TtK2023-05-11 10:57:29 // 30694
Egy új autó sosem befektetés (legfeljebb egy Chiron vagy Enzo). Amit kiadsz rá az sunk cost. Annyit kell meggondolni, hogy megéri-e neked elszórni erre a lóvét, vagy inkább más élvezetre költöd (nők, pia, lovi, tudatmódosító szerek, utazgatás, stb.). Mi akik itt vagyunk, minden jel szerint arra jutottunk, hogy nekünk megéri. Én legalábbis így vagyok vele.. :)
Kazes☻2023-05-11 10:49:30 // 30693
Azt szokták mondani, hogy azért, mert könnyebben mozoghat az ember, egyik napról a másikra leléphet (felelősség nélkül, persze le is léptethetik, ez is benne van), míg egy ingatlannál ez bonyolultabb. Persze olyan is van, aki szállodában lakik, mint Telly Savalas anno. 😀
TtK2023-05-11 10:38:38 // 30692
Ezt a bérlősdit én se értettem soha. Ha bérelsz a bérleti díj a tulaj zsebébe megy. Ha meg veszel egy kecót és behitelezed (tegyük fel, h kb. annyi a tölesztő, mint a bérleti díj), akkor a tiéd hosszú távon amit kifizettél (legalábbis a tőke része, a banké a kamat). Szóval miért is jobb bérelni?
TtK2023-05-11 10:35:36 // 30691
Ez hülyeség. Mármint, hogy nem szabad vitatkozni a NAV-val. Simán lehet és van, hogy el is fogadják az érveidet. Részletfizetést mindenképp érdemes kérni, legfeljebb nem adják meg, de addig se kell fizetni. Ha meg jogilag neked van (lehet) igazad, akkor be lehet nekik azt bizonyítani és el is törlik a kötelezettséget. A feleségem (jogász) kedvenc sportja volt pár éve az APEH-el vitatkozni egy illetékügyön. Azt mondta, hogy a mellett is tudna érvelni, hogy az APEHnek van igaza, de azt találja ki az APEH magának :) El is engedték több lépcsőben az illetéket, az utolsó körben már kétezer forinton vitatkoztak (elvi kérdés!) :))
RomeoOne2023-05-11 10:10:54 // 30690
Az ingatlan illetéken én is fennakadtam anno, ez nem konkrétan kettős adózás így nézve?
A jövedéki adó után ÁFÁ-t fizetsz. Na az mi? :DDD
A jövedéki adó után ÁFÁ-t fizetsz. Na az mi? :DDD
RomeoOne2023-05-11 10:05:10 // 30689
Fődet sem vehetsz, ha nem vagy gazda (tudod igazolni, hogy az utóbbi években ebből származott jövedelmed) vagy nincs legalább egy aranykalászos OKJ-d.
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-11 09:58:49 // 30688
"... és kész ki is van forgatva mindenki mindenéből:P"
Nem jól látom, hogy ez a cél? A növekvő káoszban baromira észnél kell lenni, hogy mibe mennyit fektetsz, nem tudhatod mi válik értéktelenné, vagy fenntarthatatlanná. Nem kizárt, hogy most csillogó szemmel örülünk, hogy a Giuliáink forintban többet érnek mint újkorukban, és reálértékben is jó az értéktartásuk. Aztán 5-10 év és lehet senkinek nem kell benzinnel hajtott fenntarthatatlan magántulajdonú autó.
Diverzifikált portfólió rulez. Meg főd amibe lehet krumplit vetni XD
Nem jól látom, hogy ez a cél? A növekvő káoszban baromira észnél kell lenni, hogy mibe mennyit fektetsz, nem tudhatod mi válik értéktelenné, vagy fenntarthatatlanná. Nem kizárt, hogy most csillogó szemmel örülünk, hogy a Giuliáink forintban többet érnek mint újkorukban, és reálértékben is jó az értéktartásuk. Aztán 5-10 év és lehet senkinek nem kell benzinnel hajtott fenntarthatatlan magántulajdonú autó.
Diverzifikált portfólió rulez. Meg főd amibe lehet krumplit vetni XD
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-11 09:54:35 // 30687
Kár rákenni a magyar fogysztói mentalitásra, az ingatlan ha pénzt is kér, egy értékálló befektetés. Nyilván ésszel kell csinálni, nem egy szabolcsi falu utolsó lepukkant házára kell eladósodni. Bár... tudnék ellenpéldát, sőt eladó ingatlant is ilyen helyen ami értékesebb lesz :-) De olyat is akinek erre telt, megvette, és köszöni tök boldog így, hogy nem egy életen át fogja törleszteni.
Gimis voltam amikor elkezdett terjedni ez a bérelj lakást mentalitás. Nekem akkor is egy kérdésem volt. Akitől bérlek, annak miért van, ha annyira rossz dolog? XD
Persze, költeni kell egy ingatlanra is, de pont a hosszútávú kalkuláció mutatja meg, hogy egy(két) autó bizony ingatlannal vetekedő befektetés a szabad mobilitásba. Évekig vezettem a használt autóink fenntartási költségeit, értékvesztéseit, mindent. Az évek évtizedek alatt az autókra elköltött pénz simán kiad egy kecót :-)
Ha döntenem kéne, hogy autót, vagy ingatlant bérlek, akkor autót...
Gazdasági szempontból én magam is luxusnak értékelem az autót, mert az is.
Az ingatlan illetéken én is fennakadtam anno, ez nem konkrétan kettős adózás így nézve?
Gimis voltam amikor elkezdett terjedni ez a bérelj lakást mentalitás. Nekem akkor is egy kérdésem volt. Akitől bérlek, annak miért van, ha annyira rossz dolog? XD
Persze, költeni kell egy ingatlanra is, de pont a hosszútávú kalkuláció mutatja meg, hogy egy(két) autó bizony ingatlannal vetekedő befektetés a szabad mobilitásba. Évekig vezettem a használt autóink fenntartási költségeit, értékvesztéseit, mindent. Az évek évtizedek alatt az autókra elköltött pénz simán kiad egy kecót :-)
Ha döntenem kéne, hogy autót, vagy ingatlant bérlek, akkor autót...
Gazdasági szempontból én magam is luxusnak értékelem az autót, mert az is.
Az ingatlan illetéken én is fennakadtam anno, ez nem konkrétan kettős adózás így nézve?
SD2023-05-11 09:12:47 // 30686
sluszpoén.. mikor végül letörlesztettem a hitelt, el kellett adnom az akkori autómat hogy nullára kifussunk... ami amúgy pont 850k környékén ment el.. tehát gyakorlatilag kivették a zsebembeől az autót... matematikailag.. igaz akkor már tényleg az én vagyonom volt:P
Meg az én terhem is:P:P:P
Már csak annyi a feladat hogy ki kell rá vetni egy olyan ingatlanadót aminél olcsóbb ha bérelsz... és kész ki is van forgatva mindenki mindenéből:P
No offense.. ezt világ szinten értem:)
Meg az én terhem is:P:P:P
Már csak annyi a feladat hogy ki kell rá vetni egy olyan ingatlanadót aminél olcsóbb ha bérelsz... és kész ki is van forgatva mindenki mindenéből:P
No offense.. ezt világ szinten értem:)
SD2023-05-11 09:08:34 // 30685
De most akkor megválaszoltad magadnak, bőven akad Magyarországon ingatlan annyiért amennyi ma egy új Alfa, és ha azt vesszük egy családban mondjuk akár kellhet 2-3 autó is... Tudom mert szemben a panelben nem egy lakáshoz parkol 2-3 autó:)))
Itt én vagyok a szegény ember :)))
Ehhez képest mondjuk egy 20 éves autó ami meg annyiba kerül mint egy mosógép... igaz évente annyiért javítani is lehet hogy kell... ez azért nagyon nagy különbség felelősségi szintben is, és anyagi tervezés terén is. A jelen világ állapotokról ne is beszéljünk:)
Pont a magyar kialakult fogyasztói kultúra szerint a lakás egy örök befektetés, "ingatlan" ahogy a szó is mondja, nincs benne a köztudatban, hogy egy ingatlan is ugyan úgy amortizálódik és pénzt kér, vagy abból is van eldobható kategóriás :D
Ezzel szemben az autót itthon még jogi szinten is, most is luxus cikknek tartják, bármilyen autót...
Ezt konkrétan onnan tudom mikor kijött a 880e ft-os különbözeti illeték a házra... még ezelőtt 10 évvel, akkor felbéreltem egy ilyen vérebet, hogy hogyan lehet fellebbezni ezt az illeték dolgot :D És azt mondta ha a NAV-val akarok ujjat húzni, ne legyen semmi a nevemen és a számlámon sem, az autóra is azt fogják mondani adjam el fizessem ki abból...
Meghallgattam és inkább befizettem:D Nem esett jól:P
Pedig azért az is nevetséges eljárás, hogy megadóztatnak egy olyan ingatlant vagyonszerzési illetékkel, amit hitelből veszel, és az önerőd is már leadózott pénz, tehát nem vagyont szerzel hanem egy kötelezettséget 10-20 év szegénységi fogadalommal. Végülis a különbözetre tehát a felvett hiteledre kell vagyonszerzési illetéket befizetni?:D
De pont ez a Giuliában ez a polgárpukkasztó, látod még mi is csak kerülgetjük a forró kását, hogy most akkor miért ennyi mit is tud, mit kapok érte? :D
Képzeld akik kintről nézik:D Én már tapasztalt alfásként is csak nézegettem 5 évig... és az vett rá a vásárlásra hogy olyan szinten drágultak az autók hogy a ingatlan hitelemet jobb lett volna megtartani minden szopás árán.. és egy autóba fektetni inkább... mert úgy drágul minden, hogy egy autó jobban tartja az árát mint amennyit befizetek ingatlan hitel kamtatra, igaz az meg 20 év... és azalatt bármi történhet.. stb...
De azért jellemzi a jelen helyzetet.. hogy lassan ott tartunk hogy leélheted-e??? az életed a szülőföldeden.. Carpe diem mert kitudja mit hoz a holnap.. közben minden ember akiről tudomásom van.. hogy jutott valamire, mindig is a tudatos tervezés és a jó döntések eredményét élvezte akkor amikor mások legyintettek, hogy ja mert a mocskos mázlista, meg neki bezzeg könnyen ment, mindegy most ís írtam 3-4 témát mára :D:D:D
pár éve 40 millióért árultak itt a környékünkön is új építésű ingatlanokat..
Itt én vagyok a szegény ember :)))
Ehhez képest mondjuk egy 20 éves autó ami meg annyiba kerül mint egy mosógép... igaz évente annyiért javítani is lehet hogy kell... ez azért nagyon nagy különbség felelősségi szintben is, és anyagi tervezés terén is. A jelen világ állapotokról ne is beszéljünk:)
Pont a magyar kialakult fogyasztói kultúra szerint a lakás egy örök befektetés, "ingatlan" ahogy a szó is mondja, nincs benne a köztudatban, hogy egy ingatlan is ugyan úgy amortizálódik és pénzt kér, vagy abból is van eldobható kategóriás :D
Ezzel szemben az autót itthon még jogi szinten is, most is luxus cikknek tartják, bármilyen autót...
Ezt konkrétan onnan tudom mikor kijött a 880e ft-os különbözeti illeték a házra... még ezelőtt 10 évvel, akkor felbéreltem egy ilyen vérebet, hogy hogyan lehet fellebbezni ezt az illeték dolgot :D És azt mondta ha a NAV-val akarok ujjat húzni, ne legyen semmi a nevemen és a számlámon sem, az autóra is azt fogják mondani adjam el fizessem ki abból...
Meghallgattam és inkább befizettem:D Nem esett jól:P
Pedig azért az is nevetséges eljárás, hogy megadóztatnak egy olyan ingatlant vagyonszerzési illetékkel, amit hitelből veszel, és az önerőd is már leadózott pénz, tehát nem vagyont szerzel hanem egy kötelezettséget 10-20 év szegénységi fogadalommal. Végülis a különbözetre tehát a felvett hiteledre kell vagyonszerzési illetéket befizetni?:D
De pont ez a Giuliában ez a polgárpukkasztó, látod még mi is csak kerülgetjük a forró kását, hogy most akkor miért ennyi mit is tud, mit kapok érte? :D
Képzeld akik kintről nézik:D Én már tapasztalt alfásként is csak nézegettem 5 évig... és az vett rá a vásárlásra hogy olyan szinten drágultak az autók hogy a ingatlan hitelemet jobb lett volna megtartani minden szopás árán.. és egy autóba fektetni inkább... mert úgy drágul minden, hogy egy autó jobban tartja az árát mint amennyit befizetek ingatlan hitel kamtatra, igaz az meg 20 év... és azalatt bármi történhet.. stb...
De azért jellemzi a jelen helyzetet.. hogy lassan ott tartunk hogy leélheted-e??? az életed a szülőföldeden.. Carpe diem mert kitudja mit hoz a holnap.. közben minden ember akiről tudomásom van.. hogy jutott valamire, mindig is a tudatos tervezés és a jó döntések eredményét élvezte akkor amikor mások legyintettek, hogy ja mert a mocskos mázlista, meg neki bezzeg könnyen ment, mindegy most ís írtam 3-4 témát mára :D:D:D
pár éve 40 millióért árultak itt a környékünkön is új építésű ingatlanokat..
TtK2023-05-10 21:51:31 // 30684
"...az autó kecó kategóriás beruházás..."
Melyik településen? Kies székesfővárosunkban nincs értelmes ingatlan 1M/m2 alatt, azaz egy új Giu áráért kapsz egy lepukkant panelt a Havannán, vagy egy szuterént a nyócker mélyén. Maximum.
Egyébként megnéztem a számlát, anno 10.9-et fizettem a Superért, ami az inflációval mai pénzre számolva (legalábbis a bankmonitor kalkulátora szerint) 16.9.. Ahhoz képest egy mostani alap Super (ami ugye 280ló és Q4 egy csomó olyan extrával, ami régen fizetős volt) 18-ért nem is rossz ajánlat.
Summa summarum nem a Giuliák lettek drágák (sőt), hanem a pénzünk ér egyre kevesebbet... :(
Melyik településen? Kies székesfővárosunkban nincs értelmes ingatlan 1M/m2 alatt, azaz egy új Giu áráért kapsz egy lepukkant panelt a Havannán, vagy egy szuterént a nyócker mélyén. Maximum.
Egyébként megnéztem a számlát, anno 10.9-et fizettem a Superért, ami az inflációval mai pénzre számolva (legalábbis a bankmonitor kalkulátora szerint) 16.9.. Ahhoz képest egy mostani alap Super (ami ugye 280ló és Q4 egy csomó olyan extrával, ami régen fizetős volt) 18-ért nem is rossz ajánlat.
Summa summarum nem a Giuliák lettek drágák (sőt), hanem a pénzünk ér egyre kevesebbet... :(
Kazes☻2023-05-10 19:37:43 // 30683
Ezt én sem tudtam, de kircsi és dicsérjék csak meg a fickót! 😀
Viszont ehhez lehet, hogy kellett az is, hogy jó pár afférunk volt már ilyen kertészkedőkkel, persze nem feltétlenül minden esetben irodalmi nyelvezettel, melyik szomszéd milyen vérmérsékletű (hogy szépen fogalmazzak), vagy épp a főnökükkel... oszt talán a hír tovább szállt, mert már más brigád jár! 😅
Viszont ehhez lehet, hogy kellett az is, hogy jó pár afférunk volt már ilyen kertészkedőkkel, persze nem feltétlenül minden esetben irodalmi nyelvezettel, melyik szomszéd milyen vérmérsékletű (hogy szépen fogalmazzak), vagy épp a főnökükkel... oszt talán a hír tovább szállt, mert már más brigád jár! 😅
SD2023-05-10 18:24:21 // 30682
Azt vágod hogy az Aldi házszáma veletek szemben 145-147 ? :D
Onnan tudom hogy van egy ismerősöm akinek fűnyírós cége van és pont nyírták a füvet az Aldinál, és épp bosszankodtam hogy direkt a szélére állok erre meg itt vannak a füvek az autón.. meg még most ha találok az oldalán valamit akkor kit hámozzak meg...?
Eközben pakolok be a csomagtartóba és látom tőlem 5 méterre várakozik a füvön a kistraktor, odanézek semmi, de visszanéz a csóka, másodszor is odanézek megint rámnéz.
Erre megkérdem: rám vár, arrébb álljak?
És képzeld el megvára míg elállok addig az autó mellett nem csapta a füvet!!!!
Mekkora figyelmesség, mondjuk az is lehet hogy rohadt csunyán néztem előtte:D:D:D
Szóval ráírtam a fűnyíróscéges ismerősömre hogyha az ő embere, dícsérje meg:))))
És ehhez be kellett azonosítanom az Aldi-t és hát mi a házszám:D:D:D
Onnan tudom hogy van egy ismerősöm akinek fűnyírós cége van és pont nyírták a füvet az Aldinál, és épp bosszankodtam hogy direkt a szélére állok erre meg itt vannak a füvek az autón.. meg még most ha találok az oldalán valamit akkor kit hámozzak meg...?
Eközben pakolok be a csomagtartóba és látom tőlem 5 méterre várakozik a füvön a kistraktor, odanézek semmi, de visszanéz a csóka, másodszor is odanézek megint rámnéz.
Erre megkérdem: rám vár, arrébb álljak?
És képzeld el megvára míg elállok addig az autó mellett nem csapta a füvet!!!!
Mekkora figyelmesség, mondjuk az is lehet hogy rohadt csunyán néztem előtte:D:D:D
Szóval ráírtam a fűnyíróscéges ismerősömre hogyha az ő embere, dícsérje meg:))))
És ehhez be kellett azonosítanom az Aldi-t és hát mi a házszám:D:D:D
Kazes☻2023-05-10 18:08:31 // 30681
Bepótolod az elvesztegetett éveket! 😜😅
SD2023-05-10 17:44:25 // 30680
na mindenki hazament:D minek írok ennyit:D
SD2023-05-10 17:15:55 // 30679
mondjuk azt is megértem hogy erről lehet cikket irni, egy avensisről nem lehet:D akkor tekintsük munkahelyi ártalomnak:))) és ő beálozza magát a szórakoztatás oltárán:)
SD2023-05-10 17:01:23 // 30678
pont nem pénz kérdése mert annyi helyre bohóckodja el a pénzét.. már vehetett volna vármit is... Driftautó, Audi TT, most meg az a 2.5V6TDI.. Előtte a Volvo, 166 hanyadik autó már.. és párhuzamosan is.. ha csak ezen minden vezérlést cserélt az több mint amennyiért most autót vett... mindegy.. a használt ódi nem hiszem hogy szponzor autó.. viszont mondjuk van szerelője így akkor meg még meg is érheti...
SD2023-05-10 16:41:33 // 30677
azért rápróbáltam:)))
Kócosw2023-05-10 16:36:13 // 30676
van az a pénz amiért az ember....
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-10 16:18:41 // 30675
SD2023-05-10 16:16:09 // 30674
Vályipista kijelentette a Giuliára hogy ez az én autóm, erre vett egy Audit:D
SD2023-05-10 15:55:21 // 30673
aztazeget.. ezt felolvastatom a géppel:D
SD2023-05-10 15:53:23 // 30672
én hallgattam ezeket a dolgokat de 4 év alatt nem tudtam egy kört se menni egyel sem, de így még nagyobb volt az élmény mikor ott hagyott a kereskedő az utcán az autóval így nem is értettem hogy ebbe most beleülhetek?:D
meg én közben végtörlesztettem egy kecóhitelt és még felújítást is csináltam azért ahhoz nem passzolt volna egy Giulia csak a nyálcsorgatás maradt:D
meg én közben végtörlesztettem egy kecóhitelt és még felújítást is csináltam azért ahhoz nem passzolt volna egy Giulia csak a nyálcsorgatás maradt:D
RomeoOne2023-05-10 15:53:15 // 30671
SD2023-05-10 15:51:09 // 30670
ahha ezért lett ződ:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-10 15:31:40 // 30669
Rajtam is volt bizonytalanság, de anno Várkonyi Gábor annyira súlykolta, és annyira hitelesen és logikusan vezette le a dolgokat, hogy kénytelen voltam a profinak hinni. És mennyire jól tettem. Neki is van egy jó nagy része abban, hogy megvettem az autót.
SD2023-05-10 15:31:04 // 30668
az meg hogy átvezetnek egy másikhoz, hogy ön most itt hagyja a magyar 4-5 évi átlageresetet... de önnek erre az autóra sajnos nincs pénze, fáradjon át a másik szobába.. na ezt meg 300k-ért velem nem lehet eljátszani akkor legyen 3 millió :) abból már lehet valamit csinálni:) így lett a piros:)
SD2023-05-10 15:28:59 // 30667
nem tudom miért aszalják:/ kár érte
nálam 300k-n múlott.. mert utólag derült ki hogy még van benne egy tök fölösleges extra amiért én nem akartam fizetni, belealkudni meg nem engedték :/
de sosem tudom meg az egy másik sztori..
arra télikerekem sem lett volna:D
nálam 300k-n múlott.. mert utólag derült ki hogy még van benne egy tök fölösleges extra amiért én nem akartam fizetni, belealkudni meg nem engedték :/
de sosem tudom meg az egy másik sztori..
arra télikerekem sem lett volna:D
SD2023-05-10 15:26:38 // 30666
rendesen időutazást csináltam ezzel, dárgulás után dárgulás előtti áron, mivel az alulextrázottsága miatt beragadt:) nekem ez az álom a prémium én vagyok. benne:D:D:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-10 15:26:30 // 30665
Villa D Este szerintem egy a mai napig ott áll Budaörsön. Többször körbenéztem, de akkor versenyképtelen áron volt, és túltárolt autóhoz képest még ősszel is soknak éreztem az árát. Lehet bejön (bejött) a kitartott ár, és előbb utóbb valaki olcsónak fogja érezni, nem tudom. Elég régóta aszalódik ott szegény (sőt eredetileg kettő is volt). Az tuti, hogy gyönyörű egy kombináció, nagyon tetszett nekem is.
SD2023-05-10 15:22:12 // 30663
akkor abból még vonjál le:D
G-MANN🍀2023-05-10 15:19:32 // 30662
Tudom mennyiért vetted 🙂😉
G-MANN🍀2023-05-10 15:17:28 // 30661
Tudtam sajnos, de nem hittem :-) Szerencsére megvan a Veloce Ti Q belsővel, piros varrással, áldom magam, hogy megvettem 21-ben🙂
SD2023-05-10 15:15:24 // 30660
Volt egy idő mikor lehetett használt QV-t venni 17 körül is.. aztán már 20 felé kandikáltak inkább. Én azokat is néztem be volt állítva a nyálcsorgató automata a mobile.de-n:)))
Ott szakadt el a cérna mikor előkerült egy QV optikás Veloce :D:D:D Mert minden benne volt ami tetszett, és semmi amit úgy sem tudnék kihasználni, de meg sem akarom fizetni.
Csak ez megint olyan hogy ha tegyük föl valahogy hozzá jut az ember egy ilyen autóhoz, akkor ott egy fék+vezérlés csere, meg mondjuk 1 pici javítás és +5 millió Azért az már a nagyon nem mindegy kategória az már egy használ-ható autó ára, nem beszélve utána a fogyasztásról, gumi stb. Első és családi autótnak háttt:D:D:D még a Super is extrém szerintem:D
Én is úgy gondolom a Q és QV az a 40 milliós kategória mai ár szerint, ezzel nincs gond.
RomeOne akkor mikor te vetted az is marha nagy pénz volt, de örülj és vigyázz rá, ilyen mák ritkán van mikor pont drágulás előtt meg tudod venni, pontt ott a lehetőség ott a ZS és a gyártó aki épp bizonyítani akar:))) Máááááák:)
A 26 milliós Veloce az ugyan szépen hangzik, de akkor is problémás hogy effektíve nincs különbség külsőre egy 6.5-ös lefutott elhasznált darabhoz képes, nem jön ki a matek, itt csak a prémiumság kerülhet már ennyibe ez meg nehéz ügy..
Én piros varrásért egy fordban sem lettem volna hajalndó fizetni, de az alfában meg méghogy :D Abba legyen csak piros az autó és nem kell piros varrás:)))) Majd piros lesz ha egyszer 15 év múlva újra bőröztetem a kormányt:))) Addig jó így:)))
Az hogy neked az autó is a megfelelő típusú, színű és még a varrásod is piros, hát az prémium álom:))))
Ez már nekem túl jó lene:)))
Volt opcióba nekem egy Villa de Este az szintén prémium álom lett volna:)))
De némi rugalmatlanság és némi realitás érzék letiltotta nálam.
Ott voltam szombaton azt mondtam kell intézzük a papírt.. 3-4 milliónyi extrát eresztettem el így, hogy végül nem az lett, de én nem bánom, csak kicsit:D
A vajbőr, meg vaj tetőkárpít, meg a 1.5 milliós fényezés, 19" kerék gyerekekhez nekem túl prémium lett volna, de az a beltér meg az a szín meg aaaa...
De most így kerek a világ, agy ez a kis Super nekem egy 10 éve lejátszott játék raplay-je színes szagos szélesvásznú full-full kivitleben:))) Esszenciális élmény habosítás nélkül a lényeg, a sűrítmény:)
A Villa 'd este már inkább Maseratti lett volna mint Alfa, ennyire meg nem vagyok piperkőc :D Bár azokat is nézegettem a 4 ülés miatt esett ki :D
Mint a panamera, az összes villany szar és e legtöbb sprotosabb autó:))
De most így látszik erre vártam és megérte várni, egyszer az életben van ilyen lehetőség és éltem vele:) NEm mondom meg mennyiért vettem:)))
Ott szakadt el a cérna mikor előkerült egy QV optikás Veloce :D:D:D Mert minden benne volt ami tetszett, és semmi amit úgy sem tudnék kihasználni, de meg sem akarom fizetni.
Csak ez megint olyan hogy ha tegyük föl valahogy hozzá jut az ember egy ilyen autóhoz, akkor ott egy fék+vezérlés csere, meg mondjuk 1 pici javítás és +5 millió Azért az már a nagyon nem mindegy kategória az már egy használ-ható autó ára, nem beszélve utána a fogyasztásról, gumi stb. Első és családi autótnak háttt:D:D:D még a Super is extrém szerintem:D
Én is úgy gondolom a Q és QV az a 40 milliós kategória mai ár szerint, ezzel nincs gond.
RomeOne akkor mikor te vetted az is marha nagy pénz volt, de örülj és vigyázz rá, ilyen mák ritkán van mikor pont drágulás előtt meg tudod venni, pontt ott a lehetőség ott a ZS és a gyártó aki épp bizonyítani akar:))) Máááááák:)
A 26 milliós Veloce az ugyan szépen hangzik, de akkor is problémás hogy effektíve nincs különbség külsőre egy 6.5-ös lefutott elhasznált darabhoz képes, nem jön ki a matek, itt csak a prémiumság kerülhet már ennyibe ez meg nehéz ügy..
Én piros varrásért egy fordban sem lettem volna hajalndó fizetni, de az alfában meg méghogy :D Abba legyen csak piros az autó és nem kell piros varrás:)))) Majd piros lesz ha egyszer 15 év múlva újra bőröztetem a kormányt:))) Addig jó így:)))
Az hogy neked az autó is a megfelelő típusú, színű és még a varrásod is piros, hát az prémium álom:))))
Ez már nekem túl jó lene:)))
Volt opcióba nekem egy Villa de Este az szintén prémium álom lett volna:)))
De némi rugalmatlanság és némi realitás érzék letiltotta nálam.
Ott voltam szombaton azt mondtam kell intézzük a papírt.. 3-4 milliónyi extrát eresztettem el így, hogy végül nem az lett, de én nem bánom, csak kicsit:D
A vajbőr, meg vaj tetőkárpít, meg a 1.5 milliós fényezés, 19" kerék gyerekekhez nekem túl prémium lett volna, de az a beltér meg az a szín meg aaaa...
De most így kerek a világ, agy ez a kis Super nekem egy 10 éve lejátszott játék raplay-je színes szagos szélesvásznú full-full kivitleben:))) Esszenciális élmény habosítás nélkül a lényeg, a sűrítmény:)
A Villa 'd este már inkább Maseratti lett volna mint Alfa, ennyire meg nem vagyok piperkőc :D Bár azokat is nézegettem a 4 ülés miatt esett ki :D
Mint a panamera, az összes villany szar és e legtöbb sprotosabb autó:))
De most így látszik erre vártam és megérte várni, egyszer az életben van ilyen lehetőség és éltem vele:) NEm mondom meg mennyiért vettem:)))
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-10 15:12:45 // 30659
A Stellantis amikor átvette a bizniszt, lehetett tudni mi lesz. A franciák ezt tolták előtte is, felfelé pozícionáltak, árat emeltek, gyártást racionalizáltak. Az olaszok baromira nem ezen a vonalon mozogtak, addig volt jó világ. Sosem lesz többet olyan, hogy "alap" Giulia.
Az árrést egyébként direct sales módon lehetne csökkenteni. Online megveszed, kiviszik az autót, vagy átveszed egy átvevő állomáson. Szerintem egyre elfogadottabb lesz az ilyesmi.
Az árrést egyébként direct sales módon lehetne csökkenteni. Online megveszed, kiviszik az autót, vagy átveszed egy átvevő állomáson. Szerintem egyre elfogadottabb lesz az ilyesmi.
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-10 15:03:06 // 30658
Egy bizonyos árszint alatt egyszerűen elhordják az országból, ezt is vedd figyelembe. Ez az árszint még esetleg mindig a hazai pénztárcák érzékeny szintje fölött lehet. Kicsi az esély olcsó Giuliára.
WarbiRunner (Gyuri)2023-05-10 14:58:58 // 30657
"A nagyon nagy baj hogy ma a 20 milliós autó úgy érzésem szerint az mint ami pár éve a 10-12 milliós volt.. annak előtte meg pár évvel a 3-4..."
Bizony. A szomszédom tipikus átlag példa, átlagos munkahelyek, keleti fizetés, viszont sok szorgalom. Ők is el tudtak jutni egy új Octaviáig. 3 éve vették talán, 8.8-ért alufelnivel, led mátrix-szal, kutyafülével együtt.
Most egy átlag helyzetben lévő valaki nagyon sokkal került távolabb ettől a realitástól, marad az agyon túltolt árazású használt, amivel még a szerelő számát nem törölheti a híváslistájából..
A kultúrális kérdés szerintm inkább csak kényelmi és praktikus kérdés. A legjobb autó az új autó, még ma is, minden nehezítő körülmény ellenére. Nekem először volt új, tipikusan az vagyok aki a jobb ár/érték arány miatt simán elvolt és van is használttal, öreggel, bármivel. De hát francokat. Az új az új. Teljesen más minőség üzemeltetni és használni is, ez nem presztízs kérdés.
Nyilván van ilyen vetülete, mert jól esik az embernek, de a lényeg nekem sem ez, és a szomszédomnak sem, és még elég sokaknak nem.
A mai árakkal viszont a többség, aki már karnyújtásnyira volt esetleg egy ilyen álomtól, az most messziről pislog az elszabadult árak után.
Bizony. A szomszédom tipikus átlag példa, átlagos munkahelyek, keleti fizetés, viszont sok szorgalom. Ők is el tudtak jutni egy új Octaviáig. 3 éve vették talán, 8.8-ért alufelnivel, led mátrix-szal, kutyafülével együtt.
Most egy átlag helyzetben lévő valaki nagyon sokkal került távolabb ettől a realitástól, marad az agyon túltolt árazású használt, amivel még a szerelő számát nem törölheti a híváslistájából..
A kultúrális kérdés szerintm inkább csak kényelmi és praktikus kérdés. A legjobb autó az új autó, még ma is, minden nehezítő körülmény ellenére. Nekem először volt új, tipikusan az vagyok aki a jobb ár/érték arány miatt simán elvolt és van is használttal, öreggel, bármivel. De hát francokat. Az új az új. Teljesen más minőség üzemeltetni és használni is, ez nem presztízs kérdés.
Nyilván van ilyen vetülete, mert jól esik az embernek, de a lényeg nekem sem ez, és a szomszédomnak sem, és még elég sokaknak nem.
A mai árakkal viszont a többség, aki már karnyújtásnyira volt esetleg egy ilyen álomtól, az most messziről pislog az elszabadult árak után.
G-MANN🍀2023-05-10 14:45:58 // 30656
én spórolást nem kértem, elvagyok a Veloce Ti-vel, nem érzem spórolósnak, imádom! engem biztosan nem szükséges meggyőzni a 14. Alfa után,
de jóval rálisabb árban vettem Giulia 1-et és 2-őt is :-), mint vehetnék most egy nem igazán saját szájíz szerint konfigurálható csak sima fekete üléssel
csak próbáltam másokra is gondolni, szerintem vicc egy-két extra ára, de mindegy is, most jóárasítva lett picit, ha nem érzitek soknak, mindenki IS fáradhat a kasszához :-)
de jóval rálisabb árban vettem Giulia 1-et és 2-őt is :-), mint vehetnék most egy nem igazán saját szájíz szerint konfigurálható csak sima fekete üléssel
csak próbáltam másokra is gondolni, szerintem vicc egy-két extra ára, de mindegy is, most jóárasítva lett picit, ha nem érzitek soknak, mindenki IS fáradhat a kasszához :-)
G-MANN🍀2023-05-10 14:39:31 // 30655
kivárom türelemmel :-)
G-MANN🍀2023-05-10 14:38:46 // 30654
Új importőri árazás reálisabb :-) legyen így
G-MANN🍀2023-05-10 14:37:44 // 30653
igen, szerintem amit Te belekonfiguráltál reálisabb 40-ért, mint egy kezdő 20-ért :-)
Egyébként 31-34 között igen szép új darabok vannak :-) és ez a kiírt ár, majd visszakorrigál, ha nem viszik el :-)
Egyébként 31-34 között igen szép új darabok vannak :-) és ez a kiírt ár, majd visszakorrigál, ha nem viszik el :-)
SD2023-05-10 14:25:51 // 30652
De így is már a prémium érzetet romboló dolgok vannak kispórolva.. a lefittyedő mocinyitó.. motoros hátsó ajtó helyett kanapé rugó, eleinte érintő képernyő sem volt se, vezetéstámogatás. Az átlag ember meg ezeket nézi..
Azért az sem lenne jó ha olyan lenne mint egy suzuki vitara hogy ha váll vonal alá mész minden ABS keménységű műanyag a hátsó ajtó műanyag füle meg a kezedben marad..
Az olaszok idáig nem mentek, belőttek egy szegmenst és mint minden alfa egy gép szempontjából sokkal magasabb élmény faktort kapsz olyan árét amit akár 2x 3x árú autók sem tudnak..És még nem is romlik el mint egy BMW:D na jó ezt azért kihúzom de csak jófejségből:D:D:D
Én nem vagyok prémium fan, én eleresztettem a bőrülést, a naptfénytetős is, nekem nem ezek számítanak, jó a napfényt akartam de nagy a fejem, nem fér:D
Felni:D Látod már a fájdalom határ szélén spórolgatsz 15 körül:))) olyan Giuliát nem akarsz látni ami a kereskedői árréssel 15m
illetve nézd meg az alap Tonale-t jelen árazás szerint egy badge engineered suv megalfásítva egy 1.5-ös motorral :O MIlyen váltó, milyen böszme, milyen, milyen:)
Jó kéne, asszonynak jó lesz de azért az nem az a kategória mint akár egy full fapad Giulia:) Jó ezzel még én is felakadtam első hetekben párszor, nőnek ez nem való így :D
Azért az sem lenne jó ha olyan lenne mint egy suzuki vitara hogy ha váll vonal alá mész minden ABS keménységű műanyag a hátsó ajtó műanyag füle meg a kezedben marad..
Az olaszok idáig nem mentek, belőttek egy szegmenst és mint minden alfa egy gép szempontjából sokkal magasabb élmény faktort kapsz olyan árét amit akár 2x 3x árú autók sem tudnak..
Én nem vagyok prémium fan, én eleresztettem a bőrülést, a naptfénytetős is, nekem nem ezek számítanak, jó a napfényt akartam de nagy a fejem, nem fér:D
Felni:D Látod már a fájdalom határ szélén spórolgatsz 15 körül:))) olyan Giuliát nem akarsz látni ami a kereskedői árréssel 15m
illetve nézd meg az alap Tonale-t jelen árazás szerint egy badge engineered suv megalfásítva egy 1.5-ös motorral :O MIlyen váltó, milyen böszme, milyen, milyen:)
Jó kéne, asszonynak jó lesz de azért az nem az a kategória mint akár egy full fapad Giulia:) Jó ezzel még én is felakadtam első hetekben párszor, nőnek ez nem való így :D
SD2023-05-10 14:17:33 // 30651
Ez is ugyan az a kiskereskedelem is a földbe állt a hitel kamatok az egekben, ha a kaja 2x a benya 1.5x onnan elkezdenek az emberek átcsoportosítani...
SD2023-05-10 14:15:53 // 30650
Már hogy amikor vettem baromira nem tojtam az árára :D de most már becsuktam a fülem, szemem, szerintem jól jártam, és eddig a matek is kijön, de jós nem vagyok :D
RomeoOne2023-05-10 14:14:19 // 30649
Nem megy az a spirál a végtelenségig. Eljön az a pillanat, amikor már az eladónak is sürgős lesz, hogy megvegyék és akkor kénytelen lesz reálisabban árazni. Az ingatlanpiacon már lassan kezd látszani, hogy megtörik az áremelekedés lendülete. Hiába írnak ki minél nagyobb számokat, ha kifizetni senki nem fogja.
RomeoOne2023-05-10 14:09:49 // 30648
Sztm Q reálisabb árban
Miért, mennyi a Q ára? Már hónapok óta (vagy lehet már fél éve? Nem tudom, nem követem annyira) nem rendelhető a Q. Jelenleg sincs árlistája. Ki tudja mikor lesz (én legalábbis nem tudom). Legutóbb, amikor volt ára, akkor az én konfigurációm 40,5 milla volt. Az reálisabb? :D
Miért, mennyi a Q ára? Már hónapok óta (vagy lehet már fél éve? Nem tudom, nem követem annyira) nem rendelhető a Q. Jelenleg sincs árlistája. Ki tudja mikor lesz (én legalábbis nem tudom). Legutóbb, amikor volt ára, akkor az én konfigurációm 40,5 milla volt. Az reálisabb? :D
G-MANN🍀2023-05-10 14:07:31 // 30647
Én például sosem az autó árát szerettem volna 2vel osztani, hanem a rajta lévő árrést csökkenteni 😉 Egy alap Giulia legyen már max 15, nem szükséges mindenkinek Q4 20mill+ kezdő árral
SD2023-05-10 14:05:55 // 30646
Nem utolsó sorban a ignishez szokott ridegtartásban szegény lakossági júliák:D
Lenne itt flame:P
Ez az autó vásárlás nekem régi ügy... és kulturális kérdés is.. valójában aki valamennyi pénzt keres az autót vásárolni tud.
Aztán hogy mennyit megy vele ott derül ki milyen távra vásárolta és milyen egyéb költségeket generál vele.
Az hogy milyen autót vásárol, az leginkább arra világít rá mi helyett vásárolta:D
Ha a félmilliós bontószökevény akkor ő másra költi, ha a 50 milliós bármi, akkor neki az nagyon fontos volt:))) Azokat nem értem akik egy fél milliós autóban benneülnek egész nap...:D
Ha valaki meg.aszódik agyilag (elnézést a kifejezésért:D) akkor a teszkó raktáros fizuból is kijön 20 év után egy fél bentajga.. amit valahogy behitelez és megvan, persze ez nyilván nem reális.
Mondjuk tőlünk nyugatabbra a megtakarítások 3%-ból vesznek autót.
Tőlünk keletebbre meg drágább az autó mint a kecó..
Én saját megfejtésem szerint amortizálódó eszközben az össz vagyon 10%-nál többet rakni már necces.
Vagy ugyan úgy behitelezni egy fogyasztási cikket, ami hamarabb veszti az értékét mint ahogy a hitel lepörög, volt ilyen is itthon..
Ezen kívül vannak még kötelezettségek, élethelyzet, egészségi állapot és a többi.
Egyszer élünk és hasonló kényszerek:)))
A nagyon nagy baj hogy ma a 20 milliós autó úgy érzésem szerint az mint ami pár éve a 10-12 milliós volt.. annak előtte meg pár évvel a 3-4...
Meg hogy a fizu ilyen ütemben nem megy felfele vagy most épp még nem tudta utolérni, mert utol fogja.. csak mennyi idő alatt az most egy nehéz történet.
Nekem azt volt nehéz lenyelni hogy az autó kecó kategóriás beruházás, nem csak mint egy komolyabb háztartási gép...
Erre csak egy Giulia tudott rávenni, és most meglátjuk hogy jártam, ki fog derülni:) Eddig jól:)))) Nagyon sok helyen belenyúlt az életembe, hozott új feszültségeket és rengeteg örömöt is.
Én bevallom tojok rá mennyi az ára, persze hirtelen beesene azért az odabaxna.. vagy pl: kitiltanák Bp. közig határáról.. vagy ilyen elvetemült dolgok:D
Lenne itt flame:P
Ez az autó vásárlás nekem régi ügy... és kulturális kérdés is.. valójában aki valamennyi pénzt keres az autót vásárolni tud.
Aztán hogy mennyit megy vele ott derül ki milyen távra vásárolta és milyen egyéb költségeket generál vele.
Az hogy milyen autót vásárol, az leginkább arra világít rá mi helyett vásárolta:D
Ha a félmilliós bontószökevény akkor ő másra költi, ha a 50 milliós bármi, akkor neki az nagyon fontos volt:))) Azokat nem értem akik egy fél milliós autóban benneülnek egész nap...:D
Ha valaki meg.aszódik agyilag (elnézést a kifejezésért:D) akkor a teszkó raktáros fizuból is kijön 20 év után egy fél bentajga.. amit valahogy behitelez és megvan, persze ez nyilván nem reális.
Mondjuk tőlünk nyugatabbra a megtakarítások 3%-ból vesznek autót.
Tőlünk keletebbre meg drágább az autó mint a kecó..
Én saját megfejtésem szerint amortizálódó eszközben az össz vagyon 10%-nál többet rakni már necces.
Vagy ugyan úgy behitelezni egy fogyasztási cikket, ami hamarabb veszti az értékét mint ahogy a hitel lepörög, volt ilyen is itthon..
Ezen kívül vannak még kötelezettségek, élethelyzet, egészségi állapot és a többi.
Egyszer élünk és hasonló kényszerek:)))
A nagyon nagy baj hogy ma a 20 milliós autó úgy érzésem szerint az mint ami pár éve a 10-12 milliós volt.. annak előtte meg pár évvel a 3-4...
Meg hogy a fizu ilyen ütemben nem megy felfele vagy most épp még nem tudta utolérni, mert utol fogja.. csak mennyi idő alatt az most egy nehéz történet.
Nekem azt volt nehéz lenyelni hogy az autó kecó kategóriás beruházás, nem csak mint egy komolyabb háztartási gép...
Erre csak egy Giulia tudott rávenni, és most meglátjuk hogy jártam, ki fog derülni:) Eddig jól:)))) Nagyon sok helyen belenyúlt az életembe, hozott új feszültségeket és rengeteg örömöt is.
Én bevallom tojok rá mennyi az ára, persze hirtelen beesene azért az odabaxna.. vagy pl: kitiltanák Bp. közig határáról.. vagy ilyen elvetemült dolgok:D
G-MANN🍀2023-05-10 14:02:45 // 30645
Amikor valamiért 4-et kérnék, az még nem biztos, hogy a 4 az reális is. Sokszor a 3-ért is már 4-et kérnék, ez a szokás, követi mindenki, jó kis spirál.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.
Online tag
2
Vendég2
595
Fórum
Friss topicok
- Üzemanyagtöltő-állomások
- Giulia
- A Stellantis menedzsmen...
- Belül is érezzük jól ma...
- Virtuális Romeo
- 156
- Coffee - Minden ami kávé
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Adok-veszek
- Retrovízió - A '70-es, ...