Fórum >> Típusok >> Giulia

SD2022-11-15 12:09:48 // 27194
Nagy gratula, akkor mégis van a márkaszervízben felelősség tudat, így valaki ott magának okosban megcsinálja lesz egy jó autója, neked meg egy új?:)

Na mesélj.)
SD2022-11-15 10:14:16 // 27191
Ez a google zseniális eskü érti amit kérdezek!!!

itt a golyós szelep rendeltetése!!!

Magyarul ha sok hétig hagyod állnii az autót, az egység illesztése nem olyan hogy benne maradjon az olaj, főleg ha régebbi...

És hogy fel tudja tölteni a motor:D

LOL
SD2022-11-15 10:06:15 // 27190
Átmentem rendetlenkedni a Mito fórumba:)))
SD2022-11-15 09:56:39 // 27189
De lehet:D

A 155-öt azért vittem a Franke-ékhez mert ők voltak azok akik megmondták hogy ezt a 3000ft-os alkatrészt ha kicserélem most akkor nem lesz 300ezer egy év mulva, pl: fagydugó:)

Bármilyen autóm volt eddig beleástam magam és tudtam a jeleket hogy mikor mire kell figyelni.. Némi plusz és felesleges odafigyeléssel a nagy tönkremeneteleket eddig megúsztam... Autószerelőből is van több féle, van aki elromlott autót javít van aki megelőz:)

Az 1800km-es Giu-n is figyelem ha tüsszent egyet, vagy beesik a fordulatszám alapjárat alá:D Még azt is hogy hogyan berezonál a motor, melyik fordulaton hogy veszi a lapot:D

Én az ívet próbálom belőni hogy most amiről indulok ha minden jól megy mire számítsak hány évig lesz problémamentes, most kíméljem vagy inkább használjam amennyit lehet hogy még gari időben beleessek a cserébe...

Ettől függetlenül pont ma reggelre megfogalmazódott bennem hogy kb. ugyan ott tartasz ha elfüstölöd üzemanyagra, és gariban megcsinálják, vagy óvod és lehet hogy 3-4 évvel később te csináltatod és addig már lehet már más megoldás is lesz..

Mindenesetre valamelyik márkaszervízzel össze kell barizni és betárolni az MA-kat:D ne menjenek a kukába:D
SD2022-11-15 09:50:31 // 27188
Szerintem szerencse és használat függő mint minden, ha pont bekap valami forgácsot, vagy valami tűrés félrement.. és szétveri magát akkor kampó, ezek azok a horror esetek amikről hallunk.

Azzal nem értek egyet hogy nem hajlandó javítani az Alfa, csak csere, mert látszólag úgy lett tervezve hogy javítható legyen, el tudom képzelni hogy ez azért van mert a hibásakat küldik vissza a gyárba diagra, és ha meg lenne bontva már nem biztosítható hogy melyik alkatrész ment el..

Így gyaníthatóan előbb utóbb lesz rá megoldás, addig aki tudja tegye el ha megkotlik:D
Azt talán kicsit túlzásnak érezném hogy vegyek egyet tartalékba:D
WarbiRunner (Gyuri)2022-11-15 09:24:12 // 27187
És nekünk is kettő M.a. van itthon 😅
Az 1.4 M.a. a napi járós. Bő két év után még egyelőre nem akar elromlani. És nagyon karakteres kis motor, elég sokat ad hozzá a M.a. technika.A mai napig meglep, hogy mennyire megy, mennyire lelkes kis gép. Nagyon szerethető kis ördög 😄
WarbiRunner (Gyuri)2022-11-15 09:02:55 // 27186
Öcsém Giuliát keres, szóval érdemes lehet beszélni róla.
zgi5212022-11-15 08:55:14 // 27185
a lanyom Mito jaban is MA van, nem is tudtam rola mikor vasaroltuk..
130k km magassaga van az autoban es Selenia t kap.

ha jon egy problems akkor kell megoldani, nem kell elotte izgulni
a Te esetedben meg raersz 5 ev utan ezen vetyengeni, egyaltalan

nekem 5. eves lesz a Giulia, soha nem aggodtam hogy a 4500 alkatreszbol
mi fog elromlani. kb igy nem is lehet elni😀
SD2022-11-15 06:58:10 // 27184
Igen igazat kell adjak, én vagyok a tettes nekem most teljesen új élmény az Alfázás 8 év kihagyás után, és az akkori tapasztalataim alapján most is szeretném felderíteni a megfelelő gondoskodás mértékét, hogy békében éljek a géppel;)

Egyépkén a 155-nél is az volt a tapasztalatom hgy ésszel használva, barkmi tartós vasak ezek! Pedig ott is volt egy-egy olyan sztori hogy a hajam égnek állt.
Kezdve a 16V összes elektronikai bizbaszától, vezérlés módosító, főtengely bármi el tudott meni rajta igaz azok 10-20 éves gépek voltak akkor.
De nekem a láncos 8V-nél is kellett egyszer vezérműláncot cserélni.. mert elkoptatta a mozgó vezmód. De nem történt baj kíméletesen használtam és néha nyeleztem.

Ez az MA dolog kicsit megfoghatatlan és nagy költségű darab, ezért járkáljuk körbe:D

Én kérek elnézést.

Ott van még a turbo, a vízpumpa sem kétfillér, elektromos fék, kézifék, automata váltó ha még akar valaki parázni;))))
SD2022-11-15 06:39:07 // 27183
Ebben az esetben indokoltnak tűnik:) a 3-4 csere kicsit overcare lenne:D

Előkotrom a telefonra köthető kis USB kamerám, majd csinálunk egy motor kukkoló talit:D
zgi5212022-11-15 06:30:50 // 27182
na tessek! 😂
evek alatt szoba sem kerult a MA..
kicsit tul van most darazva😀
engedd el, dolj hatra!
Zselé2022-11-15 05:40:00 // 27181
Nekem jó a 15, így is évente 2x van olajcsere :)
SD2022-11-15 00:39:20 // 27180
Ezek a nők már csak ilyenek, vagy kiegyezünk mit kap mit ad.. vagy viszi a fele házat:D
SD2022-11-15 00:35:41 // 27179
15k intervallum? Szerintem csak idegesít:)
Hogy eszedbe ne jusson kihagyni:)

Èn nem fogom megvárni a 15k-t
8-10k a terv, de most az elsőt lehet ledobom belőle 3-nál
Ha ilyen kis ribanca.. akkor oda kell rá figyelni:D
SD2022-11-15 00:31:42 // 27178
Pont rákerestem a Mito topicban..

Ott az a jellemző hogy valaki bekérdez, hogy szabad-e venni, erre jön kórusban hogy csak a nem MA..
Aztán olyat is láttam hogy régi motoros szembeszàll velük hogy van-e tapasztalatuk vagy csak hurrognak?
Aztán azt is mondják hogy megy le az ára, a csere darabnak.
Meg hogy a 2.0 az már továbbfejlesztett stb.
Meg hogy viszont vezetni nagyon jó.

Számomra ebből most az a verdikt hogy nem lesz gondozásmentes 600k km-ig.. de cserébe ad is valamit.

Az hogy mikor kotlik meg, az kb szerintem egy szoftveres határértéken múlik, ha abból az intervallumból kiesik.. akkor jön a rángatás.

Kérdés hogy pl ennek a szoftverébe bele lehet nyúlni? Kvázi utána lehet hangolni a vezérlèst?

Szóval sok kérdés van ittmég;)

Egy biztos olajcsere az kell, hidegen nem kell gyilkolni.
Az meg hogy tényleg mikor lesz tünet.. az sok tényezős.

Keresgélek még.
carver2022-11-14 23:33:12 // 27177
annyit beszéltetek a MA-ről hogy már én is elkezdtem érezni hogy egyenetlenül jár néha reggel indítás után... Régen egyszer volt, utána nagyon sokáig nem, mostanában viszont többször is. Fantomfájás vagy kezdjek aggódni?

Lámpa egyenlőre nincs, van más tünet is, vagy csak az egyenetlen alapjárat? (1 hónapja volt olajcsere...)
leopop32022-11-14 23:13:16 // 27176
Én csak arra hallottam köpködést az 1.4 re
Zselé2022-11-14 23:05:03 // 27175
Egy kérdés: kb. 500 km van hátra olajcseréig (péntekre van időpontom). Viszont a hétvége óta azt mondja egy sárga lámpás, hogy change engine oil.

Ez azt jelenti, hogy nem finom már neki? Vagy csak méginkább figyelmeztet a közelgő időpontra az utolsó 1000kmen?
Zselé2022-11-14 23:03:08 // 27174
Hallottam köpködést szerelőnél az 1.4 MA-ra is. Azt is érdemes lenne megtudni, ugyanaz-e a (hiba)jelenség, mint itt a 2.0-nál
SD2022-11-14 22:54:28 // 27173
Én is szocialista időkből emlékszem mikor a skodát hengerfelyezni kellett 100k-nál.
De erre most egy db. esetünk van azért az még nem tendencia.
Az sem hogy pár embernek cserélték első hibakódra.

Azt kéne kikeresni a régebben futo MA esetén mik a statisztikák?
leopop32022-11-14 21:47:45 // 27172
Mi az elképzelés? :)
Zselé2022-11-14 21:29:46 // 27171
Engem nem kell gátolni, 12 éve Alfázom… Attól még ha kifogsz egyet, amivel van szívás, nem sokat vígasztalnak a statisztikák, a chiphiány meg az egyéb vígasz beszédek.

Ettől még imádom az autómat. Sőt, bármilyen hihetetlen: annak ellenére, hogy évi 30-40k közt megyek, NEM a megbízhatóság és a tartósság a fő szempontom! Nem ezért választottam ezt a modelt, hanem az élmény és a feeling miatt - és nem csalódtam!

Azt sem tartom jogos vígasznak, hogy más offos szarabb.. az, ha egy autó 100 ezer km futásnál kér egy milliós javítást, az gáz. Pont. Teljesen mindegy, hogy egy német prémium drágábbat kér a koreai meg el se megy 100 ezerig… Pont ez az a bizonyítvány magyarázás, amit említettem.
SD2022-11-14 21:01:59 // 27170
Azt fogom hinni hogy felesleges akkor erről beszélni.. mert akinek cserélték az (tisztelet a kivételnek) titkolja hogy többért adhassa el.
Az meg hogy egy chip alapú alkatrésszel beszerzési probléma volt tényleg mi köze?
Ha általánosan rossz lenne a szervíz, de ezt meg nem látom megalapozottnak.
Ke keverjük a szezont a fazonnal.

A célom az volt hogy kiderítsem van-e megelőzési módszer vagy egyszerűen be kell kalulálni az árát? Azt majd mindenki eldönti neki megéri-e.

Az 1.4 TSI megáll 125k-nál, az X6 lánc szakad 170k-nál.. a 2.0CRTDi orrán száján folyik az olaj 60k-nál.. a Kia megfingik 160k nál elolvad a dugó.. BMW kigyullad lehet olyat is venni, senki nem gátol:)

Próbáljuk helyén kezeni a !potenciális! problémát, teoretikusan beszélünk egy olyan hibajelenségről ami nem jól karbantartott autókat érint leginkább.

Egyépként akinek van az aliexpressről endoscope kamerája belenézhet a motorba milyen, van-e olajsár 50-100k-nál nem szabadna hogy legyen egy gramm sem.

Sokan csinálják azt is hogy a márkaszervizes olajcsere közt otthon csinálnak egyet maguknak.
Piritu - 1.000.0002022-11-14 20:56:31 // 27168
A szerviz nem sokat tehet. Max a munkadíjból engedhet.
A többi kérdés a "központnál" van. Nekik meg egyértelmű az álláspontjuk: a garancia 100e km-ig tart. Túl van rajta? Igen, akkor mi a kérdés?
Piritu - 1.000.0002022-11-14 20:54:03 // 27167
Várom az ajánlatot :-)
Piritu - 1.000.0002022-11-14 20:53:29 // 27166
...én is éppen ezt számolgattam. Most be kell fizetni a megtakarított üzemanyag árát.

Ha tíz évesen eladtam volna 80 ezer km-el, akkor nem is kellett volna kifizetni :-)
Piritu - 1.000.0002022-11-14 20:51:04 // 27165
Szerintem meg nem annyira gáz.
Minden autóban vannak "kopó" alkatrészek amire egy idő után költeni kell.
Itt ez.
Máshol a kettőstömegű és társai (ismerős OFF-jában 30e után annyira odavolt hogy én nem mertem volna elindulni a szomszéd faluba se), egr, gyertya (megvan hogy a TS-nél mennyi egy szett?), okoskerék vagy akár egy garnitúra 19-es gumi...
Még mindig sokkal jobb mint a többi céges OFF-nál a folyamatos hibaüzenet és letiltás. Gyakorlatilag mindenről is...
Őket már az idegbaj kerülgeti.
Zselé2022-11-14 20:49:46 // 27164
Gondolom igen, mert felmegy a 17-es kerék… majd megmutatom hétvégén, mekkorát fog a nagyobb :))
Piritu - 1.000.0002022-11-14 20:46:03 // 27163
Akkor nekem a mostanin "kicsi" fék lenne?
Az akkori árlista alapján is a kicsi van.

Te jó ég akkor mekkorát foghat a "nagy"? :-)
WarbiRunner (Gyuri)2022-11-14 20:10:06 // 27162
Ha megnézed 100e körüli futással 9m körül álmodoznak az eladók mostanság, ha benzinesről van szó. Közben ezek szerint időzített bomba 100e fölött...
WarbiRunner (Gyuri)2022-11-14 20:07:10 // 27161
És tényleg a cserén agyalsz? 😅
Zselé2022-11-14 20:05:22 // 27160
Ez így van, baromira nem érdekelt milyen megbízhatónak hozták ki a brit tudósok a modellt, mikor egy hónapig állt egy BCM csere miatt… nem egész egy évesen.

Az MA modul probléma azért vad, mert ha jól figyelem az összefüggéseket, akkor ez egy olaj érzékeny probléma. A Seleniát meg évek óta nem tölteném még fűnyíróba se… ezek meg kötik az ebet a karóhoz, mert ilyen ez a politika…

Megpróbálom 99 ezer km-nél tönkre tenni, aztán csak a Motul ebbe is :D
SD2022-11-14 19:19:59 // 27158
itt mondja hogy nem kéne cserlni szerinte

de peace, ettől még lehet rossz
SD2022-11-14 19:18:15 // 27157
itt mondja hogy a szelepen keresztül lehet feltölteni szerelés után, kérdés hogy olajcserénél lehet-e ezzel kezdeni valamit

de szimplán logikai alapon mia tökért lenne a betöltő nyílás alatt ha a motor megbontásos szerelése során lenne csak szükség rá..
SD2022-11-14 19:13:57 // 27156
szerelő mondja ha van olajsár a szelepfedél alatt akkor nem kapott olajcserét...
SD2022-11-14 19:10:39 // 27155
A szelepfedél két csavarja apapján pont oda esik..
SD2022-11-14 19:10:06 // 27154

https://www.youtube.com/watch?v=mtDV3XCM0Fo

Ha megnézed, pont az olajsapka alatt van a golyós szelep a MA egység tetején...
Ott le lehet ereszteni az olajat, és után lehet tölteni, csak ezt senki nem hajlandó megcsinálni? Értsd nem előírás??
SD2022-11-14 19:04:22 // 27153
alig van népitélet, ez a weboldal kihalt?
SD2022-11-14 19:01:51 // 27152
itt a Giulia topicban mennyi autóban kellett ezt cserélni, összesen ?
Utána fogok túrni a régebbi Mito népítéletekenek.
Fiat 500-ra, Puntókban is futnak ezek nem?
SD2022-11-14 18:59:48 // 27151
itt a rendkívül kellemetlen rész az hogy 1000km-el a gari lejárta után.. és hogy csak a drága és pazarló javítás a megoldás, ami pont kételyeket okoz a többi tulajban azonnal hogy akkor a márkaszervizes karbantartás nem volt megfelelő, vagy maga a konstrukció ilyen..

a konstrukciórónak eddig nincs olyan híre hogy betegágy lenne..
akkor marad a szervíz gondatlansága hogy mást ne mondjak..

de ez mind spekuláció...
berobbantam2022-11-14 18:42:38 // 27150
Ez elég sovány vigasz mikor a Tiédben megy tönkre.Ráadásul Piritu tényleg gondos alfás tulaj.Az a fajta akinek az autóját bármikor nyugodt szívvel meg lehet venni.A szervíz hozzáállásárol már nem beszélek.
leopop32022-11-14 18:37:58 // 27149
Nagyon árul alul engem lehet hogy igen :)
SD2022-11-14 18:36:15 // 27148
Azért itt most kihegyeztük ezt a témát, de mennyi autóból mennyinek ez a problémája?
1-2%-ra tippelnék

Egyépként ha a brutál normák miatt 2 liter üzemanyagot megspórol 100k km-alatt pont egy multiair modul ára..
berobbantam2022-11-14 18:19:30 // 27147
Nem vicc ez csak prémium.Épp ma gondolkoztam.Az 56-al ingázok.Napi 100 km reggel fél óra dugóval.5.7 lett az átlagfogyi.Egy olajcsere szűrőkkel 25k.Vezérlés 40k.Gondolkoztam,hogy eladom.De egyre inkább úgy gondolom,hogy marad😀
Zselé2022-11-14 18:17:40 // 27146
Igen, teljesen egyetértek! Azt szoktam mondani, hogy lehet magyarázni a bizonyítványt, de a pofon helye piros lesz… :D

Minden esetre én is utána mennék, hasra ütésre mondom hogy a feléből megoldható valahol… persze az is sok! Egy ilyen idős és futású autónak ne legyen ekkora baja…
Fornitore2022-11-14 18:00:25 // 27145
Szerintem elég nagy gond azért hogy egy 4 éve 12 millás autóra 105 ezer kilométer után rá kell locsolni több mint 1 millát motor hiba miatt. Ne feledjük hogy azért közben voltak olajcserék is és persze egy kellemes vezérlés csere is ami szintén nem kis összeg volt.Szerintem vicc az egész.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.