Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

BalintDkny2013-08-12 15:52:40 // 45736
De azért biztos nem segít az égésbe, hogy kap a finom friss ropogós levegő mellé egy kis 100fokos olajpárásat, nem?
TIbor2013-08-12 15:13:09 // 45735
Sziasztok!

Bp. Zuglóban, vagy környékén keresnék egy jó ismerősömnek megbízható szerelőt, csak egy 159 első féktárcsa és fékbetét csere lenne, ha minden igaz..
Előre is köszi a segítséget.
gecsa2013-08-12 15:08:15 // 45734
eltömődik az hamar, főleg olyan autónál, ami csipegeti is az olajat.. 2 verziójával találkoztam az off autómon, az egyik, ami nem fogja fel a trutyit, így az folyik szanaszét a környezetében amerre épp a gravitáció viszi, a másik, ami felfogja a trutyit, de viszonylag hamar eltömődik, és a lentebb említett problémák lépnek fel.

én azt mondom, hogy ha a funkcióját nézzük, akkor egy lecsapató tartály beszerelése a legjobb választás, vagy maradjon a gyári. nekem okozott némi bosszúságot..

ellenben jól mutat a motortérben.. :)
BalintDkny2013-08-12 14:52:40 // 45733
miért nyomná vissza a szűrő?
gecsa2013-08-12 11:11:37 // 45732
ezt inkább egy leválasztó/lecsapatóval szokták szépen megoldani..

a szűrő jó dolog, mert a trutyit felfogja, és gondosan visszadolgozza az olajba, a gázokat meg a motortérbe engedi, ahonnan meg az utastérbe viszi a szellőztetés.. :)
Tuningman2013-08-12 02:22:23 // 45731
De ha még annyira sem akkor Xado 5W40 SM/CF:)
Amúgy mi a helyzet a nyóckerben:)
Lassan majd meglátogatlak:)
Ferke2013-08-11 23:50:44 // 45730
Gázpedál poti:))
linzenbold2013-08-11 22:13:28 // 45729
Lehetséges szerintetek, hogy a map szenzorom miatt nincs megfelelő turbónyomás? Hibakódot nem produkál. Ha lehúzom a csatit, akkor viszont totál semmi nincs. max 0,3bar. Rákötöttem a gépet, és azt írja hogy 1,6bar nyomás, de a mérőórán csak 1 bar a nyomás. Szóval a map szenzor szerint megvan az 1,6bar aminek lenni kell, ennek ellenére nincs. Nyilván nem a turbónyomás mérőm hazudik, mert érezhetően gyengébb lett, na meg füstöl is :(
BalintDkny2013-08-11 21:49:03 // 45728
A szívócsőbe csatlakozó részét dugóznám(tam, már megtörtént) le, a kivezetés végére meg egy szűrő megy. Kicsit jobb lett, bár -sajnos- az én motorom elég kopott, biztos tolt bőven oda nem illő trutyit az égéstérbe
Buddha2013-08-11 19:02:12 // 45727
Mondjuk kinyomná a szimmeringeket, a nívópálcát, stb...
Gondold át miből keletkezik a kartergáz! ;-)
BalintDkny2013-08-11 16:17:40 // 45726
Mit szólna egy 2.0TS, ha ledugóznám a kartervisszavezetőt?
GTPeti2013-08-11 15:45:37 // 45725
Mindhárom felsorolt olaj kitűnő választás. És hozzá mondjuk egy MANN szűrő a saját katalógusuk alapján választva.
mreni2013-08-11 15:42:35 // 45724
en is azt mondanam,hogy nezz valami mas gyartmanyu szurot is hozza.
oljabol szemely szerint a liqui moly,mobil1,xado amiket batran ajanlok,egyikkel sem tudsz mellenyulni.
sot en mar egy ideje 0w-40 mobil1 et ontok csaladon belul a jtd-kbe,eddig csak pozitivak a tapasztalatok,de ezt csak megjegyzeskent irtam :-)
sty2013-08-11 14:11:56 // 45723
Azt megnézem
sty2013-08-11 14:11:23 // 45722
Az a nyár elején volt cserélve
Csaba2013-08-11 13:54:00 // 45721
Szia
A klímahűtő nincs eltömődve bogárhullákkal?
forrasr2013-08-11 13:18:39 // 45720
gyári van benne most(made in china van rajta-rieglernél győri fiatban vettem), előtte volt benne knecht oc222, most vettem mann-t 714/4 est, cserélek majd benne olajat akkor, majd ez kerül fel. De csere előtt mérek olajnyomást mindenképp, mert ha szivattyú cserés akkor azzal együtt cseréltetek olajat.
Simi722013-08-11 13:08:23 // 45719
Hali.
Vettem egy alfa 166-ost (2,4 jtd), most rakom rendbe, de egy hiba jellenségel nem tudunk mit kezdeni.
Egyenletes sebességnél rángat az auto. Ez főként 1500-2500-as fordulatnál jellemző.
Ha valakinek mar volt hasonló hiba, vagy tud tippet adni azt megköszöném.

Köszi.
Attika012013-08-11 12:58:20 // 45718
Pollenszűrő esetleg? :)
sty2013-08-11 12:24:17 // 45717
Mi lehet az oka hogy a klímám már nem hűt úgy,tavaly még beállítottam 24 fokra a szélőztétest a szélvédőre irányítottam a szellőztető szép halkan dolgozott,és jó idő volt bent,most meg a leghidegebbre van véve a szellőztetés rám van irányítva és még a szellőztető is igen gyorsan hangosan megy és meleg van bent.A klíma fel van töltetve be is kapcsol és szerintem nem is nyom olyan hideget mint tavaly.
.......................2013-08-11 12:11:03 // 45716
valami màs olajszűrőt tegyél bele,eredeti gyàrit?

a mai szűrőkben előszeretettel kihagyjàk a viszzacsapószelepet
vm2013-08-11 11:31:47 // 45715
Ha ortodox vagy, akkor a Selénia.
Ha nem , akkor a Liqui M.
forrasr2013-08-11 09:51:43 // 45714
egyelőre nem mértem, de héten szerzek be műszert, és mérek rajta elearn szerint.

Olajat milyet ajánlotok hozzá, konkrét típust 5W40es-ből? mert leereszteném a castrolt, és akkor már preferáltat tennék bele.
GTPeti említette Mobil1 est, super 3000x1? liqui molyból top tec 4100? vagy tegyek bele mindneképp selenia 5w40wrd-t?
alfa147,Gt2013-08-10 23:45:40 // 45713
Igen,kormánymű oldali csavarok közül pont a legalsot kellene kiszedni de arra csak csillagkulcsot tudtam rárakni 1 pozicioba.A másik dilemám hogy az egész csövet hol fogom tudni kivenni.
GTPeti2013-08-10 21:56:09 // 45712
Ha a kormánymű oldali csavarokra gondolsz, azok a 156-nál (ami ugye elől ugyanaz, mint a 147) viszonylag jól hozzáférhetőek. (Emlékeim szerint.)
alfa147,Gt2013-08-10 21:30:53 // 45711
Ahogy nézegettem nem éppen könyen hozzáférhetö helyeken vannak a csavarok.Ugykinéz van egy tüszurásnyi lyuk az alucsövön.
GTPeti2013-08-10 21:11:35 // 45710
Emlékeim szerint az nem nagy ügy.
alfa147,Gt2013-08-10 21:05:10 // 45709
Sziasztok.
Érdeklödnék nagy szívás-e a147es 1.6-on a kormánymü és a spirál közötti csö kiszerelése nagyobb bontás nélkül?
mreni2013-08-10 18:29:57 // 45708
cooler is lehet lyukas,egyre többször van ilyen,meg kéne nyomáspróbázni a szvó és nyomó oldalt is,így hamar ki fog derülni szerintem
mreni2013-08-10 18:29:06 // 45707
olajnyomást mértél is, vagy csak a lámpára hagyatkoztál?
linzenbold2013-08-10 18:27:50 // 45706
egr le van falazva. vákumcsővel sincs gond, egyből néztem hogy mozog a kis rudacska :(
Ránézésre minden rendben van .
Alfa GT-Csaba2013-08-10 18:27:31 // 45705
tiedbe nincs!!!!!
Kareszka19842013-08-10 18:26:22 // 45704
sziastok
johet egy naiv kerdes? :P
igaz, hogy benzines mocikban is van EGR? apumek audijaban ugy mondta a szerelo, hogy azt kellett pucolni, mert vilagitott a check engine. azt mondta az en 147-esemben is van...mennyire igaz ez az info es hol talalhato?
mreni2013-08-10 18:26:20 // 45703
én feltöltöm mindig
mreni2013-08-10 18:25:15 // 45702
lehető legrosszabb olajat választottad,a gyár alternatívaként írja a 10w-t de mindenhol az 5w-t javasolja...
nem való bele 10w,magnatec meg főleg
Alfa GT-Csaba2013-08-10 18:17:56 // 45701
Egr? Vagy a vákum cső ami vezérli?
linzenbold2013-08-10 17:39:54 // 45700
átnéztem. semmi baja :/
Alfa GT-Csaba2013-08-10 17:31:29 // 45699
nézd meg az alsó turbó csövedet nem e lyukadt ki.Ha olajos is akkor biztos hogy ereszt!!Vagy a fölső!!
linzenbold2013-08-10 17:25:26 // 45698
Van valakinek mi lehet a problémám? Eltűnt a turbónyomásom fele kb. 1,5 volt eddig. most 0,9 a max. Érezhető is a hiány. füstöl is rendesen. fizikai sérülést nem látok, hibakód nincs. Mitől lehet ez??
MikeTheDevil2013-08-10 14:21:09 // 45697
De csak melegen csinálja hidegen nem.
DieselManiaco(NagyVad)2013-08-09 22:11:21 // 45696
hát hogy őszinte legyek nem tudom,néztem most az eper-ben de nem találtam:(
forrasr2013-08-09 22:02:44 // 45695
Más típusoknál van ahol az olajszűrőn kívül is van még visszacsapó szelep az olajozókörben, lehet tudni, hogy ebben lehet-e? vagy csak az olajszűrőnél kell lennie a hibának?még az a hőcserélő ami gyanús lehet, alatta van elvileg egy gumigyűrűs tömítés,de ha az nem lenne jó akkor kellene jelentkezzen ott némi szivárgás, amit eddig nem tapasztaltam, bár elég nehezen hozzáférhető, majd tüzetesebben megvizslatom
DieselManiaco(NagyVad)2013-08-09 21:55:07 // 45694
nem abban biztos vagyok és te is az lehetsz,hogy nem az olajszűrő első felcsavarásánál dől el a dolog.szerintem is visszacsapó szelep hiba lehet,mert melegen a legviszkózusabb,szóval gyorsabban lefolyik fentről.
forrasr2013-08-09 21:51:01 // 45693
Én is ezt gondoltam eddig hogy lehúzhatom rögtön mert ki kell nyomja a levegőt, csak az az eddigiek alapján nem sok ötletem van már. Olajnyomás problémát egyéb esetben járva nem tapasztaltam, nagyobb hajtás után alapjáraton sem. Kétféle olajjal kétféle szűrővel is jelentkezik a hiba
Knecht oc222 es szűrő volt rajta előzőleg(katalógus alapján ez ami hozzá való-bár jóval nagyobb térfogatű mint a gyári , most pedig gyári original. Hidegebb időkben ritkán vagy egyáltalán nem tapasztaltam így nem foglalkoztam vele, de most már rendesen zavar a jelenség
forrasr2013-08-09 21:45:20 // 45692
körben egy gumi membrán van ami ellátja a visszacsapó szelep szerepét
DieselManiaco(NagyVad)2013-08-09 21:39:37 // 45691
csak egy tipp,vezérlés módosító?
MikeTheDevil2013-08-09 21:36:21 // 45690
Szevasztok!
Van egy olyan kérdésem, hogy most lett összerakva az autómban a motor.Alapjáraton meg olyan 2700-as fordulatig szép is a hangja, utána meg olyan csörömpölő hangja van.Most volt benne cserélve új dugó gyürü a hengerfej is meg lett csinálva.Egy csepp olajat se eszik, de kiváncsi vagyok hogy mitől van az a csörömpölő hangja.Előre is köszönöm a válaszokat.
atis_166jtd2013-08-09 21:33:19 // 45689
milyen membránra gondolsz mert a szűrőben nincs ilyen. Hidd el kinyomja a levegőt teljesen.
DieselManiaco(NagyVad)2013-08-09 21:10:39 // 45688
nem kell feltölteni olajjal,és meg kell húzni rendesen!!!!
forrasr2013-08-09 20:45:27 // 45687
Olyan típusoknál ahol függesztve van a szűrő felszerelve, fel szoktam tölteni olajjal a szűrőt felszerelés előtt, tekintettel, hogy ennél 90fokkal elfordítva van nem töltöttem bele. Most olvastam arról, hogy célszerű nem teljesen meghúzni első indításnál, hogy ki tudja nyomni a levegőt-ezt nem tettem meg. Lehetséges, hogy nem tud teljesen kijönni a levegő a szűrőből üzem közben és ez okozza a parajelenséget? mikor lehűl a levegő lecsökken a nyomás a házban nem nyomja a membránt és leengedi az olajat
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak