Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

granturismo2006-07-28 10:41:29 // 12472
Hát elvileg nem okozhat ilyet hűtőfolyadék. De mivel mai világunkban akárki akármit árulhat hűtőfolyadék néven a bevásárlóközpontok ellenőrzés nélkül kiteszik a polcra. Úgyhogy előfordulhat, hogy esetleg a "csodaszer" magasabb hőmérséklet hatásásra kevésbé szivattyúzható.... Én azt mondom ha benne lenne egy Paraflu vagy akár a VW gyári hűtőfolyadék ha már azkerült szóba vagy egy MOL vagy akármilyen Márkás cucc akkor ezt egyértelműen ki lehetne zárni. De így....
Alfás Zoli2006-07-26 16:45:55 // 12471
Szamosiéknál kb. 3000Ft (volt tavaly). De egy saját olvasón már dolgozok.
Poló2006-07-26 16:38:18 // 12470
Egy ilyen kiolvasás mennyibe kerül?
Alfás Zoli2006-07-26 16:36:05 // 12469
A jeleadó jó, illetve náhány fokkal kevesebbet is mutat, mint amit az OBD-n keresztűl kiolvastunk.
Alfás Zoli2006-07-26 16:34:43 // 12468
Ez jó ötlet! Akár az is elképzelhető, hogy eltömődött.
norbee2006-07-26 16:31:34 // 12467
Jó az a jeladó...?
Alfás Zoli2006-07-26 16:30:17 // 12466
Szia! Sajnos a termosztát csre nem okozott semmi változást! A hűtőfolyadék miatti melegedést az Alfa Szamosinál az egyik szerelő mondta. Hát nem tudom..... Az tény, hogy hűtőfolyadék csere előtt nem melegedett ennyire. Most meg állandóan a hőmérőt figyelem (és melegszik). Lehet, hogy ez a baj?!
Poló2006-07-26 16:25:05 // 12465
Nincs tele piszokkal a hűtőd kívülről? Nekünk ugyanez volt a Temprán. Már majdnem a fél hűtőrendszer fel volt újítva, mikor levettük az első lököst. Akkor láttuk, hogy csak egy slag kell :-D
Tommaso 1592006-07-26 16:14:12 // 12464
sztem alu hűtő,meg alu hűtő között nincs különbség!Ez olyan dolog sztem,mint aselenia! A gyár azt ajánlja,de mégis 6000 ig lefal egy litert!persze én is igyekszek agyárit megadni neki,de sztem ha a új foswágenekbe beleteszik akkor nem lehet baja az enyémnek se!olcsó piaci löttyöt én se tennék bele!ja,meg ne felejtsük el,h ez ingyé van!
Tommaso 1592006-07-26 15:54:23 // 12463
Én is azt hittem,h el van dugulva az enyém.....Közben meg ha pl 32 fokban hazajöttem Nyíregyházáról akkor itthon már bőven csepegett!Nem feltétlen kell 15 perc után csöpögnie (ezt klímás mondta)!
granturismo2006-07-26 15:02:11 // 12462
A kondenzvíz az utastéri hőcserélőben képződik, ez a hűtő/fűtő box zárt műanyag dobozába van beszerelve. A doboz legalsó pontján van egy kivezető cső a szabadba. Ez a homlokfal alsó szakaszán, középen van. valószínűleg dugulás van rajta.
beco2006-07-26 14:47:17 // 12461
Sziasztok! Itt is érdeklődöm, hátha tud valaki segíteni. Az a problémám, hogy a klíma használatakor úgymond nem távozik a járműből (156 / 2000 évjárat) a kondenzvíz. Próbáltam álló helyzetben is járatni (kb.15 perc), de semmi nyoma. Tudja-e valaki, hol jön ki a kondenzvíz a klímából? Mielőtt berohadna ki kellene találnom valamit. A szervizes cd-n nem találtam erre való utalást . Ha valaki tud segítsen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
granturismo2006-07-26 12:30:06 // 12460
Vagy ha 2 fokozatú a hűtésed akkor csak az első fokozat megy a 2. nem vagy a 2 venti közül az egyik nem megy.
gizmo1452006-07-26 12:23:56 // 12459
Ventilátorod megy? vagy nem elég tiszta a hűtő (bogarak lepték meg)
Tony1552006-07-26 12:18:39 // 12458
Sziasztok! Ha már hűtőfolyadék a téma, megkérdezném, hogy szerintetek az mitől lehet, ha megy a légkondi, akkor 100 fok körülire felmegy a vízhőfok. Ha kikapcsolom szépen visszahül 90 fokra.
gizmo1452006-07-26 11:25:48 // 12457
Én úgy tudom nem véletlen van gyári ajánlás Alfához, a Paraflu. Az biztos jó, én nem öntenék foszvágenes lötyöt az enyémbe. És ezzel biztos hogy nincs gond.
granturismo2006-07-26 10:01:26 // 12456
Hát, öszintén ez nem túl valószínű. Egyértelműen a hűtőfolycsere óta tapasztalod ezt a problémát? A termosztát csere okozott valami változást?
Tommaso 1592006-07-26 09:53:13 // 12455
Lehet,h nincs összefüggés,de nincs elvízkövesedve a hűtőd??Minndig csak desztvizet használtál???Most nekem se gyári lesz benne,hanem valami skoda gyári cucc,de szerintem az mindegy,csak ahogy írta is valaki,arra kell odafigyelned,h alu e a hűtőd!
admirális2006-07-25 20:04:35 // 12454
156 megtett kilométereket számláló kijelzőt szedet már valaki szét? Mert most nincs megvilágítva és nem lehet látni, mit ír ki. ePER elvileg csak a sebességmérővel együtt hozza, de nem létezik hogy ne lehessen megjavítani. Válaszoljatok, ha tudtok, pls!
gizmo1452006-07-25 19:35:42 // 12453
Szia! Én "E_per"-ben néztem utána és a következőket adta ki A tied ha jól látom 96-os. A 95-98 közti szériákban a hátsó rúgó ugyan az 2000TS és 2000 TB V6 gyáriszám:60616948 Az elsőnél 60619407 gyáriszámut mindkét autóhoz irja, DE 60619408 gyáriszámút csak 2000 TB V6-hoz a 60653941 pedig csak a 2000 TS-hez. Ezek alapján szerintem az elsőknél eltérés nem lehet, mível van olyan rúgó is ami mindketőbe való, de lehet hogy csak annyiban hogy gyári sport vagy nem. A hátsónál nincs kérdés azu egyezik. Remélem vmit. segitettem, vagy csak még bonyolítottam rajta? :-) :-(
Alfás Zoli2006-07-25 17:49:59 // 12452
Sziasztok! Lentebb olvastam, hogy fagyállóról beszélgettek... Szerintetek lehetséges, hogy azért melegszik intenzíven (2km alatt eléri a 90oC-ot, városban akár 95oC is lehet, országúton sem hűl 90oC alá) a 2.0TS motorm, mert (kényszerből) lecseréltem a gyári hűtőfolyadékot egy olcsóbb típusra? Termosztátot már cseréltem.
Face2006-07-25 17:26:41 // 12451
Hali, itt talalsz letoltheto cuccost a 156-hoz: Docky_SD alfa manualjai Mondjuk lehet ez is angol.. nemtom nemneztem.. de hatha segit
Ollah2006-07-25 17:02:40 // 12450
S.O.S.! A GTV 2.0 TS gyari rugoi megegyeznek a TB rugoival??? Nagyon surgos lenne, mindjart zarul a licit. Koszi!
Tommaso 1592006-07-25 10:20:45 // 12449
köszi mindenkinek az infot!! megyek vásárolni:-)))))
kertecs2006-07-25 10:10:28 // 12448
Én annak a híve vagyok, hogy amíg lehet, addig maradjon minden gyári, az a legjobb. Csapágyakból is inkább csak a hajtókarokéi szoktak kopni, a nyugvók elforognak nagyon sokáig. Talán lehet külön is rendelni. Sok szerencsét, legyen jó a motorod! : )
granturismo2006-07-25 06:56:18 // 12447
A Paraflu 11 (kék) vagy a Paraflu UP (rózsaszín) a gyári hűtőfolyadék. Ha aluhűtős akkor inkább az UP.
Xixo2006-07-25 01:15:09 // 12446
Nekem más autóknál volt, hogy olyan csúnya színű lett a víz tőle. De a 147-be tutter nem vennék tesziset, persze elég elfogult vagyok ezzel a verdával... :-))
Tommaso 1592006-07-25 00:40:16 // 12445
Még 1 kérdés:milyen fagyállót vegyek??Mert valamelyik 47-es tagunkál is gondot okozott,h valami gagyi volt benne..
Tommaso 1592006-07-24 23:31:59 // 12444
Ők azt mondják,h sértetlen a tengely,a csapágyat is csak azért kell cserélni,mert az 1 csapágyon volt egy nagyon pici kis prücök!Ők inkább elővigyázatossággal magyarázták!Köszke a segítséget neked,és gabi 33 nak is
Apucci2006-07-24 20:42:34 // 12443
Sziasztok! Van egy-ket apro problemam a geppel. Sajnos a meg nem teljes nyelvtudasom miatt nem konnyen ertetem meg magam a szerelokkel. (nem ertem az arakat! -eleg huzos- ) Segitseg lenne ha tudtok olyan honlapot ahol pontos muszaki leiras esetleg villamossagi vagy geprajzok lennenek a 156-osrol. Elore koszonom!
gabi alfa332006-07-24 14:58:22 // 12442
9 bar a minimum kompresszio a te esetedben valoszinü hogy gyürüzni kell a motort mert magas fordulaton füstöl.Szelepszárnál inkább csak inditáskor füstöl. A fötengelyt szerintem nem kell köszörülni de jobb ha megméretted a csap átméröt.
AwoL2006-07-24 14:52:46 // 12441
Hi! Nem tudja véletlen valaki hogy a hátsó ablakemelők biztosítvan vannak-e a 164-esben, mindkettő hátsom meghalt, és elöröl se tudom lenyitni(ez halt meg előbb mint opció), a kapcsolók kimérve, azok jók mind, hátulra vezettem kraftot és úgy mennek az emelők, csak tápot nem kapnak. Valaki tapasznyalat vagy ötlet? Előre is köffönöm. :)
kertecs2006-07-24 13:48:04 // 12440
Nem semmi ez amiket itt sorolsz... meg kell mérni a főtengelycsapokat, a manualban megvannak a gyári tűrések, szemre megnézni stb. Én a saját tapasztalataim alapján "eléggé fáznék" a köszörüléstől. Kevés normális gépműhelyes van, az én tudásom szerint ezek a főtengelyek csak kéreg-edzettek... Kérd ki alfás szerelők véleményét, akik már sok ilyen javítást csináltak. Én csak műkedvelő vagyok, magamnak minden szart megcsinálok, de más bőrére ajánlani már nem mindig jó dolog : ) Ha kukás a főtengely lehet jobban jársz egy bontottal.
kando.2006-07-24 12:12:35 // 12439
Ezek szerint nem csak a légtömegmérő van fűtve ? Na, legalább már ezt is tudom :)
Lobot2006-07-24 11:15:25 // 12438
ePer DVD működésével kapcsolatosan lenne kérdésem. A korábban jól működő verzióm ma már meg sem nyekken. Ennek mi az oka? Valahol azt hallottam, hogy azért nem akar elindulni, mert nem az IExplorer az alapértelmezett böngésző, de ha azt beállítom alapértelmezettnek, akkor sem hajlandó csinálni semmit. Van akinek jelenleg is működik? Milyen verzió szám? Mi a titka? Előre is köszönöm!
pb_2006-07-24 11:11:21 // 12437
Igen.
swan2006-07-24 11:06:32 // 12436
Aha! Én is a fűtésen gondolkodtam de arra a következtetésre jutottam primitív agyammal hogy a kipofogóban elég meleg van nem kell ott semmit fűteni. Ezek szerint tévedtem. Vagy csak a hidegindítás allatt van fűtve?
pb_2006-07-24 11:00:37 // 12435
A dupla csati a L fűtése +,- a szoló a jelvezeték, a test pedig maga a kipuf. 1 valami kerámiába foglalt érzékelő van benne, asszem oxigén tartalmat érzékel, és az változtatja a szonda ellenállását.
kando.2006-07-24 10:57:45 // 12434
Mondtam, hogy ha ez a cucc ellenállásváltozáson alapuló mérőeszköz (gy.k. távadó), akkor ki kell kompenzálni a hozzávezetések ellenállását. Szerintem ezért..
swan2006-07-24 10:49:12 // 12433
Kösz! Tudtam h csak én vagyok sügér és én nem találom:-) De miért megy bele három. Ha az ellenállás változik akkor elég 2. Miért kell 3?
pb_2006-07-24 10:30:54 // 12432
12320 hsz.
kando.2006-07-24 09:41:47 // 12431
Ok, jövő hét jó nekem is ;-) Ha kap így testet, akkor meg nem értem a 3 vezetéket... Jó lenne erről is egy rajz, hogy a 3 drót hova megy...
swan2006-07-24 09:37:28 // 12430
Azt el tudnám képzelni hogy test lenne. De mi értelme van mert a szonda bele van csavarva a kipufogóba. Szetem az azért elég masszív test lehet mert az meg a blokkra van felcsavarva.
swan2006-07-24 09:35:41 // 12429
Ha vársz kicsit lefényképezem az enyémen lévőt. Mert tök ugyanaz a csati. Most megint nemleszek a héten ma dogzok aztán megint vidéken vagyok hála istennek. Tehát marad a jövő hét. Mondjuk lehetne a hét második hetére tervezni szetem!
kando.2006-07-24 09:29:48 // 12428
Akkor nem tudom.. MErt ha a 3 vezetékből valahol a szondánál 2 össze lenne fogva, galvanikusan is, akor azé azért lehet, mert a L-szonda is ellenállásváltozást végez a füstgáz (-ban levő oxigén) hatására. S azért 3 drót van, hogy ki legyen küszöbölve a mérőponton a hozzávezetési ellenállás. Az Unonál esetleg nem azért lett elcsípve a harmadik kábel, mert az eleve test és az előző tulaj/szerelő a szondát hozzátestelte a kasztnihoz... ?? De persze látnom kéne élőben, akár a szutykon, akár az uno-n levő cuccot, hogy érdemben értelmeset nyilatkozhassak :-))) (mikor érsz rá amúgy, nem feltétlen emiatti talira, itt a szép fővárosban ?? :-))
swan2006-07-24 09:07:23 // 12427
látom egymással beszélgetünk:-))))) Nem hanem ugyanabban a csatlkaozó házban van. Attól az még két független szál! Amásik 1szál vezeték az teljeesen külön csatlakozó
kando.2006-07-24 09:04:45 // 12426
Ezt hog yérted ? A ,,kettő közös csatiban'', ez azt jeletni, össze van kötve a két vezeték a végén ?
swan2006-07-24 09:03:16 // 12425
Egyszer már kérdeztem de sajna nem találtam meg hogy hol tehát elnézést de megint megkérdezem. Miért megy 3 vezeték a lamba szondához. 2 van közös csatiban 1 meg külön. Főleg eza külön veseték érdekelne mert az az Uno-ban el van csípve! Valaki elcsípte:-(
Tommaso 1592006-07-23 23:01:25 // 12424
köszi!Az megúszta,sőt ki is tisztították,de...... Tovább gyúrúzik a cserés anyagok listája:-((( főtengelycsapágy az összes,olajcsere,szűrők,hűtővíz,meg a vezérlésnél valamelyik görgő+szíj! További nagy kérdés,h ha a főtengelycsapágyak csak kis mértékben sérültek akkor kell e köszörülni a főtengelyt????A szerelőm szerint nem,de mindenki más azt mondja,h mind1,h a csapágyak mennyire sérültek,ilyenkor köszörülni is kell!!Ez igaz??Meg pár cartárs szerint magas fordulaton kékes füst is jött??Ez mi lehet?Gyűrű,szelepszárszimmering,vagy mi???Mennyi az ideális kompresszió???Mert most meg szeretném méretni,és gondolom,ha alacsony,akkor egyértelmű a gyűrűzés is... please válaszoljatok,mert nagyon tanácstalan vagyok....
perdix1552006-07-23 13:56:16 // 12423
Gyerekek! Most komolyan...senki nem tudja hogy az első barna cső ami a mosótartályból jön...hova csatlakozik? Sehol nem látom? Vki mondja már meg!!!!!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak