A brutál fékezésről eszembe jut mikor a tanpályán 30-ről 5m alatt megállt a gép, aszfalton:)
De szerintem ez még nem lehet brutál fékezés, inkább olyan lenne az hogy pl: belefékezel egy kátyúba és ott ránt akkorát a szerkezeten ami már deformációt okozhat.
Azért ha egy városi satufék elgörbíteni a féket baj lenne.
SD2024-09-23 06:21:12 // 37232
Kazes☻2024-09-22 21:43:06 // 37231
Hogyan is tudná, ha egyszer aprómajom?! ,)
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-22 18:33:34 // 37230
Ez a tengelyhez közelebbi széle felé billent a külső "passzív" oldalon.
Shadin2024-09-22 16:58:06 // 37229
Meg a VW konszern kicsit brutál vasai is elől úszónyerges nagyfékkel vannak szerelve.
34x mm-es S-es Audi-k, meg Golf GTI-k
34x mm-es S-es Audi-k, meg Golf GTI-k
RomeoOne2024-09-22 16:23:36 // 37228
Még egy érv neked a QV fékre. Az hátul is 4 dugattyús :D
Amúgy érdemes lehet megnézni hogy oldják meg ezt az M-es BMW-knél, mert ott még az M5-nek is uszónyerges féke van hátul.
Amúgy érdemes lehet megnézni hogy oldják meg ezt az M-es BMW-knél, mert ott még az M5-nek is uszónyerges féke van hátul.
Shadin2024-09-22 16:21:26 // 37227
Én úgy tudom ill. gondolom, hogy az úszónyerges fék esetén a betétek "trapéz" kopása nem ritka eset, elég egy pici vezetőtengely lógás v. nyeregdeformáció egy-egy brutál fékezés után és máris a tengelyirányban kijjebb lévő részét fogja jobban nyomni. Ez némileg igazolná azt is, hogy miért nem tudott rendesen "úszni" a nyereg.
SD2024-09-22 16:12:21 // 37226
Láttunk már félre kopott betétet de akkor fék tisztítás és karbantartás kell neki?
Na itt jón az aprómajom teóriám:) aki ezt ósszeszerelte, aztán szervizelte, az azt sem tudta merre van arccal elöre:/
Na itt jón az aprómajom teóriám:) aki ezt ósszeszerelte, aztán szervizelte, az azt sem tudta merre van arccal elöre:/
Kazes☻2024-09-22 16:04:56 // 37225
Akkor ez szerviz hiba... szerintem, hisz benne szokott lenni a kötelező szervizben az átvizsgálás, vagy minimum szemrevételezés... nyilvánvaló, hogy ez utóbbi sem történt meg, mert azért csak észrevette volna a szerelő! 🤔
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-22 15:46:16 // 37224
No és még adalék és teljes analízis. Tolómérővel végigmértem a betéteket. Mindegyik félre van kopva, a külső széle és a belső széle közt 0.7mm van. Tehát keresztben álltak a betétek a nyeregben! Ez is erősíti a teóriát, mivel az úszónyereg nem "úszott" megfelelően, nem párhuzamosította ki magát.
Mindkét külső betét menetirány szerinti eleje, és az alja felé van kopva. Kb egyformán kopott félre, valamilyen mechanikai sajátosság miatt így billen be, a betét eleje, alsó széle felé. Tök egyformák, csak a kopás mértékében van 2 tized különbség.
A külső betétek a megragadt nyereg miatt beállhattak így, aztán a konzolban is beragadhatott a vezető fül (a két külső betét nehezen is jött ki!). A belső betétek pedig csak hozzá koptak erős fékezésekkor.
Ha nagyot fékeztem, kénytelen volt bebillenni a belső betét is. Ha kisebbet, akkor a belsők még párhuzamosan álltak, így a belső betétek teteje kisebb fékezésnél nem ért a tárcsához. BINGÓ. Teljesen minden ezt a diagnózist támasztja alá.
Mindenki aki meghajtotta hegyen, szerpentinen, bárhol az autót, hőterhelést adott a fékeknek, szerintem ellenőrizze, ellenőriztesse a csúszkákat! A kenőanyag ami ott van, ráég.
Mindkét külső betét menetirány szerinti eleje, és az alja felé van kopva. Kb egyformán kopott félre, valamilyen mechanikai sajátosság miatt így billen be, a betét eleje, alsó széle felé. Tök egyformák, csak a kopás mértékében van 2 tized különbség.
A külső betétek a megragadt nyereg miatt beállhattak így, aztán a konzolban is beragadhatott a vezető fül (a két külső betét nehezen is jött ki!). A belső betétek pedig csak hozzá koptak erős fékezésekkor.
Ha nagyot fékeztem, kénytelen volt bebillenni a belső betét is. Ha kisebbet, akkor a belsők még párhuzamosan álltak, így a belső betétek teteje kisebb fékezésnél nem ért a tárcsához. BINGÓ. Teljesen minden ezt a diagnózist támasztja alá.
Mindenki aki meghajtotta hegyen, szerpentinen, bárhol az autót, hőterhelést adott a fékeknek, szerintem ellenőrizze, ellenőriztesse a csúszkákat! A kenőanyag ami ott van, ráég.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-22 14:49:56 // 37223
Nos a google lens segítségével találtam hasonló eseteket, mint az én féktárcsáim. Több fórumon azt írják, hogy okozhatja a csúszkák ragadása ezt a rozsdásodást. Megmagyarázná, hogy miért csak hátul. És valóban rászáradt valami volt a csúszkákon kenőanyag helyett. Lehet hogy a külső oldalt odahúzta fékezéskor, majd az nem ment vissza rendesen. Ezért néz ki kívül másképp, mint belül. Kívül inkább égett, üveges a felület, belül rozsdás. Mintha kívül mindig hozzáérne a betét, belül sosem. És ezért kívül minden megállás nyoma is látszik, mert a folyamatos kontakt miatt forró fékkel megállok, ha nem húzom be a kéziféket, akkor is kontaktban van a tárcsával a betét, és odasül. Kívül ezért látszik ezer pozícióban a fékbetétek nyoma.
Valószínűleg ez a rendellenes működés megborította a fékerő szabályzást is. Tolta a hátsó betéteket, és a féloldalt ragadt úszó nyereg miatt elmaradt a kezdeti fékhatás. Mire eléggé szorított volna, már billent az autó előre, és el is vette a fékerőt hátul. Ezért bólintott nekem akkorát.
Így valóban sosem működött igazán a hátsó fék. Kívül égetett, belül nem fogott időben, majd el is vette a fékerőt az autó előre billenése miatt.
Ez a diagnózisom jelenleg, szarul lett összerakva a gyárban, nem más itt a probléma.
Valószínűleg ez a rendellenes működés megborította a fékerő szabályzást is. Tolta a hátsó betéteket, és a féloldalt ragadt úszó nyereg miatt elmaradt a kezdeti fékhatás. Mire eléggé szorított volna, már billent az autó előre, és el is vette a fékerőt hátul. Ezért bólintott nekem akkorát.
Így valóban sosem működött igazán a hátsó fék. Kívül égetett, belül nem fogott időben, majd el is vette a fékerőt az autó előre billenése miatt.
Ez a diagnózisom jelenleg, szarul lett összerakva a gyárban, nem más itt a probléma.
Liquid2024-09-22 14:40:40 // 37222
amúgy a Tonale szerintem is racionálisabb választás anyataxinak meg általában rohangálósnak, már csak a mérete miatt is, de ugye az ilyen dolgokat a tetszik-nem tetszik felül tudja írni :)
Liquid2024-09-22 14:38:31 // 37221
Én mindenből kihozom a maximumot :) 10.6 volt az átlaga mikor megvettem, helyköziben 10 alatt is elmegy. A 11-13 azt jelenti hogy 150-170, úgy általában digitális gázpedál kezelés :)
SD2024-09-22 14:08:59 // 37220
meg az 5m szervíz még utána:)
SD2024-09-22 13:23:14 // 37219
A QV 16-bó megvan:D Ovibajárni RTFL:D
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-22 11:25:23 // 37218
Nem hinném hogy a betét gond, bár közrejátszhat a rosszabb hőlvezetés. Nem tudom, tényleg. Remélem most összeraktam egy jobbat. Nagyon harapós most, de nem tudom hogy csak azért érzem mert fog hátul is, vagy tényleg sosem volt ilyen a fékem.A nem Q tuljoknak javaslom, hogy ha van affinitásuk, kerékcserekor vegyék ki a csúszkákat, töröljék le a rászáradt gyári kenőanayagot, és tegyenek oda valamit ami ken is némileg.
RomeoOne2024-09-22 11:14:16 // 37217
De akkor ezek alapján nem a rézmentes, USA szabvány betét a gond, hanem a tárcsa.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-22 11:09:53 // 37216
A betét ugyanaz elöl-hátul. A tárcsa elöl Brembo high carbon, hátul Ate. Ezért gyanakszom tárcsa hibára. A programmal semmi gond, nem volt elkopva a betét, a tárcsában is bőven volna még anyagvastagság. A sztenderdek csak sztenderdek, a szürkeöntvény is csak szürkeöntvény. Aztán ki tudja, hogy valójában az egyik kínai, másik török, milyen gyártásközi baki csúszott be. 2020-ban volt visszahívás a hátsó féktárcsákra pl. Nem sok autót érintett, de átment gyártásközi ellenőrzésen simán egy sorozat rossz tárcsa.
RomeoOne2024-09-22 10:49:02 // 37215
Elég egyértelműen anyaghibának tűnik. De akkor miért nem érinti az elsőket? Ott más anyagot használnak? Más a beszállító és nem ugyanazokat a sztenderdeket használja, mert nem gyárt az USA piacra és nem kell oda is megfelelnie?
Vagy ha ugyanaz az anyag, akkor mégiscsak a hátsó fék "programjával" van valami gond
Vagy ha ugyanaz az anyag, akkor mégiscsak a hátsó fék "programjával" van valami gond
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-22 10:43:12 // 37214
Passz. Az hülyeség, hogy hátul nem dolgozik a fék, ezért rozsdásodhat. Egy sima városi mászkálás után is meleg a tárcsa, dolgozik. Elöl forróbb, nyilván és logikusan az fog inkább. Az autó hosszan sosem állt (max egy hét). Télen kéziféket nem használok. Az autó sózott utat egy métert sem látott, esőt se gyakran. Fedett helyen áll.
Az eredmény 32e km után:
Az eredmény 32e km után:
RomeoOne2024-09-22 10:36:31 // 37213
Akkor ne Stelviot akarjon, hanem Tonale-t :D
22,3M vs 15,9M... kicsit barátibb :D
22,3M vs 15,9M... kicsit barátibb :D
RomeoOne2024-09-22 10:34:09 // 37212
Nem figyeltél eddig :D Nem az ediff ette meg a hátsó féket sem :D
SD2024-09-22 09:56:49 // 37211
Röhögni fogsz de tegnap 1 nap toyota nézegetés után... estére alfás lett asszony:D
Az ő száját hagyta el hogy akkor ő egy Stelvio-t akar:)))
Őőő értem én de gyerekekért menni?:D
Az nem lesz occó...
Szóval ezt még finomítjuk. de akkor ilyen helyközi járatban is 10-12 inkább a stelvio fogyasztás?
Mert a Giulia autópálya 140 körül 8.5, nyomkodva 9.5, városban 10-13, tankolás után csak keresztben 15+:D
Az ő száját hagyta el hogy akkor ő egy Stelvio-t akar:)))
Őőő értem én de gyerekekért menni?:D
Az nem lesz occó...
Szóval ezt még finomítjuk. de akkor ilyen helyközi járatban is 10-12 inkább a stelvio fogyasztás?
Mert a Giulia autópálya 140 körül 8.5, nyomkodva 9.5, városban 10-13, tankolás után csak keresztben 15+:D
SD2024-09-22 09:54:13 // 37210
Miért mert folyamatosan keresztbe megy, és megeszi az ediff:D
RomeoOne2024-09-22 09:05:04 // 37209
És az nem derült ki, hogy az első miért nem ilyen? Gondolom ugyanannak a szabványnak kell megfelelnie. Miért csak a hátsót érinti a lekvárosodás?
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-21 22:25:24 // 37208
Sokkal jobb, elmúlt a szar kotla érzet. 😅
Liquid2024-09-21 21:58:17 // 37207
nagyon örülnék a duplájának :D
RomeoOne2024-09-21 21:39:44 // 37206
Nekem ma 13,5 literre jött ki az átlag. Kellemes, nem túl vadulós fogyasztás 😄
RomeoOne2024-09-21 21:38:26 // 37205
Most, hogy momdod, tényleg 😆
Zselé2024-09-21 21:06:05 // 37204
Csak felületesen olvastam bele a témába, de kilométerfutás?? Na, épp árulom a 159-est 404000 km-el. El lehet jönni menni vele, nem kell megvenni! Csak utána ülj be egy 250 ezerrel árultba, és nem érted… hogy hol a gond :D
zgi5212024-09-21 20:42:00 // 37203
Gabor F2024-09-21 20:08:39 // 37202
Megértem az ellenérzésed. Én sem szeretem az általánosításokat, sokkalta bonyolultabb a világ. De mégis. Egyszerűen a sokéves tapasztalat szólt belőlem. Családtagok, ismerősök, ügyfelek elmondásai, megnyilvánulásai alapján. Amikor eljön az idő, hogy költeni kelljen rá, akkor egyszerűen megszabadulnak tőle. Tisztelet a kivételnek. Persze ez nem csak nálunk van így, de mivel a tények szerint csórók vagyunk, így az autó karbantartására is kevesebb jut.
Azért jön a sok “csoda”, mert azt hozzák a profitmax miatt. Itthon, meg szépen kipofozzák eladásra. Csak egy példa: Kia márkaszervizbe hozott a nepper egy vezérléshibás Ceedet. Mondtam is a szerelőnek, hogy nem irigylem a későbbi tulajt. A szerelő viszont azt mondta, hogy nem tragédia annál a motortípusnál. Hát köszi.
A kevés kilométeres, karbantartott kint is hasonló áron vagy drágábban van. De by the way, kint is romlik a színvonal.
Mondjuk vettem én már osztrák 500-ast neppertől. Az autó parádés állapotban volt és később sem jött elő hiba. Sajnos el kellett adni a lakásvétel miatt. Persze az ára is olyan volt, a felső harmadban, sokáig árulta mire megvettem. Én 1 óra alatt adtam el, picit drágábban. A vevő mondta, hogy már jó néhányat megnéztek előtte és mind tekert volt…
Azért jön a sok “csoda”, mert azt hozzák a profitmax miatt. Itthon, meg szépen kipofozzák eladásra. Csak egy példa: Kia márkaszervizbe hozott a nepper egy vezérléshibás Ceedet. Mondtam is a szerelőnek, hogy nem irigylem a későbbi tulajt. A szerelő viszont azt mondta, hogy nem tragédia annál a motortípusnál. Hát köszi.
A kevés kilométeres, karbantartott kint is hasonló áron vagy drágábban van. De by the way, kint is romlik a színvonal.
Mondjuk vettem én már osztrák 500-ast neppertől. Az autó parádés állapotban volt és később sem jött elő hiba. Sajnos el kellett adni a lakásvétel miatt. Persze az ára is olyan volt, a felső harmadban, sokáig árulta mire megvettem. Én 1 óra alatt adtam el, picit drágábban. A vevő mondta, hogy már jó néhányat megnéztek előtte és mind tekert volt…
Coyote2024-09-21 19:37:58 // 37201
Olyan az útvonal mint ha körbejártad volnaAfrikát :-))
Kazes☻2024-09-21 18:47:52 // 37200
Azt hittem már berendeltek homokzsákolni! 😉
Amúgy jó kis képek és utak! 😀
A többi meg a topicjában. 😁
Amúgy jó kis képek és utak! 😀
A többi meg a topicjában. 😁
RomeoOne2024-09-21 17:31:13 // 37198
Na, működő hátsó fékkel olyan jó az autó, hogy még arrafelé is élvezet vele autózni, ahol akkor van szintkülönbség, ha épp útbaesik egy fekvőrendőr? :P
RomeoOne2024-09-21 17:28:03 // 37197
Cincogtak xD
Ez volt most az útvonal:
A pirossal jelölt 3 szakaszt oda vissza bejártam (tehát 3x tettem meg). Gyönk és Kőszeghidegkút közötti szakaszon most jártam először, de nagyon jó, főleg az északi irányból (hátha ez hasznos infó valakinek, Pl. Lacinak xd)
Kurd és Lengyel közötti szakasz szintén brutál. Olyan, mint a Balaton - Borsodnádasd, csak kb. 3x olyan hosszú, tehát több élvezet. Nagy része fehér aszfalt, csúszkáltam rajta össze-vissza. Álom. Itt csináltam a kocsiról a képeket.
A Kisvejke - Lengyel közötti szakasz is egy jó kanyargós felfutó Kisvejke felől. Ezt is meg kellett tennem oda-vissza.
Aztán Teveltől a bátaszéki M6 felhajtóig végig egy nagy joyride az egész.
Hazafelé még befűztem a kötelező Tengelic-Szőlőhegy - Paks szakaszt. Annyi most a gáz ott, hogy szerintem valahova oda rakják le most a földet a kamionok Paksról és elég poros a szakasz. Kimondottan ott, ahol a kamionok le- meg felhajtanak az aszfaltra. Ez épp egy kanyarban van, még a streetview képen is látszik mi van ott. Na ott ráléptem kicsit a gázra az íven, csapta is ki egyből a farát... Meg az utána lévő egyenes szakasz végig olyan poros, hogy olyan felhőt húztam, hogy eltűnt mögöttem az út... Elég veszélyes, ha valaki nem számít rá.
Egyetlen szomorúságom csak ez a szingapúri időmérő.... xD
Ez volt most az útvonal:
A pirossal jelölt 3 szakaszt oda vissza bejártam (tehát 3x tettem meg). Gyönk és Kőszeghidegkút közötti szakaszon most jártam először, de nagyon jó, főleg az északi irányból (hátha ez hasznos infó valakinek, Pl. Lacinak xd)
Kurd és Lengyel közötti szakasz szintén brutál. Olyan, mint a Balaton - Borsodnádasd, csak kb. 3x olyan hosszú, tehát több élvezet. Nagy része fehér aszfalt, csúszkáltam rajta össze-vissza. Álom. Itt csináltam a kocsiról a képeket.
A Kisvejke - Lengyel közötti szakasz is egy jó kanyargós felfutó Kisvejke felől. Ezt is meg kellett tennem oda-vissza.
Aztán Teveltől a bátaszéki M6 felhajtóig végig egy nagy joyride az egész.
Hazafelé még befűztem a kötelező Tengelic-Szőlőhegy - Paks szakaszt. Annyi most a gáz ott, hogy szerintem valahova oda rakják le most a földet a kamionok Paksról és elég poros a szakasz. Kimondottan ott, ahol a kamionok le- meg felhajtanak az aszfaltra. Ez épp egy kanyarban van, még a streetview képen is látszik mi van ott. Na ott ráléptem kicsit a gázra az íven, csapta is ki egyből a farát... Meg az utána lévő egyenes szakasz végig olyan poros, hogy olyan felhőt húztam, hogy eltűnt mögöttem az út... Elég veszélyes, ha valaki nem számít rá.
Egyetlen szomorúságom csak ez a szingapúri időmérő.... xD
Kazes☻2024-09-21 17:06:12 // 37196
Ne legyen... ha szabad megjegyeznem! Azért jön még mindig annyi berúgott kotla sz.r verda nyugatról, mert ott minden és mindenki IS olyan remek?! Ez tulajdonképpen csak költői kérdés... ugye. 🙂
Gabor F2024-09-21 16:19:47 // 37195
A 159-es időszaka volt az, amikor a gyártók a meglévő konstrukciókra utólagosan oldották meg a kipufogógáz kezelést jó távol a motortól az autó alatt. Utána már berakták a motortérbe, közel a motorhoz, sokkal hatékonyabbá és egyúttal kevésbé problémássá váltak így.
És igen, a CP4 volt már téma itt a fórumon is.
Szokás isteni a szívó benzines motorokat. Azért ott is lehettek gondok rendesen. Csak néhány példa: Mitsubishi GDI, VW 1.2 a 2000-es évek elején, később a Golfokba lévő 1.4 16v és 1.6 16v, Alfa JTS, stb.
Apámnak volt VW 1.6 8v, na az tényleg megbízható volt, viszont legalább 8 litert evett klíma nélkül és nagyon nem ment, pedig még ‘99-es volt. Nem fojtogatták holmi euró kibocsátási normák.
És igen, a CP4 volt már téma itt a fórumon is.
Szokás isteni a szívó benzines motorokat. Azért ott is lehettek gondok rendesen. Csak néhány példa: Mitsubishi GDI, VW 1.2 a 2000-es évek elején, később a Golfokba lévő 1.4 16v és 1.6 16v, Alfa JTS, stb.
Apámnak volt VW 1.6 8v, na az tényleg megbízható volt, viszont legalább 8 litert evett klíma nélkül és nagyon nem ment, pedig még ‘99-es volt. Nem fojtogatták holmi euró kibocsátási normák.
Gabor F2024-09-21 15:55:49 // 37194
Sorry! Legyen akkor Kelet-európai. Hiába, szeretnénk mindig jól járni…. 🙃
Shadin2024-09-21 15:38:08 // 37193
Én meg a Remus hosszabbító projekt vége felé járok már, beszabtam a csövet, picit talán hosszabb lett így mint a gyári, de vágni lehet még belőle. Az idegesítő hangok ill. rezonanciák jelentősen csökkentek, ahogy az a korábbi teszteken is volt.
Lehet h rövidebbre vágon és/vagy feketére csinálom a toldatot.
Ill. kicsit billentek rajta felfelé a dob mögötti (gömb)biliccsel.
Lehet h rövidebbre vágon és/vagy feketére csinálom a toldatot.
Ill. kicsit billentek rajta felfelé a dob mögötti (gömb)biliccsel.
Kazes☻2024-09-21 15:26:19 // 37192
Csak természetes... ahogy naccságának a legjobb, meg ne fázzon, mert még prüszkölne... te meg csak örülsz a hosszabb menetidőnek! 🤣
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-21 15:12:19 // 37191
Addig is, kerülővel, hogy az olajhőfok meglegyen :-)
Kazes☻2024-09-21 14:23:40 // 37190
Szóval most még a sarki bótig is... szééép! 😋 De érthető! 😂
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-21 14:04:49 // 37189
Mondtam már, hogy mekkora királyság hogy fog a hátsó fékem? XD Minden nap autózok a csere óta, mindegy hova.
WarbiRunner (Gyuri)2024-09-21 14:02:11 // 37188
A fékbetét téma érdekes, ami egyértelmű, hogy a régebbi fékbetétek más anyagúak. Változtattak az anyagon, és szerintem nem a jó irányba. Most facelift előtti gyári hátsó betéteket raktam hátra, pár év és kiderül az igazság. Hogy milyet harap, az meglepő, nehezebb szépen megállni vele, mint a gyári betétekkel, pedig csak hátul cseréltem.
A dízel témához. Szerintem a dpf kiforrottabb lett, kevésbé problémás mint a 159 időszakban. A turbók utoljára a 2000-res évek elején voltak tartósak, annak a cseréjével számolni kell 200e fölött. Nagyobb nyomás, nehezebb üzemi körülmények, vgt, elkopik.
Állítólag az ex 159-emen is még 200e előtt cserélmi kellett. Meglep, nálam nem volt baja, 175e-rel adtam el.
Ami negatívan változott, az a nagynyomású rendszer. A háromdugattyús örökélet és egy mesedélután nagynyomású pumpák helyett bekerült a hirhedt CP4-es egydugattyús, ahol egy excenteren fut egy darab görgő, és ez hivatott a sokkal nagyobb nyomásokat előállítani. Akinek van kedve szörnyülködni, irány a BMW fórumok, szerviz videók. Magam részéről cp4-es pumpával óvatosan vennék dízelt.
A dízel témához. Szerintem a dpf kiforrottabb lett, kevésbé problémás mint a 159 időszakban. A turbók utoljára a 2000-res évek elején voltak tartósak, annak a cseréjével számolni kell 200e fölött. Nagyobb nyomás, nehezebb üzemi körülmények, vgt, elkopik.
Állítólag az ex 159-emen is még 200e előtt cserélmi kellett. Meglep, nálam nem volt baja, 175e-rel adtam el.
Ami negatívan változott, az a nagynyomású rendszer. A háromdugattyús örökélet és egy mesedélután nagynyomású pumpák helyett bekerült a hirhedt CP4-es egydugattyús, ahol egy excenteren fut egy darab görgő, és ez hivatott a sokkal nagyobb nyomásokat előállítani. Akinek van kedve szörnyülködni, irány a BMW fórumok, szerviz videók. Magam részéről cp4-es pumpával óvatosan vennék dízelt.
Kazes☻2024-09-21 13:38:54 // 37187
Akkor most cincognak az egerek?! 😜
Kazes☻2024-09-21 13:37:53 // 37186
"És hát milyen a magyar hozzáállás..." - ezt ha kihagytad volna, már - már hibátlan kis (hosszú) mű lehetett volna. 😋
RomeoOne2024-09-21 11:41:00 // 37185
Párom dolgozik, úgyhogy előveszem a kocsit és tekerek egy 200 km-es kört a Tolnai dombságban. Aztán délután időmérő, ahol remélhetőleg a Ferrari megint jó lesz, az RB meg nem. Ez az Alfa életerzés nekem. Living my best life 😁😂😂
mr_oven2024-09-21 10:55:36 // 37184
Dízel vs. benzin
20 éve van egy dízel Peugeot 307sw autóm 210e-rel most, ami mellé vettem 3 éve egy Giulia 2.0 Super-t. A Peugeot csak fékbetéteket/tárcsát, olajat, gömbcsuklót, 1x vezérlést kapott még eddig, no meg 4 db ablakmosó motort. Az összes többi csere az vizsga előtti oktalan szerelői hozzányúlás miatt volt.
Ha csak egy autóm lehetne, akkor valószínű dízel lenne és a legpraktikusabb használattal mint a Peugeot. Kattintással egyesével kiszedhető ülések, óriási csomagtér, igénytelen, megbízható. Milliókért sem adnám oda.
De így az Alfa élvezkedésnek van, erre meg szerencsésebb a benzines.
20 éve van egy dízel Peugeot 307sw autóm 210e-rel most, ami mellé vettem 3 éve egy Giulia 2.0 Super-t. A Peugeot csak fékbetéteket/tárcsát, olajat, gömbcsuklót, 1x vezérlést kapott még eddig, no meg 4 db ablakmosó motort. Az összes többi csere az vizsga előtti oktalan szerelői hozzányúlás miatt volt.
Ha csak egy autóm lehetne, akkor valószínű dízel lenne és a legpraktikusabb használattal mint a Peugeot. Kattintással egyesével kiszedhető ülések, óriási csomagtér, igénytelen, megbízható. Milliókért sem adnám oda.
De így az Alfa élvezkedésnek van, erre meg szerencsésebb a benzines.
DKori2024-09-21 10:36:38 // 37183
Tökéletesen egyetértünk! :) És azt se felejtsük el, hogy anno meg a DPF-es MultiJetről mondták, hogy "húvazz az egytömegűs 105LE-s JTD-hez képest, vagy pláne a sima TD-hez képest mennyivel komplikáltabb és pénztemető lesz...ez ilyen sport - és a maga szintjén valóban a GPF-es közvetlen befecsis, turbós esetleg MA modulos mostani benzinesek se a faék kategória innen nézve egy 2000es évekbeli hengerenkénti befecsis sima szívómotorhoz képest..a fejlődés ilyen, és a Te posztodban van a legnagyobb baj: nem az a gond, hogy valami bonyolultabb, mert tudnának (!) tartós technikát építeni, hanem sajnos az ádáz árverseny/nyereségorientáció stb azt is folyamatosan hozza magával, hogy a mérnöki tudást arra (is) használják, hogy minél költséghatékonyabb legyen a gyártás >>> jobban ki tudják grammolni, hogy egy alkatrész a tervezett életciklusát "éppen kibírja" kb és ne feltétlen fusson el 2x-3x-4x annyit. :(
Amúgy szvsz ez a km dolog inkább kor/km arányban releváns, mert egy fiatalabb autónál a sok kilométer jó eséllyel kedvezőbb üzemi körülményeket jelent, ettől pont nem tartanék > lehet egy 200e-t futott 4-t éves legalább annyira fitt, mint egy 70e-t csak városban használt...talán a fék/futómű környéki kopócuccokat leszámítva. Nálunk Cromásoknál is jellemző trend volt, hogy 150-200-250e km-el (mondjuk ugye messze nem biztos, hogy valós futások voltak...) akár simán többet sz*ptam a userek, mint mi 300e felett...hülye felvetés ide de lehet az ő alkatrészükben üzemórában/hidegüzemben stb több volt, mint a miénkben...áh, ebben nincs fekete/fehér igazság, ez egy never ending story (amiben kicsit valahol mindenki a saját döntése mellé állít fel érveket...és ellene is lehetne hozni párat :) ). :))
Amúgy szvsz ez a km dolog inkább kor/km arányban releváns, mert egy fiatalabb autónál a sok kilométer jó eséllyel kedvezőbb üzemi körülményeket jelent, ettől pont nem tartanék > lehet egy 200e-t futott 4-t éves legalább annyira fitt, mint egy 70e-t csak városban használt...talán a fék/futómű környéki kopócuccokat leszámítva. Nálunk Cromásoknál is jellemző trend volt, hogy 150-200-250e km-el (mondjuk ugye messze nem biztos, hogy valós futások voltak...) akár simán többet sz*ptam a userek, mint mi 300e felett...hülye felvetés ide de lehet az ő alkatrészükben üzemórában/hidegüzemben stb több volt, mint a miénkben...áh, ebben nincs fekete/fehér igazság, ez egy never ending story (amiben kicsit valahol mindenki a saját döntése mellé állít fel érveket...és ellene is lehetne hozni párat :) ). :))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.