Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
G-Burt2013-08-16 11:48:55 // 45786
igen, akkor is ze-t ajanlottuk
pb_2013-08-16 11:42:27 // 45785
Perxe, hogy nem sok mindent tapaxtaltál utána sem, mert leginkább a komplett motort kéne gatyába rázni.)
BalintDkny2013-08-16 10:49:31 // 45784
...mondjuk ezzel kapcsolatban én csak azt tapasztaltam, hogy nem tapasztaltam semmit javulást/változást utána. De olyan jó, hogy boldog boldogtalan ajánlgat mindenkit. Legalább itt nem ez menne.
Ferke2013-08-16 09:17:32 // 45783
Jobb helyre nem vihetted volna, ezt garantálom...de nem csak én:)
BalintDkny2013-08-15 23:22:02 // 45782
Ti mondtátok pár oldallal előrébb, mikor kérdeztem, hogy kihez érdemes vinni...
Liquid2013-08-15 23:15:55 // 45781
TS füstöl? Nem kéne neki
G-Burt2013-08-15 23:02:11 // 45780
A hengerfeje rendben, ahogy mondta, Zé. csinálta. Ennél jobb gari nincs:)
BalintDkny2013-08-15 22:53:13 // 45779
Amikor elmentem megíratni még nem tudtam, hogy gond van(csak azóta húzódott el a dolog). A szelepek gyáriak, a rugókról nem tudok semmit, Zé. csinálta a HF kipofozást, állítása szerint az most kifogástalan. Igazából még bízom benne, hogy megtaláljuk hol sántít a rendszer és nem kell generálozni. Azt meg itt is alá támasztottok, hogy nincs olyan TS ami nem füstöl kicsit sem.
Buddha2013-08-15 22:31:32 // 45778
Nem csak az a lényeg, hogy mekkora a nyomás, hanem meddig?!
Ráadásul lehet még ezer kérdést feltenni a témában, mert nem ismeretes a motorod előélete. A hengerfejed állítólag rendben, de: szelepek gyáriak? ha nem a tömegük gyári? Rúgók rendben vagy esetleg fáradtak? Injektorok le lettek 100%-an tesztelve? Biztosan tudják a kapacitást? Levegőszűrés megoldott? Etc....
Ráadásul lehet még ezer kérdést feltenni a témában, mert nem ismeretes a motorod előélete. A hengerfejed állítólag rendben, de: szelepek gyáriak? ha nem a tömegük gyári? Rúgók rendben vagy esetleg fáradtak? Injektorok le lettek 100%-an tesztelve? Biztosan tudják a kapacitást? Levegőszűrés megoldott? Etc....
mreni2013-08-15 21:42:16 // 45777
szerintem mielőtt chipelgeted inkább rakd rendbe a motorodat,ez nem megoldás,hogy gyári progival sokat eszik és iratsz rá másikat...
ráadásul pados méréssel is akkor b@sznak át amikor csak akarnak,van jópár "trükk" erre is
ráadásul pados méréssel is akkor b@sznak át amikor csak akarnak,van jópár "trükk" erre is
[k i z z o]2013-08-15 21:35:51 // 45776
A gyári benzinmennyiség nem mossa a hengerfalat.
BalintDkny2013-08-15 21:25:05 // 45775
Viszont, mivel -mint írtam- 13bar a végnyomás ilyen téren nem veszt véleményem szerint teljesítményt
BalintDkny2013-08-15 21:23:45 // 45774
Igen, ugyan az a motor, gondolom amiatt füstöl mert a lemosott hengerfalon megkopott még jobban a gyűrű. Jegyzőkönyv meg ilyesmi nincs, eszembe se jutott kérni. A sok benzin kapást pedig a gyári program okozta, ez egyébként fura, de emiatt nem lehet senkit elővenni.
Liquid2013-08-15 21:16:03 // 45773
az a helyzet hogy az 1.6, 1.8 és 2.0 fogyasztási értékei között nagyon kis különbség van csak
[k i z z o]2013-08-15 19:38:20 // 45772
A múltkor olyan problémád volt, hogy hozzáértők többletbenzin hozzáadásával elmosták a hengerfalaidat. Ez ugyanaz a motor? Ha igen, megvan a hiányzó teljesítmény.
Van valamilyen jegyzőkönyved a mérésekről, AFR és gyújtás értékeket kaptál? Teljesítménygörbe?
Van valamilyen jegyzőkönyved a mérésekről, AFR és gyújtás értékeket kaptál? Teljesítménygörbe?
BalintDkny2013-08-15 18:13:07 // 45771
Természetesen főtengelyre visszaszámolt érték. A leömlő gyári, utána nyitott 60as, egy tompítóval középen, ezt természetesen bele van kalkulálva.
Volt egy trip, amin csak gurulgattam, nem nyomtam neki, csak tartottam a forgalom tempóját, ahol meg lehetett ott szépen elváltogatva haladtam, úgy lett 9.2/100km, aztán következőnek azért befigyelt egy két kiforgatás is, úgy lett 9.8/100km. Hogy hol csinálták azt leírom a faladra, hogy ne reklámozzak:) A poén az, hogy nekem is ennyit evett az 1.6, pedig jó volt az LMM és a Lambda is
Volt egy trip, amin csak gurulgattam, nem nyomtam neki, csak tartottam a forgalom tempóját, ahol meg lehetett ott szépen elváltogatva haladtam, úgy lett 9.2/100km, aztán következőnek azért befigyelt egy két kiforgatás is, úgy lett 9.8/100km. Hogy hol csinálták azt leírom a faladra, hogy ne reklámozzak:) A poén az, hogy nekem is ennyit evett az 1.6, pedig jó volt az LMM és a Lambda is
GTPeti2013-08-15 17:45:14 // 45770
Ha "szakadást" dobott, az elég egyértelmű üzenet. (A hiba szerintem NEM orvosolható hibakód törléssel.) Ha "úgy alakultak a körülmények", szegény lambda meghalhatott 20ekm alatt is. Reméljük, hogy nem ez a helyzet, de nem zárnám ki. Ezt MES-ses monitorozással, ill. digit szkóppal lehet kideríteni. Bár a keverékképzésbe - ahogy a cartársak is írták - sok egyéb dolog is beleszól, ezt figyelembe kell venni a diagnózis felállításakor.
Riki2013-08-15 17:40:38 // 45769
Jó kérdés :) legutoljára tavaly látott az autó Examinert mert akkor az volt a gond iszonyatosan rángatott, és dobott LMM hibát alapjárati motort problémát, ezek szépen cserélve lettek, majd az új eszközökkel is ugyan úgy dobta a hibákat az Examiner, sőt még utánan "szakadást" is. törölni se lehetett belőle a hibákat mindig visszaírta magát. Kapott egy 156 os 1.6 TS compot azóta kopp kopp rendben van. Lambdába 20e km van, igaz az nem BOSCH, NTK még Erhard-tól vettem.
Piritu - 1.000.0002013-08-15 17:31:07 // 45768
Lambda rendben van? Amikor megmekkent nekem is 10-et evett az 1,6TS.
Riki2013-08-15 17:28:26 // 45767
Ha nem titok hol optimalizálták ilyen jól a motort hogy 2.0 TS és 9.5-t eszik? Mert ennyit sajnos az enyém is megkajol úgy ha nem is nyomom neki, pedig az enyém csak 1.6
köszi
köszi
DieselManiaco(NagyVad)2013-08-15 17:24:15 // 45766
szívó illetve kipufogórendszer milyen van rajta? üzemanyag nyomás rendben?
[k i z z o]2013-08-15 17:19:30 // 45765
Keréken, vagy főtengelyen 134LE?
pb_2013-08-15 15:34:07 // 45764
A motorra gondolok.
BalintDkny2013-08-15 15:32:51 // 45763
Ha a motorra gondolsz, az üzem-meleg volt, a levegő huszonkevés celsius.
pb_2013-08-15 15:30:49 // 45762
Hömérséklet milyen volt?
BalintDkny2013-08-15 15:22:13 // 45761
A kompressziót azzal a gyertya helyére betekerős nyomásmérővel, padlógázzal, hogy nyitva legyen a pillangó, és az összes hengerből ki volt tekerve 1-1 gyertya, hogy ne legyen ellenállás, majd ~3mp indítózás
pb_2013-08-15 15:15:32 // 45760
Ezt TSak gyalogos módxerekkel tudod kideríteni.
A komp mérésre gondoltam.)
A komp mérésre gondoltam.)
BalintDkny2013-08-15 15:11:06 // 45759
De, pont ezen agyalok, hogy hol lehet a probléma?
Valószínűleg nem a programmal.
A mérés fékpadon történt, 3000rpm-6600rpmig, 4esben, 21C-os volt asszem a hőmérséklet.
Havassyéknál
Valószínűleg nem a programmal.
A mérés fékpadon történt, 3000rpm-6600rpmig, 4esben, 21C-os volt asszem a hőmérséklet.
Havassyéknál
pb_2013-08-15 15:05:14 // 45758
Nem lehet, hogy nem a prgal van probléma, hanem mással?)
A mérés, hogyan történt?
A mérés, hogyan történt?
BalintDkny2013-08-15 14:59:04 // 45757
Kössz:)
A gyári progival annyi benzint kap, mintha turbós lenne. 14-5litert evett.
Az újra írttal 9.5et(úgy kezdték, hogy részterhelésen 20-25%al kevesebb benzin, így nőtt is a teljesítmény). A 13baros végnyomás szerint márpedig a kompressziógyűrűk rendben vannak.
A gyári progival annyi benzint kap, mintha turbós lenne. 14-5litert evett.
Az újra írttal 9.5et(úgy kezdték, hogy részterhelésen 20-25%al kevesebb benzin, így nőtt is a teljesítmény). A 13baros végnyomás szerint márpedig a kompressziógyűrűk rendben vannak.
pb_2013-08-15 14:56:08 // 45756
"Hol veszhet el 15-20lóerő? "
A hiányzó anyagokban.)
"csak az olajlehúzó kopott kicsit.""
Ez 1 kicsit furcsa lenne.
Amúgy pedig tedd vixxa a gyári prgot, azt TSókolom.)
A hiányzó anyagokban.)
"csak az olajlehúzó kopott kicsit.""
Ez 1 kicsit furcsa lenne.
Amúgy pedig tedd vixxa a gyári prgot, azt TSókolom.)
BalintDkny2013-08-15 14:36:08 // 45755
Kedves szakik!
Adott az autóm, egy 2.0 TS motorral. Gyárilag 1.6 volt, úgy lett átépítve. Mindent megkapott, ami különbözik a két verzió között: motor(ofkorsz), komputer, 2.0 vezérműtengely, meg fék stb amik most nem lényegesek. A napokban sikerült befejezni az ECU újraprogramozását. Előtte lemértük a gyári programot és 134 gyalázatos lóerőt köhögött ki, majd újraírás után(nem holmi neten talált tartalom került rá, hanem fékpadon valós időben írták rá menet közben) is csak 140ig tudott felmenni. Ezért is vagyok itt.
Hol veszhet el 15-20lóerő?
Elsőre az injektorra gondoltunk, de az ugyan az kinézetre és cikkszámra az 1.6on meg a 2.0is tehát elvileg az ki van zárva.
Aztán megnéztük a vezérműtengelyt, hogy nem kopott-e, de ránézésre jó profilú, tehát elvileg az se lehet(bár itt még fent áll az a lehetőség, hogy mégse kapott 2.0 tengelyt, hanem maradt az 1.6é, nem voltam jelen a műtétnél)
Aztán, mivel kicsit füstöl a gép, mértünk egy kompresszió végnyomást, de szerencsére minden hengerben megvan a 13Bar-os érték, tehát csak az olajlehúzó kopott kicsit.
A hengerfej pár hónapja lett gatyába rázva, becsiszolt szelepek, új szimmeringek és szelepvezetők is kerültek bele.
Lambda, LMM természetesen rendben van.
Ha ennyi nem lenne elég, van még egy csavar a sztoriban: 4hónappal ezelőtt egy mezei chiptuningosnál jártunk, aki nem fékpadon írt programot, hanem letöltött tartalmat tett rá,
majd ezt megmérve 150lóerőt teljesített, így nem fizettem ki, hanem visszatöltöttük a gyárit és továbbálltam, és határozottan erősebbnek éreztem a gyári programmal(ami mint fent kiderült, 134lóerőt jelentett)
Természetesen az olaj rendben, nem gagyi benzin van benne, a levegő is 20C-körül volt minden alkalommal.
Kicsit zavaros a történet, elnézést, hogy hosszúra sikerült.
Előre is köszönöm a segítő ötleteket/tippeket, hogy merre induljak el :)
Adott az autóm, egy 2.0 TS motorral. Gyárilag 1.6 volt, úgy lett átépítve. Mindent megkapott, ami különbözik a két verzió között: motor(ofkorsz), komputer, 2.0 vezérműtengely, meg fék stb amik most nem lényegesek. A napokban sikerült befejezni az ECU újraprogramozását. Előtte lemértük a gyári programot és 134 gyalázatos lóerőt köhögött ki, majd újraírás után(nem holmi neten talált tartalom került rá, hanem fékpadon valós időben írták rá menet közben) is csak 140ig tudott felmenni. Ezért is vagyok itt.
Hol veszhet el 15-20lóerő?
Elsőre az injektorra gondoltunk, de az ugyan az kinézetre és cikkszámra az 1.6on meg a 2.0is tehát elvileg az ki van zárva.
Aztán megnéztük a vezérműtengelyt, hogy nem kopott-e, de ránézésre jó profilú, tehát elvileg az se lehet(bár itt még fent áll az a lehetőség, hogy mégse kapott 2.0 tengelyt, hanem maradt az 1.6é, nem voltam jelen a műtétnél)
Aztán, mivel kicsit füstöl a gép, mértünk egy kompresszió végnyomást, de szerencsére minden hengerben megvan a 13Bar-os érték, tehát csak az olajlehúzó kopott kicsit.
A hengerfej pár hónapja lett gatyába rázva, becsiszolt szelepek, új szimmeringek és szelepvezetők is kerültek bele.
Lambda, LMM természetesen rendben van.
Ha ennyi nem lenne elég, van még egy csavar a sztoriban: 4hónappal ezelőtt egy mezei chiptuningosnál jártunk, aki nem fékpadon írt programot, hanem letöltött tartalmat tett rá,
majd ezt megmérve 150lóerőt teljesített, így nem fizettem ki, hanem visszatöltöttük a gyárit és továbbálltam, és határozottan erősebbnek éreztem a gyári programmal(ami mint fent kiderült, 134lóerőt jelentett)
Természetesen az olaj rendben, nem gagyi benzin van benne, a levegő is 20C-körül volt minden alkalommal.
Kicsit zavaros a történet, elnézést, hogy hosszúra sikerült.
Előre is köszönöm a segítő ötleteket/tippeket, hogy merre induljak el :)
vivalfa2013-08-14 08:34:24 // 45754
Sziasztok!
156 2.4 JTD elindulásnál ill gyorsításnál olyan "surlódó, karistoló" szerű hang hallatszik a motortérből. Az előző tulaj nemrég cseréltetett komplett kuplungszerkezetet, így ezt kizárom. Nem a motor lesz, mert üresben semmilyen rendelenes hangaj nincs. A kuplung kinyomására sincs hangreakció, így a kinyomócsapágy vagy nyelestengelycsapágy sem valószínű. A fokozatokat könnyen veszi minden fordulattartományban, kulissza feszes, mintha új lenne. Magasabb fordulaton nem hallani azt a hangot, de lehet csak nem hallom a névekvő menetzaj miatt...
Valakinek tippje, saját tapasztalata? Váltó vagy difigond lenne?
Köszi.
156 2.4 JTD elindulásnál ill gyorsításnál olyan "surlódó, karistoló" szerű hang hallatszik a motortérből. Az előző tulaj nemrég cseréltetett komplett kuplungszerkezetet, így ezt kizárom. Nem a motor lesz, mert üresben semmilyen rendelenes hangaj nincs. A kuplung kinyomására sincs hangreakció, így a kinyomócsapágy vagy nyelestengelycsapágy sem valószínű. A fokozatokat könnyen veszi minden fordulattartományban, kulissza feszes, mintha új lenne. Magasabb fordulaton nem hallani azt a hangot, de lehet csak nem hallom a névekvő menetzaj miatt...
Valakinek tippje, saját tapasztalata? Váltó vagy difigond lenne?
Köszi.
Rolee1562013-08-14 00:38:19 // 45753
Nagyon szépen köszönöm! :)))
szasza(SW)2013-08-13 21:04:27 // 45752
Szia!
A siklósi úti Intespár mögött van most.Interspár mellett elmész Jobbra megy a temető mögé az út,de nem jobbra fordulsz,hanem szembe bemész az udvarba ott már látod a kocsikat.
A siklósi úti Intespár mögött van most.Interspár mellett elmész Jobbra megy a temető mögé az út,de nem jobbra fordulsz,hanem szembe bemész az udvarba ott már látod a kocsikat.
BalintDkny2013-08-13 18:22:03 // 45751
miért éreznéd? a venti szemből a bal oldalon szippantja a levegőt nem? odáig csak nem téved el...
mreni2013-08-13 16:44:01 // 45750
egyáltalán nem
Ferke2013-08-13 16:04:59 // 45749
Ketten is próbáltátok? Egyik a kart húzza, másik a géptetőt nyomkodja, húzza...
gecsa2013-08-13 15:12:09 // 45748
vagy bármi, ami nagy felületet biztosít..:D
Rolee1562013-08-13 12:53:18 // 45747
Sziasztok!
Pécsett régebben volt egy nagy alfa szaki fent a budai vámnál, a Lildl alatt abban a kis utcában. Tudtok róla valamit? Haverom vinné az autóját, de telszámot nem tudok, és azt mondja, hogy nem úgy fest, hogy ott bármiféle munka folyik... Elköltöztek tán? Vagy mi lehet?
Pécsett régebben volt egy nagy alfa szaki fent a budai vámnál, a Lildl alatt abban a kis utcában. Tudtok róla valamit? Haverom vinné az autóját, de telszámot nem tudok, és azt mondja, hogy nem úgy fest, hogy ott bármiféle munka folyik... Elköltöztek tán? Vagy mi lehet?
Kareszka19842013-08-13 12:13:20 // 45746
Tónyó2013-08-13 10:14:23 // 45745
Hello Car-társak...véletlenül nem tudja valaki hogy ha nem nyilik a otorhazteto a 156oson nincs e valami trukk egy masik megoldasra?valamiert beragadt es nem nyilik a belsö karral...köszönöm elöre is...
Kareszka19842013-08-13 09:35:31 // 45744
gecsa2013-08-13 09:20:50 // 45743
a dobozban azért van egy szűrő.. ;)
gecsa2013-08-13 09:20:03 // 45742
konkrétan igen... sokan maguknak gyártanak, csomót lehet olvasni róla neten.. :)
Kareszka19842013-08-13 08:32:59 // 45741
DieselManiaco(NagyVad)2013-08-13 07:40:49 // 45740
és nem érezni bentre?
gecsa2013-08-12 20:59:21 // 45739
akkor te nem vagy környezetbarát...:D
mreni2013-08-12 20:53:16 // 45738
nekem a marison le van vezetve a karter alá a cső,csak simán,szűrő nélkül :D
gecsa2013-08-12 16:06:12 // 45737
az biztos nem..:) hallható a különbség már akkor is, ha lehúzod..
egyébként nem olyan vészes egy ilyen szerkezet.
főleg, hogy a normálisabb szűrők 11ezertől indulnak..
egyébként nem olyan vészes egy ilyen szerkezet.
főleg, hogy a normálisabb szűrők 11ezertől indulnak..