Piritu - 1.000.0002021-08-16 16:11:33 // 21365
Csak nagyon rövid ideig kell pöckölni a megjegyzéshez és a "kicsit" gyorsításhoz. Kb fél mp után kerekít a következő 10-esre.
Piritu - 1.000.0002021-08-16 16:09:14 // 21364
100 felett már nem vált vissza az enyém se.
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-16 14:31:22 // 21363
Erre tippeltem, így próbálgattam, de nálam ezek szerint túl érzékeny, ritkán sikerül megfelelően picit löknöm rajta. Egyet léptetni még sosem sikerült vele.
TtK2021-08-16 14:22:34 // 21362
Ha csak kicsit lököd meg, akkor egyet lép, ha hosszabban, akkor 10-re kerekít. Nekem annyira nem érzékeny, elég soká kell nyomni, hogy kerekítsen.
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-16 14:19:11 // 21361
Nekem ez dízelnél sem ment, de a dízel automata nem is eröltette igazán. Nyilván ezért nem volt soha egyik autómnak sem mesebeli alacsony fogyasztása, én a 105 jtd-t is elkapcsoltam, minimum 1800-as fordulatra.
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-16 14:15:27 // 21360
Na nekem ez sem tiszta még. Elolvastam a használatit is, de nálam nem úgy működik. A Set karocskával 10-ből kétszer az aktuális sebességet jegyzi meg,de többnyire inkább felkerekíti a következő 10-esre. Tehát megyek 116-tal, és nem annyival megy tovább, hanem 120-ra kerekíti és felgyorsít. Olyan, mintha függne attól, hogy milyen hosszan pöccintem a Set-et. De nem konzekvens, vagy valamire én nem jöttem rá. Utána pedig újabb sebesség megjegyzéséhez a tempomatot ki kell kapcsolni, majd be, majd újra Set.
Az egyesével gyorsítás helyett is 10-re kerekít, tehát ha sikerül valahogy rávenni, hogy 116-ot jegyezzen meg, alső pöccintésre 120-ig gyorsít. Az a gyanúm, hogy ennek nem így kéne működni. :-)
Az egyesével gyorsítás helyett is 10-re kerekít, tehát ha sikerül valahogy rávenni, hogy 116-ot jegyezzen meg, alső pöccintésre 120-ig gyorsít. Az a gyanúm, hogy ennek nem így kéne működni. :-)
carver2021-08-16 13:44:39 // 21359
én autópályán unaloműzésből szoktam néha tempomattal gyorsítani, lassítani, azzal eggyel gyorsabban is tudsz menni. És nem fog visszaváltani 😀
Piritu - 1.000.0002021-08-16 12:06:04 // 21358
? = !
Piritu - 1.000.0002021-08-16 12:04:52 // 21357
Jó helyen van ott? dieselből ültem át nem zavar. :-)
A legtöbbször igen, néha nem.
Akkor viszont tutira amikor pl 90-el tempomattal haladva 2x rányomok hogy kettővel gyosabban menjen.
A legtöbbször igen, néha nem.
Akkor viszont tutira amikor pl 90-el tempomattal haladva 2x rányomok hogy kettővel gyosabban menjen.
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-16 10:35:36 // 21356
Jaaaj.. én ettől kapok frászt, amikor a fordulatszám mérő ott van. Ha mondjuk innen finoman gyorsítassz neked visszavált?
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-16 10:30:55 // 21355
Érdekes taktika... A 200 lovas RWD-hez nálunk már vagy másfél, két éve nincs bőrös műszerfal és ez a fajta bőr belső, fabetétekkel. Sőt, nyár eleje óta csak fekete szövet belsővel van és kész. Akinek ennél több kell, már csak limitált szériákban fogja megkapni. István erre is utalt a rendeléskor, hogy a kivezetett opciók limitált szériákban kerülnek majd elő. Nyilván nem érte meg úgy gyártani, hogy kb minden autó más volt a gyártósoron. Így 86 egyformát letolnak egyszerre, nem kell variálni. Gondolom erről szól.
Ettől szép és jó, sőt különleges kivitel:-) A króm ablakkeret és a tetőablak együtt nekem is sok, de lesz akinek pont így szép.
Ettől szép és jó, sőt különleges kivitel:-) A króm ablakkeret és a tetőablak együtt nekem is sok, de lesz akinek pont így szép.
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-16 09:35:11 // 21354
Ez a króm keret nem áll jól az Alfának
carver2021-08-15 23:44:23 // 21353
ja így már világos, sztem ő is berakott egy második kulcsot mint a ZR1-es Corvette-ben, anélkül csak 2 henger megy, autópályán 100+ lóerő is elég és elmegy Madridig egy tankkal 😂
G-MANN🍀2021-08-15 23:01:35 // 21352
Piritu - 1.000.0002021-08-15 22:47:52 // 21351
ahhh, ne is mondd!
Tegnap a 84-esen mentünk a soproni határig. Hatalmas forgalom és természetesen 70-el menő Fittipaldik húzzák maguk mögött a km-es sorokat. A kialakult picivel 10 alatti átlagot le kellett húzni egy kis osztrák autópályával Bécsig, meg vissza :-)
Tegnap a 84-esen mentünk a soproni határig. Hatalmas forgalom és természetesen 70-el menő Fittipaldik húzzák maguk mögött a km-es sorokat. A kialakult picivel 10 alatti átlagot le kellett húzni egy kis osztrák autópályával Bécsig, meg vissza :-)
aranytl2021-08-15 22:45:28 // 21350
Benne van a legújabb árlistában, multkkr irtam is :) 200 Le, Etna piros, világos bőr, sok extra, 17 mFt.
G-MANN🍀2021-08-15 22:43:28 // 21349
De neki sokszor D-ben is csak 2,5 liter a fogyasztása, ahogy nézem a fotót😁😁
carver2021-08-15 22:10:53 // 21348
hát ha a tuningolás közben nem került be még egy tank akkor az az 1009 nem fog kijönni, nálam legalább is biztos nem :) a legalacsonyabb fogyasztás amit nekem sikerült elérni az a 8-ason volt 6,3, ha azt sikerülne végig tartani akkor is csak 950 km jönne ki. Halesznél meg ugye látszik, hogy D-ben van a verda és 36 fok van úgyhogy a klíma is megy rendesen... De ezen nagyvonalúan ugorjunk át, hadd gondolkozzanak a dízelesek 😅
Egyébként még a 8-as átlag is teljesen rendben van, az 750 km, azzal én bármikor megbékülnék - nemúgy Piritu persze, akinél ez már kiugró fogyasztás lenne 😁
Egyébként még a 8-as átlag is teljesen rendben van, az 750 km, azzal én bármikor megbékülnék - nemúgy Piritu persze, akinél ez már kiugró fogyasztás lenne 😁
Piritu - 1.000.0002021-08-15 21:40:42 // 21347
A km-t ne nézd, rá lett tankolva :-)
Piritu - 1.000.0002021-08-15 21:39:21 // 21346
Kócosw2021-08-15 21:35:48 // 21345
esélyt latni meg megpróbálni nem ugyanaz ám 🤣Loosdorfnal lehuzodtam itatni, az meg messze van győrtől 😁
Halesz2021-08-15 21:30:20 // 21344
Tankolás utàn, 120-as tempónál egy csomó ideig ezt írta ki…
Amúgy 8 literes átlaggal jöttünk el ma Velencéig, 150-130-100-as tempóval. Majd mesélek :)
Amúgy 8 literes átlaggal jöttünk el ma Velencéig, 150-130-100-as tempóval. Majd mesélek :)
RomeoOne2021-08-15 20:24:10 // 21343
Látod, te legalább esélyt láttál rá :DDD
Kócosw2021-08-15 20:10:10 // 21342
Probaltam mar futni egy München Győrt egy tankkal a busso V6 al, hát nemigen ment...
Kócosw2021-08-15 20:08:38 // 21341
ilyet en se lattam meg baszki 😊
RomeoOne2021-08-15 20:04:02 // 21340
Na ilyet az enyém soha nem fog mutatni :DDD
Sztem még 5-ös számjeggyel sem láttam kezdődni azt a számlálót...
Sztem még 5-ös számjeggyel sem láttam kezdődni azt a számlálót...
G-MANN🍀2021-08-15 19:22:34 // 21339
RomeoOne2021-08-15 16:26:53 // 21338
Alfa Romeo Giulia 6C Villa D’Este speciális széria
Ez mi? Tényleg van ilyen limitált szériás Giulia?
Ez mi? Tényleg van ilyen limitált szériás Giulia?
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-15 15:10:57 // 21337
A dízelezést úgy kezdtem, hogy évente 35e km-t szaladgáltam. Akkor indokolt is volt és jó választás is volt. Eltelt egy évtized és más szemmel nézem az egészet, és másak az igények is. Jelenleg szigorúan véve teljesen fölösleges két autó, a kettő megy összesen 15e km-t egy évben. Tudatosancsak akkor autózok, ha tényleg muszáj, vagy ha kirándulunk. Egyébként bicikli, gyalog, nem fáj :-)
A két autó előnye, hogy kétfelé megy, most fontos, bár ezt sem egy megoldhatatlan probléma. Valójában azért van két Alfánk, hogy hosszútávon így maradhasson. Volt öreg autónk, semmi bajom nem volt vele, csak az, hogy nem tudtam az előéletét. Most fogom tudni :-) A flottánk most csakis arról szól, hogy 10+ év múlva is úgy autózhassak ahogy én megszerettem. Aztán meglátjuk :-)
A két autó előnye, hogy kétfelé megy, most fontos, bár ezt sem egy megoldhatatlan probléma. Valójában azért van két Alfánk, hogy hosszútávon így maradhasson. Volt öreg autónk, semmi bajom nem volt vele, csak az, hogy nem tudtam az előéletét. Most fogom tudni :-) A flottánk most csakis arról szól, hogy 10+ év múlva is úgy autózhassak ahogy én megszerettem. Aztán meglátjuk :-)
carver2021-08-15 11:41:59 // 21336
igen, én is úgy gondolom inkább max 15.000 körül lesz az az átlag, nekem úgy lesz benne 2 év alatt 25.000 a Covid alatt, hogy 4.700 most ment bele a nyaralás alatt és ilyen túra nagyon ritkán van, szóval igazából pont ugyanaz jön ki mint nálad
Liquid2021-08-15 11:14:15 // 21334
Bizony sok az a 25e is. Igaz mi a másik végét képviseljük, de a két kocsiba együtt megy bele bő 15e km, home-officeban meg még 10 se. Rokonlátogatással, nyaralással, túrázással, tokkal-vonóval.
Liquid2021-08-15 11:09:48 // 21333
hú de jó lenne az a gomb :)
Piritu - 1.000.0002021-08-15 10:36:27 // 21332
Szerintem az átlag user - még itt az oldalon is - nem megy ennyit. A rövid táv meg főleg nem a gázolajos autó terepe.
leopop32021-08-15 10:33:25 // 21331
Az az Edit gomb nagyon kéne már, én is régóta hiányolom!
carver2021-08-15 10:28:13 // 21330
a 25.000-rel valószínűleg fölélőttem, nem számoltam ki a mai üzemanyag árakkal meg karbantartási költségekkel, de az elmúlt években többször is volt olyan is, hogy nem volt szignifikáns különbség a dízel és a benzin ára között - mondjuk ilyet is csak Magyarországon láttam...
(OFF @Halesz lécci, Edit gombot nem lehetne rakni a fórum motorra? Nem tudnánk összedobni az upgrade költségét közösségi finanszírozásból? :) ON)
(OFF @Halesz lécci, Edit gombot nem lehetne rakni a fórum motorra? Nem tudnánk összedobni az upgrade költségét közösségi finanszírozásból? :) ON)
carver2021-08-15 10:17:26 // 21329
Na akkor robbantok, hogy megélénküljön a topikot a nyári punnydásban.
nem tudom hogy van-e erre igény egyáltalán. Egy átlag felhasználónak 700-800 ezer km 30-40 év és akkor nem beszélek vírushelyzetről csak évi 20-25e km-ről.
Amikor külföldön dolgoztam akkor én is beletettem 100.000 fölött évente de nem erre, meg taxisoknak építik az autókat. (nem mellesleg 2.2-es benzinessel jártam, félmillió kilométerrel adtam el és aki megvette legalább 150.000-et még beletett, utána mér nem követtem)
Mint tudjátok, nem vagyok képben a technikai finomságokkal kapcsolatban, az Alfák motorjaival kapcsolatban pláne nem.
De nekem a régebbi (nagyon jó) autószerelőm 20 évvel ezelőtt is azt mondta arra hogy milyen autót kell venni: ügyfélnek dízelt, magamnak benzinest... És igazából bármelyik másik is ezt mondta. 300-400.000 körül egy dízelre elköltöttél annyit karbantartásra amivel már jóval drágábbá vált mint egy benzines ha meg nem tartottad karban akkor pláne. Ezért szabadulnak tőlük 250.000 körül.
A fogyasztási előny kétségtelen, ha eladod a dízelt idejében hosszú távra ma is a legjobb választás, ha így használnám ma is azt vennék. De leszámítva azokat a cartársakat akiknél azt vettem le a hozzászólásokból, hogy külföldön élnek, külföldre járnak, esetleg sokat utazós munkájuk van, ki az aki valóban annyit megy vele hogy megérje? Mert 25.000 körül van a fordulópont, ahol egyáltalán érdemes elgondolkozni rajta (és akkor az érzelmi faktorról nem beszélek, csak az ésszerűségről. Sokat mentem dízellel is, imádtam a vonatszerű nyomatékot, de a hangot ez nem kárpótolja - akárhogy is van szigetelve).
nem tudom hogy van-e erre igény egyáltalán. Egy átlag felhasználónak 700-800 ezer km 30-40 év és akkor nem beszélek vírushelyzetről csak évi 20-25e km-ről.
Amikor külföldön dolgoztam akkor én is beletettem 100.000 fölött évente de nem erre, meg taxisoknak építik az autókat. (nem mellesleg 2.2-es benzinessel jártam, félmillió kilométerrel adtam el és aki megvette legalább 150.000-et még beletett, utána mér nem követtem)
Mint tudjátok, nem vagyok képben a technikai finomságokkal kapcsolatban, az Alfák motorjaival kapcsolatban pláne nem.
De nekem a régebbi (nagyon jó) autószerelőm 20 évvel ezelőtt is azt mondta arra hogy milyen autót kell venni: ügyfélnek dízelt, magamnak benzinest... És igazából bármelyik másik is ezt mondta. 300-400.000 körül egy dízelre elköltöttél annyit karbantartásra amivel már jóval drágábbá vált mint egy benzines ha meg nem tartottad karban akkor pláne. Ezért szabadulnak tőlük 250.000 körül.
A fogyasztási előny kétségtelen, ha eladod a dízelt idejében hosszú távra ma is a legjobb választás, ha így használnám ma is azt vennék. De leszámítva azokat a cartársakat akiknél azt vettem le a hozzászólásokból, hogy külföldön élnek, külföldre járnak, esetleg sokat utazós munkájuk van, ki az aki valóban annyit megy vele hogy megérje? Mert 25.000 körül van a fordulópont, ahol egyáltalán érdemes elgondolkozni rajta (és akkor az érzelmi faktorról nem beszélek, csak az ésszerűségről. Sokat mentem dízellel is, imádtam a vonatszerű nyomatékot, de a hangot ez nem kárpótolja - akárhogy is van szigetelve).
leopop32021-08-15 10:14:00 // 21328
Pedig mindig lehet tenni rá egy jó kipuffot, néztem neten nagyon szép hangokat hoznak ki belőle 😁 Persze ha neked utazó autó akkor nyílván nem opció.
leopop32021-08-15 10:08:33 // 21327
Köszönöm, igen én is így vagyok vele, aztán majd kiderül.
Illetve amúgy nagyon jó lehet tuningolni a 3.2-t is csak inkább Ausztáliában szokták hiszen onnan jön a blokk. Egyedül azért nem vállaltam azt be mert onnan bármi amíg ideér megöregszem meg én is 😅
Teszek be egy képet ide.
Igen gondoltam hogy te ezért nem választasz Giuliát!
Illetve amúgy nagyon jó lehet tuningolni a 3.2-t is csak inkább Ausztáliában szokták hiszen onnan jön a blokk. Egyedül azért nem vállaltam azt be mert onnan bármi amíg ideér megöregszem meg én is 😅
Teszek be egy képet ide.
Igen gondoltam hogy te ezért nem választasz Giuliát!
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-14 20:42:48 // 21326
Lehet azzal a tesztautóval volt valami, a különbség egyértelmű. Mondjuk annak hidegen búgott a kardánja is, nagyon fura volt.
zgi5212021-08-14 20:23:42 // 21325
azzal fozunk , ami van ;)
persze almodozni lehet, jol teszed ;)
persze almodozni lehet, jol teszed ;)
zgi5212021-08-14 20:22:14 // 21324
en semmilyen bizonytalansagot nem erzek a dizel kormanyzasban. sot! egyebkent 2.0 at is vezettem, tudom komparalni ;)
Giuntini2021-08-14 19:40:13 // 21323
Pontosan a mai dízeleknél a fő probléma a motorok lekönnyítése, a falvastagságok csökkentése. A 2,4 alu hengerfejénél is a problémák egy része ebből adódott!
Ma egy nagy dízelnél a 450 ezres futásteljesítmény is hatalmas szó! A 2,5 TD Cromát ennyivel adtam el, és azt mondhattam róla, hogy a "bejáratási idő vége". Azok a dízelek a betartott karbantartással lazán elmentek 7-800 ezer km-t. A nagy szívódízelek meg 1 milliót.
Ezért mondtam, hogy a vasblokkos VM dízelt azért szívesen láttam volna a Giuliában! A motor annyira hátra van tolva az első tengely mögé, hogy szerintem a súlyelosztást számottevően nem befolyásolta volna.
Ma egy nagy dízelnél a 450 ezres futásteljesítmény is hatalmas szó! A 2,5 TD Cromát ennyivel adtam el, és azt mondhattam róla, hogy a "bejáratási idő vége". Azok a dízelek a betartott karbantartással lazán elmentek 7-800 ezer km-t. A nagy szívódízelek meg 1 milliót.
Ezért mondtam, hogy a vasblokkos VM dízelt azért szívesen láttam volna a Giuliában! A motor annyira hátra van tolva az első tengely mögé, hogy szerintem a súlyelosztást számottevően nem befolyásolta volna.
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-14 19:29:43 // 21322
Elképzelhető, a VM dízelnél pont azt emelték ki, hogy az alacsony vibrációk miatt valami spéci ötvözetű a vas blokk. Ott az volt a fontosabb. Egy 2.2-es dízel Giuliát tesztvezettem tavaly, teljesen más volt vezetni mint a benzinest. A kormányzás is más volt, alacsony tempón volt benne egy fura bizonytalanság, ami 90-es tempó körül tűnt el. A hangját azért hagyjuk, mert a 4 hengeres cr dízel hang az, amit nem akartam többé semmilyen formában. A 159 2.4 dízel automata finomabb szerkezetnek tűnt, de hát 5 hengerrel nem nehéz :-) A benzinesnél nem érzem az 5 vagy 6 henger hiányát. Szólhatna szebben, nem a hangja amiért rajongok. Viszont halk, és sokkal finomabb műszer mint a 2.4 volt.
Giuntini2021-08-14 18:34:16 // 21321
Lehet hogy a végletekig lekönnyített blokk miatt van a 2,2 kalapácsoló, furcsa tónusú hangja??
WarbiRunner (Gyuri)2021-08-14 17:58:19 // 21320
230 kiló az a VM motor. A 2.2-esnek csak az Alfához alumínium öntvény blokkot készítettek (más modellekben vasblokkos a 2.2), a benzinesben a kovácsolt hajtókarokkal 1.6kg mozgó tömeget spóroltak. A HK hifi erősítőjénél nem a hang volt az elsődleges, hanem hogy a legkönnyebb elérhető HK erősítőt tegyék bele. És se vége se hossza a tömeget csökkentő, merevséget növelő műszaki megoldásoknak. És szúrják magukat tökön egy ormótlan negyedtonnás motorral? Ezért nem való bele. Csak gondolj bele, hogy egy 2.2-es Giulia 500(!) kilóval könnyebb egy VM dízel Ghiblinél. És olyan hatalmas különbség térkínálatban, csomagtérben nincs.
Ez olyan lenne, minht a 11.5 kilósra megépített hegyibiciklimre feltennék egy villanymotort és egy akkupakkot, mert a bicikliúton egyenletesen menni milyen jó úgy. Az összes drága megoldás amitől 11.5 kiló lett tök feleslegessé válik, mert lesz egy 17 kilós dögnehéz hegyi biciklim. Terepgumival, verseny geometriával surrogok az aszfalton, és arra amire építettem, pont vacak lesz, egy gyorsat menni terepen nem lehet majd vele.
Ez olyan lenne, minht a 11.5 kilósra megépített hegyibiciklimre feltennék egy villanymotort és egy akkupakkot, mert a bicikliúton egyenletesen menni milyen jó úgy. Az összes drága megoldás amitől 11.5 kiló lett tök feleslegessé válik, mert lesz egy 17 kilós dögnehéz hegyi biciklim. Terepgumival, verseny geometriával surrogok az aszfalton, és arra amire építettem, pont vacak lesz, egy gyorsat menni terepen nem lehet majd vele.
Giuntini2021-08-14 14:37:04 // 21318
Igen, tapasztaltam mikor vezettem a 180 lovas dízelt, de az 5 hengert nem lehet kárpótolni, azt a hangot! A másik, hogy a bajoroknál a mai napig megy és viszik a sorhatos dízelt! A 3-as teljesen kategóriatársa a Giuliának! Ahogy gyuri mondja hogy nem illik bele a Giuliába, akkor a BMW-be sem illene...
Szerintem meg baromi jó alternatíva lenne egy 280 lovas dízel, azzal a brutál hanggal!
Én a dízelben sohasem a fogyasztást néztem, hanem azt ahogy hosszú távon megy!
Sajnos annyira elkaszálják mostanában a dízelt, hogy kíváncsi leszek a visszakozásra! Ott vannak a nagy SUV-ok, nagy részt a nagypénzű emberek is dízel motorral veszik, mert nem saját maguk ellenségei! Láttatok Merci SUV-ot normál benzinessel??? én csak dízellel látok, vagy AMG motorral....
Szerintem meg baromi jó alternatíva lenne egy 280 lovas dízel, azzal a brutál hanggal!
Én a dízelben sohasem a fogyasztást néztem, hanem azt ahogy hosszú távon megy!
Sajnos annyira elkaszálják mostanában a dízelt, hogy kíváncsi leszek a visszakozásra! Ott vannak a nagy SUV-ok, nagy részt a nagypénzű emberek is dízel motorral veszik, mert nem saját maguk ellenségei! Láttatok Merci SUV-ot normál benzinessel??? én csak dízellel látok, vagy AMG motorral....
G-MANN🍀2021-08-14 14:07:09 // 21317
67es átlag sebességgel a benzines sem lehet sokkal több, vagy 167 volt, csak nem látszik a képen?1😁😉😊
Erhard 242 (Pure Energy)2021-08-14 13:42:06 // 21316
Hátránya, hogy kokszos a kipuff vég 😁
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.