Bordás Attila
Gépjárműtechnikus, autóvillamossági szerelő mester
3531 Miskolc, Wesselényi u. 1/B
Telefon: 20/9492-353, 46/38-11-39
Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely
.......................2013-09-06 08:54:18 // 46036
Peti 1462013-09-06 08:44:18 // 46035
sziasztok!
tud valaki jó autó-elektromost? Miskolc, Debrecen, vagy ezek közelébe lenne a legtutibb :)
tud valaki jó autó-elektromost? Miskolc, Debrecen, vagy ezek közelébe lenne a legtutibb :)
Otto2013-09-05 22:43:20 // 46034
Nah...
Kivettem megint az akksitartót lehúzkodtam minden csatit próbáltam mindent.
Semmi változás.
Fene tudja miért beleneztem a tükörbe és feltűnt, hogy nincs féklámpa. Akkor mar tudtam, nincs gaz. Kivettem a
kapcsolót, jó. Megnéztem melyik biztosíték a fék biztije és lám csodát az volt rossz.
Csere és már jó is! :)
Kivettem megint az akksitartót lehúzkodtam minden csatit próbáltam mindent.
Semmi változás.
Fene tudja miért beleneztem a tükörbe és feltűnt, hogy nincs féklámpa. Akkor mar tudtam, nincs gaz. Kivettem a
kapcsolót, jó. Megnéztem melyik biztosíték a fék biztije és lám csodát az volt rossz.
Csere és már jó is! :)
Imyx2013-09-05 20:00:37 // 46033
Ha nincs feszültség ( a szivattyú nem indul el) akkor nem lehet kivenni üresbe.
Ha direkt árammal működik a szivattyúd, akkor ki tudod venni sebességből, és be tudod indítani a motort.
Ha direkt árammal működik a szivattyúd, akkor ki tudod venni sebességből, és be tudod indítani a motort.
Tomi742013-09-05 16:52:03 // 46032
Feltettük gépre,aztán de az nem volt közte.Kicsit később elaludt,és semmi hibát nem hozott.
Otto2013-09-05 16:10:19 // 46031
Ezek szerint ha nincs feszültség az autóban nem lehet kivenni sebességből ha vontatni akarom mondjuk?
Otto2013-09-05 16:08:41 // 46030
Nincs feszkó egyenlőre sehol, illetve megyek nemsokára viszek műszert és mérek.
Meg tudom nézni valahogy, hogy van e hiba rácsatlakozás nélkül?
Meg tudom nézni valahogy, hogy van e hiba rácsatlakozás nélkül?
Otto2013-09-05 16:05:18 // 46029
Igen, direkt villannyal megy.
gecsa2013-09-05 15:49:55 // 46028
én úgy értelmeztem, hogy direkt villannyal működik a szivattyú..
Imyx2013-09-05 15:14:25 // 46027
Tehát kap áramot a szivattyú, de nem működik, jól értelmezem?
A szivattyút megütögetted?? Nagyon furcsa, hogy olajcsere után lett rossz.
Írt be hibát a váltó? Vezetékeket, meg mindent nézz át alaposan, ha minden jó, és nem működik, akkor csere :(.
A szivattyút megütögetted?? Nagyon furcsa, hogy olajcsere után lett rossz.
Írt be hibát a váltó? Vezetékeket, meg mindent nézz át alaposan, ha minden jó, és nem működik, akkor csere :(.
Otto2013-09-05 12:27:50 // 46026
5perc alatt amit tudtam tenni...
Direkt villany szivattyunak, az OK!
Relet megcsereltem a mellette levovel., semmi valtozas.
Direkt villany szivattyunak, az OK!
Relet megcsereltem a mellette levovel., semmi valtozas.
Imyx2013-09-04 20:50:43 // 46023
Fog az működni, meglásd :). Gondolom Tutela CS Speedet raktál bele (?)
Imyx2013-09-04 20:48:30 // 46022
Ezt a témát dobd fel az "Automata vs. kézi váltó" topikba, ott kapsz rá választ :-).
Otto2013-09-04 20:47:25 // 46021
Köszi!
Közben visszamentem megnéztem a biztiket.
A kis kinyitós fakkban az akksi felett van vagy 7-8 bizti, azok jók. Van egy a biztosíték, egy 50-es az teljesen külön van és a nagy fedél kinyitásakor látszik, azt nem tudtam megnézni, nem volt műszer.
Hibátlan volt, mielőtt olajat cseréltem, mondjuk ki kellett venni akksitartót is, lehet akkor történt valami gikszer. Holnap világosban megnézem.
Közben visszamentem megnéztem a biztiket.
A kis kinyitós fakkban az akksi felett van vagy 7-8 bizti, azok jók. Van egy a biztosíték, egy 50-es az teljesen külön van és a nagy fedél kinyitásakor látszik, azt nem tudtam megnézni, nem volt műszer.
Hibátlan volt, mielőtt olajat cseréltem, mondjuk ki kellett venni akksitartót is, lehet akkor történt valami gikszer. Holnap világosban megnézem.
Lali752013-09-04 20:41:37 // 46020
Üdv!
Épp a selespeedről szeretnék érdeklődni,jó választás-e?
Mi a váltót használó tulajok tapasztalata,megbízható-e?
Valamint élvezetes-e?
Épp a selespeedről szeretnék érdeklődni,jó választás-e?
Mi a váltót használó tulajok tapasztalata,megbízható-e?
Valamint élvezetes-e?
Imyx2013-09-04 20:26:57 // 46019
:), tedd a következőt: a biztosíték után nézd meg a relét is, az akksi előtt találod, 50A-es, fekete. Lehet, hogy nem kapcsol, MES megmondja, vagy adj neki 12V-ot, és kiderül. Csatlakozókat nézd át, kontakt spray nem árt, ha van kéznél. Az akksi sarut is leveheted egy kis időre.
A szivattyú nem működik, tehát az olajtartály tele van olajjal. A szivattyú csatlakozójához menő kábelt kellene megnézni, hogy van-e áram, ha igen, akkor a szivattyúval van a gond. Csavarhúzó+kalapács, egy kicsit kocogtasd meg :), az ajtót nyisd ki, lehet, hogy megszorult, sőt, valószínű.
Ha ezeket így megcsinálod, relé jó, áram van, be kell röffennie ;).
Majd referálj :)).
A szivattyú nem működik, tehát az olajtartály tele van olajjal. A szivattyú csatlakozójához menő kábelt kellene megnézni, hogy van-e áram, ha igen, akkor a szivattyúval van a gond. Csavarhúzó+kalapács, egy kicsit kocogtasd meg :), az ajtót nyisd ki, lehet, hogy megszorult, sőt, valószínű.
Ha ezeket így megcsinálod, relé jó, áram van, be kell röffennie ;).
Majd referálj :)).
Otto2013-09-04 20:15:14 // 46017
Estét!
Kicsit megszívattam magam.
Lecseréltem a Selespeed hidraulikában az olajat. Tolattam vele és úgy állítottam meg. Azóta nincs válasz a váltó felől, maradt rükibe...
Indítani nem lehet, sebességben van és mozdíthatatlan.
Most itt látom, hogy a biztosítéka az akksi feletti dobozban van, megnézem még hátha.
Ha nem akkor mi a szitu?
Kicsit megszívattam magam.
Lecseréltem a Selespeed hidraulikában az olajat. Tolattam vele és úgy állítottam meg. Azóta nincs válasz a váltó felől, maradt rükibe...
Indítani nem lehet, sebességben van és mozdíthatatlan.
Most itt látom, hogy a biztosítéka az akksi feletti dobozban van, megnézem még hátha.
Ha nem akkor mi a szitu?
jim1562013-09-04 19:35:29 // 46016
sziasztok hol tudnek jo aron turbocsovet venni?
gecsa2013-09-04 18:06:31 // 46015
Jim0072013-09-04 18:03:11 // 46014
Semelyik alkatrész kereskedésnél nem találtam ezt az alkatrészt így nem tudtam összehasonlítani a cikkszámokat.
gecsa2013-09-04 17:57:56 // 46013
ha a cikkszám egyezik.... azt meg eperben meg tudod nézni.. :)
Jim0072013-09-04 17:40:44 // 46012
Üdv!
Remélem tud vki segíteni az Alfa 156 2.4 JTD-nek a szervócsőve ami a hűtő alatt fut két párhuzamos kb. 1 m-es csövek, megmeggyezik-e a 1.9-es JTD -ével?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Imi
Remélem tud vki segíteni az Alfa 156 2.4 JTD-nek a szervócsőve ami a hűtő alatt fut két párhuzamos kb. 1 m-es csövek, megmeggyezik-e a 1.9-es JTD -ével?
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdvözlettel: Imi
süsnye2013-09-04 17:02:05 // 46011
jah, van online is? :)) én "lokálisan" (pontosabban virtuális gépen) használom :)
Fangio2013-09-04 16:55:14 // 46010
Azt szeretném kérdezni, hogy a 156 2.0 TS-ről a generátort hogyan kell leszerelni? Mi a menete?
karika1552013-09-04 16:53:24 // 46009
Hi! nekem 1.8 16v-m van és amikor ez a jelenség volt akkor nekem a holtponti jeladót (speed sensor,fordszám jeladó)kellett cserélni, ill. lehet próbálkozni de valóban a gyári műszer megmondja.
gecsa2013-09-04 16:02:53 // 46008
kuglikrómmal itt is csak annyit ír, hogy kapcsolódás folyamatban...
gecsa2013-09-04 16:00:52 // 46007
a múltkor valamiért rátévedtem a linkjére, és mintha nem működött volna.. igaz az otthon volt, mindjárt rápróbálok innen a cégtől is..
süsnye2013-09-04 13:29:18 // 46006
ehhez kapcsolódó? passz. :) eLearn a barátod ;)
Imyx2013-09-04 11:59:50 // 46005
A motortérben, az akksi tetején lévő "dobozban". Ott van a Selespeed szivattyú biztosítéka is pl.
Zozoeusz2013-09-04 10:19:26 // 46004
Köszi a tippet ami biztosíték csapat van a kormány bal oldalánál 2 külön rekeszben abba mindent átnéztem és ki is cserélgettem őket, nem tudom hol lehet még ehhez kapcsolódó biztosíték csapat ?
süsnye2013-09-04 09:19:53 // 46003
Szia,
1. ha biztosra akarsz menni, amikor valami olyat bütykölsz, amin elektromos csatlakozó van, akkor le kell húzni az akksiról negatívot, amig a bütykölt csatit vissza nem tetted a helyére
2. ha a másik óracsoporttal is ugyanaz a jelenség, akkor én a biztosítékoknál néznék körül először
1. ha biztosra akarsz menni, amikor valami olyat bütykölsz, amin elektromos csatlakozó van, akkor le kell húzni az akksiról negatívot, amig a bütykölt csatit vissza nem tetted a helyére
2. ha a másik óracsoporttal is ugyanaz a jelenség, akkor én a biztosítékoknál néznék körül először
Otto2013-09-04 08:56:12 // 46002
Egész egyszerű volt a hiba, csak nem tudom mi. :)
Kivettem a motort, lecsavaroztam a hátulját, megforgattam a kismotor tengelyét és összeraktam. Azóta megy. :)
Majd négy év állás után ez kellett neki.
Kivettem a motort, lecsavaroztam a hátulját, megforgattam a kismotor tengelyét és összeraktam. Azóta megy. :)
Majd négy év állás után ez kellett neki.
Tomi742013-09-03 20:28:19 // 46001
Köszönöm a választ !
pettinke2013-09-03 19:12:11 // 46000
bármi.
az az injektor formájú pilács kb. 100 féle, a motorvezérlő által észlelt hibára utalhat. fel kell dugni számítógépre, és kiderül.
az az injektor formájú pilács kb. 100 féle, a motorvezérlő által észlelt hibára utalhat. fel kell dugni számítógépre, és kiderül.
Zozoeusz2013-09-03 18:32:07 // 45999
Sziasztok !
Hatalmas nagy problémával találtam magam szemben, ebben kérnék tőletek némi segítséget, ami nagyon fontos lenne.
A következő a helyzet, van egy 156 2.0 TS Selespeed-em és amikor megvettem szét kaptam a közép konzolt mert az óra csoport elég gányul állt benne. Hamar rá is jöttem hogy oda volt ragasztva a közép konzol fedő lemezéhez amit ugye leszedünk és amibe elhelyezkednek a cuccok, mivel az óracsoport tartóinak a fülei mind le vannak törve.
Na semmi gond megoldottam szépen mindent megcsináltam kialakítottam stb,
Majd mielőtt vissza szereltem volna a cuccokat egyenként megnéztem működnek-e ?
Minden működik megfelelően kivéve az óracsoportok háttér világítása elszállt.
Hogy hogy ? azt ne kérdezzétek, nem zártam össze semmi áramkört nem ment ki semmi belőle minden trafó tökéletes. De nincs háttér világítása az órának.
Na egye fene elmentem a boltba vettem egy rakás rizsszem izzót kicseréltem mindet és semmi.
Akkor már kezdtem gyanakodni hogy valami gubanc van az óra csoporttal magával.
Így hát felkerestem egy jó állapotú bontásra ítélt társat majd megszereztem belőle a közép konzol óracsoportját. Boldogan szedem szét tenném bele, majd mikor ráfordítom a gyújtást szépen működik az összes óra, aztán ráteszem a helyzet jelzőt és ugyan az a jelenség :D
Semmi háttérvilágítás nincs az óracsoportnak !
Minden tökéletesen működik mindennek megvan a háttér világítása csak enne a redvás 3mas óra csoportnak nincs.
Bármilyen ötletet tippet szívesen fogadnák és nagyon hálás lennék.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
Hatalmas nagy problémával találtam magam szemben, ebben kérnék tőletek némi segítséget, ami nagyon fontos lenne.
A következő a helyzet, van egy 156 2.0 TS Selespeed-em és amikor megvettem szét kaptam a közép konzolt mert az óra csoport elég gányul állt benne. Hamar rá is jöttem hogy oda volt ragasztva a közép konzol fedő lemezéhez amit ugye leszedünk és amibe elhelyezkednek a cuccok, mivel az óracsoport tartóinak a fülei mind le vannak törve.
Na semmi gond megoldottam szépen mindent megcsináltam kialakítottam stb,
Majd mielőtt vissza szereltem volna a cuccokat egyenként megnéztem működnek-e ?
Minden működik megfelelően kivéve az óracsoportok háttér világítása elszállt.
Hogy hogy ? azt ne kérdezzétek, nem zártam össze semmi áramkört nem ment ki semmi belőle minden trafó tökéletes. De nincs háttér világítása az órának.
Na egye fene elmentem a boltba vettem egy rakás rizsszem izzót kicseréltem mindet és semmi.
Akkor már kezdtem gyanakodni hogy valami gubanc van az óra csoporttal magával.
Így hát felkerestem egy jó állapotú bontásra ítélt társat majd megszereztem belőle a közép konzol óracsoportját. Boldogan szedem szét tenném bele, majd mikor ráfordítom a gyújtást szépen működik az összes óra, aztán ráteszem a helyzet jelzőt és ugyan az a jelenség :D
Semmi háttérvilágítás nincs az óracsoportnak !
Minden tökéletesen működik mindennek megvan a háttér világítása csak enne a redvás 3mas óra csoportnak nincs.
Bármilyen ötletet tippet szívesen fogadnák és nagyon hálás lennék.
Előre is köszönöm a segítségeteket.
Tomi742013-09-03 17:51:32 // 45998
Üdv cartársak!Ha világít a műszerfalon az injektor jele,nem indul a kocsi,mi a baj?
Bomi2013-09-03 15:33:05 // 45997
Tárnok kicsit messze van :)
Viszont emailben kérhetek tanácsot? Szokásos alapjárat téma....
Köszi előre is :)
Viszont emailben kérhetek tanácsot? Szokásos alapjárat téma....
Köszi előre is :)
Ferke2013-09-03 15:19:27 // 45996
Én tudok ilyet, de nem Győr mellett..:)
Kovi2013-09-03 14:10:29 // 45995
Sziasztok.
Hibakód c1246 abs szelep volt már valakinek hasonló probléma?
Egyszer jelezte majd eltünt azóta nincsen ki lett ütve.
Légzsák jelez nem komonikál a géppel ilyenkor mi van?
Köszönöm a hozzá értö válaszokat. :-)
Üdv.
Hibakód c1246 abs szelep volt már valakinek hasonló probléma?
Egyszer jelezte majd eltünt azóta nincsen ki lett ütve.
Légzsák jelez nem komonikál a géppel ilyenkor mi van?
Köszönöm a hozzá értö válaszokat. :-)
Üdv.
Bomi2013-09-03 13:56:32 // 45994
Sziasztok,
Kifejezetten Alfa (leginkább JTD) szakértőt ismertek Győr környékén?
Olyanra gondolok aki nem csak találgat hanem egyből tudja tapasztalatból ,hogy merre kell keresni a hibát...ja és persze nem horror áron :) (...tudom nagy elvárás)
Köszi!
Kifejezetten Alfa (leginkább JTD) szakértőt ismertek Győr környékén?
Olyanra gondolok aki nem csak találgat hanem egyből tudja tapasztalatból ,hogy merre kell keresni a hibát...ja és persze nem horror áron :) (...tudom nagy elvárás)
Köszi!
GTPeti2013-09-02 22:43:21 // 45992
A fűtés box. Ott kéne körül nézni. Pl. nem mozog az egyik terelőlapát - az amelyik a hőmérsékletállítást végzi. Beszorul és a tengely végén a csonkot forgatja az állítómotor. Vagy még azt sem.
Otto2013-09-02 22:37:38 // 45991
Szép estét!
156-osom folyamatosan meleg levegőt fúj.
Már próbáltam másik fűtés konzollal is, azzal sem más a dolog.
Mi lehet a probléma?
156-osom folyamatosan meleg levegőt fúj.
Már próbáltam másik fűtés konzollal is, azzal sem más a dolog.
Mi lehet a probléma?
Jupiter1552013-09-02 22:09:46 // 45990
Köszi, megnézem :) Én is valami ilyesmire tippelek, de hát amennyit én értek hozzá... :)
süsnye2013-09-02 16:55:26 // 45989
próbáld meg lehúzni a pedálnál a féklámpa kapcsolót és nézd meg, h akkor hogy viselkedik.. zárlat/testhiba problémának tűnik..
Jupiter1552013-09-02 16:43:23 // 45988
Sziasztok!
A feleségem 145-öse érdekes jelenséget produkál: ha nyomom a fékpedált és le akarom állítani a motort, nem áll le, megy tovább még akkor is, ha kihúzom a kulcsot. Ha nem nyomom a fékpedált, akkor le tudom állítani a motort. A féklámpa viszont folyamatosan világít attól függetlenül, hogy nyomom-e a féket vagy sem.
Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel? Mi lehet az ok?
Köszi előre is!
A feleségem 145-öse érdekes jelenséget produkál: ha nyomom a fékpedált és le akarom állítani a motort, nem áll le, megy tovább még akkor is, ha kihúzom a kulcsot. Ha nem nyomom a fékpedált, akkor le tudom állítani a motort. A féklámpa viszont folyamatosan világít attól függetlenül, hogy nyomom-e a féket vagy sem.
Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel? Mi lehet az ok?
Köszi előre is!
pex1562013-09-01 21:13:36 // 45987
Köszi, ezt a lehetőséget is figyelembe veszem...
Egyébként Budapesten lakom jelenleg, ha Szamosin kívül, tudnátok ajánlani jó műhelyt ahol hajlandók is ezzel foglalkozni, azt megköszönném.
Mégegyszer köszi a tippeket!
Egyébként Budapesten lakom jelenleg, ha Szamosin kívül, tudnátok ajánlani jó műhelyt ahol hajlandók is ezzel foglalkozni, azt megköszönném.
Mégegyszer köszi a tippeket!