Fórum >> Típusok >> Giulia

SD2023-03-07 06:58:52 // 29694
Egyépkénez a mozgó alkatrészekhez a rideg merev kábel nem biztos hogy tartósabb, de a lényeg hogy ne feszüljön, ne tudjon beleakadninsemmibe, és lehetőleg nagyobb íven mozogjon.
SD2023-03-06 21:14:20 // 29693
Ahha na belenézek a kufferébe:D
Csabi2023-03-06 21:08:31 // 29692
"megnézhető rontás nélkül??"

Persze, a kárpitot kell csak eltávolítani, pár patent fogja, és ellenőrizhető.... ha erre gondoltál.
Egyébként a jobb oldali sem sokkal jobb. Az könnyebben ellenőrizhető, mert ugye az akksi ott van.
SD2023-03-06 20:49:08 // 29691
tehát ez default túl rövid, megnézhető rontás nélkül??

ezt a 155-ben is cseréltem :O...:D nanee:D
Csabi2023-03-06 20:25:03 // 29690
[ Csomagtér ajtó kábelköteg javítás..]

Üdv!
Giulia-nál előfordul a bal oldali csomagtér ajtó kábelköteg sérülés probléma, ami elért engem is, így másnak is jól jöhet még az info... Kezdetben csak a csomagtér ajtó nyitása után dobott hibakódot az autó,majd megszűnt a hiba. Aztán a hiba állandósult... konkrétan: ellenőrizzem a hátsó lámpát, parkoló lámpát, féklámpát stb ....a féklámpa miatt rögtön tiltás ment a ráfutásos ütközéselkerülő rendszerre(FCA)...ezért az nem működött.

A lámpák még működtek, viszont a hibakiolvasás nagyban segtette a hibakeresést, ami szerint már jelen volt egy bizonyos teljesítmény csökkenés, ami a hibákat generálta. ( Golyszi-nak volt itt az oldalon ugyanez a hiba , neki már a lámpák nem működtek a bal odalon, hátul...)


A kábelköteg kibontása után már látszott, hogy korábban már javítva volt, csak elég felületesen, több vezeték is sérült. A problémát az okozza, hogy túl rövid a kábel, és az ajtó zsalu-rugó mozgásakor képes elkadni és elszakítani a vezetékeket.


Így nem maradt más mint a zsalutól, a kárpitig beépítésre került egy 12eres duplaszigetelésű kábel, ami hosszabra lett véve, így már nem tud elakadni az ajtó zsanérban, és egyébként is sokkal masszívabb a kábel, aminek örök életet szavazok... :)


Évjárat: 2016
Javítás: 2óra
SD2023-03-06 20:04:35 // 29689
nem ráz nem villanyos:D bocs:)
BeeGee2023-03-06 18:50:46 // 29688
Én télen voltam egy hasonló intenzív tréningen, ahol ti és ott okosított fel a tréner. ESP része a fékerő elosztás, kerék fordulatszám, kormányszög a keréken, kormányon, meg egy jármű giroszkóp szerű cucc. És ezek kikapcsolhatatlanok. Amit régebbi modelleken ki lehetett kapcsolni az a kipörgésgátló, hogy havon is tudj közlekedni. Az okosabb rendszereken azért van ez eldugva, mert az ESP már ki tudja találni, hogy hóban akarsz elindulni és hagyja kipörögni a kerekeket valamennyire. De se burnoutot, se driftet, vagy ilyesmit nem támogat :)

Szóval simán besegít normál közlekedésben is. Ha már villog, kb azt jelenti, hogy kéri a segítségedet :) Bár olyankor meg pont azt nem figyeled...

SD: ha ráz, az az ABS-től van, nem az ESPtől.
SD2023-03-06 18:38:43 // 29687
Figy jó olaj van az autódban így nehéz rulettezni, cseréltél már benne olajat?
Opc alektronikus hibának tűnik, de ha mechanikus akkro lassan késő lesz :/
Ezen a szinten a távsegítség már inkább könnyelműség lenne.

Ha elviszed egy jó márkaszervízbe, ami nincs messze nem tudom van-e ilyen? És ott kérsz egy diagnosztikát, olaj, olajnyomás, egyéb nézzék meg 1 órát kifizetsz, vagy amennyit kérnek... De ne szedjék szét csak ha tudják mi a baja, ez nem tűnik feleslegesnek.

Opció akkor fogjon neki a szerelőd és együtt tanuljátok meg :/ Nem tudok ennél okosabb lenni így hirtelen..
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-06 17:25:19 // 29686
Az sose tűnt fel, hogy villog, pedig biztos. :-) Érezhető amikor dolgozik, mert elveszi a gázt és ha kell fékezi is akár oldalanként a kerekeket. Nem egy épületes élmény amikor belenyúl XD Úgyhogy érdemes belül maradni a határain. Talán R33Z írta, hogy a kormányszöget is figyeli, így azért ha valaki nem kifejezetten az autó farát akarja dobálni, simán élvezhetően lehet autózni anélkül, hogy beleszólna.
tbeni772023-03-06 17:16:01 // 29685
"eddig szerintem nem vagy mínuszban mert kicseréltél egy a te autódban tudottan problémás egységet."

Valóban.

Számomra nem teljesen egyértelmű: az olajnyomás szenzor célja, hogy szabályozza az olajnyomást, vagy pedig hogy mérje?
Tehát a gépkönyv szerint, az olajnyomás szenzor hiba kódjával azt jelezheti az autó, hogy figyelj haver, nem tudom vizsgálni az olajnyomásod, ez így russian roulette, vagy pedig abban a pillanatban amikor a hibát bedobja, abban a másodpercben tényleg nem volt megfelelő tartományban az olajnyomás...

A szerelő aki eddig foglalkozott vele, erre csak annyit mondott, hogy ha nem lenne olajnyomás, már rég nem erről beszélgetnénk, mert nem megállt volna az autó a legelső hibaüzenet után. Viszont ez annak a példája, amikor a kijelzőn az olajkanna szimbóluma jelenik meg, és kifejezetten azt írja az autó, hogy alacsony olajnyomás, állítsa le a motort. Ez piros ikon.
A kezelési könyvben ezen felül még van egy sárga ikon is amit az autó ki tud jelezni, szintén olajos kanna szimbólum felkiáltójel kíséretében: "motorolaj olajnyomás érzékelő hibája"

Tehát az autó tud egyszer egy szólni azért, ha nem jó az olajnyomás, egyszer pedig azért, ha az olajnyomás érzékelője nem működik.
Nálam viszont még mindig csak check engine van.

Alkatrész áruházban kutakodva, olajnyomás szenzor az alábbi neveken is fut: olajnyomás kapcsoló, olajnyomás szabályzó, olajnyomás szelep.
SD2023-03-06 16:55:13 // 29684
Na igen mert azért érezni néha olyat hogy egy határozott mozdulattal egyenesbe rak, de közben erről mit sem szól:)

Elég hozzá egy nomvályús úton vizen nagy ívben fordulva nyomni egy kövérebbet, ott ha nem szólna bele lenne baj:D
SD2023-03-06 16:53:09 // 29683
eddig szerintem nem vagy mínuszban mert kicseréltél egy a te autódban tudottan problémás egységet.

Az hogy innen milyen sorrenben mész tovább az ha nem egy jó szerelőre bízod, vagy a saját logikád alapján tudsz gondolkozni. Magyarul olaj nyomás mérő, ha az nem akkor annak a kábelezése, vagy annak a kiértékelő computere, vagy maga az olajszívattyú.

De ezzel még mindig bentebb vagy mintha az elégtelen olajnyomás miatt esetleg tk-ra megy a motorod. Feltételezve hogy tényleg nem megfelelő az olajnyomás.

Vagy jön a madmax stilus ami általában 15-20 éves korában jön az autóknak mikor már a gyári megoldás gazdasági totálkár és akkor jönnek a hekkelt kitanított lekötött alkatrészek, ami helyett helyettesítővel meg rendszeres nézegetéssel életben tartható az autó és nem kell hogy veszítsen az élmény faktorából:)

Rövidíteni azzal tusz ha elviszed egy itt is ismert guruhoz, vagy bevállalod a márkaszervíz árát.

De én csak okoskodok a zseton a te zsebedben van.
BeeGee2023-03-06 16:51:33 // 29682
Én úgy tudom, hogy az ESP akkor is dolgozhat, ha nem villog. Nem feltétlen vészhelyzetben avatkozik csak be. Pl hillholder is egy ESP funkció és nem szól róla, csak tartja az autót.
SD2023-03-06 16:45:51 // 29681
Ja igen ha beleszól az elektronika akkor kattog minden? Amíg nem kattog addig as it is, az autó futóművét használod nem szól bele semmi max a gázt veszi el

Én pont ezt mondom, hogy a GIulia a végletekig irányítható, ha mondjuk a jégre amin 20-al lehet kanyarodni érkeztem 50-el erre mondom hogy ott átesve a következő aszfalt részen volt csúnya a hangja:D Erre mondom ez aszfaltnál 50-helyett 100 lenne:) és erre értem hogy azt már ember nem fogja meg.

De pont erre mondom hogy annyire okos az egész és harmonikus hogy valóban szinte sterilen megy ahhoz képes hogy hátsókerekes és mégis rásegít a farával igen:)
tbeni772023-03-06 16:42:01 // 29680
Persze, a márkaszervizes árajánlat kérés meg is történt. (több márkaszerviztől is)

Régi fajta reléim voltak igen, bár nem okoztak semmi zűrzavart eddig.

A hibakód a relék cseréjekor ki lett ütve, majd kb. 50km -el később ismét előjött, így sajnos kizárható, hogy a relék okozták.

Volt márkaszerviz aki adott ajánlatott korrektül, volt amelyik pedig kissé mogorva stílusban közölte, hogy más által kiolvasott hibákra nem adnak javítási árajánlatokat, majd ők megvizsgálják a hiba okát, és adnak rá árajánlatot. Hiába mondtam, hogy check engine motorlámpa van, és az adott hibakódot olvassa ki több obd is, az autó jelzi ezt a hibát, engem pedig csak ennek a jelzett hibás alkatrész cseréjének a költsége érdekel.

Egyik márkaszervizből pedig visszahívtak, hogy találkoztak már ilyennel, akkor az olajnyomás szenzor nem oldotta meg a problémát, és olajpumpát kellett végül cserélni. De azt mondta, ott egy bizonyos fordulatszám tartománynál dobta ki mindig a hibakódot, nem pedig random, mint nálam, így lényegében fogalmuk sincsen, kezdjük el cserélgetni szépen sorjában, aztán majd valamelyikbe beletrafálnak. Persze az én pénztárcámon.

Egyelőre őszintén szólva gőzöm sincs mitévő legyek, nagyjából azt érzem a márkaszervizeken is, hogy nem igen találkoztak még ilyennel, és csak vakarják a fejüket. Nem arról van szó, hogy sajnálnám bármennyire is a ráfordított energiát vagy pénzt, hanem hogy pont azzal az 1-2 sorstársammal a külföldi giulia fórumokról akiknek ez a hibakódja volt, forgatókönyvszerűen ugyanezeket az opciókat tudták kínálni a márkaszervizek, a javítások után pedig semmi eredményük nem volt ezeknek az egyébként nem kis összegű szervizdíjaknak, felesleges költségekbe pedig semmi esetre sem szeretnék beleugrani.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-06 16:19:03 // 29679
Hát..ööö.. néhány állítással tudnék vitatkozni XD Nekem pont a nemmondommeg melyik adta ezt az érzést, hogy a határához közel elmegy az orra és nagyon küzdős visszahozni. Giulia drága nagyon nem ilyen. Én meg is simogattam a végén, komolyan :-)) Négy kört a végén úgy autóztam végig vele, hogy nagyjából a tapadás határa körül tudtam tartani. MIvel nem vagyok versenyző, ezért valószínűleg ez azt is jelenti, hogy könnyű vele bánni.:-) Full intuitív és instant módon reagál, és semmi ijesztő nincs benne. Ha túl aláfordítod az első kereket, azt képtelen bármi lekövetni, túrni fogja az elejét. Volt egy gyorsításból bólyák közé szűken fordulós szitu, ahol ez jól ki is jött, kétszer nekem is sok orrtolás maradt benne, nem engedtem vissza a kormányt eléggé, radíroztam egy darabon mire be bírtam fordítani gázzal. A lényeg ez, a Giuliánál nincs vesztett csata, az utolsó pillanatig tudsz vele valamit toszni, hogy mégiscsak begyűrd a jó irányba.
Amikor elsokalltam azt a szűk kanyart, amit RomeoOne is írt, ott is az orra kezdett lecsúszni, és pillanatok alatt lehetett visszatenni a tapadást előre, belenyugodni, hogy kicsit összerajzoljuk az előkertet és már egy kontrollált autóval szépen visszajönni és már taposni is, hogy befeküdjön a következő kanyarba. És pont a Super esetén itt bizony semmi elektronika nincs a játékban. Manuál mód, Dinamic-ban egyszer sem szólt be az esp, pedig aktívan használtam a farát az autónak, mert nagyon nagyon jó érzés :-)
BeeGee2023-03-06 16:01:37 // 29678
Ott jön képbe, amit a tapadás visszaszerzéséről tanultál :)
SD2023-03-06 15:55:47 // 29677
és amikor azzal a vekorral lecsúszol róla amin épp eldobtad és jön a beton, az csúnyánszól:D kipróbáltam :D
BeeGee2023-03-06 15:52:46 // 29676
Műgyantán 90%ban a gumi számít, 7,5%ban a menetstabilizáló, a maradék meg az autó és a sofőr :)
BeeGee2023-03-06 15:50:52 // 29675
Felesleges összenézned az árakat a "békebeli" 159es árakkal. Akkor minden flottul ment, ma semmi sem megy flottul :) Új autó árak elszálltak, gyártás akadozik és belassult. Ez meg is látszik a használt autó árakon. Kb alig van modell, ami ma olcsóbb lenne használtan, mint 2-4-6 éve, kevesebb km-el.
SD2023-03-06 15:18:48 // 29674
Ja kaptam egy "Service Alfa connect" egy napig nyitogattam pakolás stb miatt az autót amit előtte vagy egy hétig nem is használtam utána elmentem tankolni, gondolom ezzel lehet összefüggésben? Hibakod nem is lesz gondolom.. ? Ez az amit nem hiba csak jelzi hogy ilyen is van?:D
SD2023-03-06 15:13:54 // 29673
Giuliával bár elektronikával, de lehet úgy fordulni hogy állsz a gázon és 4 kerékkel oldalra csúszik az autó. Persze innen egy kis perdület és kész a baj, de szintén ellenőrzött körülmények közt ez teljesen kivitelezhető.
SD2023-03-06 15:12:36 // 29672
igazából a Giuliánál eddigi ismereteim szerint a rettenetesen okos futómű és a kvázi kis súly az az összhang amit nagyon ki lehet autózni, és ezért tűnik határtalannak a gép, mert aki közel került a határaihoz az már az árokban van:D

Én a vezetéstechnikai körpályán vizes műgyantán próbálgattam és arról sikerült párszor lecsúsznom 50km-es sebesség környékén befordított kerékkel és akkor negyon intenzív erőhatások érték szegény autót, innen látszik mekkora erő kell hogy rendesen elkezdje tolni az orrát. Akkor az egész autó berezonál még a tükrök is remegnek..

Ezt normál közlekedési körülmények közt szinte lehetetlen elérni mert olyankor már nem fordul csak radírozva repü,l azt meg senki nem akarja megtapasztalni, még teljesen ellenörzőtt körülmények közti is dúrva.

Az orkerekes 155-nél megvolt ez az élmény ahogy elveszti a fonalat és elkezdi túrni az orrát, egyszerűen volt egy ilyen határ és erre még ráduplázott a könnyű hátulja, ami ha egy pillanatra elvetted a gázt kitört:)
Morfiusz Cédula2023-03-06 14:59:00 // 29671
"a 159 2,4. A 2,4 egy tank! Menni, menni és menni" - Igen, ezt jól megfogalmaztad.
Kanyarodni meg jól lehet vele, de egy határon túl elkezdi tolni az elejét kifele.
Egyébként a mai napig imádom, nem csak a kinézetét, de vezetni is. Giulia ide v oda, még mindig nem tudtam rászánni magam, hogy eladjam.
SD2023-03-06 14:36:39 // 29670
árajánlatot márkaszervízben kérhetsz az már kiindulási alap, a munkaórák és alkarész ár arányában

sajnálom hogy nem oldotta meg a relé csere, de amúgy a régi fajta reléid voltak, tehát a csere amúgy jogos volt?

a hibakódot nem felejti el azonnal az autó, 5 indítás után ha még benne van akkor tekinthető maradónak

egy lájtosabb kört meg egy pár indítás én megnéznék, legalább egy 5 ki-be kapcs
SD2023-03-06 14:25:54 // 29669
Baromi jók a fotók megint, na most kezdem sajnálni hogy nem voltam:D
SD2023-03-06 14:20:44 // 29668
Erről nekem az a feltevlsem ha 10k olajcsere be van tartva, akkor a seleniában 20k-nál több "egy atomban" sem lehet mert azalatt már 2x cserélődik a maradék meg bekeveredik.

Már most 6k felé járva megfordult a fejemben hogy másodszor is le kéne dobni az olajat, ha pénz nem számítana:D mint a ferrarikban:))))

Ha az a feltevés hogy 15k-mál már üszkös, akkor nem szabad megvárni...
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-06 13:16:33 // 29667
Igen, ez így érv a másik mellett, bár az igazi nyilván az lenne, ha egy Giuliát látnánk gyári olaj vs másik összehasonlításban.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-06 13:09:37 // 29666
Ó de jó! És húú de milyen zöldnek néz ki a zöld :-) Ezentúl nem fotózom az autómat, hanem megyek tréningezni :-)
Piritu - 1.000.0002023-03-06 13:03:54 // 29665
Saját tapasztalat más motorral. Szelenia után olajsár, kosz a motorban a másikkal tiszta minden, még a korábban benne hagyott is eltakarítva. Innen eldönthető a kérdés
tbeni772023-03-06 12:37:17 // 29664
Reléket megrendeltem múlt héten, megérkeztek, ki is lettek cserélve, de sajnos nem oldotta meg a problémát.

Valakinek van tippje, hogy az olajnyomás szenzor cseréje mekkora munka, és mi a reális ár, amit a szerelő kérjen érte?
Halesz2023-03-06 12:29:12 // 29663
Egy kis ízelítő a Tempón készült hivatalos fotókból :)

Alfa Amore Tempo - Highlights

SD2023-03-06 11:07:12 // 29662
ne is mond veztech előtt nem is tudtam mi baj lehet a standard üléssel, most meg pálya lehajtón csúszkálok le róla:D hogy milyet is kéne majd venni:D?

Pedig ezt volt asszony nagy hangon.. mikor vettük a gépet és mondtam nekem jó lesz a sima szövetes nekem, hogy "jó de ő nem szeretne itthon láttni cserélt üléseket" :D:D:D

Hát így van ez, de jó az jó lesz még, jó sokáig:))) Amíg elfelejti hogy ezt mondta:D
SD2023-03-06 11:02:34 // 29661
"Valódi kicsúszás asszem nem történt"
na ezt a mondatot nagyon vártam, akkor senki nem bontott se falat se autót:)))
Ha az az instruktőr volt aki a Grupamán a szlalomnál, ő szereti is heccelni a sofőrt:D
Eskü élvezi ahogy küzdenek az emberek, de közben tényleg jókat is mond:)

Én nekem a nagy sebességgel randalirozás kicsit elvette a kedvem, meg hogy már a veztech-re is bent voltam akkor, ezt már nehéz lett volna magyarázni:)
De azt nagyon nem bántam meg, az most nekem pont elég volt, így is nagyságrendekkel lépett előre a tudásom is és az autó megtapasztalása is:)
Azóta nem félek kicsit morzsolni a kanyarban a kereket:D
És így már lehet tanulni a terhelésváltásokat, ésszel:)
RomeoOne2023-03-06 10:57:40 // 29660
Én is nagyon élveztem. Kiváló pálya volt a határok tesztelésére. Széles aszfaltcsík, és tágas bukótér mellette. Nem voltunk frusztrálva pályához közeli korlátokkal/védőelemekkel. Nyugodtan lehetett végig R-ben nyomni. A virágágyásra én is kinéztem, volt egy alattomos kanyar, aminek a végének nőtt meg a görbülete.

Nagyon jó volt a hátsókerekes tulajdonságokat is tesztelgetni kockázat nélkül. Durván működött az elmélet, hogy gázt nem szabad elvenni. Beleestem a kanyarba kicsit nagy sebességgel, gázt elvettem, a fara egyből kiment, úgy kellett összeszedni. Ha ugyanazon a tempon kitartottam a gázt, akkor fogta az ívet.

Külön tanulság a kívülről/sofőr szemszögből látvány közti különbség. Bent sokkal drámaibbnak tűnik az egész, mint ahogy az kívülről látszik.

Igen, nagyon szolidan fogalmaztad meg. Hogy annak is világos legyen, aki nem olvas jól a sorok között: Belülről olyan volt az élmény, mint ha a Cobra11-et forgatnátok és te vagy Semir Gerkhan, adrenalindús akció, stb.
Mikor kívülről megláttam videón, akkor meg: Mi ez a langyibangyi gurulgatás?? Biztos rossz felvételt küldtek át, összekeverték egy másik tréninggel ,ahol votl Giulia... De basszus, hát látom magam, ott ülök benne :O
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-06 10:23:03 // 29659
Nem fotóztam, gumit pusztítottam :-) Ha már adott volt a lehetőség, kihasználtam, és minden szituációban megpróbáltam "elmenni a falig", amire buzdították is a résztvevőket. Nagyon megérte, még egy félig megölt gumi árán is. Nem sajnáltam se gumit, se bóját, akartam tudni, hogy mit tudunk együtt a Giuliával. A tréning remekül volt felépítve, nagyon sokat adott. Egy kettes memórián eltárolt normális üléspozíciót pl XD Elsőre a pályabejáráskor ez a hangvilla gyakorlat rendesen félelmetesnek tűnt, nagyon szűk helyen kellett viszonylag gyorsan sávot váltani. Ahogy szoktuk a dolgot, úgy nehezedtek a feladatok, és lényegében mindenki meg is tudta oldani őket, szóval nagyon jól az átlag sofőr tudsának a határa körül feszegettük a dolgokat. Néha repült a bólya, néha nem, tényleg lehetett ízlelgetni, hogy meddig lehet elmenni. Külön tanulság a kívülről/sofőr szemszögből látvány közti különbség. Bent sokkal drámaibbnak tűnik az egész, mint ahogy az kívülről látszik.
A mi csapatunkban volt 4C, Giulietta QV, 166, GIulia Q4/Super és Stelvio is. Mindegyik volt olyan erős és jó, hogy kb. a gumin és a sofőrön múlt a legtöbb. És szerintem mire oda kerültünk, hogy körözzünk párat a versenypályán, kb egy szintre is hozták a feladatokkal a csapatot, élmény volt nézni a többieket, látszott, hogy ami a gumiból kifér, azt mindenki próbálta elkérni az autójától. Néha kicsit többet is XD Fel is hangzott többször a rádióban, hogy "tiszteljük meg azt a téli gumit!". Nos ez nekem sem sikerült, lényegében vagy az eleje, vagy a hátulja állandóan úszott az autónak, de hát gyerekek ez a Giulia elképesztően jó... A "virágágyást" érintőlegesen meglátogattuk többen is :-) Valódi kicsúszás asszem nem történt.
A végén a pályán körözést nagyon élveztem. Sajnos egy kört elvett az autóm színe, mert ép feketének látta az instruktor és összekevert a valóban fekete Q4-gyel, úgyhogy egyel hamarabb levezényelt a pályáról. Mindegy, legalább valami maradt az első gumikból. Kegyetlenül dolgozott az eleje az autónak. Külön élmény volt, hogy a harmadik körben már kicsit tanulva a pályát , az elnyújtott kanyarba úgy tudtam 100 fölötti tempóról beérkezni, hogy fékre dobta a farát, és gázra befeküdt a kanyarba, pont rázókőtől rázókőig befért. Annyira jól összejött, hú de élveztem. :-)
Mindezek ellenére ez az autó egyébként nem erre való, ahhoz puha, szóval csúcs köridőt biztos nem menne, és a gumi az kegyetlenül kevés volt. A kontroll és az élmény viszont tükéletes, nekem ez az autó továbbra is a "megérkeztem" élmény. Legközelebb megpróbálok végre nem évszaknak, hanem tréningnek megfelelő gumival érkezni, ez eddig egyik tréningen sem jött össze :-)
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-06 09:44:17 // 29658
Ez teljesen logikusan illeszkedik a teóriához. A Selénia olaj alapvetően jó teljesítményű és megfelel a multair rendszernek. Viszont gyorsabban telítődik, mint az a másik olaj. A kérdés a következő. A másik olaj szumma több koromszemcsét képes megkötni, lebegésben tartani és az olajszűrőbe szállítani, ezért "bírja tovább", vagy időegység alatt kevesebbet, vagyis tovább tart míg telítődik, ellenben többet hagy a rendszerben keringeni? Na ez nem fogjuk soha megtudni :-) Szóval Én alapvetően a gyakori olajcsere mellett tenném le a voksot, legyen az Selénia vagy más olaj. És még ez sem garancia semmire, pl egy hibás gyártási sorozatra. A Giuliettában van olajpálca, és hétvégente meg is nézem, megszagolom, hogy érzésre hogy áll a helyzet. Selénia KPE van benne, a gyári előírt. Olajcsere óta 4e km-t ment, zömmel városban. Amint beüt a nyáriszünet dobni kell lefelé, sötétedik a színe, koszolódik, szépen kezd benzin szaga lenni. A szint nem csökken, tehát ami fogyott, annyit hígult, legyünk reálisak. 4e alatt, egy szívócső befecskendezős motorban, aminél a koromképződés még nem probléma simán lehasználódik az olaj, az se lenne korai, ha ma lecserélném. Csak nyilván az embernek valami értelmes kompromisszumot be kell lőni, ez nálunk a 8e km nagyrészt városi használat mellett. 16e-renként multiair szűrő cserével. Én biztosnak látom, hogy full városi nyúzásban egy direkt befecskendezős motor 8e km alatt végletesen elhasználja az olajat..
Giuntini2023-03-06 09:41:19 // 29657
Szándékosan megnéztem az AutoScout olaszországi használt árait. A 2,2d-ket néztem, mert össze akartam hasinlítani a 10 évvel ezelőtti 159 2,4 árakkal. Most már 6 éves darabok is vannak a Giuliából, én is 6 évesen vettem az 59-emet.
Nem igazán vannak a 2016-17 évjératban 18 ezer € alatti darabok, de inkább 20 ezer környékén indul. 10 évvel ezelőtt a 159-es árai általában ugyanennyi idősen 8-10-12 ezer körül mozogtak. Az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy már akkor sok 159-ben 200 ezer feletti futásteljesítmény volt, a mostani Giulia kínálatban elvétve találni 150 ezres futásteljesítményűt, azok vannak 18 ezee€ környékén, átlagban 80-100 ezres futásteljesítménnyel vannak.
Elgondolkoztatott, hogy ennyivel jobban tartja a Giulia az árát, vagy ennyit romlott a pénz és ennyit emelkedett a használtak ára?
Ami a futásteljesítményt illeti, a dízel felhasználók is szerintem megváltoztak, régen símán beletettek 50-60 ezer km-t évente, most szerintem felülnek a Freccia Rossa-ra, fele idő alatt lent vannek Milanóból Rómaban, az üzleti tárgyalásra.
SD2023-03-06 08:06:21 // 29656
Nézd megharapta a cica:D
Bicolore:))) Képeket!!! :D
SD2023-03-06 05:06:48 // 29655
Egy kis cukiság:)

Szembe szomszéd egy Mazda 6-ost hajt, és tegnap nagy hangon mondja a gyerekeinek, na ha akartok látni egy szép autót ezt nézzétek meg:))) azért ilyenkor látni hogy vannak nem irígy típusú emberek is.

Ezt nagyon jó tudni, hogy létezik aki veled tud örülni, és neki sem pénz hijján van épp régi autója csak nem jutott még oda hogy cserélni akarja. Még egy sztorit is megosztott hogy 1 éve valami alkatrészt megevett az autója, szóval meg vannak számlálva a napjai, de megy teszi a dolgát. Na ilyenkor van az hogy engedem a kölköket, had másszák körbe az autót;)

És kívánom neki hogy majd vágya szerint választhasson ha oda jut;) amilyent szeretne:)

Tényleg öröm ilyen kiegyensúlyozott emberrel találkozni!
SD2023-03-06 04:55:00 // 29654
Más: pimp ügyben fél siker:D család kiidegel:D még nem sikerült értékelhetően felragasztanom a küszöb védő fóliát, a csomitartó éd látszó helyekről letettem, max idény szerűen… de próbálkozok.

Benzin: 1/4 tankot sikerült elherdálnom a lutóbbis szerencsétlennek vélt VP100 tankolásom óta most rátöltöttem, és megjött a hangja az autónak, pedig csak keverve van még:)
Eltünt a halk leforgás, a turbósziazegés, kényszerű én próbálok tölteni de nincs mi elégjen… ha menés van akkor hang van:))) de hogy akkor mina szart adhattak el nekem legutóbb.. ui.. azóta az a kút felújítás miatt bezárt… hopp… szóval egyre nagyobb a gyanúm hogy sikerült VP árban fuelsafe-t tankolni… és csak bízok benne hogy nem a lőrét a tartály ajjáról:D

Na milyen volt az Amor Tempo, képek?;)
SD2023-03-06 04:48:44 // 29653
Szerintemazt próbáljuk tisztába tenni hogy mennyi autó jut ilyen sorsra?
Giuliából már futnak 7 éves darabok, namost egy 300le turbós autónál azért tudnak költségek lenni. Ha nyomod, benzin/fék, ha nem nyomod tegyük fel hogy azt kevésbé tolerálja, akkor MA/akku, vagy sűrű olajcsere… ha állítod is.

Szóval olcsó semmiképp nem lesz, persze belenyulni a malacperselybe nyilván fájdalmas, de ha eladott autószámra ez nagy százalékot érint akkor az vagy gyártási meo, vagy tervezési hibára vezethető vissza vagy olyan mint a szíjas vezérlés, csere.

De ugy giulietták, fiat 500-ak sok ilyen egység fur. 200-300k nál meg azért bármi jöhet egy turbo stb.

Szóval ne legyünk igazságtalanok eladott és % ezt nézzük ne azt hogy itt is van 10ember mondjuk akinek cserés bár szomorú. De ezt meo kategóriába sorolnám.

Szintén most szellőztette meg valaki fb-n hogy 4,5 évesen 50kkörnyékén komplett motor csere lett HF fal repedés miatt, aminek nem is volt előjele 14k $ állítólag az alfa nem is cserél amúgy sem HF tömítést sem, csak komplett motort. Ebben az esetben a felét kellett a tulajnak fizetni. És előkerült még 2-3 eset amikor az olaj hőcserélő fosta el magát vagy hasonlók.

De ezt is úgy vegyük hogy én a világ összes Giulia csoportjába beregisztráltam még Dél-Afrikába is:D

És így nézve a sipákolások 80~90% akku probléma
Kb. 20% TK-ra veri egy kereszteződésben vagy árokban.
És a maradék 0,0… % a horror sztorik, ami nem jó persze, hogy van.

De mondjuk a duster klub nem fog így tudni világ szerte minden szétesett DCi motorról vagy akár a bimmeresek is mennyi 20d gyulladt ki?

De érdekel a véleményetek ezért vagyunk itt;)
Giuntini2023-03-05 20:28:39 // 29652
Ebben igazad van, gondoljunk csak a 159 2,4 hengerfej hibára. Ott előjött a kárörvendő szólás, háromféle 2,4 van, amelyik volt hengerfejes, amelyik lesz, és amelyik jelenleg hengerfejes. Erről a hibáról semmit nem tudtak, hiszen 200 ezer km-nél jöttek elő, az enyém volt az egyik első, addig senki sem tudott erről igazán semmit. Ez is olyan "típushiba" ami használat miatt jött ki nagyrészt, olyan motoroknál, amelyek hideg üzemben terhelve voltak. Az tény volt, hogy az FL előtti hengerfejek gyengébb anyagból készültek. Aztán leszedték a keresztvizet az összes 2.4-ről.
A magyar piac különösen érzékeny az ilyen mendemondákra, hiszen itt mindenki autószakértő. Érdekes, a BMW nem igazán vesztett a nimbuszából a 3 literes dízelek szívósor lapátkáinak beszívása miatt, és a motorkárok miatt.
De szerintem a Giuliánál nem lesz ilyen mendemonda, a Giuliettánál sem igazán érezhető az árakon a Multiair egység problémája.
Piritu - 1.000.0002023-03-05 19:59:05 // 29651
Kétféle "dadogás" van.
Az egyik a MA miatt, a másik a "kissé elöregedett" olaj miatt. A 15ezres ciklus végén szinte előre jelzi a csere szükségességét. Erhard véleménye szerint ez utóbbi az "ára" a Selenia olajnak. Miután áttért másra (most szándékosan nem írom le hogy mire) ez eltűnt.
WarbiRunner (Gyuri)2023-03-05 16:38:18 // 29650
A mai nap margójára. Keményen megdolgoztam ezért:

😄
Shadin2023-03-05 12:29:07 // 29649
Bakancslistán van, előbb utóbb lesz egy, de ez még sajna várat magára :-(
carver2023-03-05 10:17:47 // 29648
nem szoktam renderekkel foglalkozni, de ebben látok fantáziát. Annak ellenére hogy a kerékjáratok fölötti részek nincsenek jól (sőt elöl kaotikusan van) megcsinálva, elölről hátulról nagyon jól mutatja hogy a szűk lámpasorral milyen bitang dizájnt lehetne csinálni.

És a kupé forma meg barmonira kiadja, egy ilyenre spórolnék az biztos. Meg gondolkodnék itthon hogyan tudnám elmagyarázni...
carver2023-03-05 10:11:48 // 29647
ugyanez a helyzet nálam is, cégautó, én is el akartam tenni, hát most figyelek árgus szemekkel. A dadogás nekem egyébként megvolt korábban de elmúlt. Hátha ezzel kipipáltam...
G-MANN🍀2023-03-05 00:17:18 // 29646
Jaaa, hogy ez most van..., elaludtam picit😄
Peti16V2023-03-04 23:09:53 // 29645
Nekem ez cégautó, 5 éves korában lesz cserélve, de az volt a tervem, hogy megveszem és elrakom az igazi autógyártás mementójaként. Ez a MA hiba kicsit kezdi elvenni ettől a kedvem.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.