventív jelleggel.
Liquid2021-08-17 15:42:38 // 21397
hááát az A4-en azért elég sokan mozognak 140 felett, főleg Bécs közelében, Bécsben pedig a 80-as 100-as korlátokat is nagyvonalúan kezelik. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom. Van egy új 2x3 sávos szakasz ahol mindig 150-nel megy mindenki :)
Vannak a fix trafik, meg a szokásos helyek ahol mérnek, illetve az alagútban a section control, ott kell figyelni.
Svájc más tészta...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-17 15:22:22 // 21396
Svájcban csak a parkolás miatt vesznek elektromost amúgy sz@rnak bele...
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-17 15:20:16 // 21395
A kutya ott van elásva, hogy papás vezetés 🤣🤣🤣 Én ehhez még túl fiatalnak érzem magam...jah amúgy Svájcban minden autó gyári értéket produkál pályán max 120 városban 45 vagy 30 és mindenhol mérnek 🤣🤣🤣🤣
tdemeter2021-08-17 14:21:12 // 21394
El tudok én nyugodt lehetsz :) De sógornéknál nem hajtunk gyorsan, ez amolyan alapszabály nálam. Svájcban pedig olyan a szabály, hogy ha elkapnak akkor annyiszor X frank amennyivel többel mentél. A másik pedig, hogy ezekben az országokban senki sem hajt gyorsan. Nem találsz olyat, 1-2 kivételtől eltekintve nem láttunk ilyen arcokat. Pedig minden autó nagyon komoly ott, látszik, hogy nem gond megvenni a fullos vasakat.
További pozitívum, hogy modern, gazdag országhoz méltan azt hittem, hogy majd minden felvilágosult gazdag ott teslával jár, de hálistennek alig van több mint itt. Inkább a német angol vonalból volt rendesen, de ott semmiből sem alapmodellt vesznek. Ha látsz mondjuk egy peugeot, abbol is a full full változat megy. Persze vannak ott is szegényebbek, de a többség nem az.
Liquid2021-08-17 13:10:24 // 21393
Az a jó :) Valahogy nekem is mindig sikerül literekkel többet megetetni az átlagnál, bármely autóval :)
RomeoOne2021-08-17 12:58:20 // 21392
A gyerekre is azt mondják, hogy ha jó étvágya van akkor egészséges :D
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-17 12:49:21 // 21391
Erre jó esély van. Az én autóim mindig iszákos darabok, valahogy ilyeneket fogok ki XD
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-17 12:39:22 // 21390
A német, osztrák autópályán? Pár éves emlék, de állandóan korlátozások mindenhol. Én sem mertem haladósan tolni, nem hiányzott a csekk. No limit szakasz alig volt, az se hosszú, fel is adtam hamar. Egy értelmetlenség amikor a 100-as korlát után az ezres pólóval is kéccázzal akarnak menni, összevissza száguldanak két kilométert, aztán korlátozás. Úgyhogy picit fölé lőttem a táblán olvashatónak, hátradőltem aztán annyi. :-)
carver2021-08-17 12:34:49 // 21389
Nekem elképesztő, hogy egy ilyen autóval is így be tudsz tartani mindent és nem tud elcsábítani egy kis csapatásra :DDD

Na ez a legnagyobb akadálya az üzemanyag megtakarításnak a Giluiában :D
carver2021-08-17 12:32:46 // 21388
igen, 140-nél felugrik 9,3-ra 😁 Komolyra fordítva, ha nem megy gyorsabban az ember mint a többi autó nagy része akkor már eleve a kevesebb gyorsítás/fékezés miatt is csökken a fogyasztás.

Ha mindez autóúton történik ahol nem 130-cal csak 110-zel haladsz akkor meg eléri az ember az optimális tartományt, nekem is így jött ki a 6,3 (4:2 a félidőben... ). Hogy meddig lehet levinni? Gondolom 90-100-ra beállítva ezen még lehet egy kicsit faragni...
RomeoOne2021-08-17 12:23:54 // 21387
Elképesztő belegondolni is, hogy ha mondjuk egyedül lennék üres autóval, akkor ebből még faragni lehetett volna.

Nekem elképesztő, hogy egy ilyen autóval is így be tudsz tartani mindent és nem tud elcsábítani egy kis csapatásra :DDD
Piritu - 1.000.0002021-08-17 12:01:47 // 21386
A kutya itt van elásva: "A sebességhatárokat végig betartottuk."
Ha még mellette tempomattal is mész, akkor csodák lehetnek....
Kazes☻2021-08-17 11:18:20 // 21385
Ilyen Warbinak úgysem lesz sosenem...! :XD
tdemeter2021-08-17 10:53:52 // 21384
Sziasztok! Az elmúlt napokban volt szerencsém megjárni Svájcot a juliskámmal. Amellett, hogy Svájc gyönyörű hely és a szebbnél szebb alpesi utak elképesztően jól autós élményt adtak, nem tudok elmenni szó nélkül amellett, hogy hazafele sikerült megdöntenem az eddigi fogyasztási rekordomat. Németországból az arrabona pihenőig jutva, fullra pakolva+4 főre 6.8-as átlag jött ki. A sebességhatárokat végig betartottuk.
Elképesztő belegondolni is, hogy ha mondjuk egyedül lennék üres autóval, akkor ebből még faragni lehetett volna.
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-17 10:32:55 // 21383
A sok megkötés azért van, mert megbízhatatlanok a fordítók, nincs szakirányú ismeretük, ki tudja mit minek ferdít. Igaz ez a kávéfőzőre, autóra, mosógépre. Végeztem szakfordítói szakot, egy ilyen összedobott vacakért kivágtak volna a francba.. és ugye az angolról magyarra a könnyebb, visszafelé sokkal mókásabb. Aztán volt ilyen munkám is, egy évig rendszeresen fordítottam angolról online műszaki cikksorozatot. A munka lényege, hogy a témában jártasságod legyen. Kamera rendszerekről, antennás jeltovábbításról, optikai kábelekről szóló cikkeket fordítottam, rendesen utána kellett olvasni néhány dolognak, hogy ne fordítsak hülyeséget. Elég szánalmasnak tartom, hogy egy autó esetében gépi megoldásra kell támaszkodni. Nyilván több fordító ilyen géppel fordított hulladékát dobálták össze. Pénzt nem adtam volna érte az Alfa Romeo helyében. Egy darab ember ezt megcsinálja ennél magasabb szinten néhány hét alatt. Ha még egy Giuliát is kap erre az időszakra, egész használható dolog keletkezhet :-))
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-17 10:24:07 // 21382
Akkor megnyugodtam, hogy nem csak én bénáztam és nem vettem észre XD A leírásban szó sincs róla. Tízesre kerekítésről és egyessével léptetésről sem.
RomeoOne2021-08-17 08:38:31 // 21381
Nem guglival, de olyasmi. Van ilyen fordító ismerősöm. Van ilen programjuk, amivel a nagyját lefordítják, pont, mint a gugli, aztán utána végigmennek rajta és javígatják. De van amit hiába lehetne jobban megfogalmazni magyarul, a program által megadott vagy a külön előre megadott kifejezéseket kell használni és nem lehet belőle olvasmányos irodalmi művet csinálni.
Amit amúgy még jobban megcsinálhattak volna, ha már a fogalmazás nem szép, hogy mikor ábrahivatkozás van, az ne csak úgy bele legyen b.szva a folyószöveg közepébe, hanem legyen legalább zárójelben...
Piritu - 1.000.0002021-08-17 07:07:35 // 21380
ezt guglival fordították? :-DD

Ha azt a sok "FIGYELMEZTETÉS" szöveget kihagynák szerintem egész olvasható lenne a könyv, de így sekni sem olvassa végig.
Piritu - 1.000.0002021-08-17 06:16:38 // 21379
Imádok telefon írni :-)
Piritu - 1.000.0002021-08-17 06:15:50 // 21378
Viszont tényleg,leg két állású a gomb. Reggel álló helyben megnyomogattam...
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-16 23:06:19 // 21377
Csodás mondatszerkesztéssel ez áll a könyvében:
Piritu - 1.000.0002021-08-16 21:53:06 // 21376
A könyved mit ír? Az enyém:
"SEBESSÉG MÓDOSÍTÁSA
A sebesség növelése
A berendezés aktiválása után a
sebességet a SETkapcsoló emelésével
növelhetjük, emelésenként 1 km/órával.
Ha a kapcsolót megemelve tartjuk, a
sebesség a kapcsoló elengedéséig
folyamatosan, 10 km/órás
intervallumonként nő, majd a rendszer
memorizálja az új sebességet.
..."
RomeoOne2021-08-16 19:28:53 // 21375
Ilyenkor esik le, hogy még mindig nem próbáltam ki a tempomatot :D
Bár szerdán beletekerek egy jó 300 km-t, de azt hiszem, az a kis távolság újra nem lesz elég ahhoz, hogy tempomatra vetemedjek. Talán jövőre... :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-16 17:37:07 // 21374
Kétállású, csak eddig nem tűnt fel. :-) Emberesebb tempomathoz voltam szokva, ez a kis fél mm-t billentés ez fura. De akkor nem gyorsan kell tövig tolni, csak picit óvatosan XDDD
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-16 17:33:26 // 21373
Na ez eddig nem tűnt fel, de megnéztem és tényleg. Pedig eskü piciket pöcköltem XD Legközelebb figyelem majd.
carver2021-08-16 17:33:23 // 21372
akkor lehet hogy változtattak a pöckölő beszállítóján, nekem nem attól függ mennyi ideig töcskölöm hanem kétállású le/felfele is. A középső állásból egy röccenéssel kibillentve egyet állít, ha még tovább röccentem (=két döccenés) akkor tizet...
DrB2021-08-16 17:22:23 // 21371
Nálam kètállásúnak èrződik a tempomat sebessègállító gombja, van a felfelè/lefelè billentèse közepèn egy kis ellenállása, ha csak addig billentem, akkor egyesèvel, ha teljesen, akkor meg tízre kerekítve, majd tízesèvel állítja a sebessèget.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-16 17:19:14 // 21369
akkor pedig vajpuhán megy még..... kimaradt a pucolás :DDD.... szerintem nagyon erősen töcskölöd a pöckölőjét :D
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-16 16:47:57 // 21368
Na de ez még új. :-) Próbálok majd kisebbet pöccinteni.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-16 16:32:08 // 21367
Vagy akkor csinálja, ha ragad a gomb igazából semmi folyékonyt nem szabad használni, mert megül a por és nem lehet aprót pöccinteni
Piritu - 1.000.0002021-08-16 16:12:58 // 21366
A Giuliettánál is ezt furcsállottam. Előtte a 2.0 159-nél előbb elváltottam mint a TCT Giu ugyanazzal a motorral.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.