Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

granturismo2006-09-26 11:35:13 // 12772
Nem attól függ hogy 145 vagy 146 hanem az évjárattól. A boxereken a Dedra egybe-karjai vannak. Simán le lehet cserélni őket a későbbi egyen karokra. Azokba meg bele mennek az univerzális lapátok akár a 299ft-os tesco lapát is.
Kau2006-09-26 10:01:12 // 12771
Ha már itt tartunk, én nem vagyok megelégedve a múltkori 10.8-ak után... :)
brien2006-09-26 09:54:46 // 12770
Ha már itt tartunk, igen jó időt futottatok a ringen. Erősen középmezőnyösnek tűnt az időeredmény, főleg, hogy mindenkinek valami széttuningolt rizskályhája volt :)
Kau2006-09-26 09:54:42 // 12769
Nekem 800Ft :) Igaz 2 párat kell egyszerre vennem, mert a jobbos és a balos különböző méretű. De legalább marad egy garnitúra, váltásnak.
Kau2006-09-26 09:51:48 // 12768
Vazzeee... eddig miért nem mondtad, hogy a tiéd egyben van? Szóltunk volna :))
brien2006-09-26 09:50:31 // 12767
Vagy ez eddig senkinek nem okozott problémát, hogy 12e egy rohadt ablatörlőgarnitúra? :)
brien2006-09-26 09:49:12 // 12766
Vazzeee...ezt eddig mér' nem mondta senki?! :) Akkor elvileg kompatibile?!Szal' lecserélhetem 146-oséra?
Kau2006-09-26 09:46:34 // 12765
146-oson csak a hátsó ablaktörlő van egyben. Az elsőt cserélgetem. ;)
brien2006-09-26 09:03:27 // 12764
Miért? A 146-on nem ilyen? Mert akkor megyek, és veszek a bontóba egy komplett 146 szerkezetet :)
brien2006-09-26 08:59:34 // 12763
Nem sajnos.Az első helyére sem működik az a megoldás, hogy kipattintom a régit és bepattintom az újat.A gumit lehet belőle kicsúsztatni :(
Kau2006-09-26 08:53:13 // 12762
Nem csak a hátsó ablaktörlő lapát van egyben?
brien2006-09-26 08:50:45 // 12761
Én meg technikai tanácsot kérnék. Ki akarom cserélni az ablaktörlőlapátokat, mert megőrülök ettől a műanyagházas egybeöntött valamitől amibe vagy csak gumit lehet cserélni, vagy a komplett szerkezetet horror áron. Azt akarom, hogy egy sima valeo vagy bosch lapátcserélgetéssel meg tudjam oldani az évenként esedékes cseréket.
dfg (Tanárúr)2006-09-25 22:14:31 // 12760
nekem is van hengerfejem kompletten, szívósorral, 2.0ts 16V
sty2006-09-25 17:58:06 // 12759
srácok 146 1.6 boxerhez keresek fötengely és hajtokar csapágyat, négyszeres tulmérettel 1-1 garniturát, tud ebben valaki nekem segiteni?
Otto2006-09-25 17:19:05 // 12758
Szerintem,még szívósor is kell rá másik!(van az is) És megúsznád 100-120körül, új módosítót+szerelési költséget is beleszámítva! A szíj és görgők,meg jók kéne,hogy legyenek!
Otto2006-09-25 17:10:06 // 12757
Nem sokkal drágább,mint egy chiptuning és többet ér!
Liquid2006-09-25 14:59:47 // 12756
Üdv! Tud valaki egy hozzáértő olasz esetleg Alfa szerlőt Győrben, vagy a környékén? Szeretném megnézetni a gépet... Köszi! Liquid
Kau2006-09-25 14:56:21 // 12755
Ezen írást érdemes megfogadni. +15 lóért ez drága beruházás és kétévente lehet, hogy vezmódcsere lesz...
granturismo2006-09-25 14:52:34 // 12754
Én szerintem inkább örüljél, hogy nincsen benne módosító.
janrob2006-09-25 14:46:45 // 12753
hengerfejet is kell hozzá cserélni? Mert az akkor már gondolom húzósabb téma lesz, vezéműszíj, görgők, feszítők meg kb. 1 hónaposak.
Otto2006-09-25 13:07:02 // 12752
janrob! Van hengerfejem+computerem! Ha érdekel...
brien2006-09-25 12:42:19 // 12751
ööö...van valakinek riasztós cégről valami jó tapasztalat. Hol érdemes beszereltetni? :)
Kau2006-09-25 12:34:11 // 12750
Kérdezd meg Vegát. Ő már kivesézte a vez. mód témát.
András bácsi2006-09-25 12:02:28 // 12749
Másik hengerfej, másik computer.
gizmo1452006-09-25 11:54:45 // 12748
Nekem jővőhéten cseréli a szerelő. Azt mondta hogy vezérműszíj csere, és ha már rég voltak a görgök cserélve, akkor érdemes egyből azt is cserélni. Plusz a vezérlés pontos beállításához spéci szerszámok!!!
Poló2006-09-25 10:50:50 // 12747
Asszem régebben volt már téma itt a fórumon. Ha jól emlékszek, akkor nem ilyen egyszerű az egész.
janrob2006-09-25 10:47:43 // 12746
Tudja-e valaki, h lehet-e egy 105Le-be vezérlésmódosítót betenni, vagy ahhoz több mindent is kellene cserélni? HELP!!!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-09-25 10:31:32 // 12745
akkor csak jól láttam,hogy szerelés előtt leszívtam 2 fecskendővel, a betét/tárcsacsere után mégis maradt maxon. :-) annyi,hogy nekem a betét élettartama alatt hol itt - hol ott kellett szimeringezni a rendszert,nem tűnt fel a rendeltetésszerű folyadékfogyás :-)
brien2006-09-25 09:07:44 // 12744
Én is az öcsém segítségével cseréltem fékbetétet hátul. Kemény meló volt. Vissza lehet tekerni, én tekertem csőfogóval, az öcsém pedig nyomta. Ha jól emléxem a kiskalapácsot odaszorította a munkahenger és a féknyereg közé. Csak tekerés közben vigyázni kell a gumiharangra, nehogy szétszakadjon, mert akkor baszhatod :( De a fékolajtartály tetejét én is elfelejtettem letekerni :))
Ferke2006-09-25 08:43:57 // 12743
Én is nekiálltam egyedül, tiszta ruhában, mert ugye elvileg 10 perces meló Aztán levert a víz, és hívtam a segítséget. De ketten meg tudjátok oldani szerszám nélkül is.
Bonnie & Clyde2006-09-25 08:37:11 // 12742
Nem tudom, hogy fogom összerakni a hátsóféket! Holnap vagy holnapután hoz nekem valaki valamilyen célszerszámot, de az illetőnek még sosem volt alfája, úgyhogy nem tudom mennyire ért hozzá! Majd beszámolok a további fejleményekről! Sose gondoltam volna, hogy ez ennyire bonyolult!!!!!!
Paco2006-09-25 08:05:51 // 12741
Amíg csak levegő van benne addig az a kis lyuk elég. De amikor odaér a fékfolyadék :) Általában ahogy kopik a betét hogy ne villogjon a lámpa utánatöltik a fékfolyadékot. Utána betétcserénél értelemszerűen azt le kellene szívni.....
Ferke2006-09-24 23:51:02 // 12740
A legegyszerűbb, ha hívsz valakit segíteni. Én sem bírtam egyedül megoldani.Haverom teherte egy papagájfogóval, én meg toltam be mint az állat. Persze féknyereg teljesen leszed, felülre valahová betámasztva be kell állítani, hogy mindketten hozzáférjetek, és ne is mozogjon el. Hű de szemét meló!!
pb_2006-09-24 23:45:48 // 12739
Sztem az 1. fék azon se komolyabb, mint nálunk. A hátsó fék azért bonyolultabb, mert tárcsafék, és ott nehezebb összehozni a kf mechanikát, mint a dobféknél. A főszívás az, az a hátsó tárcsánál, ha dugattyú belseje összerohad.
pb_2006-09-24 23:41:58 // 12738
Nem feltétlenül, én simán visszacsavartam, fent lévő kupaknál. Emlékeim szerint kupakon van 1 nagyon kicsi lyuk gyárilag. Inkább azért nem megy, mert össze van rohadva a dugattyú.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-09-24 21:00:40 // 12737
jah,most nézem,156? akkor bocs,lehet az nem ily' pirmitív szerkezet! :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2006-09-24 20:47:16 // 12736
hát igen,nálam is ez volt a műsor hétvégén :-) amúgy milyen vas féke ez a porblémás? én - amellett ,hogy ahogy Paco is mondja, a kupakot levettem - pb_ cartárs módszerét alkalmaztam a dugattyúhoz. 33-nál a Benditalia dugattyúhoz ideális a franciakulcs, semmi perc alatt visszanyomtam 2 x zsírújbetét + zsírújtárcsa + 3 mm méretre :-) nálam a szívás a félnyereg-csonkállvány csavarokkal volt ,19-es méretben egy kommersz villáskulcsom volt,de másnap beszereztem az Obiból szinte mindent,ami 19-es :-) ja,meg elszakadt a központosító tüske,mikor a 19-es kulcs hiánya miatt dolgomvégezetlenül össze kellett szerelni. Ezzel meg szerencsém is volt: az Obiba menet kiesett a beletört darab,nem kell furkálni :-)
Kelo2006-09-24 20:43:55 // 12735
Ez nem az sajnos,nemrégen lettek csrélve gyertyák.Ezenkívül minden henger megy.Holnap kicseréljük a rotort és meglátjuk...
janrob2006-09-24 20:39:10 // 12734
Én nagyon nem értek hozzá, de volt egy Seat Cordobánk, az csinálta ezt állandóan, nagy gáznál megtorpant, aztán ha úgy gondolta megindult, vag előzésnél izgalmasabb volt, mert visszaváltásnál a szembesávban megtorpant, vicces volt... Mire rájöttek a szerelők, h a gyertyák mentek ki, náha csak 3 henger ment, aztán a faternak nagy szikra az agyban: motor mosás-->már csak két henger maradt ---> gyertya sor csere, és minden ok.
Kelo2006-09-24 20:33:07 // 12733
Sziasztok! Gáz van a szekérrel és még nem tudtunk rájönni mi a baja,ha tudnátok segíteni...gyors gázadásnál 3000-res fordulatnál elveszi a gyújtást aztán visszaadja újra elveszi és így tovább, ha finoman pörgetem fel 5500-5900-nál csinálja ugyanezt. Kicseréltük a holtponti jeladót de nem az a hibás. Mi lehet még???? :((
Paco2006-09-24 17:12:45 // 12732
Ha ráfogtál valamivel a dugattyúra akkor már vehetsz is újat belőle. :( A visszanyomás/tekerésnél sokan elfelejtenek valamit. A FÉKFOLYADÉK KIEGYENLÍTŐ TARTÁLYÁNAK KUPAKJÁT LE KELL VENNI! Ezenkívül néha tekerés közben ránézni és ha kezd túlfutni akkor fecskendővel leszívni. Ha nem tekerted le akkor jelenleg épp a kupak nem engedi tovább mert a folyadékok öszenyomhatatlanok :)
András bácsi2006-09-24 16:23:56 // 12731
A gyári szerszám olyan, hogy a dugattyú bemarásaiba támaszkova egy menetes szárral lehet betekerni a dugattyút. Egyszerűen gyártható egy olyan szerkezet, ami egy laposbóvasba fúrt nagyobb menet (min 10-12-es laposvas, és M12-14-es menet), amibe egy csavart tekersz. A csavarfej támaszkodjon a dugattyyú tetején, a lapsvas meg a nyreg két nyúlványán. Ezzel tudsz adni előfeszítést, és a dugattyút meg pl. vízpumpafogóval tudod tekerni. Így elég szar leírni. :( A lényeg az, hogy simán tekergetve az életben nem fog visszamenni teljesen.
Bonnie & Clyde2006-09-24 16:02:04 // 12730
Még mindig nem tudtam visszanyomni a helyére,mindjárt szétrobbanok. Mivel tudtátok tekerni és nyomni egyszerre? Cső kulcsal tekertem eddig ,ment is vissza, de most az utolso 10 mm-nél olyan kemény hogy már tekerni se tudom, de mind a két oldalon.Már két napja ezzel szarakodom.
Charlie 1662006-09-24 15:56:15 // 12729
Hali, cserélt már valaki 166-ban gyújtáskapcsolót? mennyi lehet a gyári? Néztem 2 bontottat, de nem túl bizalomgerjesztő... Ta tud vki gyári occsón, szóljon. ELőre is köszi.
dfg (Tanárúr)2006-09-24 14:05:15 // 12728
Mármint, azzal a nagymenetemelkedésű orsóval, amin issza kell forgatni a cuccot.
dfg (Tanárúr)2006-09-24 14:04:22 // 12727
Elöl nem kell forgatni. a forgatás a kézifék miatt van. azzal álít utánna a kopásnak.
Ferke2006-09-24 13:56:59 // 12726
Én 3 órát szívtam vele, asszittem agyvérzést kapok, mire sikerült visszanyomnom. Pont a legutolsó 1cm ment be a legnehezebben! Elvileg egy célszerszám kéne hozzá. Még elöl nem cseréltem, de állítólag ott még nehezebb ez a benyomós-forgatós dolog.
dfg (Tanárúr)2006-09-24 13:51:51 // 12725
Viszont, ha túl sokáig erőltettétek tekerés nélkül, akkor lehet, hogy szétment a menet a nyeregben. Én majdnem így jártam az offos verdámmal. szerintem tekerdd ki a légtelenítő csavart, és utánna légtelenítsd a rendszert.
Robi2006-09-24 11:55:47 // 12724
Vagy célszerszám kell, vagy baromi erős kéz. Óra járásával megegyezően kell tekerni, és akkor vissza kell menjen. A légtelenítő csapot én biztos nem nyitogatnám, mert akkor lehet utána légteleníteni.
gizmo1452006-09-24 11:49:48 // 12723
Ha már nem megy visszább a dugattyú, mert amikor szétszedted és akkor nagyon kijött, akkor még meg lehet probálni a légtelenitő csavarral kiengedni annyi olajat a nyeregből hogy, beférjen a tárcsa. De vigyázz hogy ne engedd ekkor vissza a dugattyút, mielőtt ujra elzárnád a légtelenítő csavart mert levegőt szivhat vissza, és az nem volna szerencsés.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak