SD2024-12-17 20:34:13 // 38012
Ha túlvagy az ünnepeken, esetleg ha elindulsz egyszer rángatósan? Lehet beírja magát..
WarbiRunner (Gyuri)2024-12-17 20:01:39 // 38011
Szerintem a MA szűrő csere pont semmit nem old meg. Ha az okozza az égés kimaradást, akkor az minden hengernél jelentkezik, és akkor a baj már nagyon nagy ha ott ennyire el van dugulva. Ha viszont mindig ugyanaz az egy henger hagy ki, akkor pedig a modul vacakol, semmi köze a szűrőhöz.. És ez a valószínűbb eset.
WarbiRunner (Gyuri)2024-12-17 19:53:02 // 38010
Akkor korrigálok, manapsag is. :-) A termék minősége már megfelelő, a support viszont nem nőtt fel a feladathoz. A Stellantis egyesüléssel szerintem egy képest még tettek hátra, elkezdték a költségeket szigorúbban fogni.
G-MANN🍀2024-12-17 19:33:03 // 38009
Karácsonyra azt is meghozza a Jézuska 😁
Peti16V2024-12-17 18:49:17 // 38008
Itt is gyorsan lebeszéltük róla egymást. Sőt, egy ötlet erejéig a motoröblítés is felmerült, de gyorsan elengedtük ezt is. MA csere lesz, csak írja ki az autó végre, hogy ezt kéri :)
Peti16V2024-12-17 18:47:28 // 38007
A 156-os érában épp a Fiatnál dolgozott egy barátom, ő felelt a fél ország garanciális ügyeiért, beleértve mindhárom márkát. Akkor mesélte, hogy év elején kell garis javításra vinni az autót, mert kb májusra elfogyott akkoriban az éves keret 😀 ill inkább 😟
G-MANN🍀2024-12-17 18:45:57 // 38006
Igen, lehet, de MA szűrő cserét nem akartak, az nem is volt alternatíva.
Peti16V2024-12-17 18:44:51 // 38005
Igen, ez része legalább megnyugtató.
Peti16V2024-12-17 18:44:19 // 38004
Valószínűleg nálad beírt egy olyan hibakódot, amiből egyértelmű volt a MA hiba, de nálam ez sajnos (egyelőre) nem történt meg. Bár elòbb-utóbb meg fog, mert egyre gyakrabban (pl. ma reggel is) rángatva-dadogva indul, és csak pár perc járás v újraindítás után áll helyre.
G-MANN🍀2024-12-17 18:38:44 // 38003
2019 Giulian volt, gariban fék kockát cseréltek
RomeoOne2024-12-17 16:32:26 // 38002
De miért manapság? A 156 érában, mikor annyit eladtak belőle, amiről álmodni sem mertek, ráadásul csőstül jöttek az elektronikai problémák, megfejelve ezt egy gyér szervizhálózattal, na az lehetett csak az igazán kemény. A gyár nem tudott elég cserealkatrészt szállítani, a szervizek sem bírták a megnövekedett vásárlói bázist kiszolgálni... Nem volt ez máshogy máskor sem. Csak hogy egy ilyen indirekt indikátort használjak a következtetésre: nem itt tartana a márka, ha fel tudott volna mutatni egy konzisztens, felső-közepes színvonalú szolgáltatásnyújtást tartani. Következtetésképpen: nem volt ez máshogy régen sem :D
WarbiRunner (Gyuri)2024-12-17 15:39:33 // 38001
Lehetséges hogy a költségesebb cserékről nem a márkaszerviz dönt, a gyár pedig egyre nehezebben engedélyez ilyesmit. Egy biztos, manapság egy Alfa Romeohoz türelmes és megértő tulajdonos kell.. És kitartó. Legalább már papírod van a hibajelenségről, illetve némi időd hogy megoldódjon.
SD2024-12-17 14:16:23 // 38000
Zselé2024-12-17 11:54:31 // 37999
Sziasztok. Holnap megyek olajcserére és fékbetét cserére. Van egy pár naponta visszatérő gondom, ami a szervizbe persze sose tudok előcsalogatni:
A fékpedált nyomva tartva egy rezgő/zümmögő elektromos zaj keletkezik. Ha ilyenkor erősebben rányomok, vagy felengedem, abbamarad.
Volt valaki hasonló tünettel? Esetleg tudjátok mi okozza ezt és merre kell nézelődni?
A fékpedált nyomva tartva egy rezgő/zümmögő elektromos zaj keletkezik. Ha ilyenkor erősebben rányomok, vagy felengedem, abbamarad.
Volt valaki hasonló tünettel? Esetleg tudjátok mi okozza ezt és merre kell nézelődni?
G-MANN🍀2024-12-17 06:58:29 // 37998
Nálam anno a 2019 Giulia MA cserénél (36ekm) nem is került szóba az MA szűrő csere, csak a komplett MA csere. Motort ehhez nem kellett kivenni, egy napra viszont ott kellett hagyni az autót. Nagyon ritkán álltam nem garázsban és egy ilyen nyaralós őszi reggelen (előzmény nem volt) dadogós indulás után úgy is maradt, mintha 3 henger menne. Autókázás és kb 6. indítózás után elmúlt. Harmadnap szerviz, ahol azonnal MA cserére kaptam időpontot.
G-MANN🍀2024-12-17 06:58:12 // 37997
Nálam anno a 2019 Giulia MA cserénél (36ekm) nem is került szóba az MA szűrő csere, csak a komplett MA csere. Motort ehhez nem kellett kivenni, egy napra viszont ott kellett hagyni az autót. Nagyon ritkán álltam nem garázsban és egy ilyen nyaralós őszi reggelen (előzmény nem volt) dadogós indulás után úgy is maradt, mintha 3 henger menne. Autókázás és kb 6. indítózás után elmúlt. Harmadnap szerviz, ahol azonnal MA cserére kaptam időpontot.
Peti16V2024-12-16 20:36:08 // 37996
Mutiair téma update: pénteken voltam olajcserén, ahol egyúttal a múltkorinál “alaposabban” megvizsgálták az autót. Sajnos nincs konkrét fogható bizonyíték, hogy a MA szarakodik, mert csak gyújtáskimaradásokat tárolt el a rendszer. A szerviznek is a MA gyanús, de saját magukat is lebeszélték a szűrő cseréjéről, mivel le kell kapni hozzá a hengerfejet, amihez meg elvileg ki kell venni a motort(?), így ha már szétkapják, egyszerűbb az egész MA egységet cserélni próbálkozás helyett. Ezt a cserét viszont csak akkor tudják az Alfa felé indokolni, ha a konkrét hiba kiolvasható. A gari nem kérdés, benne van a rendszerben az 5 év, így 26 márciusig jó vagyok, addig túl kell lenni a cserén.
Végül abban maradtunk, hogy járkálok vele, és a következő check engine után újra kiolvassák. Lehet, hogy kölcsönkérek egy demo diagot a kollégáimtól, amin van sgw, és pár napig úgy járkálok…
Vagy a másik megoldás, hogy otthagyom a szervizben az autót, mert mostanában többször indult hideg+párás időben rángatózva, de mindig csak reggel, az éjszakai teljes lehűlést követően, aztán próbálkozzanak ők, de ezt nem szívesen, meg a közelgő ünnepek miatt ezt most be sem vállalnák, érezhetően ürítik ilyenkor a szervizt.
Végül abban maradtunk, hogy járkálok vele, és a következő check engine után újra kiolvassák. Lehet, hogy kölcsönkérek egy demo diagot a kollégáimtól, amin van sgw, és pár napig úgy járkálok…
Vagy a másik megoldás, hogy otthagyom a szervizben az autót, mert mostanában többször indult hideg+párás időben rángatózva, de mindig csak reggel, az éjszakai teljes lehűlést követően, aztán próbálkozzanak ők, de ezt nem szívesen, meg a közelgő ünnepek miatt ezt most be sem vállalnák, érezhetően ürítik ilyenkor a szervizt.
Zselé2024-12-11 20:18:37 // 37995
Köszi, kicseréltem, múkod! :)
WarbiRunner (Gyuri)2024-12-11 18:52:25 // 37994
CR2032.. Egyből vegyél kettőt, ha az egyik kulcs jelez, két nap múlva lemerül a másik is akkor is ha sose használtad 😄
Egyszerű a csere magyon.
Egyszerű a csere magyon.
RomeoOne2024-12-11 18:37:18 // 37993
Akkor gombelem :D
RomeoOne2024-12-11 17:44:39 // 37991
Sima laposelem. Simán elvégezhető, youtube-on vidi is van róla.
Zselé2024-12-11 15:22:26 // 37990
Sziasztok, azt mondja az autó, merülőben az elem a kulcsban. Milyen elem kell bele? Otthon elvégezhető a csere?
Shadin2024-12-09 12:25:29 // 37989
Az OCD komoly dolog, nem szabad figyelmen kívül hagyni :-)
Találni gyáriközeli csavart, mi a méret?
https://lbw.hu/7648-bkny-peremes-cs-domborufej-10-9-m8x20
Találni gyáriközeli csavart, mi a méret?
https://lbw.hu/7648-bkny-peremes-cs-domborufej-10-9-m8x20
Shadin2024-12-09 12:12:40 // 37988
Sajnos egyik rozsdavédelem sem tart tovább pár hétnél. A TRW garfit fényezése bírta eddig a legjobban. Ha a Roti is rohad azt sajnálnám :-(
Majd ha nagyon csúnya lesz akkor kap Hammerite-ot, az eddig a leg tartósabb :-D
Nem hoz HC verziót a Roti katalógus.
Majd ha nagyon csúnya lesz akkor kap Hammerite-ot, az eddig a leg tartósabb :-D
Nem hoz HC verziót a Roti katalógus.
quash2024-12-09 11:50:42 // 37987
Biztosan nem volt még levéve.
1.5 évesen vettem, végig garos volt, nem volt semmilyen megbontása, két gyári visszahíváson volt + kötelezők.
Nálam sem kellett még semmit sem javítani.
Valószínűleg a gyárban nem húzták le rendesen, kíváncsi lennék mióta nincsen meg!
Csavart raktam bele egyből, csak nagyon nem oda való! :D cseszi az OCD-met.
1.5 évesen vettem, végig garos volt, nem volt semmilyen megbontása, két gyári visszahíváson volt + kötelezők.
Nálam sem kellett még semmit sem javítani.
Valószínűleg a gyárban nem húzták le rendesen, kíváncsi lennék mióta nincsen meg!
Csavart raktam bele egyből, csak nagyon nem oda való! :D cseszi az OCD-met.
WarbiRunner (Gyuri)2024-12-09 11:44:05 // 37986
Lehet hogy volt már levéve, és nem, vagy nem megfelelően menetrögzítőzték. Bár ez akár gyárilag is megtörténhetett, kiindulva a szilárdra égett fékcsúszka zsír tapasztalatomból XD
Remélem azért csavarboltban találtál csavart :-)
Remélem azért csavarboltban találtál csavart :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-12-09 11:41:14 // 37985
320-as, igen. Milyen Rotingert választassz? Előre ha jól rémlik van sima és high carbon változat is, hátra nincs elérhető HC verzió. A Rotinger rozsdavédelme nem túl tartós ahogy elnéztem. Szerencsére még nem a sajátomon láttam, de egy egy éve felrakott T5 tárcsán bizony ott volt a felületi rozsda.
quash2024-12-09 11:27:14 // 37984
jah, csak olajszag volt a kocsiban, + volt két rejtélyes EGR szelep hiba is kb. 2 hét eltéréssel.
Néha kipufogó gáz szag is volt. (bár ez nem függhet elvileg össze ezzel)
Tegnap tűnt fel, hogy enyhén olajos ott minden.
Nem tudom hogy tudott onnan eltűnni, gyári csavar nincsen, csak csővel együtt(82e).
A legjobb az hogy úgy éreztem az utóbbi időben mintha gyengébb lenne Giu, ezt visszarakva, tegnap már ficánkolt a feneke kanyarból kifelé, amit mostanában nem csinált.
Valószínűleg újra megvan az 530Nm! :D
Néha kipufogó gáz szag is volt. (bár ez nem függhet elvileg össze ezzel)
Tegnap tűnt fel, hogy enyhén olajos ott minden.
Nem tudom hogy tudott onnan eltűnni, gyári csavar nincsen, csak csővel együtt(82e).
A legjobb az hogy úgy éreztem az utóbbi időben mintha gyengébb lenne Giu, ezt visszarakva, tegnap már ficánkolt a feneke kanyarból kifelé, amit mostanában nem csinált.
Valószínűleg újra megvan az 530Nm! :D
Shadin2024-12-09 11:01:53 // 37983
Minek kettő, ha egy is elég :-)
Shadin2024-12-09 11:01:27 // 37982
Rotinger tárcsa és EBC betét lesz. Legalább a szín már nem számít :-)
A hátsó nagyfék az 320-as? Az volt a fejemben, hogy 310.
A hátsó nagyfék az 320-as? Az volt a fejemben, hogy 310.
quash2024-12-09 10:40:14 // 37981
WarbiRunner (Gyuri)2024-12-09 10:13:52 // 37980
Kiváncsi leszek a tapasztalatokra. Ate tárcsákkal rakod össze?
Shadin2024-12-09 08:10:46 // 37979
Köszi! A Super-em kap egy feketét, a piros szettet meg gondolom el lehet adni akár kompletten tárcsákkal és betétekkel együtt. Vagy felmegy a padlásra a kipufogó meg a rugók mellé :-)
WarbiRunner (Gyuri)2024-12-08 22:58:42 // 37978
A fekete nyereg a Veloce felármentes "alap" nyerge. A piros, sárga volt feláras. A Superhez az összes szín feláras volt.
Shadin2024-12-08 22:16:52 // 37977
A fekete, sárga és piros féknyereg is extra széria volt? Asszem vettem egy fekete szett Veloce nyerget.
zümi1662024-12-08 15:10:14 // 37976
Ne vacillálj, tegyél rá, a piros autódon jól fog mutatni, én nem teszek az enyémre, a feketén nem adja ki olyan jól.
SD2024-12-06 18:24:29 // 37974
Hasonló, de nem akkora kell. Gyakorlatilag két cső meg két hosszab csavat, amennyivel nagyobb féket akarsz.
Az első ilyen szempontból könnyű mert akkora féket raksz ami elfér.
Hátul a tengellyel párhuzamos a csavarozás ott csak csere.
Az első ilyen szempontból könnyű mert akkora féket raksz ami elfér.
Hátul a tengellyel párhuzamos a csavarozás ott csak csere.
Shadin2024-12-06 10:08:50 // 37973
Az a passzdarab megvehető gyáriban, mert ugye az ott van a nagyfék és a csonkállvány között gyárilag.
Shadin2024-12-06 10:07:11 // 37972
Minden hibamentes és kalibrált, uralom a technikát.
SD2024-12-05 22:45:13 // 37971
szóval hogy annyire női ez a giulia nem kéne neki farok:D
A pedro tesla-nak jobban áll:D a zászló farkaskadjon az:D csak ne mögöttem:D
A pedro tesla-nak jobban áll:D a zászló farkaskadjon az:D csak ne mögöttem:D
SD2024-12-05 22:44:24 // 37970
A következőket gondoltam ki:)))
A fék tuning legoptimálisabb választása számomra ha úgy csinálok Veloce féket előre hogy csak közdarabot építek a jelen nyereg alá:))))
Ez egy működő tuning megoldás láttam hogy így QV hátsó 350-es féket is lehet előre rakni egyetlen bajom hgy az a +20mm 6x árat jelent:D
Viszont ha a jelen 300-as fékre csak 30mm-et (15-15:))) akkor a veloce féktárcsával pöpec lenne amiinak amúgy a betétje nem is nagyobb tán, tehát még teljesítményben sem lenne kevesebb és csak új tárcsa kell:)))
Hmmm..
Aztán farok gondjaim vannak, nem tudom meggyőzni magam hogy kell a farok az autóra, pedig úgy bennem volt hogy már rakok rá olyat:P:D:D:D
Ehh ez a rengeteg gond.. mindig csak:))
Kéne alfázni inkább.. már:))) mindig csak ez a takony idő aztán elő sem veszem (az alfát... :))
A fék tuning legoptimálisabb választása számomra ha úgy csinálok Veloce féket előre hogy csak közdarabot építek a jelen nyereg alá:))))
Ez egy működő tuning megoldás láttam hogy így QV hátsó 350-es féket is lehet előre rakni egyetlen bajom hgy az a +20mm 6x árat jelent:D
Viszont ha a jelen 300-as fékre csak 30mm-et (15-15:))) akkor a veloce féktárcsával pöpec lenne amiinak amúgy a betétje nem is nagyobb tán, tehát még teljesítményben sem lenne kevesebb és csak új tárcsa kell:)))
Hmmm..
Aztán farok gondjaim vannak, nem tudom meggyőzni magam hogy kell a farok az autóra, pedig úgy bennem volt hogy már rakok rá olyat:P:D:D:D
Ehh ez a rengeteg gond.. mindig csak:))
Kéne alfázni inkább.. már:))) mindig csak ez a takony idő aztán elő sem veszem (az alfát... :))
SD2024-12-05 22:36:52 // 37969
Hidegen szerintem nehezebben kapcsol át még.. Nekem meg néha ránt egyet, de ritkán.. azt mondták kedv kérdése, nem gond.
A kúszó lehet kézifék is amúgy.
Vagy a fék kalib:D
A kúszó lehet kézifék is amúgy.
Vagy a fék kalib:D
Shadin2024-12-05 13:18:29 // 37968
Automata kézi nincs bekapcsolva és sík úton néztem, nincs olyan elengedi a féket érzésem.
Piritu - 1.000.0002024-12-05 12:16:17 // 37967
Automata kézifék, hillholder funkció?
Shadin2024-12-05 08:57:45 // 37966
Nagy a csönd, így megint kérdeznék :-)
Mitől lehet olyan szitu, hogy hátramenetbe kapcsolva féket elengedve nem kezd el kúszni az autó ~5mp-ig? Hideg, meleg mindegy neki, előre elindul rendesen és a szerviz óta tapasztalom.
Mitől lehet olyan szitu, hogy hátramenetbe kapcsolva féket elengedve nem kezd el kúszni az autó ~5mp-ig? Hideg, meleg mindegy neki, előre elindul rendesen és a szerviz óta tapasztalom.
WarbiRunner (Gyuri)2024-12-02 14:32:18 // 37965
Akkor ezekszerint normális XD Hogy villog e bármi, fogalmam sincs egyik autónál sem. A Chili az pörög mint a bolond, simán hagyja kanyarban is a tapadásvesztést is nagy gázzal, aztán elég csak lelépni a gázról és dobja a seggét. Forog pörgő kerekekkel 5-6e-ig, simán, és vidáman, mintha ez így teljesen normális dolog lenne. Szóval prakitukan ASR not present XD
Nyilván rwd-nél más a rizikó, azért sokkal könnyebb eldobni. A Giulia az nem tud kipörögni különösebben.
Nyilván rwd-nél más a rizikó, azért sokkal könnyebb eldobni. A Giulia az nem tud kipörögni különösebben.
RomeoOne2024-12-02 13:56:38 // 37964
A Bravo villogtatja az ESP-t, ha pörög a kerék, de beavatkozás annyira nem érződik, csak villog a sebességmérőben a piktogram.
Lehet a Giulia is, de annak nem merek a műszerfalára nézni, ha már tapadáshatár közeli állapotban van, az nem bocsátja meg a bámészkodást akció közben :D
Lehet a Giulia is, de annak nem merek a műszerfalára nézni, ha már tapadáshatár közeli állapotban van, az nem bocsátja meg a bámészkodást akció közben :D
WarbiRunner (Gyuri)2024-12-02 13:01:06 // 37963
Amúgy a Giuliettánál nem kéne a kipörgésgátlónak dolgozni? Hogy lehet az, hogy hármasban pörgő kerékkel gyorsít masodperceken keresztül, miközben lelkesen csúszkál az orra jobbra-balra? 😄 Az esp-t már éreztem dolgozni pár éve hóban, de a kipörgésgátló az valahogy mintha nem lenne. Kanyarban orrtolást is kiharcoltam nála, ott is egyértelműen beavatkozott ív külső első keréken fékkel, ropogott is a talpam alatt. Ha viszont gázzal veszít tapadást, szarik rája.. Mondjuk nem baj 😁
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.