Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-07-06 11:58:34 // 45286
Szisszenés az természetes volt szerintem mivel meg let montva a fék kör és levegős lett. De mint írtam is utána teljesen jól működött a fék. udvarba csináltam egy fékezést a füvön jól fogott és az abs is dolgozott mert ugye csúszott a kerék. Igaz anyám majdnem nyakon vágott a féknyom miatt :) Ezt az autó szerelő dolgot vicces hogy te mondod ha jól tudom neked sem az a végzetséged ennek ellenére a blogjaid olyanok mint a biblia Gtpetiével együtt :)
Piritu - 1.000.0002013-07-06 11:53:38 // 45285
"Természetesen a komolyabb dolgokat mint pl vezérlés , vizpumpa főtengely szimering, cr pumpa töítés, ezeknek neki sem áltam mert tudtam hogy nem tudom meg csinálni " - ezek nem komoly dolgok, mert legfeljebb megállsz, és jön a vontató.
A fék, a kormány az már komoly...

Az autószerelés nem véletlenül szakma, és nem véletlenül kell évekig tanulni.
Egy rutinos ember, esetleg már a "szisszenés" hangjából is rájött volna, hogy gond van.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-07-06 11:45:38 // 45284
Kipróbáltam még úgy is hogy fel volt bakolva az autó, pár teszt kör a faluba, és 70 km en keresztül azért jó párszor kellett fékezni azért CSeszneki szerpentin, meg elég forgalmas út a 82 es Balatoni irány.
atis_166jtd2013-07-06 11:43:10 // 45283
Nem biztos hogy minjárt neki kell esni a kollégának mert ha esetleg ezt egy hozzáértö szerelö csinálta volna akkor azt hibáztatod viszont miért ne lehetne rossz az új fékhenger. Sajna én is viszek vissza párat mert vagy folyik ujkorában vagy visszadolgozik. Én sem bontom meg öket mivel azért van a garancia.
Viszont amit leirt abbol az következik hogy kb mindent megtett azért hogy jó legyen és gondolom azért kibróbálta egy párszor mielött kivitte a forgalomba.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-07-06 11:43:08 // 45282
Rendben hétfőn te leszel az első akinek meg írom az eredményt. " a hozzá értő ember" máshogyan tekerte volna rá a 10 es anyacsavart a főfékmunkahengerre? Légtelenítés azt hogyan lehet hozzáértően csinálni? vagy le van légtelenítve vagy nincs, Írtam egy hsz embe hogy olyat szisszent mint egy sörösdoboz mikor ki van nyitva, annyi levegő volt benne na ez után már fasza volt a fék, de ennek ellenére még mind a négy kereket 3x légtelenítettük. Kb 2x át cserélődött a féktartályban az olaj mennyiség. Természetesen folyamatosan utána töltöttem a tartálynak nehogy levegőt szívjon. Ha minden hibával szerelőhöz vinném az autómat a piaci értékének a felét már rá költöttem volna, Természetesen a komolyabb dolgokat mint pl vezérlés , vizpumpa főtengely szimering, cr pumpa töítés, ezeknek neki sem áltam mert tudtam hogy nem tudom meg csinálni el vittem CSőrihez, és Jatához, De ez a főfékmunka henger csere nem egy bonyolult dolg. Ha miller lennék egy hejzetjelző izzó cserével is szerelőket zaklatnám de sajnos nem ál modomban az ijesmi. Nem veszekedés képpen írtam, ez csak az én véleményem. üdv :)
Alfa GT-Csaba2013-07-06 11:41:57 // 45281
Szerintem meg a szerelő sem isten ,és az sem csinál mást vele ,mint tele önti olajjal pumpál és légtelenit!!Amúgy meg 2 szerelő után is raktam már vissza éjjel az útszélén a féltengelyemet ,mert olyan jól meghúzták a csavarokat hogy 3 nap után kiestek,aztán az volt a válasz hogy biztos megvannak nyúlva a csavarok azért !! 8 éve meghúztam őket ,azóta sem lazultak fel!!
Jorjie2013-07-06 11:00:58 // 45280
A szívósor mögött keresd, a vákumbigyóról megismered :-)

Grando2013-07-06 10:08:30 // 45279
Igen, azt akarom mondani, hogy ezt te szúrtad el, mert ezzel hozzáértő emberhez kellett volna fordulnod.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-07-06 09:01:58 // 45278
Ezzel most azt mondod hogy én voltam balfasz és el basztam valamit a cserénél? Ha igen el árulhatnád hogy mit lehet ot el rontani? Fékhenger csere, azt nem lehet szerintem rosszul ki cserélni, fel öntöttem olajjal, fel bakoltam az autót le vettem mind a 4 kereket és 6x körbe lett légtelenítve. Jó is lett nagyon faszányosan fogott a fék 70 km két olyan fékezés 90km/h ról hogy az abs nek is dolgozni kellett és azóta nincs fék, ha meg nyitom a légtelenítő csavart nem folyik belőle olaj akár mennyit van is pumpálva a fék. Viszont a féktartályból meg majdnem kicsapott pedig csak a max jelig volt töltve. Bár én csak kendácsolok de úgy gondolom hogy nem jut el a kerekekig olaj, és visszafele dolgozik a henger ezér folyott ki a tartájból. De hétfőn megy szerelőhöz és ki derül mi a hiba. Az első dolgom az lesz hogy meg osztom itt.
Grando2013-07-06 00:32:09 // 45277
Ne aggódj! Biztosan közöttük is akad olyan tehetséges versenyző, aki hozzáértés nélkül nekiesik kendácsolni az autó elsődleges biztonsági rendszerét, hátha nemcsak magát, de esetleg másokat is megöl vele. Az alaptalan önbizalom nem márkafüggő dolog.
PistaFR2013-07-05 23:58:56 // 45276
Sziasztok. Megjött végre az ELM327-es holmi Kínából. Mire célszerű figyelni a csatlakoztatáskor és használat közben? Torque-val (Android) és MES-sel szeretném majd használni.
Jan3k2013-07-05 22:33:14 // 45275
Hali!
Szeretnék kis segítséget kérni. Holnap kiszeretném pucolni az egr szelepet a kocsimban csak az a kis bökkenő, hogy nemtom pontosan hol van. Aki ismeri a típust s tudja hol található ez a kis szerkezet a motortérben az léci segítsen. Thx
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-07-05 19:02:24 // 45274
Végre itthon balatonról gyök kettő kézifékkel. Kicsit le vert a víz hazáig. a sok fócvágenes biztos jót röhögött a szar olaszon :(
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-07-05 18:03:13 // 45273
ennyit bírt az új főfékhenger nagy valószínűséggel
atis_166jtd2013-07-05 15:57:45 // 45272
Mi történt? Fékolaj van benne?
mreni2013-07-05 15:21:03 // 45271
akkor jól sikerült a csere
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-07-05 13:48:32 // 45270
Szép az idő Balatonalmádin, kár hogy trlélerre kell várni. 70 km két nagyobb fékezés és nincs semmi fék az autón. öröm az élet!
Zoli19802013-07-04 22:00:13 // 45269
Nemtom, ezért voltam bizonytalan. :-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-07-04 21:46:59 // 45268
Hali na sikerült olyan kemény lett a fékem mint a Tarzan sarka :) Nagyon sok levegő volt benne annak ellenére hogy ma egyszer légtelenítettük a hátsó keréknél szusszant akkorát mint egy sörös doboz :) Barátnőmnek izomláza lesz a combjában de sikerült a mutatvány. Viszont hogy ne legyen felhőtlen az öröm a bal első keréknél, miután le vettem a kereket észre vettem hogy az a kúpos csavar ami a féktárcsát fogja le van törve és persze bele is. Beszéltem egy szerelő cimbivel azt mondta nem olyan hatalmas gond de majd meg csináljuk, a lényeg hogy ne mozduljon el és lukon legyen a tárcsa. így is lett és ok minden kop kop. :)
Bento2013-07-04 20:42:07 // 45267
Köszi a tippet!
PistaFR2013-07-04 19:56:27 // 45266
Valószínűleg eltömődött a kifolyócső. Ha fel tudod annyira emelni hogy alámássz, a tűzfalon keresd a kifolyót valahol középtájon. Nincs típusismeretem, de nem szokták messzire elvezetni a kondenzvizet. Ha megtalálod akkor valami pálcával óvatosan meg tudod szüntetni a dugulást.
atis_166jtd2013-07-04 18:44:47 // 45265
Igen az még mindig az. Járó motornál probáld mert nekem is igy sikerült. Hátsókat nyugodtan addig amig majdnem kifogy a tartály és ugye azt ne is mondjam egyedül ne nagyon álj neki de gondolom nem egyedül csinálod.
Bento2013-07-04 18:28:06 // 45264
Sziasztok,
147 jtd 2001-es digitklímás verdánál száraz időben a klíma bekapcsolása után az anyós oldalán a műszerfal mögül enyhén csepeg a víz, 100 km alatt kb 1 deci lehet a lötty mennyisége. Érik lassan a pollenszűrő csere, lehet összefüggés a szűrő eltömődöttsége és a csepegés között? Amennyiben nem, úgy merre érdemes elindulni javítás címszó alatt?
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdv.
B.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-07-04 14:11:24 // 45263
Azt mondták hogy a főfékhenger a legfelső pont ezért nem kell légteleníteni összerakom és az olajtartályon ki bugyborékolja magát. Nem így lett. Most körbe légtelenítettem az összes keréknél a két elsőnél nagyon bugyborékolva jött az olaj, a hátsók nem voltak vészesek. Most ott tartunk hogy már álló helyzetbe pumpálva faszán fel keményedig a pedál, de ha megy az autó pumpálva fog csak a fék. Lehet még mindig levegős? már kezd nagyon fel idegasíteni.
zee2013-07-04 13:21:02 // 45262
Bocs,hogy ide is bedobom:

"Sziasztok

2.4 JTD 10V ha alapjárat környékén motorfék üzemben (főleg 1. 2. fokozatban) kis gázadásra rángat azt ha jól gondolom porlasztó okozhatja? Illetve van némi alapjárat ingadozásom is hidegen.
"
zee2013-07-04 13:19:55 // 45261
Olyan lehet mint az 156 1.4 TS 16V. :) Bár ha jól emlékszem vkinek sikerült bevásárolnia egy ilyen példányt...
10V volt az a 8V. :)
András bácsi2013-07-04 13:08:34 // 45260
Milyen 166-ban van 8 szelepes motor? ;)
.......................2013-07-04 12:42:59 // 45259
hogyne kéne légteleniteni,
ha megbontottad a féket
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-07-04 12:18:07 // 45258
Sziasztok, főfékmunkahengert cseréltem a kocsin, kérdés ilyenkor kell légteleníteni? ha igen akkor a féknyergeknél? álló és járó motornál sem keményedik fe a fékem úgy be tudom nyomni mint a kupungot. Elég sűrgős lenne előre is köszi.
Goodboy2013-07-03 22:19:04 // 45257
cseréltem mindkettöt de semmi.......
Zoli19802013-07-03 22:01:40 // 45256
Pedig az holtponti jeladó lesz. Hibaüzenet ugyanez volt, néha az istenér nem indult. Az alsó holtponti lett cserélve, és megszünt a jelenség. Igaz asszem nekem a 8V volt a 66-ban, de nem hinném, hogy más a szisztéma. :-)
Goodboy2013-07-03 21:39:57 // 45255
sziasztok. segitségetek kérném! jelenség egy 56 2.4 jtd 10v nál okoz fejtörést. hibaüzenet: veztengely szinkron nem jo! cseréltem veztengely jeladot és fötengely jeladot is de nem szünt meg a hiba ami abban nyilánul meg h egyszer indul egyszer pedig nem indul a lelkem.

ha vmelyikötök tud segiteni nagyon megköszönném ,mert müszakira menne a vas és igy nem merem elvinni ,hogy ne mondják rá azt na SZAR OLASZ!
Zoli19802013-07-03 20:55:58 // 45254
Ma az utastér szellőzőventillátor biztosítékja, ill a foglalata végleg beadta a kulcsot. Szétolvadt a bizti, és a foglalat is oly módon károsodott, hogy már lötyög benne az új bizti.

Akinek volt ilyen gondja, ill cserélve lett:
1 Milyenre kell cserélni hogy tartós legyen?
2 Hogy kell kiszedni a gyárit, ill elég-e csak azt az 1 foglalatot cserélni, vagy az összeset kell mellette?
3 Elvégezhető otthol, vagy mindenképp szerelő kell?

A válaszokat köszönöm előre is, gyors segítség kellene, mert MELEG VAN!! :))
szeda2013-07-03 12:19:29 // 45253
Olyan gondom lenne hogy sok állás után ma mentem a kocsival és a belső levegőkeringető motor elég furán működött.Bekapcsolatam a klímát, először jó volt AUTO fokozatba rendesen elkezdett hűteni, jött a hideg, majd kis idő után kikapcsolt a keringetés.klíma ment rendesen tovább.aztán kis idő múlva megint bekapcsolt a keringető motor aztán megint ki.Áttekertem 2-es fokozatra de utána el sem indul a keringetés.Amikor hazaértem egyszer csak megint minden jó lett de kb 2 percre megint.Biztosítékokat megnéztem de mind jó.
Volna még egy olyan kérdésem hogy a +akkusarunál lévő nagy biztosítékoknál milyen értékű biztosítékok valók (mondjuk jobbról balra sorrendben) az egyik elég avétos és nincs rajta a műanyag burkolat így nem látni hogy hány Amperes.

Írtam tegnap 156 topicba de semmi válasz.... a gép egy 2000-es 156 selespeed
szeda2013-07-03 12:08:30 // 45252
dobd fel a karbikat a bogarhatu.hu forumba ott tuti elkel
R.Krisztián2013-07-03 11:49:17 // 45251
Sziasztok,
159-esem első négy lengőkarát szeretném felújíttatni, kit ajánlanátok?
Godi2013-07-03 08:27:40 // 45250
Sziasztok,

Tudnátok segíteni, hogy mi lehet a probléma:
GTV V6TB, hidegen indítás után alig van alapjárat, ha nyomok neki gázt akkor felpörög,de ugyanúgy elég alacsony az alapjárat, aztán hidegen menet közbe gyorsításkor dadog, nagy ritkán durran is egyet amikor már a turbó tartományban van a fordulat.
Üzemi hőfokon használva pár perc után nincs semmi baja, rendesen tölt a turbó, szépen megy.
Előre is köszi.
Üdv,
Gábor
flyerz2013-07-02 15:12:24 // 45249
Nem tudom hogy ez a triviális megoldás, miért nem jutott eszembe..:D
Nade beszéltem velük, azt mondják, hogy a kocsi távirányítójával lesz a gond, nem az ő cuccukkal. (ami részben hihető is, mert az ajtók sem nyílnak ilyenkor)
Ofi2013-07-01 22:55:08 // 45248
A legjobb ha felhívod a Métásokat, valószínűleg tudnak rá valamit.
flyerz2013-07-01 22:04:50 // 45247
hello!

Volt már másnak is olyan, hogy egyszercsak nem nyitott a központizár? (és veleegyütt a riasztó sem)
2 hónapja van meg, egyszer eljátszotta, gondoltam elem. Kicseréltem, erre most megint ugyanez.
A jelenség, hogy nem nyílik. Kulccsal nyitom, sípol a riasztó, tokennel deaktiválom az első ciklus után, becsukom az ajtót, működik a távirányító. Elem csere nem kell, mozgatás, simogatás nem kell, semmi. Csak simán nem nyit a távirányítóra.
Kulccsal nyitás, utána meg működik megint. Csak eközben meredten bámul minden szomszéd, hogy miért lopom a saját autóm. Itthon még oké, de ha máshol jön elő, az gáz.:(
147 és (utólag beszerelt) meta riasztóról van szó.
bármi ötletet szívesen fogadok..:)
üdv
Imyx2013-06-30 10:18:06 // 45246
De tanulja meg elektromosan is! :DD
aranytl2013-06-30 09:41:06 // 45245
A teljes nyitást már megtanulta :D
Imyx2013-06-30 09:11:30 // 45244
1es, 2-est forgasd le, ebből megtanulja, hogy mikor kell teljesen kinyitnia a szelepet, tehát tud mihez mérten kalibrálni. Sok idő kell, amíg betanul, ezt nyomon lehet követni a MES-ben. Ha nem lesz jó betanulás után se, cserélni kell, a bontot 10-15 e körül van.
aranytl2013-06-30 00:23:11 // 45243
Gondoltam arra is, de nem azt hajtottuk végre. A FES-ből adtuk ki a resetet. Az e-learn is felhívta a figyelmet erre a szelep le és felszerelése esetén.
De most elolvastam újra, talán nem tartottunk be minden 30 másodperces várakozást.
aranytl2013-06-30 00:10:44 // 45242
A FES-ben van egy self adaptive reset, azt hajtottuk végre. Most újra kell tanulnia a beállításokat pl.: a gyújtásgörbét (először be lehetett csörgetni, azután visszavett az előgyújtásból). Gondolom ezzel a pillangószelep paramétereit is újra hangolja.

Az enyémen nincs alapjárati motor külön, teljesen elektromos.
Előtte utána képek:



Az lehet látni, hogy alaphelyzetben nyitva van kissé a szelep. Ugye mikor koszos volt, akkor szűkítette a keresztmetszetet. Most, hogy tiszta, ugyanakkora nyitásnál több levegő mehet be. Azt gondolom ez az oka az indulás utáni felpörgésnek és a rázkódó leállásnak.
Offos autó esetében olvastam, hogy beletelik pár napba amíg megtanulja a helyes pozíciót az elektromos pillangószelep. Nem tudom mennyire igaz ez. Még csak 70km-t mentem a tisztítás óta. 5 indításból 4x még mindig felpörög 1500-ig, a leállítás már nem olyan dízelesen kaszniberázós.
Tuningman2013-06-29 23:44:02 // 45241
Budapesten az Alig utcában van egy öreg műszerész, Ő meg tudja csinálni.
GTVili2013-06-29 22:39:00 // 45240
Gyömrői út-Gyula utca sarok....
atis_166jtd2013-06-29 21:45:10 // 45239
Köszi megkeresem és megkérdezem öket. Köszi!!
GTVili2013-06-29 21:29:23 // 45238
A Gyömrői úton,a Flextronics gyár mellett van egy műhely.....csak régi VW és Porsche áll az udvaron....
atis_166jtd2013-06-29 21:21:43 // 45237
Srácok esetleg van valakinek ismeröse aki régi porcshe-kat újjít fel vagy akit érdekelne 911-es karburátor szett? Bocs hogy ezt ide írtam de hátha mert nem akarom kidobni
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak