Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
matesz212007-01-30 09:54:54 // 14329
Srácok! Tud valaki ajánlani valakit futóműszilent ügyben? 156 - ba kéne. Sajna rotty az egész...
Ferke2007-01-29 21:34:14 // 14328
Köszönőőőőm!!!!:))))) Ez szuper, ezzel a számmal már meg tudom nézetni a bontóssal, hogy jó-e. Nem kell potyára odarohangásznom személyesen! Köccce!!!:)
Morphin2007-01-29 20:48:19 // 14327
Köszi bb18!
A saját gépem szeretném kicsit jobb fékkel meglepni, mert tavasszal betét csere lesz+ a tárcsa is beérett már rá. 1,9JTD 8V. Azok gyárilag nem hűtöttek.
Ja az elsőről beszélek. Akkor a régi nyereg nem lesz jó rá, ha jól értettem.
GTPeti2007-01-29 17:07:09 // 14326
Úgy tudom két féle szívócső létezett. Ez kívülről jól látszik. Ha látszólag megegyeznek, akkor sztem más paraméterekben is. Pl. az injektor típusában.
És igen, remekül következtetsz, az elektronika belül van. Küszöb előtti függőleges "műanyagléc" leszed, kárpit félre, bevilágít, meglát.
Ferke2007-01-29 17:03:57 // 14324
Köszi, köszi! A tűzfalon a kesztyűtartónál, ezek szerint belül...erre magamtól jöttem ám rá, de azért erősíts meg!:)))
Ok, az elektronika más. De az injektor egységen maga a potméter és az alapjárati léptető az gondolom ugyanaz az 1.0 és az 1.1-ben is.(?!?)
És vajon a pillangószelep átmérője? Tehát a torok? Vajon ugyanaz? Mert Annyira olcsó már az egész így komplett, hogy valszeg 6-8 ezerért tudok venni kpl injektor egységet, mindenestül, elektonikástul.
Csak a bontós srác nem tudja megmondani, hogy az most 1.0 vagy 1.1. Szerintem ez ugyanaz.
GTPeti2007-01-29 16:57:01 // 14323
A befecsk. elektronika a kesztyűtartó alatt van. Nem a tűzfalon - hanem a vízfalon, haha -, inkább oldalt. Elég felűlre került.
Őszintén megmondva kétlem, hogy az 1.0-ásban és az 1.1-esben ugyanaz az elektronika lenne. A különbség a szoftver, emiatt más a számuk is. Hardveresen persze megegyeznek, de ez csak azt jelenti, hogy rádugod a másikat, akkor megy az autó. Nem optimálisan, de megy.
A pillangószelepnél van egy potméter és egy alapjárati léptető motor. (Ez kb. annyit csinál, mintha adott helyzetben tartanád a gázpedált.)
A lambdára a motortérben lévő csatlakozón keresztül tudsz rámérni. Persze mindezt úgy kell tenni, hogy jár a motor és nem bontod a kört. (A legjobb amúgy kesztyűtartó alatti combos csatlakozót szétbombázni és ott megcsapolni a vezetéketet. Igaz ez sokkal macerásabb.)
Akkor jó a lambda, ha üzemmeleg motornál a feszültség 0 és 1 volt között ingadozik és mindezt megfelelő gyakorisággal. (Max néhány másodperc lehet a változás időköze. De inkább kevesebb.)
A hőmérőknek a karakteriszitkáját érdemes lemérni. Vagyis az aktuális hőmérsékletéhez tartozó ellenállásértéket kell ellenőrizni. Vhol megvannak a karakterisztikák, majd előkeresem őket.
Ja ésitt, az oldalamon találsz néhány érdekes dolgot... (Pl. a schaltpl.zip-et, ami a teljes kapcs.rajz. A fényképek pedig a saját autóm darabjait ábrázolják.)
Ferke2007-01-29 16:43:49 // 14322
áá, tudtam, hogy Te vagy az emberem! Ez elektronika színe hol van???
Elvileg aaz 1.0 és az 1.1 tökugyanaz! TEhát sztem nekem is zöld lesz, de azért megnézem, ha elárulod, hogy hol van ez a címke.
Azért lesz az elektronikával baj, mert a pillangószeleptől kijövő tengelyre kötött, oldalsó potméteres elektronika (nemtom mi a neve pontosan, az a lapos izé, amit kicsit lehet fokolni-állítgatni, és az egyik nagy csati megy bele) SZÉT VAN TÖRVE! Szó szerint kettétört! ! csavar fogja, mikor leszedtem, 6felé hullott, akig bírtam összepuzzle-zni!:)
Tehát nagfy valószínűséggel ez lesz az egyik alapvető gond.+ a termo-m is szar, azt ma veszek.
A másik nagy kérdés: lambdát, és a hőérzékelőket Te hogyan ellenőrizted?
Az a hőérzékelő, ami a szívócsonknél méri a hőt, az tuti jó, vadiúj. Melyiket nézzem még???
GTPeti2007-01-29 16:37:05 // 14321
Ferke, azt hogy érted, hogy melyik van benne? Az elektronika típusára gondolsz?
Ha igen, akkor segítek. Az elektronika címkéjének színe már mutatja, hogy melyikbe való. A zöld 1.0-ásba, a kék 1.5-ösbe való. Sajnos az 1.1-esbe nem tudom. Egyébként az elektronika elég ritkán romlik el. (Csak mielőtt feleslegesen veszel.)
A lambdát már megnézted??? A hőérzékelőket lemérted (hőmérő társaságában)? Mindezt az elektronika csatlakozójában?
Az rendszer másik kulcsfontosságú darabja egyébként az AC pumpa. 200ekm-nél illik kicserléni, mert fáradásra hajlamos és furcsa jelenségeket produkál. (Sztem akár többletfogyasztást is!) Persze ezt csak akkor, ha az ember hosszútávra tervez. (Természetesen ebből az alkatrészből csakis újat érdemes venni.)
(Amúgy ha a megfelelő elektronika Bosch számára vagy kíváncsi, akkor a Bécsi úti Kandó Főisk. Automatika tanszékének Frank Tibor nevű tanára a megfelelő ember. Ő egyébként az isk. tanműhelyében szerintem meg is nézi, be is mérni az autót. Csak meg kellene vele beszélni. Sajnos számot nem tudok, most hírtelen, de állítom, hogy nagyon hamar hozzáirányítanak. Még nagyon régen én is voltam nála az autómmal.)
Ferke2007-01-29 16:01:00 // 14320
Mindenkinek más-más ér többet!:)))) Én a punto2-höz vettem a lámpát a Paulovics Tibiéknél, kb féláron, gyárit, vadiújat, dobozban.
Máshol az u.gy. is drágább volt!:))
bb182007-01-29 15:38:53 // 14319
én meg pont ugy jártam a minap egy ilyen unohoz kellett gyujtás elektronika és amindenhol 7-8 ezret mondtak, a paulovics tibi 5.5 ezret, minusz kedvezményem...
Ferke2007-01-29 15:26:14 // 14318
Hívtam már, és pont ezért is kéne a pontos adat, mert fora helyzet állt elő.
Vígig hívtam vagy 8 bontót, és akkora különbségek vannak, hogy nem hiszem el.
8ezertől 40ezerig! Komolyan.
Paulovics T. asszem 33-t mondott az inj.egység+az alapjáratimotorraa XXII-kerületi magasház u-i bontó 25k-t mondott a fordszám potméteres visszajelző+alapjáratimotor+inj kplett az egészre (csak le-fel kell csavarozni)
Aztán egy fehérvári mondott 8ezret, a keresztúri úti bontós 12ezret a kpl egységre.
Apááám, ezen igazodjon el a fehérember....:)))))
bb182007-01-29 15:03:10 // 14317
hivd fel : Paulovics Tibor 1-2571348 hivatkozhatsz nyugodtan rám. mindent tudnak ( szerintem ) és van is cucc böven.
bb182007-01-29 15:01:32 // 14316
ugy tudsz hütöttre cserélni e legegyszerübben, ha létezik a tipusnak ilyen és a nyereggel együtt van esélyed a cserére.
kéne tduni a mérethez a pontos motorméretet is.
amugy amit találtam, elöl 284mm. hátul 251,4mm, és hütött.
Ferke2007-01-29 14:56:35 // 14315
Ha ebben mégsem tudna valaki segíteni, akkor már az is nagy előrelépés volna, ha volna valami manual, amiben benne van, hogy az 1.1-es uno-ban melyik mono-jetronic cucc van?
Mert bontva már találtam 1-2 darabot, de a bontós sem tudja, hogy melyik melyikhez való (1.0 vagy 1.1).
Tehát egy info kellene, hogy az 1.1-esen mekkora pl a folytószelep átmérője. (gondolom ez alapján már be tudjuk azonosítani)
Ferke2007-01-29 14:54:04 // 14314
gt! Vagy valaki! Plííz help!!!
van egy 1.1-es uno-m. Ebben már a marhajó Bosch Mono-Jetronic SPi befecskendező van.
Na egy ilyen kéne nekem, bontottan, olcsón.
Van tippetek esetleg, hogy honnan?
granturismo2007-01-29 11:57:18 // 14313
A Szamosiék nem valószínű. Hidraulika szakműhely kell. Én Zuglóba szoktam vinni. 220-8110
GTPeti2007-01-29 09:33:10 // 14312
Most már értem. Köszönöm a segítséget.
Még annyit, hogy tudtok-e ajánlani valakit, aki ha tényleg aktuális, akkor ki tudja megbízhatóan cserélni a szimmeringeket a kormányműben?
Vagy Szamosiék ezt is megcsinálják? (Akkor oda megyek.)
Wickey2007-01-29 09:29:44 // 14311
ha meg összetöröd, komplett lámpa már van utángyártottban 15ezerért :DDD
maxx2007-01-29 09:25:46 // 14310
Egy gumiszerű anyag fogja gyárilag, ami egy képlékeny vízzáró tömítés. Le kell jönnie, próbálj meg alányúlni egy pengével.
Tomy2007-01-29 08:06:31 // 14309
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem 146os alfának a lámpáját hogy lehet szétkapni? Vannak valami acél rögzítő izék azokat lepattintottam de az üveget nem tudom lefeszíteni. Ragasztva van vagy mi?
Wickey2007-01-28 23:20:07 // 14308
hűtött. A nem hűtöttet nem olyan egyszerű hűtöttre cserélni, féknyereg csere is szokott hozzá kelleni.
Féktuning iszonyat lóvéba van. Érdemes jobb tárcsát és betétet használni inkább. Betétből is inkább puhábbat ami fog rendesen de gyorsabban kopik.
Morphin2007-01-28 22:31:58 // 14307
Lusta vagyok leszedni a kerekem és megmérni a féktárcsa átmérőjét.
Nem tudja vki, hogy mekkora a tárcsaméret 2001 évj. 156-nak.
Ja és ha nem hűtött a tárcsám, attól le lehet-e cserélni hűtöttre? Vkinek tapasztalata van esetleg egy ilyen csere utáni fékhatásról? Tavasszal betét és tárcsa cserém lesz. :-)))
pb_2007-01-28 19:37:00 // 14306
gt! Nemsokára küldök majd 1 mélt.
granturismo2007-01-28 19:32:08 // 14305
Végülis addig még csak egy kevés hiányzik nincs probléma.
Dzsozy2007-01-28 19:06:11 // 14304
A beöntő fedél, maga a "nívó pálca", mivel a belselyében van egy "tüske".
Dzsozy2007-01-28 19:03:37 // 14303
Nahát nahát!? :) Voltam Veneszéknél, kikapták a szelep fedél tömítést, pöpecre állították a vezérlést, NEM KELLETT VEZ?MÓDOSÍTÓT CSERÉLNI!
GTPeti2007-01-28 19:01:01 // 14302
bb, nekem nincs nívópálca a kormányszervó folyadékban. Neked van? ;)
GTPeti2007-01-28 18:59:51 // 14301
OK, majd megnézetem Szamosiékkal, úgyis át akarok nézetni pár dolgot.
A kérdés, hogy akkor most töltsek utána sürgősen (macerás beszerezni az olajat), vagy azon a max 0.1 decin nem múlik pár hétik.
perdix1552007-01-28 18:28:06 // 14300
Szia! A napokban én is nagykarbantartást végeztem...és az alapjárati mocit is kipuccoltam...pont WD 40 el......+ kefével.....mert egy kicsit inagdozott....most jó lett nagyon.....
Dzsozy2007-01-28 18:23:04 // 14299
Dzsozy2007-01-28 18:18:17 // 14298
Dzsozy2007-01-28 18:07:06 // 14297
Szervóhoz. Kikopot (bár nem tom. hogyan) a gumitömlő, ami a lökös alatt van.Sajna nem bilincses. A szerelhetőség végett csak az egyik fele bilincses, a másik fele "préselt". Javításhoz szét kell kapni az egész vezeték rendszert. Nem nagy meló ez a művelet, csak pepecs. Szervó olajat gyártók szerint 30-40.000km-t kell cserélni, kb 1.5 l. Én a javítás után cseréltem.és érezhetően jobb!
granturismo2007-01-28 17:12:16 // 14296
Szerintem érdemes lenne utánapillantani hová tűnt az a folyadék. Ha az autó alatt nem látod foltként akkor a kormányműben mindkét oldalon mozgasd meg a kormányösszekötőknél a porvédő gumiharmónikákat, hogy nem-e azokban lötyög. Ha oda kijutott akkor a szervoművet ki kell szerelni és ki kell cserélni benne a szimmeringet.
Otto2007-01-28 17:07:39 // 14295
Sziasztok!
Megkérdem itt is!
Nem tudja véletlenül valaki,hogy a TS 16V motorok generátorába milyen csapágyak vannak?Kicsit kivannak az enyémbe.
bb182007-01-28 16:57:04 // 14294
csatlakozom, és tapasztalatom szerint igen érzékeny a gyujtás pontos beállitására is.
bb182007-01-28 16:55:32 // 14293
szerintem amig a nivopálca alja eléri addig nagy gond nincsen, mert addig még van benne olaj. ha már száraz a tartály akkor kezdj idegeskedni.
GTPeti2007-01-28 16:53:53 // 14292
Ferke, véletlenül Monojet-es Uno a másik autóm. És ismerem is kicsit a MJ-t. Az első és legfontosabb, a lambda. A második mondjuk a motorhőm. érzékelő. Ezek lehetnek rosszak és kontaktosak is. Milyen gyertyák vannak benne? (NGK BPR6ES javasolt.)
GTPeti2007-01-28 16:51:37 // 14291
Sziasztok!
Az nagy baj, ha a korm.szervo-folyadék a MIN alatt 3mm-rel van? Úgy értem, kibír 2-3 hetet (akkor odahaza vennék foly.-t), vagy azonnyomban hajtsak fel belevaló lét?
A kérdésem tényleg az, hogy pár hetet kibír-e a dolog, vagy SOS.
(156 JTD)
Ferke2007-01-28 01:33:55 // 14289
Az lesz a vége! :)
kando.2007-01-28 00:52:01 // 14288
Tedd rá a karbikat a Sprintovicsból :)
Aztán még menni is fog :-))))))
Ferke2007-01-28 00:40:15 // 14287
Hali Alfistik! Ismeri valaki a monojet befecskendendező rendszert? Ami pl az mkII-es fiat uno-kban van?
Kellene a tapasztalat, mert kb 12l-t fogyaszt az 1.1-es uno-m!:))
sztane2007-01-27 17:04:27 // 14286
kuplung témához csak annyit,
nekem is 2005 nyarán minden előzmény nélkül halt meg a kuplungom,
egy sort akartam megelőzni, mikor vissza akartam kapcsolni 3-ba, s ettől kezdeve járó motornál nem tudtam sebességet váltani,
szétszedédkor derült ki, hogy a tárcsáből az egyik csillapító rugó kibújt s úgy kitámasztotta a szerkezetet, hogy nem lehetett a kapcsolatot oldani.
amit vettem spider motort váltóval (106 e Km volt benne) , szétszereléskor láttam, hogy az egyik rugó a kibújás előtti állapotban volt
mindkét esetben a tárcsa kopó betétje még jó állapotban volt
zee2007-01-27 16:12:22 // 14285
Megoldódott a probléma: kontakt spray-vel végimentem az összes csatin a motortérben aminek köze lehet a befecsihez és az üzemanyagrendszerhez, s lám jó lett.
Azért köszi a segítséget! :)
Liquid2007-01-27 12:36:58 // 14284
Oldalt van a fúvókán egy csavarfej, ezt lehet óvatosan, finoman tekergetni...
barogab2007-01-27 11:23:00 // 14282
Azt nem tudom,hogy a 156-oson milyenek az ablak mosó fuvókák,de ha olyan mint a 145ösön akkor csak a tűrelem és a kitartás segíthet. A tű nem a legjobb szerintem én is csak kézzel állítottam, de elég macerás művelet!
Sok sikert!!!
barogab2007-01-27 11:18:19 // 14281
Sziasztok!Hogy milyen hirtelen és meglepően szét tud menni egy kuplung azt kérdezzétek meg nono156SW -től!neki nem túl régen ment szét, egyszerüen csak beesett neki a pedál minden előjel nélkül aztán megállt a vas!Azaz volt előjel,de nem gondolt rá senki,h ez lesz belőle, egyszerűen csak kemény volt neki a kuplungja!!!
sztane2007-01-27 08:22:27 // 14280
termosztátod rendben van?
vagyis a vízhőmérsékleted eléri az üzemi hőfokot
nekem ugyanilyen tünetem volt, a vásárlás után az első tél beköszöntével jelentkeztek a tünetek, s a termosztát cserével visszaállt a normális helyzet