Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
Surcy2007-03-06 21:28:46 // 14680
Talán 12-es!?(146nál legalább is)
Poló2007-03-06 20:57:33 // 14679
Audinál nem tudom ez hogy van, de utánna tudok járni. Asszem Németországban öntik a dolgokat. Egyes alkatrészek megmunkálása itt történik Győrben.
Hari2007-03-06 20:52:15 // 14678
...sőt azt hiszem még a hengerfejet, meg a motortömböt se a gyárban csinálják, mivel ez nagyon gép és munka igényes.
- A hengerfelyhez pl. kell öntöde, - ami nem is akármilyen - tehát nagyon macerás. Általában a nyers ill. az előmunkált hengerfejet szállítják a gyárba ahol szépen össze szerelik. Stb,stb...
Zsocy1552007-03-06 20:47:22 // 14677
Sziasztok !
Megtudná valaki mondani, hogy a motorolajleeresztő csavarhoz mekkora imbuszkulcs kell ?
András bácsi2007-03-06 12:31:16 // 14676
Szalonban is tudsz rendelni, olyan 25e körül. Aztán 5-10e körül felismertetik az immoval és kész. Elvileg a régi kulcsról is lehet másolni a csippet, de az szerintem elég kókány megoldás. Az újrakódolással a nem nálad lévő kulcsok többet nem használhatók az immohoz.
András bácsi2007-03-06 12:29:07 // 14675
Az egyszerű dolgokra nem gondol az ember. A gyári csövek Pirelli gyártmányok voltak valóban.
andraska2007-03-06 09:15:48 // 14674
sziasztok..segitsetek légyszi,hol lehet beszerezni gyári gyujtáskulcsot??csak 1db van meg nyitható fajta riaszto+csomagtér is erröl nyilik!!valami tanács tapasztalat ilyen ügyben???
mesa2007-03-06 09:04:13 // 14673
Így van. Nincs olyan, hogy "gyári".
Mindent beszállítók csinálnak, csak a karosszériát sajtolja a gyár, meg talán a hengerfejet. De a beltért a műszeregységet, dugattyút, gyűrűt csapágyakat mind mind gyári beszállítók adják, akiknek a termékeit ha megveszed boltban, azt mondják rá, hogy utángyártott. Pedig az is "gyári".
Ha márkaszervíben cseréli, ők is ugyanazt teszik bele "gyárinak" mondva, ráadásul sokkal drágábban!
Tudom, mert alkatrész kereskedelemmel foglalkozunk. Minden utángyártó valamelyik gyárnak beszállítója (kivétel a török meg kínai feltörekvő kis gyárak, akik olcsó de rossz minőségetrodukálnak -egyelőre)
kertecs2007-03-06 09:00:20 // 14672
Fék-story megoldás:
GUMIFÉKCSŐ CSERE! A megfejtést a kedvenc ricambi boltosom mondta itt Pécsen. Köszi Béla! : )
Az ő elmondása szerint többször előfordult már, hogy a gumifékcső elöregedett (és belül levállna esetleg belőle). Úgy működik mint egy szelep, nyomásra enged, tehát fék van, de vissza nem, tehát tapad a fék...
Tegnap lecseréltem és most úgy tűnik megoldódott a dolog. Egy öröm, egy boldogság! : )
Elképzelhető hogy még gyári volt a cső? Pirelli márkájú, kívülről semmi repedezettség.
Jelige: "mindig tanul az ember (ebben az esetben én) valamit"
Poló2007-03-05 21:47:08 // 14671
"A gyár nemcsinál egy csavart se"
Az audi gyárban készülnek főtengelyek, vezérműtengelyek, hajtókarok, forgattyúsházak, hengerfejek. A többi asszem beszállítóktól érekzik.
Ádi_39002007-03-05 21:21:15 // 14670
Ezt meg lehet próbálni. Szurkolok.
Wickey2007-03-05 21:18:43 // 14669
melegen ha leveszed a gyújtást egy pillanatra nem hagyja abba?
csocsi2007-03-05 19:32:03 // 14668
Igen, sokszor be lehet szerzni eredetit utángyártott néven, mert félre van téve. Keresgetni kell az ilyet. Már több cartárstól hallottam. LMM kb 30k az úgynevezett gyári ami valójában raktáron lévő cucc ami + a gyártónak, de cikkszám alapján az kell a gépbe.
falcokc2007-03-05 17:15:46 // 14667
nyugodtan vegyel utangyartotatt, de lehetöleg olyan gyartotol,aki gyari beszalito
Hari2007-03-05 16:54:47 // 14666
....ha van rá keret bőven akkor a "gyárít"(olyan, hogy gyári az nem létezik! A gyár nemcsinál egy csavart se, tehát valahol, valaki gyártja.) ved meg, de ha nem a legolcsobbat (legsz@rabbat) veszed meg akkor ua. kibír tuti!!!
Tommaso 1592007-03-05 16:52:56 // 14665
én is inkább a gyári felé hajlok,de árban nagyon nagy a szórás...
NGAR1462007-03-05 13:49:14 // 14664
Én ha jól emlékszem utángyártottat raktam bele,és egy fél év után,de lehet hogy annyi se volt, már kopogott megint.szerintem itt érdemes a jóminőségű gyárit belerakni,mert amugyis nagyon pattogos az alfa futóműve.szóval kap rendesen:)
Tommaso 1592007-03-05 13:45:58 // 14663
Szerintetek lengőkaroknál,szilenteknél törekedjek a gyári alkatrészekre,vagy elég az utángyártott is???
A forgalmazók javasolják a gyárit,mert állítólag az utángyártottak már néha új korukban lógnak....?!
Szerintetek???
Jata2007-03-05 11:24:50 // 14662
Valahogy csak meg kellene néznem hol megy be a pára.Arra gondoltam leszedem a burát körbenyomom sziloval azt ha még mindig beázik tovább megyek!
Ádi_39002007-03-05 11:05:04 // 14661
Mit szedsz rajta szét? Talán éppen az a baj, hogy szét tudod szedni vagy szétszeded.
A pára azért képződik, mert oda is bemegy a párás levegő, ahová nem kéne. Szóval ereszt a bura.
Attól még lehet jó maga a lámpa, de nem szerencsés, ha beázik...
Selmak2007-03-05 11:04:46 // 14660
Vagy zárlatos a gomba, mert az olajnyomásjelző nyomásra megszakítja az áramkört.
Jata2007-03-05 11:01:11 // 14659
Nehüjülj jo lámpa! Semmi baja!Eccer már kiszáritottam akkor jo volt.Azt reggelre megint pára.Asszem tünetesebben szét kell szednem majd.
Jata2007-03-05 11:00:01 // 14658
Nálam épp fordított a dolog! A lámpa jó a mutató nem! Szétszedtem,kicseréltem a jeladót is de nem jo.Vszinü a müszerem sz@rt be!
kertecs2007-03-05 10:36:24 // 14657
Te ismersz valahonnan engem? Természetesen mindkettőt folyamatosan : )
András bácsi2007-03-05 10:23:53 // 14656
Mert biztos integettél, vagy dudáltál. :)
Szerintem nincs trükkje a cserének.
kertecs2007-03-05 10:21:38 // 14655
Ma talán folytatom a fék-sztorit. Mivel nem szeretem a bizonytalanságot reggel vettem egy főfékhengert, meló után kicserélem. Egyúttal a fékfolyadékot is, aztán meglátjuk mi változik, remélem megoldódik a problem...
Valami extra dolog van a cserénél? A manualban nem láttam semmi különlegeset.
Amúgy a fék jó (szerencsére), reggel kb 100-as tempónál (6-os, Pécsről ki négysávos) elegánsan kikanyarodott elém egy avensises f@sz, vészfékezés, éppen ki tudtam kerülni. És még neki állt feljebb!
Ádi_39002007-03-04 21:16:02 // 14654
Hogy hogy mit? Lyukas valahol, de legalábbis szelel...
Cserélni kell...
Poló2007-03-04 21:11:59 // 14653
Lehet, hogy a csati van lecsúszva.
Fighter2007-03-04 20:52:57 // 14652
Sziasztok! 164 2.0 TS-nál az olajnyomást jelző piros lámpa folyamatosan világít, viszont a nyomást jelző mutató működik rendesen. Szerintetek mi lehet a gond? Köszi.
Jata2007-03-04 13:36:39 // 14651
Kösz fiuk! A saruk megtisztitva(WD40),relék befujva(WD40),jeladók kiprobálva.
Bizom a dologba hogy nemfordul elö többet. Arra mit mondanátok hogy a BE lámpám bepárásodik!
Fangio2007-03-02 19:47:11 // 14650
A ventillátornál közvetlenül a csatlakozók és a vezeték is el szokott oxidálodni /rohadni/.
norbee2007-03-02 18:44:55 // 14649
A hőgombára menő kábel csatlakozósarui (2), ha el vannak oxidálódva, nincs ami ugrassza a ventillátor motorját. Check and replace if needed. :)
sztane2007-03-02 18:42:24 // 14648
a 155-ösnél a kormánytól balra az alsó műszerfal borítás alatti relésorban van a ventillátor reléje, amely okozhatja a hibát
Capsed2007-03-01 18:43:38 // 14647
Sziasztok, Szép Estét mindenkinek!
Kérdés felétek! Lemerült az aksim és nem indul be mert letilt az imobilájzer & még a mesterkulcs sem 6 rá! Szervizben sem tudták beindítani. szerintetek mi lehet a baj, pedig a gyári kóddal is próbálták!
Ha ez alfa betegség menyibe kerül a gyógyítása kb?
Előre is köszi minden segítséget!
pb_2007-03-01 18:39:10 // 14646
Elméletileg rámegy, de ha jól emléxem, a TD váltón van mind2 oldalon 1, 1 plusz tartóbak is. Ill nemcsak a difiben különbözik a boxer(1es boxer váltók), és a TD váltó, hanem 1-2 fokozat áttételében is.
Jata2007-03-01 17:34:57 // 14645
Halo Alfások! Ma tovább járattam a vasat egyhelyben és nemkapcsolt be a ventillátorom! Hazajöttem átnéztünk apuval minden relét minden jeladót, befujtam minden csatit és még mindig nem volt jo.A biztitáblánál is megb@szogattam a reléket azt eccer csak elindult.Szoval aki járt igy a TSével az kérem ossza meg tapasztalatait esetleg tippjeit mi volt a gáz mer nemjöttünk rá mi lehetett.Bizonytalanságban meg nem akarok autózni! Elég volt a 75ös alatt!
Otto2007-03-01 13:02:23 // 14644
Vááá!
Én háromszor szedtem szét az enyémet másfél év alatt,mert annyira bekokszolta,hogy nem akart működni rendesen!:)
mesa2007-03-01 12:47:27 // 14643
Gyárilag biztosan nem.
vgyurci (powered by boxer)2007-03-01 12:26:27 // 14642
Gyárilag '94-ben nem tudom építettek be ilyet? Én nem szereltem be.
mesa2007-03-01 11:08:14 // 14641
Rablásgátlók elterjedt módszere, hogy a feszültséget elveszik az elektromos AC-től. Talán egy ilyen lett beépítve ? (rejtett kapcsoló, sorrend...)
vgyurci (powered by boxer)2007-02-28 17:59:45 // 14640
Csao ALFÁsok! Aki tudja, mondja meg nekem, hogy az AC-pumpa működésébe bejátszik-e valami tényező, vagy szenzor, esetleg letilthaja-e valami v. bármi? A jelenség a következő: az AC-pumpán átfolyik a benzin, de a regulátorig nem jut el. A benzincsövet végignéztem, törés, repedés nincs. Egy 145-ösről van szó '94-es. Kösz minden hozzászólást.
kru2007-02-27 20:52:16 // 14639
természetesen igen!
Atesz19872007-02-27 20:44:20 // 14638
thx, azt hiszem sejtem. :) Ez melyik fele a turbonak? Amelyiket a kipuffgáz hajtja?
kru2007-02-27 20:34:48 // 14637
Ja és felújítani nem nagyon lehet (pontosabban senki nem vállalja), mert nincs pad, amin ki lehetne balanszolni, hogy a gyári spec. szerint működjön.
Szóval úri muri... inkább egy kicsi meg egy nagy sorba kötve :-)))
kru2007-02-27 20:33:15 // 14636
Így:
Egyébként itt egy link, ami részletesen mutatja a felépítését és azt, hogy a büdös korom mennyire szétcseszi az egészet.
Ellenben benyás autókon meg nem nagyon van, mert drága, ami bírja a mahasabb kipuf.gáz hőméréskletet.
Link VNT-15

Atesz19872007-02-27 20:14:36 // 14635
A változó geometriájú turbo, ember nyelven elmondva mit jelent? hogy mükszik?
Atesz19872007-02-27 20:01:04 // 14634
a "jobban ment"-et is ehhez mérten kell érteni. :D
Atesz19872007-02-27 19:59:34 // 14633
Mi is ríktunk már be benyás váltót dieselbe (Pug j5), és jobban ment, mint a sajátjával. Igaz, ez egy ezeréves szívódiesel volt :D
Online tag
1
Vendég1
548
Fórum
Friss topicok
- Alfa történelem, híres ...
- Filmek
- Forma-1
- Giulia
- Coffee - Minden ami kávé
- Spider
- 159
- Brera
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth