Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
VMate2015-07-09 14:42:33 // 50536
Valaki vett már le 156 crosswagonról első diffit ? Kérem jelentkezzen ! köszönöm
Pityukoma2015-07-09 01:18:46 // 50535
Csápos emelőm nincs sajnos:-( , de aknám van a garázsban. Tudom meg sem közelíti az említett szerkezetet de ha segítség akkor gyere bátran hozzám. Maradhat a vas napokig is bőven :-)
Akos462015-07-08 23:57:36 // 50534
Köszönöm szépen neked is a tippet, mindenképp utánajárok ennek a megoldásnak és jelentkezem, hogy mire jutottam!
Ákos
Ákos
Akos462015-07-08 23:56:35 // 50533
Köszönöm a tippet! Igyekszem kideríteni kinél van az autóm és rákérdezni, hogy ezzel próbálkozott-e már.
Ákos
Ákos
Csabo222015-07-08 10:00:51 // 50532
Szerintem is ott kéne kezdeni amit Kau javasolt. Aztán jó lenne tudni melyik computert cserélték. A 147ben ugyanis az immo egység nem a motorvezérlőben van, hanem a body comp-ban. Ha az előbbit cserélték a kábelköteggel akkor az nagy valószínűséggel hiába történt. a body comp ha beázik hajlamos immo hibákra.
Esetleg egy utólag beszerelt (és eltávolitott) riasztó kavarhat még be.
Az a gyanúm rossz kezekben van a kocsid, és csak ész nélkül cserélgetnek benne ezt-azt hibakeresés helyett.
A bontott body computeremet egy srác akarta megvenni balatonról akinek az volt a kocsi hibája mint nálad.
Esetleg egy utólag beszerelt (és eltávolitott) riasztó kavarhat még be.
Az a gyanúm rossz kezekben van a kocsid, és csak ész nélkül cserélgetnek benne ezt-azt hibakeresés helyett.
A bontott body computeremet egy srác akarta megvenni balatonról akinek az volt a kocsi hibája mint nálad.
Kau2015-07-08 09:06:24 // 50531
Szerintem kontakt hiba. Érdemes lenne kicserélni újra az immo biztosítékát és megnézni ott a vezetékeket. A 145/146-osoknál most elég sűrűn előforduló hiba. Eloxidálódnak a motortérben lévő biztik és relék. Érdemes a relé lábait is megcsiszolni.
Így látatlanban ezt tudnám ajánlani és pénzedbe se kerül. Jól lehúznak, ha mindent cseréltetnek veled...
Így látatlanban ezt tudnám ajánlani és pénzedbe se kerül. Jól lehúznak, ha mindent cseréltetnek veled...
Akos462015-07-08 07:27:20 // 50530
Sziasztok!
Tanácstalanságomban fordulok hozzátok segítségért. Egy hónapja van a Kanyik Autónál az autóm (a legfrissebb hírek szerint már Dabason egy elektronikai gurunál). Az autó egy 2005-ös még korábbi szériás 140 le 1.9 JTD 147-es. A probléma, hogy az autó nem indul. A hibajelenség úgy jelentkezett, hogy a kulcs elfordításakor Immobiliser failure-t jelzett, majd később már ASR hibát is. Sok próbálkozásra néha megjelent az izzitoszál és lehetett indítani az autót. Állítsuk szerint próbálták indítani egy új komputerrel, kábelköteggel, cseréltek két porlasztócsúcsot is. A megoldás csak várat magára, én pedig izgulok. Van valakinek valami ötlete, tanácsa? Hálás vagyok minden ötletért. Előre is köszönöm! Ákos
Tanácstalanságomban fordulok hozzátok segítségért. Egy hónapja van a Kanyik Autónál az autóm (a legfrissebb hírek szerint már Dabason egy elektronikai gurunál). Az autó egy 2005-ös még korábbi szériás 140 le 1.9 JTD 147-es. A probléma, hogy az autó nem indul. A hibajelenség úgy jelentkezett, hogy a kulcs elfordításakor Immobiliser failure-t jelzett, majd később már ASR hibát is. Sok próbálkozásra néha megjelent az izzitoszál és lehetett indítani az autót. Állítsuk szerint próbálták indítani egy új komputerrel, kábelköteggel, cseréltek két porlasztócsúcsot is. A megoldás csak várat magára, én pedig izgulok. Van valakinek valami ötlete, tanácsa? Hálás vagyok minden ötletért. Előre is köszönöm! Ákos
Zoli852015-07-08 06:45:24 // 50529
Olaszos parajelenseg: a kovetkezo a baj. Bekapcsolom a klimat ugye a hutoventilator felkapcsol kettes fokozatban es hut a klima ezerrel. Na de a kovetkezo a baj. Ha kikapcsolom a klimat eddig leallt a hutoventilator nullara mivel a vizhofok 80-90 fok volt. Most viszont ha kikapcsolom a klimat csak visszaveszi a venti fokozatot egyesre es ugy megy tovabb es lehuti a kocsi vizet 70 fokra. Mi lehet a baj miert nem kapcsol le a hutoventilator 0-ra? Segitsetek eddig a kocsival sose volt ilyen parajelenseg.
Piros Madaaar2015-07-07 21:17:10 // 50528
Elso nyert:-)ahhoz konyebben:-)ha nemsegit majd megnezetem alulrol.koszonom
Anti642015-07-07 21:15:38 // 50527
166 2.5v6 Alfámon digitklímagondok vannak. Nálam a vezetőoldalon van a bibi. A műszerfal bal oldalán, és a középső rész 3 szellőzőjéből a bal kettő meleg levegőt ad csak. Az utas felé már jut hideg levegő. A hátsó részben az utasoknak középen pedig gyenge a befúvás,de ez lehet nem függ össze az előzőekkel. Bár nem kerreg semmi sem, de arra már rájöttem, a terelőmotorok működésénél kell a hibát keresnem. Ismeri valaki a terelőmotorok beépítését? Hány terelőmotort kellene cserélni? Vagy vegyek komplett dobozt a terelőmotorokkal? Valakinek van esetleg szerelési rajza a rendszer felépítéséről? Minden segítséget megköszönök, mert kicsit sok már a fűtésrásegítés 39 C. külső hőmérséklet mellett.
emGéza2015-07-07 21:12:54 // 50526
Amelyikhez könnyebben hozzáférsz :D
(a belsőnél a "bőrcafatot" kell leszedni a karról és a kar alján van a csavar ,kicsit felhúzod és látni , a másiknál alá kell mászni)
(a belsőnél a "bőrcafatot" kell leszedni a karról és a kar alján van a csavar ,kicsit felhúzod és látni , a másiknál alá kell mászni)
Piros Madaaar2015-07-07 21:06:26 // 50525
Koszi,es akkor melyikkel allitsak picit:-)vagy mind?belul lekell bontani a burkolatot kompletten??vagy hozzaferheto egyszerubben??
emGéza2015-07-07 21:01:53 // 50524
A kaszni alján (kb. a kézifékkar alatt 2db) és belül a kézifékkarnál (1db) van állító csavar .
Alfa GT-Csaba2015-07-07 21:01:30 // 50523
lehet, a kézifék kar alatt
Piros Madaaar2015-07-07 20:51:02 // 50522
Sziasztok,csereltem hatso tarcsat es betete a 156 on a kezifek fog de nem tokeletes lehet allitani valahol a bowdenen?vagy mast nezzek? A 159 ben a konyokloben volt egy csavar azzal leehtett itt ennel??elore is koszonom.
Alfa GT-Csaba2015-07-07 20:44:43 // 50521
12 ezer bőven elég !a starline a felét se bírta
indi692015-07-07 19:50:24 // 50520
A 12 000 elég, hogy szét kopjon? Utólag van értelme zsírozni?
Alfa GT-Csaba2015-07-07 19:45:06 // 50519
Azt nem lehet elkurni!Szárazon mozog az alu házba ,nyekereg és kopik!Éppen ezért nemárt megzsírozni a szilenteket beépítés előtt.
indi692015-07-07 19:41:20 // 50518
Üdv. Járt már valaki úgy, hogy a 12 000 km-es lemförder lengőkar szilentje kiszópósodik? Vagy a szerelő elqrta? Az agyam eldurran!
GTPeti2015-07-06 17:09:01 // 50517
Ha ez itt FB lenne, most nyomnék egy lájkot. ;)
dev1662015-07-06 17:05:40 // 50516
Sziasztok! Tudtok olyan helyet Bp közelében, ahol csápos emelőt lehet bérelni pár napra hivatalosan vagy ismerősi alapon (természetesen nem ingyen)? Szeretnék lekezelni rozsda ellen néhány részt alaposan, de ha mindezt a garázsom adta keretek között teszem, akkor az 3-szor annyi időbe telik és 10-szer annyi anyázással jár :)
Danny2015-07-06 16:39:26 // 50515
Én pont most vettem az Olaszautóbontóban 5e forintért, az attól függ hogy milyen szelepfedeled van. ha alumínium akkor le kell venni a szelepfedelet, ha műanyag akkor simán hozzáférni a két csavarjához és gyorsan megvan. :)
Bilux2015-07-06 16:30:34 // 50514
Függőleges henger alakú alkatrész a motor jobb felső sarkában.
speer2015-07-06 15:23:21 // 50513
Köszi, én is arra gondoltam, nehéz vajon kicserélni, mennyibe kerűlhet?
GTVili2015-07-06 15:11:16 // 50512
Talán a vezérlésmódosító mágnesszelepe......?
speer2015-07-06 12:36:16 // 50511
Sziasztok, 156-on fázis variátor hihakód? Ez mi ez mi?
Zsombor2015-07-05 18:17:01 // 50510
Köszi szépen. Bejött ;)
Alfa GT-Csaba2015-07-05 17:38:35 // 50509
enged le egyszerre a két ablakot és tartsd nyomva a gombot tovább 5-10mp-ig aztán húzd fel mind a 2 ablakot egyszerre és fölfele is tartsd a gombokat 5-10mp-ig
Zsombor2015-07-05 17:15:43 // 50508
Péntek délután muszáj volt akksit cserélnem. (2007. 2,4 JTDM Brera) Úton voltam, bementem random veszprémi szerelőhöz. Kicserélték, de elfelejtette azt az automatikáját, hogy amikor meghúzod a kilincset, résnyire lehúzza az ablakot, hogy beleférjen a keretbe. Aztán ma reggelre a jobb oldala megint "megtanulta", a vezetőoldal sajnos továbbra sem hajlandó csinálni. Nincs valami, halandó számára is elérhető módszer, amivel visszajönnek a "gyári" beállítások, mert ez így kissé idegesítő, vagy hagyjam a francba és szerelő meg tudja neki tanítani? :) Köszi
emGéza2015-07-03 21:11:13 // 50507
Siettem , így lemaradt !
1.6 TS ECO
és zsugorcsővet raktak rá , nem zsugorvsővet .
1.6 TS ECO
és zsugorcsővet raktak rá , nem zsugorvsővet .
emGéza2015-07-03 21:05:24 // 50506
Üdv!
Holnap 300 Km kell gurítanom a vasat . Gondoltam belenézek , hogy mi van a motortérbe .
A képen bekarikázott csőnek mi szerepe van ?
Tartós testi kapcsolatba volt a klímacsővel ! Raktam rá egy zsugorvsővet .
Viszont hirtelen gázadásra , erős(?) szívóhangot hallani a szívósortól . Ez természetes , vagy valami tömítetlenség okozza ?
Köszönöm előre a válaszokat !
Tud valaki megbízható autómentőst ? :D
Holnap 300 Km kell gurítanom a vasat . Gondoltam belenézek , hogy mi van a motortérbe .
A képen bekarikázott csőnek mi szerepe van ?
Tartós testi kapcsolatba volt a klímacsővel ! Raktam rá egy zsugorvsővet .
Viszont hirtelen gázadásra , erős(?) szívóhangot hallani a szívósortól . Ez természetes , vagy valami tömítetlenség okozza ?
Köszönöm előre a válaszokat !
GTPeti2015-07-03 15:38:00 // 50505
Egy 80Ah-s valószínűleg tökéletes lenne oda. Max. méreteket a 159-topicos cartársak tudnának írni.
Zsombor2015-07-03 15:29:29 // 50504
Sziasztok! 2007-es, 2.4 jtdm Brerába mekkora akksi megy? Méretre, szuflára... Köszi szépen.
dadis2015-07-03 11:52:27 // 50503
Köszönöm a segítséget!
Valaki vállal EGR tisztítást Budapesten/környékén?
Nem tervezem, hogy a közeljövőben szüleimhez látgatnék, és itt budapesten se szerszámom, se megfelelő helyem nincs hozzá...
Köszönöm!
Valaki vállal EGR tisztítást Budapesten/környékén?
Nem tervezem, hogy a közeljövőben szüleimhez látgatnék, és itt budapesten se szerszámom, se megfelelő helyem nincs hozzá...
Köszönöm!
Kócosw2015-07-03 06:50:23 // 50502
Csatlakoznek :) egy egr es LMM pucolas megteszi a hatasat...
pedrobaa2015-07-03 00:40:43 // 50501
A rángatás nem jó, a hátbarugós (vagy inkább hasba akasztós :)) érzést meg megszokja az ember idővel és nem lesz olyan intenzív mint korábban...szerintem... :)
Alfa GT-Csaba2015-07-02 18:57:33 // 50500
Egy egr tisztítás csodákra lehet képes!!
dadis2015-07-02 18:47:29 // 50499
Sziasztok!
Új vagyok itt, de máris tanácsért fordulnék Hozzátok!
147 1.9 JTD 16V: úgy érzem, hogy vásárlás óta veszített erejéből és nyersségéből. Nincs már az a hátbarúgós gyorsulás, mely vásárláskor annyira megtetszett. 2-es 3-as sebességi fokozatban 2500-3000 között mérsékelt kigyorsításnál rángat párat (mintha nem kapna üzemanyagot pár pillanatig).
Az autót ausztriából hoztam be kb fél éve, 178.000km van benne. Kétszer fordult elő (autpályázás során), hogy felgyulladt a motor kontroll lámpa (kiolvastam computerrel, turbó túlnyomás volt), de aztán következő indításnál ismét rendesen üzemelt. Biztos ami biztos, tettem bele egy doboznyi részecskeszűrő tisztító adalékot. Azóta nem villant fel a motor kontroll lámpa, de ez az erőtlenség jellemzi.
Nem tudom van esetleg valakinek ötlete mi lehet ez?
Érdemes volna egy BG motortisztítást elvégeztetni? Esetleg valakinek tapasztalata ezzel?
EGR szelepet kellene leszedni és alaposan megpucolni?
Lehet, hogy a turbó gyengélkedik?
Ötletet/tapasztalatot szívesen fogadok és azt köszönöm előre is!
Új vagyok itt, de máris tanácsért fordulnék Hozzátok!
147 1.9 JTD 16V: úgy érzem, hogy vásárlás óta veszített erejéből és nyersségéből. Nincs már az a hátbarúgós gyorsulás, mely vásárláskor annyira megtetszett. 2-es 3-as sebességi fokozatban 2500-3000 között mérsékelt kigyorsításnál rángat párat (mintha nem kapna üzemanyagot pár pillanatig).
Az autót ausztriából hoztam be kb fél éve, 178.000km van benne. Kétszer fordult elő (autpályázás során), hogy felgyulladt a motor kontroll lámpa (kiolvastam computerrel, turbó túlnyomás volt), de aztán következő indításnál ismét rendesen üzemelt. Biztos ami biztos, tettem bele egy doboznyi részecskeszűrő tisztító adalékot. Azóta nem villant fel a motor kontroll lámpa, de ez az erőtlenség jellemzi.
Nem tudom van esetleg valakinek ötlete mi lehet ez?
Érdemes volna egy BG motortisztítást elvégeztetni? Esetleg valakinek tapasztalata ezzel?
EGR szelepet kellene leszedni és alaposan megpucolni?
Lehet, hogy a turbó gyengélkedik?
Ötletet/tapasztalatot szívesen fogadok és azt köszönöm előre is!
Bento2015-07-02 16:28:58 // 50498
Egy görögországi nyaralás igen fontos tanulsága:
Ne csak tervezd az FHP-jeladó cseréjét, cseréld is ki!
:)
Szvsz 100.000 kilométerenként megéri rászánni a párezer forintot, mert egyébként kénytelen leszel óránként 10 kilométeres átlagsebességgel elvánszorogni (15 perc vezetés/30 perc visszahűtés) a következő szervizig.
Ebből vajon van olyan márka ami ajánlott? Eddig Bosch volt a gépben, most EPS gyártmány került be.
Ne csak tervezd az FHP-jeladó cseréjét, cseréld is ki!
:)
Szvsz 100.000 kilométerenként megéri rászánni a párezer forintot, mert egyébként kénytelen leszel óránként 10 kilométeres átlagsebességgel elvánszorogni (15 perc vezetés/30 perc visszahűtés) a következő szervizig.
Ebből vajon van olyan márka ami ajánlott? Eddig Bosch volt a gépben, most EPS gyártmány került be.
GTPeti2015-07-02 14:03:33 // 50497
Nem néztem a rugók méretét, mert ha pont ebbe a típusba valóak, akkor stimmelni kell. A lengéscsillapítók újak, de azok nem sokat számítanak a magasságban. (Mivel gázosak egy minimális "feltolásuk" természetesen van, de ez szerintem elhanyagolható a rugókéhoz képest. Ne felejtsük el, a gáz nem a keményítés hanem a habosodás megakadályozása végett van bennük.)
Alfás Theo2015-07-02 13:20:31 // 50496
A süllyedést okozhatja a hibásan működő nivomat lengéscsillapító is. Az swbe ugye gyárilag nivomat van. Átalakítható simára, mert ugye olcsóbb, de ha némi csomagot berakunk, akkor lejjebb ül a segge, kicsit motorcsónakos feelinget adva. Míg a nivomat 2 km haladás után felkeményedik, és visszaállítja a kocsi üres magasságát.
JTD-mbe Monroe-t tettek bele a vásárlásom előtt, ahhoz vettem MAXTOR rugót cserének, míg a V6 donorban nivomatos van. Töröm a fejem, melyiket rakjam össze. Hétvégére okosabb leszek, mert méregetni akarom őket.
Mekkora rugót vettél bele? Nézetted a csillapítódat?
JTD-mbe Monroe-t tettek bele a vásárlásom előtt, ahhoz vettem MAXTOR rugót cserének, míg a V6 donorban nivomatos van. Töröm a fejem, melyiket rakjam össze. Hétvégére okosabb leszek, mert méregetni akarom őket.
Mekkora rugót vettél bele? Nézetted a csillapítódat?
Danny2015-07-02 11:49:22 // 50495
olvastam egy olyat hogy terheléstől függően is bekapcsolhat a vezérlésmódosító 1600-as fordulattól. Nekem meg pont akkor kezd el rángatni.
egyre nagyobb a dilemma :)))
egyre nagyobb a dilemma :)))
Danny2015-07-01 13:49:03 // 50494
Nem hagy nyugodni a dolog, most volt egy kis szabad időm.
Érdekesség képen amíg az óra szerint nem éri el az 50-et nem kap feszültséget...
ezért érdekes hogy akkor mi a francért jobb hidegen lehúzva :))
miután bemelegedett attól fogva terhelés függvényében kapja a feszültséget, alapjáraton ha megmozdítom a pillangót akkor egyből megy rá a 14 volt, de fordulaton tartva meg elveszi. szóval amint úgymond gyorsítanék már működne.
Érdekesség képen amíg az óra szerint nem éri el az 50-et nem kap feszültséget...
ezért érdekes hogy akkor mi a francért jobb hidegen lehúzva :))
miután bemelegedett attól fogva terhelés függvényében kapja a feszültséget, alapjáraton ha megmozdítom a pillangót akkor egyből megy rá a 14 volt, de fordulaton tartva meg elveszi. szóval amint úgymond gyorsítanék már működne.
GTPeti2015-07-01 11:34:34 // 50493
Én azt figyeltem meg, hogy zsír új (Lesjörfors) rugókkal is nagyon hamar leül az alja az SW-mnek ha terhelem. És nem betonkockákra kell gondolni, hanem normál csomagokra. Igazából ez volt az ok, amiért új rugókat vettem. De semmi nem változott.
(Nem csontra leülésre gondolok, de jól láthatóra. Abba bele sem merek gondolni, hogy 5 személy+csomagokkal milyen lehet. :)
(Nem csontra leülésre gondolok, de jól láthatóra. Abba bele sem merek gondolni, hogy 5 személy+csomagokkal milyen lehet. :)
Alfás Theo2015-07-01 10:03:26 // 50492
Ha jól emlékszem az sw normál magassága a kerékközéptől mérve a kerékjárati ív széléig 367 mm.
Ettől alacsonyabb, mint esetedben, meg nekem is, az valószínűleg egy sport futómű rugója lehet. Nekem is ültetett a jtd sw-m. Vettem új maxtor svéd rugókat majd meglátjuk milyen lesz. A gyári bontásra ítélt V6 sw-nk ca 60 mm-rel magasabb. Ott normál nivomatos szettel van szerelve a kocsi.
Ettől alacsonyabb, mint esetedben, meg nekem is, az valószínűleg egy sport futómű rugója lehet. Nekem is ültetett a jtd sw-m. Vettem új maxtor svéd rugókat majd meglátjuk milyen lesz. A gyári bontásra ítélt V6 sw-nk ca 60 mm-rel magasabb. Ott normál nivomatos szettel van szerelve a kocsi.
Danny2015-07-01 09:55:40 // 50491
Ja, és köszönöm a választ! ;-)
Danny2015-07-01 09:54:33 // 50490
Értem :(
akkor kicsit komplikáltabb a szituáció .
De sokan panaszkodtak olyanra hogy kb 50 fokos víz környékén mintha seggbe rúgnák a kocsit és megindul, na lehúzott csatival ez a jelenség is megszűnt .
de lehet áldozok 5e forintot egy ilyen bontott mágnes szelepre, hátha :)
akkor kicsit komplikáltabb a szituáció .
De sokan panaszkodtak olyanra hogy kb 50 fokos víz környékén mintha seggbe rúgnák a kocsit és megindul, na lehúzott csatival ez a jelenség is megszűnt .
de lehet áldozok 5e forintot egy ilyen bontott mágnes szelepre, hátha :)
Lali752015-06-30 17:51:12 // 50489
A mágnesszelep jó,ha lehúzott csatlakozóval szépen megy. Kábeles probléma lehet,ki kell mérni. Ha az is jó,akkor a motorvezérlő kerge!
Danny2015-06-30 17:35:19 // 50488
Na ez azm én is ilyenre emlékeztem hogy 4000 körül.
De akkor az biztosan nem normális hogy kis fordulaton már működik.
kb minden 20. vagy 30. indításnál szólal meg pár másodpercre, de ez annyira halkan kerregett hogy csak nyitott motorháztetőnél hallatszott amikor kézzel nyitogattam a pillangószelepet...
Ja és ma így mentem vele dolgozni lehúzott csatival, és mint az álom úgy ment hidegen.
nem rángat nem erőtlen mintha most lenne jó :D
de persze nem olyan mint régesrég ..
Az elképzelhető hogy az a mágnesszelep döglött meg ami vezérli a vezérlésmódosítót?
Mert így utólag belegondolva, nagyon nem normális hogy kb 20e km után már kerreg egy vadiúj módosító. Gyanakodtam erre a mágnesszelepre régen is, de már sajnálom hogy nem próbáltam ki eddig....
De akkor az biztosan nem normális hogy kis fordulaton már működik.
kb minden 20. vagy 30. indításnál szólal meg pár másodpercre, de ez annyira halkan kerregett hogy csak nyitott motorháztetőnél hallatszott amikor kézzel nyitogattam a pillangószelepet...
Ja és ma így mentem vele dolgozni lehúzott csatival, és mint az álom úgy ment hidegen.
nem rángat nem erőtlen mintha most lenne jó :D
de persze nem olyan mint régesrég ..
Az elképzelhető hogy az a mágnesszelep döglött meg ami vezérli a vezérlésmódosítót?
Mert így utólag belegondolva, nagyon nem normális hogy kb 20e km után már kerreg egy vadiúj módosító. Gyanakodtam erre a mágnesszelepre régen is, de már sajnálom hogy nem próbáltam ki eddig....
.......................2015-06-30 11:21:18 // 50487
a kis pillangóknál minden használt 2,4 kifúj
bár ha túl sokat ,akkor a légtömegmérö bedob egy pár hibát
bár ha túl sokat ,akkor a légtömegmérö bedob egy pár hibát