Fórum >> Típusok >> Giulia

WarbiRunner (Gyuri)2023-10-16 10:31:30 // 32442
Élmény lehetett. A meccs is :-) Hogy szereztél jegyet? Egy nap alatt felvásárolták a nyáron, pedig nagyon az elején meg akartuk venni.
SD2023-10-15 18:41:13 // 32441
Még harmincszor, 400k-val és okék vagyunk:))) akkor iszunk;)
SD2023-10-15 16:58:12 // 32440
Igen, becsukott tükörrel van 1-2 cm oldalanként;)
Befér vagy nem fér be?:D
Advanced;)
Zselé2023-10-15 12:27:55 // 32439
Tegnap volt szerencsém élőben megnézni a Fiúkat a szerbek ellen a Puskásban. A mélygarázsban parkoltam, de a kihajtásnál egy rendező pont nálam állította meg a sort: kihajtott a másik kapun a “nagyfőni” konvoja - majd kinyitották a kordonokat és elkezdtek vonulni előttünk keresztbe a szurkolók. Mi türelmesen vártunk az autóban, mint egy zebra előtt, mikor is egy szurkoló odalépett a rendezőhöz, mondott valami, majd megáll előttünk: szabad-e szelfizni az autóval… mutattuk, hogy persze, aztán leguggolt és lőtt pár képet :D Mellettem a kollégám csak ennyit mondott: na, a BMW-vel nem szokott ilyen lenni… :)
TtK2023-10-14 20:00:02 // 32438
Nekem meg pont ma vitték el a feketét.. Ennek kapcsán kellemes meglepetés, hogy mindent lehet már online intézni. Forgalomból kivonás, visszahelyezés, eladás bejelentés, kötelező lemondás mind kész volt pár perc alatt.
Kazes☻2023-10-14 19:00:23 // 32437
Szuper, grat a jubileumhoz! 😁
Kazes☻2023-10-14 18:59:36 // 32436
No, meg inkább (villany)felnit vesz, mint normál garázsajtót. 😜
TtK2023-10-14 18:00:30 // 32435
Látom a te garázsodat is Trabantra méretezték :)
SD2023-10-14 13:08:29 // 32434
ezek mai fotók:)
SD2023-10-14 13:08:06 // 32433
1 éve ma hoztam haza:)
SD2023-10-14 06:59:54 // 32432
Visszagondolva a 155-ön volt nekem 195/55 R15 a téli és 205/55 R15 a nyári, amíg volt, a téli mindig olyan érzés vol hogy lehasalt az autó, pedig alig volt különbség. Kb 5 perc volt megszokni.

3% eltérés a km órában
Vészesnek nem mondanám.
RomeoOne2023-10-14 06:33:34 // 32430
Nem 2-3 mm-t emeltél az autón, hanem kb. 1 centit elöl :)
18 mm-el nagyobb így a kerékátmérő.

Hogy mit csinálj, azt neked kell tudnod, inkább csak arra hívnám fel a figyelmed, hogy az eladási árad nem 80% lenne, hanem kb. 60%. De lehet, hogy az 50%-hoz van inkább közelebb. Max a csaló botok ("küldöm a GLS-t) írnának rád, ha olyan áron teszed fel.
Saját tapasztalat...
SD2023-10-14 01:02:45 // 32429
Megoldás1 megnézed kitekerve nincs-e közel a dobbetéthez +~ berugózás, a legnagyobb veszély ha azt letépné.

Ha nagyon kózel van elrakhatod két szezonra hátra tarcsi nak, de ha elöre veszel keskenyebbet nem fog stimmelni az átmérő és lehet letilt az ABS érzékelő nem tudom mennyi a tolerancia.

2. Ígymarad 1-1 cm nem a világ vége, a futómű geometria rendben sztem, nyomtáv is ok

Ha akrasz venni gumit olyat kéne ami azonos kerületű, de az viszont befolyásolhatja a dinamikát ha elöl hátul más a tapadás, és nem a gyár terv szerint.

Ha nem rossz érzés és elfér akkor van 2 évre egy egyedi extrád:)
quash2023-10-13 21:38:37 // 32428
Sziasztok!

Csináltam egy jó nagy hülyeséget, kíváncsi lennék a véleményetekre!

Nyári gumi csere, 18”, gyári, egyszéles felni van fent.
Rendelés közben telefonáltam, nem oda figyeltem, és 225/45 R18 helyett, sikerült 245/45 R18-at rendelni. (Pirelli P Zero PZ4 100Y)
Futár kihozta, megnéztem az jött-e amit rendeltem, és nem vettem észre!!!
Soha nem csináltam még ilyet, picit sűrű most minden, figyelmetlen voltam …

Ma felrakattam gumissal, előtte vittem hozzájuk párom autóját is, Giu-nak már fél 5-kor álltak neki, ők sem szóltak hogy ez a méret nem u.a. mint ami rajta volt!
Szóval fel is lett rakva …

Gumisnál kocsi mögött állva, talán még láttam is hogy mintha szélesebb lenne!

Otthon vettem észre, amikor gumi szállítási papírokat dobtam ki hogy azon 245 van!
O b….meg, nézem kocsit, tényleg az van rajta!

Most nem tudom mi legyen!
Az előző P-Zero két nyarat bírt ki, nem teljes nyarat, az első keréken még ~1+mm volt a kopásjelzőig. A hátsó konkrétan kopásjelzőn volt. Tehát igából nem ment el két szezont ….
kb. ~62e km jelent ez, értelemszerűen ebben van téligumis időszak is.

8x18”-ra felment a 245, normálisan néz ki rajta.

Értelemszerűen valószínűleg 2-3mm-t emeltem is így az autón, ami mondjuk pont nem baj, mert volt már hogy fekvőrendőrnél 3 fővel leért …

Hátul még csak-csak oké is lehet, hiszen ott van 255 széles gumi is gyárilag, de nem 8-as felnin!
De előre azért kicsit sok a 245!
Az első geometria sem ekkora szélességre van tervezve!

Mi legyen?
Visszaküldeni már nem tudom, mentem vele.
Maradjon fent?
Rendeljek 225/45-öt, azt adjam el 80%-os áron, és ennyi bukó + gumiszerelés.
lieszko2023-10-13 20:01:04 // 32427
Hátul már QV rugóm van, de kb. ott van, mint az RWD-vel volt, viszont a QV jóval keményebb, de egyáltalán nem bántóan. Plusz a hátsó stabilizátor is a QV-ből van.

Elöl nincs mérési adatom a koptatóhoz, én máshogy mérem, de majd megnézem. Egy fél centivel lehetne magasabban. Az a baj, hogy előre nem megy a QV rugó, mert a 4 kerékhajtás miatt más a lengéscsillapító, így a QV rugóval ~3 centivel fentebb lenne az RWD rugóhoz képest.

Súlyban állítólag csak 65 kg a különbség, persze az AWD javára, bár az én esetemben van még egy kis plusz súly, szigetelve van mind a 4 ajtó, plusz a csomagtartó is a zene miatt.
lieszko2023-10-13 19:52:16 // 32426
Nincs grafikonom, mert nem volt mérve.
Nekem a Dragy mérés bőven elegendő, hogy lássam a fejlődést.
lieszko2023-10-13 19:48:18 // 32425
Nem volt mérve, de én is olyan 350 LE körüli teljesítményre tippelek.

Napi használat során nem érzek különbséget.
A legkisebb Muchboost hibrid turbóm van, talán ezért sem észrevehető, hogy esetleg később kezdene a turbó tölteni.

Tudomásom szerint Squadra nem a hűtővíz, hanem a töltőlevegő hűtési stratégián módosított, azt próbálja a legalacsonyabban tartani.
Ennek látni is az eredményét MES loggolásnál, gyári programmal 48-50 fok felé is elment, a tune-nal 32 volt a max. ugyanolyan kinti hőmérséklet (6-7 C) és terhelés mellett.

Ezenkívül a maximális fordulatszám 6300 RPM, a speed limiter 240-ről 290-re emelve.
Utóbbit is látom, hogy működik, 258-at már mentem vele - szigorúan German autobahn :-)
Ja és a Start/Stop is teljesen kiírtva.
SD2023-10-13 11:29:21 // 32424
ja és igen az RWD rugókkal milyen magasra került az autód, az enyém elől a koptatónál mérve kerék előtt 9cm :D a Q4 elvileg olyan 11-13 ha jóltudom, már megszoktam de eleinte volt vele izgalom:D

De ugye a te autód olyan 100kg-al nehezebb tehát ugyan azon rugókkal még talán lentebb van.
leopop32023-10-13 10:51:45 // 32423
Ez érdekel mert majd ha Giuliám lesz stage 2 ben gondolkodom.
Esetleg grafikonod van pados mérésről?
Szívesen megnéznék egyet 😁
SD2023-10-13 09:41:15 // 32422
úgy értem a gyári program szerint elereszti a vizet, 110-re akár, és ezen mindkét cég javított, de vajh mi lehet a háttérben.
SD2023-10-13 07:59:12 // 32421
Na ez nagyon izgalmas, mérve volt az autód?:) és egyéb hülye kérdések:D mennyivelmegy:D

Komolyra fordítva, a hűtővizet hogy 110 fokra elereszti az nekem is soknak tűnik, hány fokos lehet akkor a HF..

A másik hogy vajon a károsanyagkibocsátás miatt eresztették így el, vagy valaminek kell, ez? Kenés.. bármi..?

Neked akkor hibrid turboval, 350+ az autód gpndolom.
Napi használatban van valami komfort romlás, vagy minden mint üj korában csak erősebb?
SD2023-10-13 07:54:43 // 32420
Hogy a checkengine nem került kivilágításra, attól hibakód lehet benne, mert valami nyűgje volt amit ilyenkor logol.
Peti16V2023-10-12 22:02:47 // 32419
Az akkut egy komoly elektronika figyeli, ami a töltést is vezérli. Ha alacsony a feszültseg, akkor nem engedi a SS-ot, de nálam az indítás utáni első megállásnál lelövi (ha épp elfelejtem kikapcsolni) uh nem hinném, hogy baja lenne.
A pár nappal ezelőtti esetnél érezte a vezérlő, hogy nem jár egyenletesen a motor, ezért dobta be, hogy nem áll rendelkezése a SS. Inkább azon csodálkozom, hogy a check engine-t nem dobta be. Mindegy, azóta semmi hasonló probléma nem volt, uh betudom pillanatnyi megingásnak és remélem így is marad!
Peti16V2023-10-12 21:54:30 // 32418
Nálam is ekörül szokott lenni ha van benne vidék, de ha két tankolás között nem megyek ki a városból, akkor 15. Nagy szenvedés árán, meg nyáron, amikor sokkal kevesebb a dugó, le tudom vinni 13 alá, de nem szeretek szenvedni 😉

Nekem nem voltak hajlandók Motult tenni bele, de a következő szerviz a Szabónál lesz, be fogok próbálkozni vele. Amúgy nekem fullon volt a szintjelző, de csak pár napig, uh valószínűleg épp a mérés határán volt a mennyiség. Próbálom a max közelében tartani, ha 2 osztással lejjebb van, akkor rátöltök 2 decit. 8-9e van most az olajban, és kb 2 deci van még a flakonban, így nagyjából 1 decit eszik ezrenként.
Zselé2023-10-12 21:52:08 // 32417
Ez nagyon jól hangzik! :)
lieszko2023-10-12 21:47:22 // 32416
Eurocompulsion - Squadra témához.
Mindkettővel van tapasztalatom.
Hybrid turbóm van.
Először az Eurocompulsion-hoz mentem, hogy írjanak hozzá progit.
Több, mint 4 hónap alatt a 3. nekifutásra ez a max. amit ki tudtak hozni:
0-100 km/h: 4,84 sec.
1/4 mérföld: 13,03 s.
A gyári turbóval és a phase2-es programjukkal is nagyjából ennyit tudott.
Squadra:
0-100 km/h: 4,38 s.
1/4 mérföld: 12,48 s.
Elsőre sikerült nekik.
carver2023-10-12 19:56:31 // 32415
gyorsan ment, én szeptemberben voltam a 4 évesen alig több mint 50 ezerrel...

Egy hónappal később meg megint szervíz. Na nemazé :D Csak a kötelező végén vettük észre hogy lejár a műszaki (nem hordom a forgalmit mióta nem muszáj). És ha már így alakult kapott még pár 50.000 ezres apróságot a drága...
carver2023-10-12 19:35:57 // 32414
az nem lehet attól hogy bepiszkolódott a szenzor? Az FCW szokott panaszkodni ha (szerinte) piszkos a szélvédő
SD2023-10-12 16:47:17 // 32413
Azért mert ezek az autók garisak így nincs külsős alkatrészrendelés ami meg a márkaszervíz ott nem is tudod meg mi volt a baja
WarbiRunner (Gyuri)2023-10-12 15:44:15 // 32412
Mondjuk a féltengely az úgy tudom, hogy pont vékonyabb. Eseteg rákérdezhetnél majd ha cserélik. Azt olvastam, hogy a q2 alatt vastagabb a féltengely, így a Superbe féltengelyestől kell megvenni a LSD difit. Gondolom a Veloce alatt is ez vastagabb darab van.
Kár hogy ennyire kevés infó van ezekről.
SD2023-10-12 15:15:08 // 32411
nemtom még nem szóltak hogy megjött gariba a féltengely, pedig eskü nem voltam rossz:D
WarbiRunner (Gyuri)2023-10-12 15:12:24 // 32410
Egyébként gondolj csak bele, hogy 350 lóra van méretezve, és csak 200 lovas, akkor tiporhatod ahogy akarod, nem? :-)
WarbiRunner (Gyuri)2023-10-12 15:08:32 // 32409
Én anno írtam a Squadra-nak, ők ezt nem említették. Aztán az e-tunersnek meg Fb-n volt fent egy bejegyzése, miszerint a MY21-nél a korlátozás a gázpedál map-en van, lényegében mintha nem tudnál padlót nyomni a Veloce-nak. Az igazság meg odaát van, hiszem ha látom ezeket :-) Talán leginkább a Squadra az amelyikben megbíznék. YT-n is van egy amcsi fura figura amelyik végigpróbálta ezeket és végül a Squadra lett az igazi.
A 200 lovas elektronikus végsebesség korlátozásáról meg annyit, hogy a 235 biztos nem óra szerint értendő XD
SD2023-10-12 14:16:00 // 32408
Másik vallomással is tartozom:) Írtam az EUROCOMPULSION-nak és nagyon rendesek válaszoltak is:)

Arról érdeklődtem milyen potenciál van a 2022-es 2.0 Super-ben, elmondta hogy másik fajta szofver van az ECU-ban ezért ha olyan tuningot akarok mint amit a VELOCE-kre lehet rátenni akkor az egészet át kell írni.

Még arra nem válaszolt hogy mik a lehetőségek az eredeti hardverrel és ezzel a programmal, de olyna 300ló-ra ezt is fel lehet pöccinteni.

Arra hogy mit tesz tönkre: annyit mondott hogy a Giulia alapeseten 350 lóra van méretezve, gyáril teljesítmény terén, mivel vol tis tervben ilyen verzió. Tehát a 400 ló sem ördögtől való egy ilyen gépből. De valószínüleg pont a QV-t nem akarták kannibalizálni és ezért nem lépték meg hogy pl: a Cometiziona 350 lovas legyen.

Számolgattam maga a csipsz nem elvetemülten drága, főleg ha nem is tesz kárt:)
De ha hozzá veszem a többi apróságot is úgy már szép summ ajön ki..
Fék, kerék, direktszűrő, downpipe.. és még a kockázat.

De a hangya az menetel:)
SD2023-10-12 13:52:06 // 32407
Ha már átlagbevallásnál tartunk, nekem a nagyátlag 10.8 volt sok ezer km-re ahogy használom.

Az ezelőtti tankolás amit egy mátrai karikán kívül full város volt ott a 13 körül mozogtunk.. de ez nem normális felhasználás:D Ezért ezt igyekszem elfeeljteni:D

A taposom de haladok is 12 körül a hejben járatás 13 körül.

Autópálya olyan 8-10 mert ha meglátom hogy 7-essel kezdődik elkezdek ideges lenni és nyomni:D így végül mindig 9 lesz:D
Piritu - 1.000.0002023-10-12 13:12:32 // 32406
Csak teszteli hogy figyelsz-e :-)
Zselé2023-10-12 12:55:02 // 32405
Egy érdekes hiba volt a minap: elindultam, majd azt mondta az autó, hogy a parking szenzor nem avalilable - és otthagyott nekem egy nagy sárga ikont. Aztán parkolásnál meg működni kezdett simán, és az ikon is eltűnt... akkor most mitet ilyeszteget??
Zselé2023-10-12 12:53:19 // 32404
Nekem most 11,2 az átlagom úgy, hogy 80% a város - és minden reggel lépésben teszek meg 7km-et :(

Én viszont a legutóbbi olajcserekor Motult rakattam bele. Egyelőre nincs rossz tapasztalatom. Két olajcsere közt nekem a max-ról félig szokott lemenni a jelzőke - nem tudom, hogy ilyenkor már kéne-e tölteni rá? 54 ezer van benne...

Amúgy legutóbb sem max-ot mutatott, mikor elhoztam az olajcseréről, egy osztással lentebb volt...
SD2023-10-12 10:34:04 // 32403

a témához kapcsolódóan a Alfa owners USA fb csoportból:)))
WarbiRunner (Gyuri)2023-10-12 08:53:25 // 32402
Az remek ha így van :-)
SD2023-10-12 07:30:10 // 32401
Na látod itt írja G-MANN 5 év az a 3 :) szóval a biztonság kedvéért rákérdezel de ezekere a főbb alkatrészekre én is úgy tudom 5 év a gari.

Ami elszomorító hogy kb. úgy használod az autót mint én:P
Annyi különbséggel hogy nekem fele annyit megy kb. tehát nem minden nap.
De nekem is megvan a 14km araszolás.. amikor leginkább a tempoat dolgozik.
És ha van lehetőség akkor pedig néha kicsit meghajtom, de ésszel:)

MIvel neked 25-30k az éves futásteljesítményed valóban az évi 3 olajcsere már khmm. márkaszervízben szép summa. De ilyen esetben meg lehet azt csinálni hogy közben lecserélteted valahol.

Ezt kollégám is csinálja, így legalább az egyik helyet tuti lecserélik az olajat és arra amire kéri:D

De én még egy akku cserével indítanék, ugye az MA is elektronnal működik, és ha a startstop-ikont kitette ott lehet valami bibi. Meg kéne nézesd milyen állapotú az akku.
Ha utcán tartod és nem töldögeted, rövideket mész, lehet hogy gatya.

A szenzor hibák is jöhetnek onnan amúgy.

Szóval ha engem kérdezel én inkább megyek kevesebbet de megpróbálom neki megadni ami jár, 10k olajcsere, és jó üzemanyag. Kiskerék:D:D:D

Nem vagyok teljesen tisztában, bár már áskálódtam az ügyben hogy mikor avatkozik be az MA elektomágneses egysége. De ha kevés a delej az simán okozhat égés kimaradást. Ahogy gondolkozom az elektromágnesek állandóan működnek hiszen a gázt is a szelepnyitás módosításával adja.

Szóval akku check, egy műhelyben rá kéne mérni hátha kuka.. még mindig jobb mint az MA.. De arra is oda kéne figyelni mert csak meg kéne hosszabbítani az életét hogy pont a gari után pukkadjon szét:D

Most láttam 500k alatt MA modult, lehet be kéne tárolni:)
G-MANN🍀2023-10-11 23:35:43 // 32400
5 év vagy 100ekm😉
Piritu - 1.000.0002023-10-11 21:26:36 // 32399
Ma voltunk a 30ezres szervizen Győrben.

Rákérdeztem, MA-t már cseréltek 60e km-t futott motoron is, de jellemzően 100-110-nél.
Peti16V2023-10-11 21:07:42 // 32398
Ilyen intim adatokat kérsz tőlem? Ha kiadom itt a titkokat, akkor majd jól megkapom, hogy erre a felhasználási módra egy villanyautó való, vagy egy szívómotoros kisautó…

Egyébként most fordul mindjárt az 50e.
Olajcserék gyári előírás szerint 15 ezrenként, eddig mindig Seleniát tettek bele a márkaszervizekben, és azt kap utántöltésre is, kell neki 1-1,5 liter két csere között…
Az üzemmódokat vegyesen használom, a reggeli araszolásban semmi értelmét nem látom a D-nek és nekem kényelmetlenebb is, de este üresebbek az utak amikor jövök haza, uh akkor sokszor élvezkedek D-ben, szóval vegyes a használat.
Sosem állítom le azonnal hosszabb út vagy csapatás után, autópályás tankolásnál mindig perceket várok, ha sietek v sokan vannak, járó motornál tankolok.
A fogyasztást hagyjuk, sok, de ez az útvonal hibája, ma reggel 45 perc alatt tettem meg 11 km-t…
A SS-ot a Nox-szenzor cseréje óta nem használom, kicsit bennem is az a para van, hogy csak koksztermelésre meg az akku lemerítésére jó. Ja, és nem lett több a fogyasztásom nélküle, uh számomra végleg felejtős. (a tiétek is csak 15.0 L-ig mér? 😉)

Mi a diagnózis? 😀😀
Márciusban lesz 3, ha el akar romlani a MA, akkor addig tegye…
SD2023-10-11 15:43:26 // 32397
ja a fék ügyben én sem látnám jónak állandóan magasnyomsáúval küldeni.. inkább mondjuk meghajtani és mosogatni felváltva:D
SD2023-10-11 15:36:15 // 32396
amcsiban 100k mérföldek vannak 2.0 Giuliákban, ott is cserélgetik vajon az MA-t mint a vezérlést?
SD2023-10-11 14:40:11 // 32394
Én most azzal tudnám megmagyarázni magamanak ha cserélni kell majd hogy nem filléreskedtem megkapta az olajat, a jó üzemanyagot, és hajtottam is amennyit a többi alkatrésze is elvisel.

Ha pont gari után kotlik szét az óvás miatt az szívás....
Ezek után ha a konstrukció ennyit bír akkor kapja a villanymotort:D

Ha meg elmegy hosszabb időt, vagy addigra kiderül már mi az alulméretezett, akkor lesz rá valami megoldás is, vagy nem:P:D

Még pont ma gondolkoztam ha kapna egy V6 Busso motort?:) 2.0 V6 TB:D:D:D
SD2023-10-11 14:31:44 // 32393
Én 200-at szeretnék és nem haldoklóval:D ha 200-nál csere akkor ok:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.