Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

Piritu - 1.000.0002013-07-26 21:39:16 // 45542
" nincs ott semmi féle olaj vagy folyadék.." - akkor nyugodtan meséld el neki, hogy a 156 kuplungja hidraulikus. A fékolaj tartályból származó fékolajat nyomja egy munkahenger a pedáltól a kuplungot működtető munkahengerig :-DD
Zselé2013-07-26 21:32:02 // 45541
Értem. Akkor is ez lehet, ha a féken semmi tünet nem volt?

Egyébként még annyi jutott eszembe, hogy a lendkerekem már egy ideje csörög leállításnál és pár napja (kb. a kuplung pedál ragadásával egyidőben) valami finom, szabálytalan síró-ciripelő hang jelent meg a motor felől. Rángatás nem volt, néha tán berezonált picit.

Egyébként rögtön hívtam Zé-t, vele nem tudtam beszélni, csak a kollégájával, de azt mondta erre a kérdésemre, hogy nincs ott semmi féle olaj vagy folyadék..
GTVili2013-07-26 20:54:09 // 45540
Hidraulikus.....tehát elment az a "valamilyen folyadék"......leánykori nevén: fékolaj...
Valószinűleg a kuplung munkahenger tömítései elkoptak.
Esetleg maga a henger belseje kopott el.
Zselé2013-07-26 20:51:39 // 45539
Sziasztok, elment a kuplungom. Egy-két napja elkezdte azt, hogy a fogóponttól nem jött fel egyből a pedál, hanem egy pillanatra "ragadt". Várom hogy valaki hazavontasson, de azon gondolkozom, hogy lehet, hogy elment valami folyadék? vagy ez száraz?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-07-26 20:31:50 // 45538
Ideges nem vagyok :) csak azért érdekel ha cserélem mit keressek :D Köszi
Goodboy2013-07-26 20:18:49 // 45537
sporoltak ne a idegeskedj e miatt .:-)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-07-26 19:42:46 // 45536
Sziasztok. Tegnap felső lengőkar szilent zsíroznál észre vettem hogy a jobb oldali motortartó gumibak eléggé ramaty állapotban van. Ezzel nem is lenne gond az érdekesség hogy a bakon van egy matrica hogy 1,9-2,4 TD. Most akkor itt valami turpisság van vagy csak a gyártó le spórolt egy J-betűt?
mreni2013-07-26 19:16:15 // 45535
Az alsó szíjtárcsán is van jelölés,no para,ha csináltál már ilyet sima ügyy szerszám nélkül is
KicsiStrigo2013-07-26 17:45:27 // 45534
Sziasztok! Kérdésem a következő lenne! Vezérlés cserével kapcsolatban. 1,9 JTD motor. Az alsó vagyis főtengely kivezetésnél külön szerszámot kel gyártanom hogy lerögzithessem? Vagy esetleg valaki tud valami jobb megoldást ? És http://docky.netexpert.hu/156/156JTD_esp.pdf ez az oldal alapján csak felül van jelölés a vez. tengelyen. Ez igaz? Vagy hogy van ez ? Kicsit belebonyolódtam :(
Jozso532013-07-26 16:13:42 // 45533
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem,hogy a 156.os hátso kerékcsapágy anyája milyen erösen van meghuzva mert nem akar megindulni, vagy van valami trükkje a levételnek,
Köszi a válaszokat.
Sümi Z2013-07-26 12:42:26 // 45532
Köszönöm.
Csöri2013-07-25 22:39:04 // 45531
Van egy pici tömítőalátét és egy kis tömítőpaszta is.
PistaFR2013-07-25 22:08:32 // 45530
Meg tudják javítani. Vadi új csövet roppantanak a régi helyére, és gari is van rá. Erzsébetre vidd, úgy szinte biztos hogy másnapra kész lesz.
hg6idn2013-07-25 21:40:47 // 45529
Most találtam a neten a http://www.hullokft.hu/ oldalát. Holnap leinformálom őket.
Bontott felé nem hajlok, szeretném még sokáig élvezni a 156 társaságát :)
Múlt évben, mikor aktív használatban volt az autó mintha nem lett volna ennyi baja...Lehet besértődött, mert lecseréltem egy öregecske, duci Doblóra?
Xixo2013-07-25 21:36:13 // 45528
Nekem 10 körül mondtak a felújításra, 30 körül az újra. Bontott meg lutri lehet.
Tocsa2013-07-25 21:32:35 // 45527
Vagy új vagy bontott ! Szerintem a rosszat ne mókold dobd ki a francba csak elmegy majd megint a gázod.
hg6idn2013-07-25 21:25:22 // 45526
Sziasztok!

Tegnap kb. 3 hetes kényszer parkoltatás után (sok munka) ismét beüzemeltem a szépségemet. Autó mosóba menet tapasztaltam, hogy nem indul a klíma kompresszor, a leállítás előtt lett töltetve, akkor alacsony hűtési hatásfok miatt vittem töltésre.
Ma sikerült benézni a motortérbe: a zöld színező anyag szépen beszínezte a motorteret ha jól láttam a

karikával jelzett egyik Alu-gumi-Alu cső adta meg magát. Lehet ezt felújítani? Vagy csak újba érdemes gondolkodni?
A kép kicsit kicsi,
Sümi Z2013-07-25 20:21:13 // 45525
Sziasztok!

Lehet, hogy hülye kérdés, de azért felteszem. A 145 1.6TS-nél a termosztátban lévő hőfok jeladót szeretném kicserélni, már megvettem az újat.
Van valami tömítés a termosztát "váza" és a jeladó "anyája" között? A jeladó dobozában nem volt gumigyűrű, gondolom fém a fémmel nem érintkezhet. Vagy tömítő pasztát tegyek rá?
Ha valaki már cserélt ilyet meg tudná mondani, hogy kell-e és ha igen mi? Nem szeretnék úgy állni ott, hogy hiányzik esetleg valami. Valamint amikor kicsavarom a jeladót akkor mekkora mennyiségű hűtőfolyadék kifolyása várható?

Előre is köszönöm a segítséget.

Sümi
Imyx2013-07-25 19:38:53 // 45524
Felejtsd el, óriási macera lenne, a pénzről nem is beszélve, de kétséges lenne a kivitelezése is, bár elmleti síkon megoldható lehet. Selespeedet már "cseréltek" manuális váltósra, hidd el, az se volt egy könnyű menet :).
Ilyen esetben autót kell cserélni, az a legegyszerűbb, legolcsóbb.
atesssz2013-07-24 19:29:22 // 45523
aki tud eladó (akár használt) sport kipufogót benzines Alfa 155-höz, legyen szíves üzenetben megírni!
Köszönöm!
[k i z z o]2013-07-24 18:53:58 // 45522
Gyújtótrafó hibát könnyű vele előidézni, kb. 18V -ról járatja a gyújtórendszert, ami uakkora dwell esetén rendesen odavág a trafóknak - idő előtt szaturálnak, a gyújtóvégfok sok esetben limitálja is a primer áramot, azaz "kiiktatja" a dobozkát, így az autók 90% -ban nem is működik.
sty2013-07-24 18:37:58 // 45521
Skacok vettem egy multikormány,órarugóvak,ki is cseréltem de rendszerhiba üzenetet ír ki és az ASR lámpa is világit,lehet hogy az órarugóval van valami gond,vagy mondtak egy olyat hogy ezek a komputerek annyira érzékenyek hogy azért jelez be,üttessem ki a kódot és hátha nem jön vissza
osee_selespeed2013-07-24 14:04:18 // 45520
Üdv!
Valaki szedett már szét 2.0TS műanyag szívótorkot? Beragad a vakumos része, ezért szeretném ki takarítani. Kell valamire különösebben figyelni?
Hudini2013-07-24 13:21:01 // 45519
Z ajánlotta, azt mondta, jó, bajt nem csinálhat és elvileg valóban tudja amit......
Föckös2013-07-24 12:23:46 // 45518
kérdezd meg Zét, vagy Wmaast-ot, használták.
gecsa2013-07-24 11:44:26 // 45517
egyszer láttam, hogy ugyanezzel a szöveggel reklámoztak egy darab bontott téglát, ami a pedál alá berakva fogyasztáscsökkentő hatású.. még vaterán lehetett rá licitálni..:)


de ezek szerint még mindig van aki bedől neki..
Liquid2013-07-24 10:32:37 // 45516
pont annyit mint a többi hasonló placebo effektre épülő okosság
Hudini2013-07-24 09:29:34 // 45515
Sziasztok!

Erről a ketyeréről tud valaki valamit? Esetleg tapasztalat?

a ketyere
timo2013-07-23 19:12:18 // 45514
Sziasztok!

Alfa 156 2,0 T.S. kipufogó flexibilis csövének pontos méretét meg tudja valaki mondani nekem?

Köszönöm
aranytl2013-07-23 06:21:21 // 45513
Koránt sem biztos, hogy a szimeringnél engedi az olajat. Nekem konkrétan a váltó házából folyt az olaj, ahol a két fél össze van illesztve. A gyári tömítőanyag megadta magát és a váltó alja teljesen olajos volt. Viszont a kihajtásnál nem volt olajos. Szóval nézz alá jobban, hol olajos pontosan, honnan szivároghat.
Kuplung cserekor szétszedettem a váltót és kitakarították majd eltömítették. Most teljesen száraz kívül:)
Peti156Sw2013-07-22 21:40:52 // 45512
Sziasztok! Meg tudjátok mondani hogy egy 156 JTS 2.0 Selespeed Facelift-es kasztniba bele lehet építeni 156 2,4 Jtd M-jet motort, váltót?
Riki2013-07-22 18:54:00 // 45511
értem, köszi, az mit jelent milyen összegre számolhatok? óriási meló a csere?
Benz2013-07-22 18:51:53 // 45510
Üdv !
Az alfának terhelésnél 2000- 2500 fordulat között meglehetősen hangos csörgő hangja van utána elhagyja . Álló helyzetben pörgetve sincsen ilyen hangja, csak mikor menet közbe gyorsítva van vele. Ugye NEM hajtókarcsapágyas ?????. Vez. mód lehet? csöröghet az ??
Goodboy2013-07-22 18:45:50 // 45509
hahooo fiuk. keresek vkit aki elektronikába tud távgyogyitani v tanácsokat adni 56 2.4 jtd t illetöen ,mert kiborit a sok kanoc...kösziiii
WarbiRunner (Gyuri)2013-07-22 14:39:58 // 45508
Az imént kimentem, hogy kiveszem gyorsan. Elég szűkös a hely, úgyhogy a szőnyeget visszahajtottam és kiszedtem az ECU védő műanyagot, hogy jobban férjek. Nézegettem, nézegettem, hogy hogy fog ez itt kiférni, elmentem kisebb csavarhúzóért hogy időt nyerjek :-)... közben vettem a nagy levegőt...nadehamár a kezemügyébe akadt a WD-40, jött az is velem.
Visszamentem, behelyezkedtem, néztem...van ott több csavar is, melyikkel próbálkozzak...
Áááálj! Miért is jött velem a jó haverom flakon? Venti csatlakozó le, elhajol, kűggyedneki. Jól befújkáltam. Mikor elült a szag, a környéket letörölgettem, csati fel, gyújtás ráad. Ééés MŰKÖDIK!!! :-D
Szóval nem derült ki hogy kifér e, de ha Te mondod, kifér, gondolom nem egy-két ilyet pakoltál már ki. Én most megúsztam :-)
Ferke2013-07-22 12:30:52 // 45507
Az nem a váltódból szivárog, hanem a váltó oldali főtengely szimmeringed felől a motorból...
Ferke2013-07-22 12:29:58 // 45506
??? de miért? Sem a 156 sem a 145/46-nál nem kell bontani semmit. 1 csavar fogja a ventiiházat alulról, majd kb 2 centit el kell tekerni, és lefelé kijön. 156-nál le kell szedni előtte a filces borítást a kesztyűtartó alatt, 145/46-nál ez sincs.
gecsa2013-07-22 12:19:36 // 45505
ha olyan, mint a 156, akkor rövid a válasz: mindent... :D
Ata1472013-07-21 11:50:43 // 45504
147- hez honnan tudnék beszerezni váltó- bowdent? HELP
WarbiRunner (Gyuri)2013-07-21 11:25:59 // 45503
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata, esetleg fotója, hogy a 146 szellőztető ventillátorát hogy tudom kivenni? Már másodjára áll meg napokra a szellőzés, aztán egyszer észbekap és megy tovább. Valami kontakt gond lesz ott, csak hozzá kéne férnem.
Mit kell bontanom? Remélem nem az egész műszerfalat....
Riki2013-07-21 11:09:18 // 45502
Sziasztok!

TS váltóknál mi a leggyakoribb ok ami miatt csöpög belőle az olaj? Lehet javítani valami tömítés esetleg? Igazából alulról benézve már nagyon csúnyán fest rajta elég vastag olajsár a váltón , és csöpög is belőle ha áll az autó.
Bubi (147)2013-07-20 15:56:07 // 45501
Helló!
tudnátok ajánlani olyan helyett ahol kétoldali kipufogó rendszert csinálnak 147es-re
Dani2013-07-20 15:35:29 // 45500
Hali srácok! Az már biztos szerintem hogy az LMM -em betojt, viszont olyan gondom van, hogy a 156osom 98-as viszont 2001 utáni blokk van benne. Semmi nem lett cserélve a motortérben csak a motor. Elképzelhető, hogy az LMM nem ehhez a motorhoz való?? és ha igen akkor pontosan mi a teendő?? előre is köszi a segítséget!
Marek2013-07-18 11:30:03 // 45499
Sziasztok! Cserélt már valaki GTV/Spideren FL-esen klímavezérlő panelt?? miként kell nekiállni, h minimális szívás legyen?
mreni2013-07-18 10:27:33 // 45498
ez így van
atis_166jtd2013-07-18 08:19:33 // 45497
Nem párolog el a hab. Azért mondják hogy olyan hejre fujd ahol vissza tud folyni a kifolyóhoz. Próbáld ki fujj a kezedbe és nézd meg hogy egy ilyen kicsit ragacsos lötyi lesz belöle.
GTPeti2013-07-18 00:18:20 // 45496
Szerintem pedig pontosan a hab tud igazán bejuttatni fertőtlenítőszert olyan helyekre ahol a gombák/baktériumok megtelepszenek. Az tényleg fontos, hogy ismerje az ember a levegőjáratokat, hogy biztonságos legyen a hab használata. A 156-nál semmilyen gondot nem okozott és sehol sem csöpögött. Ugye nyomtalanul elpárolog.
(Megértem, hogy a TC egy ilyen álláspontot tett közzé. Nehogy akárki gondolkodás nélkül elkezdje fújni a habot és ezzel kárt tegyen az autójában, majd a TC-t hibáztassa.)
ZOI2013-07-16 20:08:46 // 45495
Totalcar oldalról másoltam, klímatisztítók témában.

A kereskedelemben kapható tisztítók közül a habokat emelném ki, mint nemkívánatos eszközt az autós használatban. A gondolat jó, miszerint egy hosszú cső segítségével az autó levegőcsöveibe befecskendezett hab fertőtlenít, de a gyakorlat mást mutat. A habból egy idő után folyadék lesz, ami a csövek illesztésein keresztül kicsorog a műszerfal belsejébe és eláztat mindent, ami útjába akad. A középső beömlőből az autórádióba, esetleg a fűtésvezérlőbe folyik. A tisztítószer erősen maró hatású, nem barátságos anyag, órák alatt szétmarja az elektronika panelján lévő nyomtatott áramkört és a kisebb alkatrészeket. Egy gyári rádió vagy egy fűtéselektronika többszázezer forintos befektetés is lehet. Idén valahogy jelentősen megnövekedtek az ilyen jellegű hibák, rendseresen érkeznek az ügyfelek tönkrement készülékeikkel, amiknek a többségét nem lehet javítani. A tisztítást inkább gázzal végezzük. A gázzal működő sprayk használata, egyszerű. Az autón be kell kapcsolni klímát teljes intenzitással, majd belső levegőkeringetésre váltani. A sprayt be kell tenni az utastérbe és speciális kiképzésű fejét be kell pattintani, amitől az folyamatosan kiengedi a gázt. Gyorsan rázárjuk az ajtót, majd várunk tíz percet, ami idő alatt a fertőtlenítő gáz átjárja az autót és annak szellőzőjáratait. Tíz perc után nyitott ajtókkal hosszan átszellőztetjük az utasteret és kész. Lehetőleg ez az esemény essen egybe a pollenszűrő cseréjével. Márkát nem írok, az reklám lenne, de lényeg, hogy ne habot használjunk. Ez nem bonyolult feladat otthon is megoldható, bár a pollenszűrő cseréje egyes autótípusnál közel sem egyszerű (Ford esetében a gázpedált kell kivenni a helyérő), ezeket a kiemelten nehézkes cseréket bízzuk szakemberre.
picturesmaker2013-07-16 19:26:41 // 45494
Sziasztok!

Nincs valakinek 156 jtd-hez refimoso kapcs. rajza (bekötési rajz)?
előre is köszi.
VMate2013-07-16 16:22:08 // 45493
megvan a hiba, összeégett a kábelköteg, az egr hőcserélőjéhez hosszabb ideje hozzáérhetett és megpörkölt pár vezetéket, esetleg ha másnak is ott fut figyeljen oda rá, én arrébbhuzattam igy mostmár tuti.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak